Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Turboboost schreef:Leuk, maar kom maar eens aanzetten bij nabestaanden met een dergelijke berekening...ik zou niet durven.![]()
J©® schreef:Turboboost schreef:Leuk, maar kom maar eens aanzetten bij nabestaanden met een dergelijke berekening...ik zou niet durven.![]()
Dat bedoel ik ook niet te zeggen. Ik wilde de onderschatting van het risico dat je iets gebeurd tijdens een rally ten opzichte van gewone verkeersdeelname even laten zien. Deelnemen aan een rally brengt gewoon risico's met zich mee.
John Raven schreef:De getraindheid van de officials is zeer belangrijk, maar opvallend is dat wij als rijders licenties moeten behalen, maar daarbij niet getraind zijn/worden in het verlenen van eerste hulp.
We hebben blusmiddelen aan boord, maar weten alle rijders/navi's daar mee om te gaan?
Wat moet je doen als je auto op de kop ligt en/of in het water?
Ook dit had wellicht geen invloed gehad op eerder genoemde ongelukken, maar heeft mij wel aan het nadenken gezet...
Het zou wat mij betreft best een (verplicht) onderdeel kunnen worden voor het behalen van een licentie. Sterker nog, voor het behalen van een rijbewijs (want laten we eerlijk zijn: je hebt meer kans in het dagelijks verkeer een ongeluk te krijgen dan in de rallysport).
savrallying schreef:gisissi schreef:Idem voor het HANS systeem. Als dat een dusdanig toegevoegde waarde heeft waarom dan niet verplichten? De financiele overweging het niet te doen vind ik in deze context volstrekt onbelangrijk.
Prioriteiten.....
Als dat verplicht wordt dan wordt het voor mij volgend jaar echt onbetaalbaar als navigator.
David Westenbrink schreef:John Raven schreef:De getraindheid van de officials is zeer belangrijk, maar opvallend is dat wij als rijders licenties moeten behalen, maar daarbij niet getraind zijn/worden in het verlenen van eerste hulp.
We hebben blusmiddelen aan boord, maar weten alle rijders/navi's daar mee om te gaan?
Wat moet je doen als je auto op de kop ligt en/of in het water?
Ook dit had wellicht geen invloed gehad op eerder genoemde ongelukken, maar heeft mij wel aan het nadenken gezet...
Het zou wat mij betreft best een (verplicht) onderdeel kunnen worden voor het behalen van een licentie. Sterker nog, voor het behalen van een rijbewijs (want laten we eerlijk zijn: je hebt meer kans in het dagelijks verkeer een ongeluk te krijgen dan in de rallysport).
Nou ik denk inderdaad dat je hier een goed punt heb. Als je al een tijdje in de autosport zit en je hebt qua klappen al wat meegemaakt weet je wat je bij een klap kan verwachten en hoe je fysiek moet handelen tijdens klap, oftewel hoe je je schrap moet zetten, benen terugtrekken, etc, etc.
Zeker direct na de klap kan de manier van handelen erg belangrijk zijn en als je dan precies weet wat je moet doen. Als equipe zijnde vind ik dit eigenlijk een verplichting naar elkaar toe. Je bent immers voor elkaar de eerste persoon ter plaatse.
Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.John schreef:Niels rijdt volgens mij met HANS die kan er vast meer over vertellen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten