Paradigit ELE Rally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor TWENGELTJE » di jun 06, 2006 14:30

Het duurt effen maar het kwartje........!
TWENGELTJE

Berichtdoor Zoefff » di jun 06, 2006 15:08

TWENGELTJE schreef:Het duurt effen maar het kwartje........!

Kwartje? Drie gulden :D denk ik
Zoefff

Berichtdoor antoine » di jun 06, 2006 15:46

Zoefff schreef:
TWENGELTJE schreef:Het duurt effen maar het kwartje........!

Kwartje? Drie gulden :D denk ik

Tering da's lang geleden. :D
Afbeelding
antoine

Berichtdoor rallygirl » wo jun 07, 2006 8:36

F.van Aken schreef:Juist omdat de rotzooistrappers weg blijven kunnen, door de intreeheffing, de "echte liefhebbers" in alle rust van de sport genieten.
StevenK schreef:
riesjaar schreef:Als dit gedaan wordt voor de rotzooitrappers weg te houden
dan vind ik dit toch wel erg dat de echte rallyfans
hier de dupe van moeten zijn.

Dat ben ik helemaal met je eens !

Dat ben ik helemaal met je eens Frans!
Daarvoor wil ik wel entreegeld betalen.
Groetjes Yvonne Vogels
Rallyteam Breda
www.rallyteambreda.com
rallygirl

Berichtdoor YellowLeonVT » wo jun 07, 2006 18:09

riesjaar schreef:Als dit gedaan wordt voor de rotzooitrappers weg te houden dan vind ik dit toch wel erg dat de echte rallyfans
hier de dupe van moeten zijn.

Helemaal mee eens! De echte fans zijn als enige de dupe.

WILS SPORT schreef:De echte rallyfans zijn nu nog niet de dupe,
zij kunnen namelijk voor slechts een paar euro een proef zien die anders niet was doorgegaan of erger nog; geanuleerd werd.
En op een proef waar alleen echte rallyfans komen
is het niet zo druk, kun je beter kijken.

Dus als het op een proef druk is dan staan er veel rotzooitrappers tussen?
Ik zie het anders.. We zijn juist wel de dupe :twisted:

Werner schreef:Bovendien, het zijn toch alledrie de avondproeven op de zaterdag? Je kan ze toch niet allemaal zien, want ze worden gedeeltelijk tegelijk gereden. Een mooie reden iig om niet tussen de proeven te gaan rijden, om steeds maar enkele teams te zien, en dan weer snel door naar de volgende proef. Scheelt naast overlast en gevaar ook weer geld!
Ik vind het achterlijk dat proeven kort achter elkaar worden gereden. Als ik naar een rally ga kijken wil ik zo veel mogelijk actie zien. Maar dan wel actie van diegene waarvoor ik naar een rally ga ! Nu kan ik maar een bepaald (klein) gedeelte van de wedstrijd zien. Ik kom dus niet voor de achterhoede gevechten, hoe mooi ze ook zullen zijn. Dat men te hard rijdt tussen de proeven door is voor rekening van diegene die dat doen maar zoals vaker wordt de "fan" er weer de dupe van.. Controleer gewoon op snelheid en pak de "daders" .. Net zoals het feit dat niet elke bierdrinker een vandaal is !! Ik kijk graag naar rally's en heb er genoeg voor over maar op deze manier zijn ze volgens mij niet goed bezig.
YellowLeonVT

Berichtdoor StevenK » wo jun 07, 2006 18:25

YellowLeonVT schreef:Ik vind het achterlijk dat proeven kort achter elkaar worden gereden.

Voor een deelnemer is niets zo mooi als een wedstrijd waarbij de proeven direct na elkaar liggen, zoals een paar jaar geleden in Hannuit.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor YellowLeonVT » wo jun 07, 2006 18:27

StevenK schreef:
YellowLeonVT schreef:Ik vind het achterlijk dat proeven kort achter elkaar worden gereden.

Voor een deelnemer is niets zo mooi als een wedstrijd waarbij de proeven direct na elkaar liggen, zoals een paar jaar geleden in Hannuit.

Voor een rijder is dat natuurlijk de ideale situatie, alleen ben ik geen rijder. Daarom zie ik het ook anders.
YellowLeonVT

Berichtdoor StevenK » wo jun 07, 2006 18:28

YellowLeonVT schreef:
StevenK schreef:

Voor een rijder is dat natuurlijk de ideale situatie, alleen ben ik geen rijder. Daarom zie ik het ook anders.

Ja, dat is duidelijk. Jij vindt de sport achterlijk ;)

Maar hier loop je dus typisch tegen de vraag aan of je nu de sport aan moet passen aan wat het vaste publiek vindt - want dat is de groep die voor specifieke deelnemers komt kijken en tussen de proeven heen en weer rijdt, als dan niet met overschrijding van de maximum snelheid, maar veelal overlast veroorzakend op wegen waar normaal gesproken één auto per dag rijdt - of dat je de sport zo aan moet aan passen dat het commerciëel interessant is.

De manier waarop de echte rallyfan de sport beleeft, tot aan z'n enkels in de drek, van proef naar proef rijdend en steeds een mooie punt uitzoekend is een heel andere dan hoe je het spel commerciëel interessant maakt. Want dan wil je juist geen verplaatsingen, maar bijna garanties dat elke toeschouwer *alle* deelnemers te zien krijgt. Dan kom je bij sperspecials uit en bij vaste publiekspunten.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Davekuh » wo jun 07, 2006 18:38

Zijn we niet wat veel eissen aan het stellen mensen? Ik erger me er dood aan als ik op een proef sta, waar de lokale juigd naar toe komt omdat ze zich anders vervelen. En dan rotzooi beginnen te trappen als er niet genoeg actie is.
Als dat door deze entree verholpen word, dan vind ik dat geweldig. Het begint me gewoon op te vallen dat er voortaan in ieder topic zoveel gepraat word over wat er allemaal tegen valt bij bepaalde rally`s, in plaats van wat er goed aan is. Als kijker bij de rallysport beoefen je nog steeds een zeer goedkope hobby hoor. Laten we dan niet moeilijk gaan doen om een paar euro, en weer gaan praten over welke rijders er komen en welke plekken we mooi vinden om te gaan staan. Anders is een scheldtopic misschien ook een idee, zodat sommige mensen daar hun frustraties kwijt kunnen?
Davekuh

Berichtdoor YellowLeonVT » wo jun 07, 2006 18:47

StevenK schreef:De manier waarop de echte rallyfan de sport beleeft, tot aan z'n enkels in de drek, van proef naar proef rijdend en steeds een mooie punt uitzoekend is een heel andere dan hoe je het spel commerciëel interessant maakt. Want dan wil je juist geen verplaatsingen, maar bijna garanties dat elke toeschouwer *alle* deelnemers te zien krijgt. Dan kom je bij sperspecials uit en bij vaste publiekspunten.

Klopt als een bus ! Maar daarom wordt het voor de "supporter" niet mooier op.Waarom niet zorgen voor beide en zorgen voor een mega spectakel zoals de race of champions.. Een paar uur spectakel met veel publiek en dusdanig veel km's dat er wel verschil gemaakt kan worden.. en dan de volgende dag proeven met genoeg ruimte er tussen zodat men op een verantwoorde manier alles kan kijken..

Davekuh schreef:Laten we dan niet moeilijk gaan doen om een paar euro, en weer gaan praten over welke rijders er komen en welke plekken we mooi vinden om te gaan staan.

Je hebt het dus niet begrepen, het gaat niet om die paar euro, want als het voor mij een paar eurie is dan is dit voor de relschoppers het zelfde. Maak er dan €25 van en bied iets wat die €25 waard is.
YellowLeonVT

Berichtdoor ExTaxi » wo jun 07, 2006 20:12

Ik zie hier helemaal niet voorbij komen dat het mijden van dronken toeschouwers 1 van de punten is waarom er nu entree wordt geheven (iets wat in de BHV al vaker is gebeurd overigens). Misschien heeft de organisatie het geld wel NODIG, om het evenement mogelijk te maken?
ExTaxi

Berichtdoor ignissport » wo jun 07, 2006 22:43

Jongens, meisjes, in plaats van dat we het over onze geliefde rally sport hebben gaat het in dit topic steeds meer om een soort kat en muis spelletje. De organisatie van de Paradigit ELE Rally is volgens mij heel eerlijk. Afspraken over entreeheffing worden gemaakt op verzoek van gemeentes en politie. En wat denk je van de kosten om een proef 'dicht' te maken bij zo'n entreeheffing, denk aan hekken, blinderingen, kassa's, beveiliging, er moet heel veel personeel voor ingehuurd worden. Bij een voetbalwedstrijd is dit de normaalste zaak van de wereld, bij de rally is dit geld uit de zak klopperij??? Als we nou eens allemaal een keer per jaar ons inzetten als vrijwilliger bij een rally, lijkt mij dat deze hele discussie dan definitief gesloten kan worden. Ik wens iedereen een fantastisch rally weekeinde toe bij de Paradigit ELE Rally, de deelnemers zijn er met de hele top van Nederland, zelfs een aantal equipes die anders alleen in het buitenland rijden, de organisatie heeft een evenement uitgezet met meer kilometers, meer proeven als vorig jaar, zelf het weer wordt fantastisch, Kees.
ignissport

Berichtdoor rallydre » wo jun 07, 2006 23:25

Erwin ik nodig je bij deze van harte uit om ons volgend jaar te komen assisteren bij de organisatie van een klassementsproef, maar dan ook in het gehele traject. Neem deze uitdaging aan en Kees en Frans zullen je net zoals ik van harte dankbaar zijn. Je zult er achter komen wat het aan inzet kost om een proef neer te zetten. Dat dat geen proces van maanden maar van jaren is. Als het makkelijk was om t neer te zetten zoals jij het stelt zouden er legio Nederlandse rally's zijn die het zo doen.

Ik heb deze uitdaging hier al vaker neergelegd en die is door sommigen hier ook opgepakt waarvoor dank. Ik hoop dat ik jou volgend jaar bij dat lijstje kan zetten van mensen die dat op heeft gepakt.
rallydre

Berichtdoor Mivali » do jun 08, 2006 8:45

ignissport schreef:..........Als we nou eens allemaal een keer per jaar ons inzetten als vrijwilliger bij een rally, lijkt mij dat deze hele discussie dan definitief gesloten kan worden.........

Inderdaad Kees dus zo gezegd zo gedaan, alweer een week of 6 geleden vanwege de oproep van de ELE-organisatie. Aanvankelijk werd mijn reactie zeer enthousiast ontvangen maar nu 1 dag voor de wedstrijd heb ik verder nooit meer wat gehoord en ga ik dus misschien de rally kijken of anders maar naar het strand. Toch vreemd, men zocht dringend mensen (officials, marshals) maar zo dringend was het toch ook weer niet...

Michel
Mivali

Berichtdoor TWENGELTJE » do jun 08, 2006 10:19

Heel mooi gebaar michel en inderdaad raar dat je niets hoort
Nu kan ik wel zeggen dat je bij mij hartelijk welkom bent maar ik denk dat yvette stevens van de sas ook wel mensen kan gebruiken
TWENGELTJE

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden