Het Fotospel

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor Hammie » vr dec 29, 2006 12:17

Dat is een Daf YP 104 licht verkennings toestel uit de jaren 50
Laatst bijgewerkt door Hammie op vr dec 29, 2006 12:27, in totaal 2 keer bewerkt.
Citroen Saxo 16V
Hammie

Berichtdoor John » vr dec 29, 2006 12:18

RallyMatti schreef:
topsport schreef:En toen werd het stil.....................................................................

Gaan we toch ff verder met nr.79...........Ford???

Dat was volgens mij niet het idee achter het spel
John

Berichtdoor SylviaVisser » vr dec 29, 2006 12:23

Nee, ok, maar soms moet je accepteren dat dingen in een bepaalde combinatie niet bestaan..... of degene die het verzon, een DAF met start nummer 78, moet een foto achter de hand hebben. :D
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor stefanjonas » vr dec 29, 2006 12:26

mee eens... laat degene van de daf 78 eens zeggen wat er dan op 78 moet, schuift daf door naar 79...
stefanjonas

Berichtdoor Campos » vr dec 29, 2006 12:55

SylviaBos schreef:Nee, ok, maar soms moet je accepteren dat dingen in een bepaalde combinatie niet bestaan..... of degene die het verzon, een DAF met start nummer 78, moet een foto achter de hand hebben. :D

Alleen deze :D

Afbeelding

Als iemand kan uitzoeken in welke wedstrijd deze gemaakt is, stel bijvoorbeeld in een sprint naast een rally, dan staat de 1 voor de sprint en is 78 het startnummer.
Campos

Berichtdoor SylviaVisser » vr dec 29, 2006 13:08

Als ik andere foto's van deze tegen kom, blijft de indruk achter dat er in een rally gestreden werd. ( voorbeeld, Rally monte Carlo, 1972 een DAF met nr 143, hoog dus)

Tekst bij deze foto gaat over een Belg uit Ieper, die veel lokaal reed....Rally van Ieper??
Bovendien kan ik me bijna niet voorstellen dat ze toen al sprints naast rally organiseerden met de huidige "door" nummering......iemand ? ? ?
SylviaVisser

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr dec 29, 2006 13:20

Sylvia heeft het bij het rechte eind. De sprints zijn pas in 1981 of 1982 gekomen.
Ton Van Spanje

Re: Het Fotospel

Berichtdoor John » vr dec 29, 2006 14:17

Jan schreef:
Wanneer na een week nog steeds geen opvolger is gevonden, dan mag de gene die als laatste een foto heeft geplaatst het merk van de auto veranderen.

Lijkt me duidelijk wat de bedoeling is, dus nog even een paar daagjes zoeken en/of wachten
John

Berichtdoor SylviaVisser » vr dec 29, 2006 19:37

Wel jammer om het spel juist nu in een vakantie een weekje te laten rusten ...
SylviaVisser

Berichtdoor topsport » vr dec 29, 2006 19:44

Ik heb er al een aantal uurtjes in gestoken om de betreffende foto te vinden, maar ik geef het op. Ik heb er de kracht niet meer voor :lol:
topsport

Berichtdoor ReverseDigital » za dec 30, 2006 14:58

Ik dacht dat het de bedoeling was dat degene die de nieuwe combinatie met nummer en auto bedenkt zelf een foto van die combinatie op het Internet gezien moet hebben? Maar dat is misschien een misvatting van mij...

In m'n zoektocht ben ik inmiddels gestuit op een DAF waarvan ik denk dat er nummer 78 op de zijkant en motorkap zou kunnen staan (beeldkwaliteit is niet helemaal top) . De DAF komt voor in het TV-programma "Achteruitrijden / Caravanrace" van de TROS, uitgezonden op 1 augustus 1978, in de serie van Te Land, Ter Zee en In de Lucht. Dit evenement werd gehouden op het circuit in Zandvoort en wordt een rally in het achteruitrijden genoemd. Deze aflevering is te zien op:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-9171370098278578391&q=owner%3Astokvisproducties

Nu wil ik het jullie niet aandoen om de hele 49 minuten aan film te kijken (alhoewel het wel erg leuk is om die oude Simca's, Fiatjes, Renaults, Fordjes en DAFjes weer te zien :lol: ) dus heb ik van het moment waar het omgaat enkele stills gemaakt. Deze stills heb ik op m'n site geplaatst en hieronder zichtbaar gemaakt. Het gaat om de grijze DAF die linksonder in beeld verschijnt. Misschien dat het getal erg op nummer 75 of 79 lijkt, maar volgens mij staat er dus 78 (na de bijbehorende capture van hieronder gezien te hebben)...

Van het stukje uit de TV-opname heb ik dus een capture gemaakt waarin volgens mij, doordat er nu beweging in het voertuig zit, nog iets duidelijker te zien is dat er nummer 78 op de DAF staat (maar gezien de beeldkwaliteit van die tijd ben ik niet helemaal 100% overtuigd...). Hier is de link naar capture: http://www.reversedigital.nl/DAF/DAF.wmv

Wat denken jullie welk nummer deze DAF heeft?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

O ja, in het geval van twijfel kunnen we misschien twee halve DAFjes uit dezelfde opname bij elkaar optellen :D
Afbeelding

Ik heb al wel een Volkswagen in gedachten voor nummer 79, maar eerst maar eens kijken wat de goegemeenschap van deze DAF vindt...

Tot die tijd heb ik m'n buik vol van DAFjes en ga ik lekker voorbereidingen treffen voor Oud en Nieuw.
Bij deze alvast iedereen een hele fijne jaarwisseling toegewenst :!: :!: :!:
ReverseDigital

Berichtdoor Holkers » za dec 30, 2006 15:10

circuit rijden telt niet mee. moet dus echt een rally DAF zijn.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor stefanjonas » za dec 30, 2006 15:20

kunnen we weer verder zoeken duss..
stefanjonas

Berichtdoor ReverseDigital » za dec 30, 2006 15:22

Holkers schreef:circuit rijden telt niet mee. moet dus echt een rally DAF zijn.

Dat heb ik nergens gelezen.... waar staat dat dan?

Maar stel dat je gelijk hebt, dan kunnen we m.i. woensdagavond 3 januari weer verder zodra er een andere merk auto voor 78 is bedacht. Ik hou in ieder geval op met zoeken naar een DAF met nummer 78...
ReverseDigital

Berichtdoor Holkers » za dec 30, 2006 15:31

ReverseDigital schreef:
Holkers schreef:circuit rijden telt niet mee. moet dus echt een rally DAF zijn.

Dat heb ik nergens gelezen.... waar staat dat dan?

We zitten hier op rallysport.nl dus lijkt met me niet zo moeilijk om dan te beredeneren dat het om rallyauto's gaat. Daarnaast zijn er nog geen circuitauto's voorbij gekomen in de afgelopen 77 pogingen.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's