Kwaliteit Nederlandse rallycoureurs?

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor cellie » di jul 11, 2006 12:33

BRT schreef:
Zoefff schreef:
David Westenbrink schreef:
Ik heb het hele weekend op 1 setje banden gereden en die waren na de laatste proef letterlijk TOT OP HET CANVAS versleten.

We hebben ze zelfs nog op de velg omgedraaid omdat de binnenkant sneller sleet dan de buitenkant. Zo konden we nog een laatste boucletje.

Waarom? Geen geld voor steeds nieuwe bandjes :? En wat als..... dus $$$ vertekend wel degelijk in een cup.

Maar eigenlijk lach ik me ook helemaal dood... :-D

Geen geld voor banden? Jij als ervaren piloot weet toch dat die nodig zijn voor de sport? Je gaat toch ook geen rally rijden met een halve tank vol omdat je niet meer geld hebt en dan klagen dat de rest wel geld voor benzine heeft? Rallysport kost geld, dat weet je voor af. Cup rijden is relatief goedkoper maar ook hier geld dat de mensen met het meeste geld de auto het best voor elkaar hebben. Maar dat geeft geen garantie voor succes.

Jelte deed het heel goed en verraste mij ook. In amsterdam komt er een europees bewezen talent aan de start in een BMW. Kijken of hij Theo en Mark kan bijhouden, (of mij.......Ik hou mezelf graag voor de gek).

en Jelte ( als het goed is met sper)
cellie

Berichtdoor David Westenbrink » di jul 11, 2006 15:55

BRT schreef:
Geen geld voor banden? Jij als ervaren piloot weet toch dat die nodig zijn voor de sport? Je gaat toch ook geen rally rijden met een halve tank vol omdat je niet meer geld hebt en dan klagen dat de rest wel geld voor benzine heeft? Rallysport kost geld, dat weet je voor af. Cup rijden is relatief goedkoper maar ook hier geld dat de mensen met het meeste geld de auto het best voor elkaar hebben. Maar dat geeft geen garantie voor succes.

Even goed lezen vriend :)

Ik geniet er juist van dat ik onder die omstandigheden dit heb kunnen presteren :)

Ik geef alleen aan dat binnen bepaalde cups geld wel degelijk een rol speelt in de prestaties en niet 'puur' op rijderskwaliteit.

En idd de auto kan je zo goed voor elkaar hebben, maar als de rijder geen gas geeft heb je er niks aan. Maar in de Kalos Challenge zijn er 4 die zéér aan elkaar gewaagd zijn en ja als we het dan over verschillen van 3 (tank s), 1 (hulst) en 4 (bhv) seconden aan de finish hebben..... spelen bijv. banden een hele grote rol :)
David Westenbrink

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden