BHV Expogroep Rally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Andor Smits » vr jun 23, 2006 14:32

Berto schreef:
gisissi schreef:Tenenkrommend, de reactie van personen die de discussie over de hoogte van inschrijf en entreegelden moe worden.

"De autosport is nu eenmaal duur"en "dan sla je die wedstrijd toch over" zijn reacties van mensen die er echt niet langer dan drie seconden over na hebben gedacht.
Het lijkt mij volledig legitiem dat een man alhier een afweging maakt niet te gaan kijken met enkele van z'n kinderen omdat dit simpelweg te duur is geworden. Voor het zelfde bedrag meet je ze alle drie een volledig nieuwe garderobe aan, nietwaar..

1e: Jammer dan, hier is wel over nagedacht.Ik volg dit gezeur al zolang het in diverse topics voorkomt en heb er nog niet op gereageerd maar nu vond ik het tijd worden. Dus die drie seconden kloppen van geen kant. Kortom: een valselijke en ongegronde beschuldiging.
Bovendien staat er volgens mij onder: DIT IS MIJN MENING, wat een ieder daarmee doet moet hij/zij zelf weten.

2e: Het gezinnetje gaat wel naar een pretpark. En wat kost dat dan???
Ietsje meer kan ik je uit eigen ervaring vertellen, dus wederom een ongegrond relaas.

Ook het bezoeken van een pretpark is bij veel gezinnen niet meer op de normale wijze van doen, behoudens het sparen van kortingbonnen of dergelijke acties.
Misschien wel een leuk idee voor wat betreft het bezoeken van rally's.
Je koopt een soort van jaarkaart . Hoemeer rally's je bezoekt hoe meer korting je krijgt. Zo hou je ook het ''uitschot'' wellicht van de proeven.
Dit is maar een simpel ideetje, maar wellicht dat het verder uitgewerkt kan worden. Wie denkt er mee?
Andor Smits

Berichtdoor Hein » vr jun 23, 2006 14:39

Berto schreef:2e: Het gezinnetje gaat wel naar een pretpark. En wat kost dat dan???
Ietsje meer kan ik je uit eigen ervaring vertellen, dus wederom een ongegrond relaas.

Nu snap ik ineens waarom Eurodisney zulke zware verliezen maakt.

@Amazone:

Ik ben ook benieuwd naar de deelnemerslijst. Als ik, als publiek, zo'n bedrag neer moet tellen om de proeven op te komen wil ik ook wel weten wie er allemaal rijden. Met startnummers en gedetailleerde kaarten. Toch?

Verd........ nu heb ik het weer niet kunnen laten, toch weer gereageerd. :oops: De rest van mijn mening staat in de BHV Topics 2004 en 2005.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Berto » vr jun 23, 2006 14:43

Hein schreef:

Ik ben ook benieuwd naar de deelnemerslijst. Als ik, als publiek, zo'n bedrag neer moet tellen om de proeven op te komen wil ik ook wel weten wie er allemaal rijden. Met startnummers en gedetailleerde kaarten. Toch?

Hier heb je wel gelijk in. Kan ik me alles bij voorstellen.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor gisissi » vr jun 23, 2006 14:45

En als je als organisator niet anders kan?
En als je als deelnemer (financieel) niet anders kan?

En dat Berto is nu precies het scenario waar ik al enige tijd naar toewil, beeldvormende gezien dan. Het gevolg daarvan is dat de Nederlandse rallysport kapot gaat.
gisissi

Berichtdoor Holkers » vr jun 23, 2006 14:50

Hein schreef:
Verd........ nu heb ik het weer niet kunnen laten, toch weer gereageerd. :oops: De rest van mijn mening staat in de BHV Topics 2004 en 2005.

hehehe, moeilijk he, inhouden :D

(zo, normaal is het andersom, maar wilde het toch een keer zeggen ;))

Mijn mening staat al een week online.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Fisherman » vr jun 23, 2006 15:06

Als je ooit een huis of een auto koopt dan zorg je gewoon dat je respectievelijk een keer 5000 euro afdingt op een huis of 500 euro op een auto (of je neemt natuurlijk niet dat schuifdak ;)).
Kun je in het ene geval 166 jaar naar de BHV rally in je eentje en in het andere geval kun je 16 jaar naar de BHV rally.
Of je gaat met 2 mensen en dan kun je "maar" respectievelijk 83 en 8 jaar.

Waar hebben we het over.

Voetbalkaartje: 30 euro en 1 1/2 uur vermaak.
Concertkaartje: 30-50 euro en 2 uur vermaak.
F1 kaartje: 170 euro + en 1 1/2 uur vermaak.
22 liter benzine: 30 euro en 3 uur "vermaak" op de snelweg.

Maar rally kijken mag "niks" kosten. Vreemde redenatie.
Fisherman

Berichtdoor Amazone » vr jun 23, 2006 15:10

Hein schreef: @Amazone:

Hein, ik hoop dat je begrijpt dat ik niet teveel wil reageren op de keuzes die andere organisatoren maken.

Ik hoop dat wij iig de toegang op de meeste proeven nog lang gratis kunnen houden.

Er wordt heus wel nagedacht over het betaalbaar houden van de rallysport. En er zijn ontwikkelingen genoeg gaande. Maar daarin keuzes maken is niet altijd makkelijk...

De deelnemerslijst zal vast wel in de loop van volgende week bekend zijn, en voor de kaarten kun je de rallykrant kopen voor 5 euro. :wink:
Amazone

Re: betalen

Berichtdoor StevenK » vr jun 23, 2006 16:17

Andor Smits schreef:Maar 30 euro vind ik gewoon schandalig.

Licht dat eens toe ? Wat is er nu precies schandalig aan dat je minder kwijt bent voor twee dagen vertier net zoveel kwijt bent als voor een CD ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor StevenK » vr jun 23, 2006 16:25

gisissi schreef:
En als je als organisator niet anders kan?
En als je als deelnemer (financieel) niet anders kan?

En dat Berto is nu precies het scenario waar ik al enige tijd naar toewil, beeldvormende gezien dan. Het gevolg daarvan is dat de Nederlandse rallysport kapot gaat.

Al zolang als er rally gereden wordt, wordt er geklaagd dat het duur is. Waarom zou dat nu dan leiden tot het kapot gaan van de sport ?

De afgelopen vijftien jaar is de rallysport nu éénmaal verworden tot een sport die veel geld kost. En als je dan ziet dat bijvoorbeeld bij de RCH bijna niemand op komt dagen als er over dit onderwerp vergaderd wordt, dan moet je toch concluderen dat het probleem kennelijk niet door iedereen op dezelfde manier ervaren wordt.

Maar ik snap echt niet waarom niet gezegd mag worden dat rallyrijden duur is ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor StevenK » vr jun 23, 2006 16:26

Fisherman schreef:Als je ooit een huis of een auto koopt dan zorg je gewoon dat je respectievelijk een keer 5000 euro afdingt op een huis of 500 euro op een auto (of je neemt natuurlijk niet dat schuifdak ;)).
Kun je in het ene geval 166 jaar naar de BHV rally in je eentje en in het andere geval kun je 16 jaar naar de BHV rally.

Waar hebben we het over.

Snap je dat niet ? Dat is omdat bij voetbal, concert of F1 de hoofdpersonen aan het spel verdienen, terwijl de deelnemers bij een rally vooral geld uitgeven !
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Fisherman » vr jun 23, 2006 19:01

StevenK schreef:
Fisherman schreef:Als je ooit een huis of een auto koopt dan zorg je gewoon dat je respectievelijk een keer 5000 euro afdingt op een huis of 500 euro op een auto (of je neemt natuurlijk niet dat schuifdak ;)).

Waar hebben we het over.

Snap je dat niet ? Dat is omdat bij voetbal, concert of F1 de hoofdpersonen aan het spel verdienen, terwijl de deelnemers bij een rally vooral geld uitgeven !

En daarom is entree bij de volgende evenementen ook vreemd?:
- Amateurwedstrijd wielrennen
- Pinksterraces zandvoort (ook merendeels amateurs)

Ik vind het niet meer dan logisch dat je iets betaald voor een evenement ongeacht of de deelnemers nu profs of amateurs zijn. Deelnemers en toeschouwers beleven hopelijk plezier en daarom moeten beide naar mijn mening betalen. De een middels inschrijfgeld en de andere middels entree. Kijk dat de profs het nu zo goed voor elkaar hebben dat ze plezier hebben en nog geld krijgen ook, dan kan ik alleen maar zeggen: slim bezig.
En met de bedragen wilde ik aanhalen dat het een klein bedrag is als je het vergelijkt met andere zaken. Ga je een avondje op stap of eens lekker uit eten, dan ben je ook zo dat bedrag kwijt.
En als je het geld niet tot je beschikking hebt, dan zul je prioriteiten moeten stellen. Dat moet iedereen wel eens doen. Ik zou ook graag elk weekend naar een autosportevenement of een profwedstrijd voetbal in engeland gaan, maar dat zit niet in mijn budget. Sommige mensen kunnen dat echter wel makkelijk betalen....

Anyway. Hopelijk heeft iedereen hier een leuke BHV rally en als men de entree niet wil betalen dan toch een prettig weekend achter de TV of met de kinders in de speeltuin ;)
Fisherman

Berichtdoor briljant » vr jun 23, 2006 19:06

Waar hebben we het over.

Natuurlijk wel
Maar de verhouding in prijs tussen de BHV en de andere rally's is wel vreemd.
Daar krijg je dit gezeur over.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor Lejan » vr jun 23, 2006 19:07

krijgen dit jaar nu alle rijders geld toe , of alleen Tsjoen.

andere rally's kan het wel zonder dat hoge intree geld.
Lejan

Berichtdoor YellowLeonVT » vr jun 23, 2006 19:10

StevenK schreef:Maar ik snap echt niet waarom niet gezegd mag worden dat rallyrijden duur is ?

Het is toch ook duur ! Ik zou het graag nog eens keer proberen maar het is gewoon onbetaalbaar voor mij.. So be it.. ben niet de enige..
Maar ben ook wel benieuwd naar de reden... Iemand ?

Fisherman schreef:Waar hebben we het over.

Dit is appels met peren vergelijken.. Gewoon kwestie van vraag en aanbod lijkt me. De rally's kunnen vragen wat ze willen maar of het handig is, kun je pas achteraf bekijken. Vooraf is het gewoon koffiedik kijken, maar dat het te duur is.. tja, das voor iedereen verschillend. Ik vind het aan de prijs.. :oops:
YellowLeonVT

Berichtdoor Amazone » vr jun 23, 2006 19:14

Lejan schreef:krijgen dit jaar nu alle rijders geld toe , of alleen Tsjoen.

Ik neem aan dat dit een grapje is? :x
Amazone

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden