BHV Expogroep Rally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Amazone » ma jul 10, 2006 10:23

Jan 8x schreef:Ja Ton die Australier heb ik ook gesproken. Ik vind dat hij ook al echt zo'n Flying Docters kop begint te krijgen!

:lol:

Peter, het was ECHT bijzonder dat je erbij was!!! Wat een verrassing, geweldig, alleen natuurlijk veel te kort!

Hopelijk gaat ons Down Under-avontuur er toch eens van komen! Op de WK-kalender die wedstrijd, en dan bij Peter in de buurt aub!
Amazone

Berichtdoor ExTaxi » ma jul 10, 2006 19:28

Hier nog iemand met de blaren op zijn handen van het uit de sloot trekken van Schapers. De vader van Martijn zal er ook nog wel last van hebben denk ik. Maar goed, we hebben het niet voor niks gedaan, hij kon weer verder ondanks dat ze zelf de moed op hadden gegeven.
ExTaxi

Berichtdoor ExTaxi » ma jul 10, 2006 19:37

Wie vond ik opvallen?

De X-rijder...Wolves.......1e auto op wedstrijdsnelheid? Nou zeg dat wel! Sjemig wat ging die hard......

De Jong, genot om naar te kijken hoe deze rijder met die Astra knalt. OK, hij is gewoon even snel als Eep, maar deze Astra klinkt nog net iets lekkerder vind ik.

Boers, echt dit weekend versteld gestaan hoe goed hij bezig was, snelle doorkomsten, heel veel beter dan in de ELE (wat ik er van heb gezien dan).

Rudy Schenkeveld, man o man wat haalt deze jongen het uiterste uit zijn Polootje. Super om te zien! Bij nogal wat doorkomsten denk ik "nou nou dat kan best wat harder" maar bij de zwarte Polo denk ik dat vrijwel nooit ;-)

Last but not least.......Theo van de Berg. Ongekend hoe Theo aan het vegen was op Borchwerf.......Hij had het publiek ook duidelijk aan zijn zijde... en terecht!
ExTaxi

Berichtdoor Pierre Brouwer » ma jul 10, 2006 21:29

Wij hebben na alle pech in de ELE Rally , weer een absurde maar zeer mooie rally meegemaakt.
Op Kp de Hel zijn we er met behoorlijke snelheid afgegaan , wat ons 4,5 minuut heeft gekost.
Een minuut tijdstraf , lekke band , motor die spontaan afsloeg op de proef en er pas 30 sec later weer zin in had , boompje meegepakt zijn een aantal dingen die we tegenkwamen.
Gelukkig hebben we die 4,5 minuut weer dicht kunnen rijden en die belangrijke winst kunnen pakken.
Alleen vind ik het heel erg jammer dat onze grootste concurrent in de cup , Koen Wijdeven en Jan de Vries hun Volvo 240 Totall-loss hebben gereden op Rijsbergen.
En dat gaat niet snel met zo`n grote Volvo :?
Gelukkig zijn beide mannen zonder letsel uitgestapt (wat een wonder is als je die auto zag.)
Pierre Brouwer

.

Berichtdoor johanschop » ma jul 10, 2006 22:58

Ik wil even inhaken op het verhaal van Eddy Chevallier over het gedoe van die tijstraf.

Wij hebben dat zelfde geintje gehad bij service in, het was een belgische official ( niet dat ik daar wat op tegen heb).

Ik was even benieuwd of nog meer mensen problemen hebben gehad.

Wellicht kan dat in een feedback aan de organisatie worden weergegeven ( van fouten leert men)
johanschop

Berichtdoor SylviaVisser » ma jul 10, 2006 23:39

**Dat inschrijfgeld en de entree gaan overigens niet naar meneer Tjoen of Van Woensel, waarvan ik in ieder geval zeer blij ben dat ze komen rijden. Het gaat op aan mobilofoons, fatsoenlijke slaapplaatsen en eten en drinken voor onze gasten (dus zeker ook officials), het mooi inrichten van de markt in Etten of het maken van een waterbak. Ja en zelfs een aanzienlijk deel gaat naar het ondersteunen van kleine lokale verenigingen. We hebben lokaal immers wel wat aan wat goodwill. **citaat van Jan8x

Ik vraag me dit jaar in ieder geval niet meer af waarom in jouw relaas de officials tussen haakjes staan. :|
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor sjakie33 » ma jul 10, 2006 23:49

ExTaxi schreef:Hier nog iemand met de blaren op zijn handen van het uit de sloot trekken van Schapers.

Blaren, zweet, maar gelukkig geen tranen heb ik aan dat uitje in de sloot overgehouden.

Ik wil namens Marco en mij iedereen bedanken die ons letterlijk weer op pad hebben geholpen. Zonder jullie hadden we er nog wel een tijdje gelegen vrees ik. Nu hebben we nog 19 proeven plezier kunnen beleven en de rally uit kunnen rijden! Wat is rallysport toch mooi en veelzijdig he........ :lol:
sjakie33

Berichtdoor Patmeister » ma jul 10, 2006 23:55

Heden avond had ik een zwaar teleurgestelde Martin Nortier aan de telefoon. Hij meldde mij dat hij vreselijk benadeeld zou zijn.
Op zijn tijdkaart had hij geschreven dat de equipe om 14:06 bij de volgende TC moesten zijn, aldaar keurig op tijd werd er 14:04 op zijn tijdkaart geschreven. Hier kwam hij pas later achter.(Volgende keer niet Martin !! altijd kijken !!) na de equipe's voor hem geraadpleegd te hebben
kwam hij er achter dat zij gewoon 14:04 en 14:05 hadden, dit geeft aan dat er wel duidelijk een misser is gemaakt bij de tijdcontrole. Martin heeft dit voor de definitieve uitslag bekend gemaakt aan de wedstijdleiding maar daar is tot op heden nog nog niks uit gekomen, wel is duidelijk dat zijn rijder nu als een baksteen naar beneden valt in het voor hem zo goedgeklasseerde 205-cup klassement.

Verder heb ik nog enkele navigatoren gesproken die soort gelijke problemen hebben ondervonden.

Kortom : blijf scherp ook de volgende rally !
Patmeister

Re: .

Berichtdoor Franky » ma jul 10, 2006 23:56

johanschop schreef:Ik wil even inhaken op het verhaal van Eddy Chevallier over het gedoe van die tijstraf.

Wij hebben dat zelfde geintje gehad bij service in, het was een belgische official ( niet dat ik daar wat op tegen heb).

Wellicht kan dat in een feedback aan de organisatie worden weergegeven ( van fouten leert men)

Binnen de 205cup heeft dit zelfs de stand voor een stukje bepaald.
Er is onterecht een straf uitgedeeld aan Gotz Pfauder ondanks protest ben zonder controle van loglijsten van de ofiicials aldaar.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Patmeister » di jul 11, 2006 0:03

Franky schreef:
johanschop schreef:Ik wil even inhaken op het verhaal van Eddy Chevallier over het gedoe van die tijstraf.

Er is onterecht een straf uitgedeeld aan Gotz Pfauder ondanks protest ben zonder controle van loglijsten van de ofiicials aldaar.

Dit probeer ik hierboven duidelijk te maken Frank.... :wink:
Patmeister

Berichtdoor Franky » di jul 11, 2006 0:07

Patmeister schreef:
Dit probeer ik hierboven duidelijk te maken Frank.... :wink:

Je was me ook maar een paar seconden voor.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Rallyphoto » di jul 11, 2006 1:58

ExTaxi schreef:Wie vond ik opvallen?

De X-rijder...Wolves.......1e auto op wedstrijdsnelheid? Nou zeg dat wel! Sjemig wat ging die hard......

Afbeelding

De Jong, genot om naar te kijken hoe deze rijder met die Astra knalt. OK, hij is gewoon even snel als Eep, maar deze Astra klinkt nog net iets lekkerder vind ik.

Boers, echt dit weekend versteld gestaan hoe goed hij bezig was, snelle doorkomsten, heel veel beter dan in de ELE (wat ik er van heb gezien dan).

Rudy Schenkeveld, man o man wat haalt deze jongen het uiterste uit zijn Polootje. Super om te zien! Bij nogal wat doorkomsten denk ik "nou nou dat kan best wat harder" maar bij de zwarte Polo denk ik dat vrijwel nooit ;-)

Afbeelding

Last but not least.......Theo van de Berg. Ongekend hoe Theo aan het vegen was op Borchwerf.......Hij had het publiek ook duidelijk aan zijn zijde... en terecht!

Ik ben zelf ook een fan van Wolves en Schenkeveld, zie de toevoegingen.
Life goes pretty fast, you could miss it! :twisted:

Afbeelding
Rallyphoto

Berichtdoor Ton Van Spanje » di jul 11, 2006 7:33

Franky schreef:

Frank,

Ik zie in het persbericht van de 205 Cup met de uitslag van de BHV dat NIET Martin Nortier als navigator naast Gotz staat vermeldt, maar Lisette Bakker. Dat zal vast de bedoeling niet zijn.
Ton Van Spanje

Berichtdoor SeBass » di jul 11, 2006 8:16

Patmeister schreef:Heden avond had ik een zwaar teleurgestelde Martin Nortier aan de telefoon. Hij meldde mij dat hij vreselijk benadeeld zou zijn.
Op zijn tijdkaart had hij geschreven dat de equipe om 14:06 bij de volgende TC moesten zijn, aldaar keurig op tijd werd er 14:04 op zijn tijdkaart geschreven. Hier kwam hij pas later achter.(Volgende keer niet Martin !! altijd kijken !!) na de equipe's voor hem geraadpleegd te hebben
kwam hij er achter dat zij gewoon 14:04 en 14:05 hadden, dit geeft aan dat er wel duidelijk een misser is gemaakt bij de tijdcontrole. Martin heeft dit voor de definitieve uitslag bekend gemaakt aan de wedstijdleiding maar daar is tot op heden nog nog niks uit gekomen, wel is duidelijk dat zijn rijder nu als een baksteen naar beneden valt in het voor hem zo goedgeklasseerde 205-cup klassement.

Verder heb ik nog enkele navigatoren gesproken die soort gelijke problemen hebben ondervonden.

Kortom : blijf scherp ook de volgende rally !

Franky schreef:Binnen de 205cup heeft dit zelfs de stand voor een stukje bepaald.

We controleren in de rekenkamer altijd de loglijsten. We hebben bij deze tijd gekeken naar de tijd geschreven in tijdenboekje en naar de tijd op het logboek. Deze tijd was hetzelfde en we konden dus niet anders constateren dat de equipe 2 minuten te vroeg was in geklokt. Of dit een fout van de equipe is, of een fout van de official is, kan ik niet zeggen.
Reglementair is het wel de fout van de equipe. Deze is zelf verantwoordelijk voor de notering van de juiste tijd (art. 17.1 SRR). Alleen met een officieel schriftelijk protest hadden de Sportcommissarissen misschien anders kunnen beslissen (art. 17.6 SRR).

Zoals Patrick al zei, let goed op welke tijd er geschreven wordt op de tijdkaarten. Mocht de official een foutje maken, blijf rustig en vraag hem dan vriendelijk de juiste tijd te noteren. Agresief worden of gaan vloeken tegen de official heeft geen zin en kan alleen maar averechts werken (onsportief gedrag).
Complexiteit in de Simpele Eenvoud
SeBass

Berichtdoor Franky » di jul 11, 2006 8:25

SeBass schreef:
Franky schreef:Binnen de 205cup heeft dit zelfs de stand voor een stukje bepaald.

We controleren in de rekenkamer altijd de loglijsten. We hebben bij deze tijd gekeken naar de tijd geschreven in tijdenboekje en naar de tijd op het logboek. Deze tijd was hetzelfde en we konden dus niet anders constateren dat de equipe 2 minuten te vroeg was in geklokt. Of dit een fout van de equipe is, of een fout van de official is, kan ik niet zeggen.
Reglementair is het wel de fout van de equipe. Deze is zelf verantwoordelijk voor de notering van de juiste tijd (art. 17.1 SRR). Alleen met een officieel schriftelijk protest hadden de Sportcommissarissen misschien anders kunnen beslissen (art. 17.6 SRR).

Zoals Patrick al zei, let goed op welke tijd er geschreven wordt op de tijdkaarten. Mocht de official een foutje maken, blijf rustig en vraag hem dan vriendelijk de juiste tijd te noteren. Agresief worden of gaan vloeken tegen de official heeft geen zin en kan alleen maar averechts werken (onsportief gedrag).

Dan zou ik toch adviseren even verder te kijken.
De conclusie die je maakt is niet juist. Denk logisch na.
de loglijst word in volgorde opgeschreven.

dan zie je x om 04 vervolgens stijn jansen om 05 en vervolgens gotz weer om 04. Is gewoon een stomme schrijffout.
Er is niemand ingehaald in het tijdcontrole gebied en er zijn er ook geen 2 tegelijk in dezelfde minuut ingeklokt. Anders zou je Stijn Jansen ook nog effe moeten disqualificeren wegens inhalen in het tijdcontrolegebied.

Alles wijst erop dat daar dus de fout gemaakt is en met een beetje navraag van de post erachter kom je daar ook achter. Dat dit misschien wel eens een kampioenschap moet beslissen lijkt me bijzonder ongepast.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden