Jan,
Vandaag toevallig nog met een Australiër

gesproken en toen kwam dit ook ter sprake. Zoals je weet neem ik (net als jij) normaal gesproken geen blad voor de mond (sorry, toetsenbord) als ik mijn mening geef. Dat kan in opbouwend kritische vorm zijn en dat kan in complimenteuze vorm zijn. In dit geval ga ik volledig met je mee vanuit het oogpunt van toeschouwer. De discussie over inschrijfgeld gaat aan mij als niet meer teamlid etc voorbij.
De mensen die al wat langer meelopen en ook al jaren in het buitenland rally's gaan kijken zijn wel gewend om entree casu quo een vergoeding te betalen. Wat dat aangaat is rallyminnend (?) Nederland jarenlang verwend geweest. Sommige organisatoren rekenden helemaal niks, noppes, nada. Anderen vroegen bij wijze van spreke een vergoeding voor het zwart wit kopie dat je kreeg waarop de deelnemerslijst en een proevenoverzicht stond. Dat was pak 'm beet een jaar of 15 terug bij onze zuiderburen en ook bij onze oosterburen al heel anders. Ik betaalde toen al met plezier, want je had er een dag, of in het geval van bijvoorbeeld de Condroz, Huensrueck etc. een paar dagen veel leut voor.
De fout die de BHV organisatie in mijn ogen heeeft gemaakt, is dat bij de introductie van entreegelden gelijk hoog in de boom is gegaan in vergelijk met de periode daarvoor. Daarnaast heb ik mij altijd verbaasd over de onderbouwing die jullie daarvoor gaven. Ik ben het even kwijt hoe die ook al weer was, maar die was zo omslachtig en wazig, dat je op die manier mensen reden tot zeiken geeft. Gewoonweg in een eerder stadium trapsgewijs opbouwen was misschien een betere optie geweest en wellicht was daardoor het gat in de begroting niet zo groot geworden waardoor nu toch wel een stevige entree wordt gevraagd. Maar goed, achteraf kijk je een koe in zijn kont.