WRC Deutschland 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor EvoV6 » do jun 29, 2006 16:41

Volgende rallye Deutschland een jaartje later of maar 1x in de 3jaar??? :cry:

rallye-magazine.de:
Deutschland in der Rotation?

Am 5. Juli entscheidet die FIA über die Neuordnung des WM-Kalenders. Neben den 16 vorhandenen Läufen, wollen sechs weitere Länder einsteigen.

ROTATION: Anfang Juli entscheidet die FIA über den neuen Kalender
Für Fußballtrainer Ottmar Hitzfeld war sie ein geeignetes Mittel, damit auch auf der Ersatzbank kein Frust aufkam. Auch die FIA wird sich zukünftig der Rotation bedienen, damit möglichst viele Länder in den Genuss eines WRC-Laufes kommen.

Am 5. Juli kommt das World Council des Weltverbandes zusammen, um über die Neuordnung des WM-Kalender zu entscheiden. Erster Tagespunkt dabei: Der Ablauf der Rumpfsaison von Januar bis Juni 2007. Nach ersten Informationen von pitstop.tv sollen in diesen Monaten neun WM-Läufe stattfinden, inklusive den beiden Aufsteigern Norwegen und Portugal.

Wichtigster Punkt bei der Sitzung des World Councils ist allerdings die Gestaltung des Ablaufes der Saison 2007/08. Im August startet die WM erstmals im Winterhalbjahr, mit acht Rallyes 2007 und acht weiteren von Januar bis Mai 2008.

Die Läufe in Monte Carlo, Schweden, Korsika, Spanien, Argentinien, Griechenland, Finnland, Italien, Neuseeland, Japan und Wales haben einen noch laufenden Dreijahresvertrag mit der FIA und gelten als gesetzt - die restlichen fünf Plätze müssen sich Mexiko, Zypern, Türkei, Deutschland, Australien und die Newcomer Norwegen, Portugal, Südafrika, Jordanien, Polen und Irland teilen.
EvoV6

Berichtdoor Rallyphoto » do jun 29, 2006 21:11

Rosco Cocco schreef:
Elies schreef:
Rosco Cocco schreef:
Elies schreef:
Rosco Cocco schreef:
Dragu schreef:Vanparijs Ford Fiesta S1600

Léger met de subaru grN.

STOERRRRRRRRRR

Was altijd in de veronderstelling dat in het leger met Leopards gereden werd, nu wil ik ook wel in dienst!

Voor het leger ben je al veel te oud....

:lol:

MIjn tank en loop zijn anders nog in opperbeste staat!

Wees d'r maar zuinig op dan :lol:

het zijn en blijven gebruiksvoorwerpen!

Nou Canon, ik denk dat sie (die MANN-schaft) jou dan maar bij de Pantzerplatte moeten weeren..... :lol:
Life goes pretty fast, you could miss it! :twisted:

Afbeelding
Rallyphoto

Berichtdoor Werner » vr jun 30, 2006 11:47

EvoV6 schreef:
Die Läufe in Monte Carlo, Schweden, Korsika, Spanien, Argentinien, Griechenland, Finnland, Italien, Neuseeland, Japan und Wales haben einen noch laufenden Dreijahresvertrag mit der FIA und gelten als gesetzt - die restlichen fünf Plätze müssen sich Mexiko, Zypern, Türkei, Deutschland, Australien und die Newcomer Norwegen, Portugal, Südafrika, Jordanien, Polen und Irland teilen.

11 rally's voor 5 wk-ronde's. 10 1x per 2 jaar en de slechtste valt af mischien? Wel leuk dat we wat nieuwe landen gaan tegenkomen. Noorwegen was geloof ik een sneeuwrally? Ierland en Polen zullen wel asfalt zijn, en Portugal, Jordanie en Zuid-Afrika gravel?
Werner

Berichtdoor mmrizio » vr jun 30, 2006 13:16

Vier proeven per dag bekijken is goed mogelijk. De vraag is alleen wie je wilt zien, en of je hoge eisen stelt aan de plek waar je staat :-)

Vrijdag rijden ze 8 proeven (2x4), maar het wordt lastig om op 4 proeven zowel de toppers als de Nederlanders te zien:
- De proeven binnen 1 boucle liggen 43-50 minuten uit elkaar (Plus of min 10 minuten als je aan het begin of aan het eind van een proef staat!)
- De Nederlanders rijden ruim een uur na de toppers (NL A8's misschien iets eerder, Gp.N wat later)
- Alleen proef 2/6 en 4/8 liggen geografisch vlak bij elkaar (maar iets meer dan anderhalf uur tijd tussen 2 en 4 en tussen 6 en 8 ), andere proeven liggen verder weg
- De rally trekt erg veel publiek, afstand van parkeerplaats naar proef is aanzienlijk tenzij je een uur vantevoren bij de proef bent.

De beste optie om op vrijdag op 4 proeven zowel de toppers als de NL'ers te zien is dus 1-4-5-8. Dit wordt echter bemoeilijkt door de al genoemde lastige bereikbaarheid van proef 1. Die is nog erger dan vorig jaar, omdat de finish van de proef op de L150 is.
2-4-6-8 is ook een poging waard, maar dat zullen ook degenen die niet op de NL'ers wachten proberen - dus zal het druk zijn.

Zaterdag rijden ze 3 boucles. De top 15? rijdt in omgekeerde volgorde, met 2 minuten tussenruimte. Daardoor rijden de Nederlanders dichter bij de top 5 (al hopen we natuurlijk dat we NL'ers in de top 15 zien!) Dus als je te laat aankomt mis je eerst nummer 15, 2 minuten later nummer 14 etc.
Dus als je wat te laat bij de proef bent is dat misschien geen ramp. Vanwege uitvallers op de eerste dag (hopelijk geen NL'ers) rijden er ook minder auto's. Op de laatste boucle kun je proberen 2 proeven te zien.

Zondag vind ik traditioneel de mooiste dag van de rally. Er is minder publiek, de proeven zijn toegankelijk via meer toegangswegen, kortom: het is een veel relaxtere dag. Qua hoeveelheid publiek is de zondag niet drukker dan een gemiddelde Nederlandse rally op sommige plekken.

Dit jaar is de wedstrijd op zondag nog korter dan voorheen. 4 proeven; 1 proef wordt 2 keer gereden, de anderen slechts 1 keer, geen service tussendoor. 3 proeven toppers plus Nederlanders kijken is onmogelijk, dus misschien maar gewoon een luie stoel mee en een goed plekje uitzoeken? Of toch nog een staartje van een andere proef meepakken?

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Holten WRC » vr jun 30, 2006 19:31

Weet iemand toevallig de inlogcodes voor het inloggen voor Rally Guide 2 op de ofiiciele website? :oops:
Holten WRC

Berichtdoor Wim Salabim » vr jun 30, 2006 20:57

Holten WRC schreef:Weet iemand toevallig de inlogcodes voor het inloggen voor Rally Guide 2 op de ofiiciele website? :oops:

Vast wel iemand :P
Wim Salabim

Berichtdoor MartijnS » za jul 01, 2006 0:53

Stephan Vojtech rijdt met een 307 WRC ipv zijn 206! Opnieuw in de kleuren van OMV, maar dan het Tsjechische team.

Wel met een auto van BSA, concurrent van Bozian, waar Stohl mee rijdt. Dus twee auto's met dezelfde sponsor van twee verschillende preperateurs :)
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor arno » zo jul 02, 2006 22:38

Ik heb vorig jaar ook iemand met het boekje van rally1.de gezien. Is wel een aanrader.
Boekje is maar 5 euro,maar kun je bij hun ook die "super-pass" bestellen?
Anders ben in 2 keer verzenden aan het betalen.
Tickets van omv en boekje vanaf rally1.de
Kan me iemand helpen? (versturen bij rally1.de is 6 euro en bij omv is 12 euro :? )

Nog meer mensen intresse in die boekjes trouwens? :wink:
arno

Berichtdoor red devil » ma jul 03, 2006 18:52

Weet iemand waar ik nog kan proberen, om een slaap plaats te kunnen krijgen daar in de buurt ???
red devil

Berichtdoor Holkers » ma jul 03, 2006 19:01

red devil schreef:Weet iemand waar ik nog kan proberen, om een slaap plaats te kunnen krijgen daar in de buurt ???

Naast Klara68 en Bertha28 in de wei. Denk dat de rest mooi vol zit.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor gschutten » ma jul 03, 2006 19:01

red devil schreef:Weet iemand waar ik nog kan proberen, om een slaap plaats te kunnen krijgen daar in de buurt ???

Je zou het nog kunnen proberen op één van de campings daar, ik zit zelf namelijk op de camping in Birkenfeld. Of zoek je een hotel oid.

Verder ik heb vandaag ook het rally1.de magazine binnen gekregen, echt een top tijdschrift, met goede kaarten en dito info!
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
gschutten

Berichtdoor RallyeRichard » ma jul 03, 2006 19:06

Heb nog een Passat Variant 2.0i automaat met airco in de aanbieding voor € 200,-. Zuipt benzine en olie, zit vol deuken, maar slaapt heerlijk! 8)
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
RallyeRichard

Berichtdoor red devil » ma jul 03, 2006 19:11

gschutten schreef:

Je zou het nog kunnen proberen op één van de campings daar, ik zit zelf namelijk op de camping in Birkenfeld. Of zoek je een hotel oid.

Verder ik heb vandaag ook het rally1.de magazine binnen gekregen, echt een top tijdschrift, met goede kaarten en dito info!

Eindelijk iemand een serieus antwoord :lol: :lol: :wink: :lol: :lol:

hahaha ik ga wel even rondbellen morgen in mijn beste duits :lol:
red devil

Berichtdoor RallyeRichard » ma jul 03, 2006 19:20

Ik weet niet hoe streng men in Duitsland is rondom zo'n evenement tegen wildkampeerders, maar ik heb (naast de laadruimte van de Passat) regelmatig de nacht in een tentje doorgebracht. Makkelijker en goedkoper kan bijna niet. Ook ideaal om de avond tevoren al op de eerste proef van de volgende dag aanwezig te zijn.
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
RallyeRichard

Berichtdoor Sevius » ma jul 03, 2006 19:25

RallyeRichard schreef:Ik weet niet hoe streng men in Duitsland is rondom zo'n evenement tegen wildkampeerders, maar ik heb (naast de laadruimte van de Passat) regelmatig de nacht in een tentje doorgebracht. Makkelijker en goedkoper kan bijna niet. Ook ideaal om de avond tevoren al op de eerste proef van de volgende dag aanwezig te zijn.

Wij slapen ook altijd aan de proef in of naast de auto (ook een Passat :lol: )
Met vriendelijke groet,

Martin Nortier - NRT Rallyteam - www.nrtrally.nl

Afbeelding
Sevius

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden