BHV Expogroep Rally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Jaccoooo » zo jul 09, 2006 20:05

Weet iemand hoe de puntentelling gaat voor b.v.de klasse N3 rallysprint,is daar een apart klassement voor of word de hoogst geeindigde N3 in het groep N klassement kampioen.
Ik probeer n.l. uitterekenen of Henri v/d Veen al kampioen is in zijn klasse.
Jaccoooo

Berichtdoor leor888 » zo jul 09, 2006 20:05

mr_nice_guy73 schreef:Wat vind ik de tussenstand en eindklassement slordig verzorgt van de bhv. Niet even een nette tussenstand publiceren en/of eindstand op de site zetten. Er staat wel wat maar dat is niet zoals het altijd met andere rally's gaat er is zelfs geen link naar mijn mening op de site :? Of ik word echt oud en ben zo blind als een garnaal :shock:

rechts op de startpagina een link naar rallytiming.

Dus op z'n minst een beetje blind :!:
leor888

Berichtdoor leor888 » zo jul 09, 2006 20:22

Corne schreef:Waarom is Tsjoen er nu uit? :?

Geen idee.
En gezien alle vragen over het uitvallen: is het niet mogelijk om dergelijke info op te nemen bij de uitslagen?

Net als bij oa. de F1?

Ik zou ook graag weten waarom bijv. vd Marel er uit is gegaan en Smits niet weer gestart is vanochtend.

En waartegen Van Eldik (samen met V.d. Heuvel Senior) heeft geprotesteerd.

Mensen als FV stonden erbij en kunnen misschien info delen. (of is dergelijke info alleen voor programma's als de zijne?)
leor888

Berichtdoor DaveEVO » zo jul 09, 2006 20:28

vd Marel is eruit gegaan met een kapotte cardan-as op de hel.

Heb hem samen met de servicecrew een heel stuk door belgie naar de service gesleept.
DaveEVO

Berichtdoor jos kerremans » zo jul 09, 2006 20:30

FF beter kijken op de BHV site onder "eindklassement per kp" , daar vind je alle uitvallers. Ad smits is wel gestart maar uitgevallen met een gebroken aandrijfas.
jos kerremans

Berichtdoor leor888 » zo jul 09, 2006 20:41

jos kerremans schreef:FF beter kijken op de BHV site onder "eindklassement per kp" , daar vind je alle uitvallers. Ad smits is wel gestart maar uitgevallen met een gebroken aandrijfas.

Kun je svp de link hier kopieren?

Ik vind deze niet terug.
Ik zie alleen de uitslag van proef 19 met 59 deelnemrs. en bij de einduitslag dat Smits 18 proeven heeft gereden..
leor888

Berichtdoor Franky » zo jul 09, 2006 20:43

jos kerremans schreef:FF beter kijken op de BHV site onder "eindklassement per kp" , daar vind je alle uitvallers. Ad smits is wel gestart maar uitgevallen met een gebroken aandrijfas.

Weeh ik had ook al een gebroken aandrijfas op kp20 Borchwerf 1.

Voor de rest heb ik zeker genoten tot daar aantoe.

Helaas vond ik de resultaten lijstjes die we als delnemer kregen erg nutteloos.
Alleen de eerste 38 stonden erop.
Met zo'n startveld kom ik daar niet bij voor.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor jos kerremans » zo jul 09, 2006 20:49

BHV site openen , dan live results . dan klassement en daarna klassement met kp tijden openen.
jos kerremans

BHV EXPO GROEP RALLY 2006

Berichtdoor Jan 8x » zo jul 09, 2006 20:54

Beste mensen,

Ik heb met belangstelling de discussie gevolgd op het forum.Geheel tegen mijn principes in (ik heb geleerd uit het verleden) wil ik toch graag eens reageren op het forum. Voor diegenen die mij niet kennen; ik ben langs de zijlijn actief bij de autosport,waaronder Achtmaal en de KNAF, en ben “rallytechnisch opgegroeid” in het Achtmaalse. Voor de goede orde; ik reageer op persoonlijke titel.

Het fenomeen entree heffen houdt de gemoederen hier nogal bezig. Aan de ene kant terecht. We komen van evenementen met 0 entree nu tot aan de BHV met ten opzichte van andere rally evenementen hoge bedragen. In ieder geval veel hoger dan wat we gewend zijn. Dat een en ander erin hakt voor een gezin wil ik direct geloven.

Aan de ander kant. Als je zaken breder trekt. Wat heb je dan tegenwoordig nog voor een paar tientjes. Als ik over het antwoord nadenk wordt ik moedeloos, zeker na de invoering van de euro. Als ik naar organisatoren kijk van andere al dan niet sportevenementen doen die vaak veel minder moeite voor (veel) meer geld. Ik geef het je te doen hoor het organiseren van 11 verschillende proeven met een gemiddelde lengte van bijna 10 km (maar liefst 2 rundkursen) plus het organiseren van Achtmaal dorp en Etten-Leur centrum! Ik word er wel eens jaloers van…

Ik ben dit jaar op veel locaties geweest en heb wat tellingen gezien. Ten opzichte van andere rally’s tot nu toe was het zeker niet minder qua publieke belangstelling. Ten opzichte van voorgaande jaren was het absoluut drukker, zeker op de publiekspunten (ik zag op het forum nog iemand die riep de waterbak niet te kunnen vinden; dan houdt voor mij echt alles op).

Mijn excuus aan de mensen voor wie op meer dan 100 verschillende kilometers proef steeds de mooiste punten voor publiek gesloten bleken. Dat doen ze bij de BHV speciaal om de toeschouwers te sarren. Dat heeft absoluut niets te maken met eisen van gemeenten, omwonenden en/of politie, laat staan met de beschikbaarheid aan vrijwilligers (het waren er maar 1650 dit jaar).

Natuurlijk leeft de rally ook van zijn publiek. En die publieke belangstelling was zeker minder dan een aantal jaren geleden. Toen hadden we namelijk ook veel publiek dat niet echt liefhebber was; de toegang was immers gratis. Toen hadden we echter ook claims van autobedrijven omdat over daken van nieuwe auto’s was gelopen om de proef te bereiken, van kwekers dat hun gewas vertrapt was (u weet wel de omwonenden waar we allemaal te gast zijn), van de Politie over openbare orde en drankmisbruik, van de KNAF over onveilige taferelen en stond half west Brabant dicht op de verbindingen. Ik maakte het zelfs mee dat een of andere idioot de hele toegang naar een proef afsloot omdat hij geen 2 piek wilde betalen op een parkeerwei (“Daar kan ik een heel jaar van op vakantie”). Niets van dat alles meer alleen nog een paar idioten die tussen de proeven zich als gekken gedragen en mij een steeds moeilijker discussie geven ieder jaar over de vergunningen.

Voorts wordt een organisator geconfronteerd met heel veel plichten en heel weinig rechten. Dat lijkt ieder jaar erger te worden. En dat kost heel veel geld, zeker wanneer je als organisator probeert de spreekwoordelijke puntjes op de i te zetten. En als ik naar de entourage kijk van de afgelopen jaren (kwantiteit en kwaliteit van deelnemers, locaties als de markt, het Trivium hotel etc) slaagt de BHV daar steeds beter in. Weet dat voor iedere euro inschrijfgeld de BHV organisatie, zelfs als ik de sponsoring in natura (Bo-Rent, auto’s, voedsel etc) niet meetel, er nog minimaal drie euro bij moet zoeken om het evenement mogelijk te maken.

Over dat aantal deelnemers heb ik ook iets gelezen. De deelnemers zouden wegblijven. Moet je toch eens gaan tellen de afgelopen paar jaren. Ik denk dat de BHV qua aantal zeker recordhouder is.

Wat ook kan is vijf proeven wegleggen en die allemaal drie keer rijden. Leuk dagevenement van maken met 120 km proef, vertrekken van een of ander industrieterrein of sporthal en alle drukwerk weer van onder de zwart/wit copier. Kost de helft van wat het nu kost bij de BHV en is mogelijk met bijna dezelfde sponsoring, 200 euro minder inschrijfgeld en halve entree. Kunnen de organisatoren bovendien allemaal lekker een dikke sigaar roken na afloop in plaats van nu de eigen consumpties betalen tijdens de vergaderingen en de telefoon- en autorekeningen niet declareren.

Het is en blijft een echte vrijwilligers club met als enige drijfveer hun evenement op een hoger niveau brengen. Heb daar enig respect voor aub! Denk daarbij ook aan dat er zo’n 15 man in het organisatiecomite zit van de BHV. Vogels van allerhande pluimage met ieder zijn eigen terrein van deskundigheid. Maar allemaal rallyliefhebber in hart en nieren en bereid er zeer veel vrije tijd in te steken. Deze mensen zijn zeker in staat zaken zorgvuldig af te wegen. Bedenk echter wel voordat je oordeelt wat wel of niet goed is dat je zeer waarschijnlijk niet weet waaruit de organisator heeft te kiezen voordat een maatregel wordt doorgevoerd. Of denk je dat al die suggesties die ik hier lees nog nooit binnen die club van 15 zijn overdacht?

Dat inschrijfgeld en de entree gaan overigens niet naar meneer Tjoen of Van Woensel, waarvan ik in ieder geval zeer blij ben dat ze komen rijden. Het gaat op aan mobilofoons, fatsoenlijke slaapplaatsen en eten en drinken voor onze gasten (dus zeker ook officials), het mooi inrichten van de markt in Etten of het maken van een waterbak. Ja en zelfs een aanzienlijk deel gaat naar het ondersteunen van kleine lokale verenigingen. We hebben lokaal immers wel wat aan wat goodwill.

Ik wil niet belerend overkomen. En ik weet dat ongenuanceerdheid in weze onlosmakelijk verbonden is met een fenomeen als een forum.Toch hoop ik met deze reactie iets positiefs aan de discussie heb kunnen toevoegen.

Tot volgend jaar in de BHV!

Jan de Wit

PS als ik een verkeerde knop heb ingedrukt zet svp dit bericht dan even op de plaats waar het thuishoort.
Jan 8x

Berichtdoor markdevries » zo jul 09, 2006 20:56

ik weet niet waar jij hebt gestaan op welke kp :wink: maar het klopt dat tsjoen is uitgevallen deze heeft zijn motor opgeblazen.
dwars gaan met een evo is zeer normaal :P , maar dwars gaan met een manta is leuker :lol:
markdevries

Berichtdoor ExTaxi » zo jul 09, 2006 21:03

Jan, bedankt voor je uitgebreide verhaal. Zo geef je ook de mensen die niet verder kijken dan hun neus langs is een beeld van wat er allemaal bij komt kijken.

Ik vond de BHV dit jaar TOP!
ExTaxi

Berichtdoor HJD » zo jul 09, 2006 21:08

ExTaxi schreef:Jan, bedankt voor je uitgebreide verhaal. Zo geef je ook de mensen die niet verder kijken dan hun neus langs is een beeld van wat er allemaal bij komt kijken.

Ik vond de BHV dit jaar TOP!

Ben ik helemaal met je eens!

Wat betreft de entreegelden. Ga maar eens naar een voetbalwedstrijd van maar anderhalf uur, of een ander autosportevenement. Daarbij heb je vaak maar 2 uur plezier, en betaal je het veelvoudige. Tijdens de BHV heb je een hele dag plezier!
HJD

Berichtdoor leor888 » zo jul 09, 2006 21:14

jos kerremans schreef:BHV site openen , dan live results . dan klassement en daarna klassement met kp tijden openen.

Jos, bedankt,
volgens mij was ik daar, maar zie ik dan dat bijv. Smits geindigd is na 18 kp's. Meer niet.

En ik zou graag lezen bij KP 19: DNF. Het liefst met de oorzaak.

En ik lees hier genoeg vragen over deze informatie behoefte. Iemand suggesties hoe dit op te lossen?
leor888

Berichtdoor RScosworth » zo jul 09, 2006 21:17

entreegeld ben ik het mee eens, veel minder last van die mongolen die niet weten wat ze doen.
verder vond ik het overduidelijk dat het vrijwilligerswerk was; half dementen bejaarden die me uit de vipparkeerplaats wilde sturen omdat ze de drie letters niet zagen op mn kaart, en dan ook nog dat drama op borchwerf dat je langs de ingang bij de snelweg bij de NEXT niet over mocht steken en je dus vrolijk een eindje terug kon lopen en vervolgens een ommetje kon maken om het terrein om zo toch aan de andere kant te komen. verder vond ik het jammer dat er vrijwel niets aan informatie in het krantje stond (er zat niet eens een deelnemerslijst bij) en ik het idee had een verzamelwerk gekocht te hebben van logo's van allerlei bedrijven. leuk, maar liever was ik er dan een ijsje voor gaan halen
de proef van rijsbergen was wel prachtig vooral op de afslag hazeldonk nederland was het een genot om over een aanzienlijke grootte van de proef uit te kunnen kijken. vooral die wrx met zijn rookmachine achterin draagde zn steentje aan dat sensationele zicht bij. jammer dat slechts de mensen die bekend zijn in het gebied er konden komen maar als je er geweest bent is het fantastisch, het verbaasde me wel dat er niet gefilmd werd daar trouwes.
al met al toch weer een topweekend gehad als andere jaren :D
bedankt weer iedereen
Laatst bijgewerkt door RScosworth op zo jul 09, 2006 21:45, in totaal 1 keer bewerkt.
RScosworth

Berichtdoor erikjan » zo jul 09, 2006 21:19

leor888 schreef:
jos kerremans schreef:BHV site openen , dan live results . dan klassement en daarna klassement met kp tijden openen.

Jos, bedankt,
volgens mij was ik daar, maar zie ik dan dat bijv. Smits geindigd is na 18 kp's. Meer niet.

En ik zou graag lezen bij KP 19: DNF. Het liefst met de oorzaak.

En ik lees hier genoeg vragen over deze informatie behoefte. Iemand suggesties hoe dit op te lossen?

het is me de laatste jaren wel vaker opgevallen dat de sites van diverse rally's redelijk tot goede voorinformatie geven over een rally, maar dat wedstrijdinformatie gedurende het evenement soms nogal karig is.

om nog maar niet te spreken over het soms volledig ontbreken van een einduitslag.

en dan hebben we 't niet eens over het soms volledig negeren van sprinters...

wat dat betreft vind ik de BHV-site qua resultaat-weergave goed qua standen, maar inderdaad wat minder qua berichtgeving qua uitvallers enzo...

maar er moet natuurlijk altijd ruimte voor verbetering blijven !

als thuisblijver kon ik dit weekend prachtig het wedstrijdverloop volgen, en da's ook een compliment waard.
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden