stoppen met rondcours!!!

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

stoppen met rondcours!!!

Berichtdoor vloedgraven » zo mei 07, 2006 23:57

waarom stoppen met rondcours teveel problemen met de tijdwaarneming door die +15 sec
vloedgraven

Re: stoppen met rondcours!!!

Berichtdoor StevenK » ma mei 08, 2006 5:09

vloedgraven schreef:waarom stoppen met rondcours teveel problemen met de tijdwaarneming door die +15 sec

Die problemen heb je alleen wanneer er geen professionele tijdwaarneming (sport-as, rallytiming) is.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Paul » ma mei 08, 2006 7:37

Die "prof.tijdwaarnemers" staan alleen aan de SF, en krijgen de tijden (of tijdkaarten) door van de SF, dus het resultaat is hetzelfde, alleen de resultaten zijn veel sneller voor de ORG en deelnemers beschikbaar (en dat is wel een groot voordeel).

Ben meer benieuwd naar de reden van het openen van dit topic. Heb in Hulst de start van KP Perkpolder gedaan, en naar mijn weten is alles zonder problemen verlopen.
Paul

Re: stoppen met rondcours!!!

Berichtdoor Campos » ma mei 08, 2006 8:04

vloedgraven schreef:waarom stoppen met rondcours teveel problemen met de tijdwaarneming door die +15 sec

In die paar gevallen dat het fout gaat is het aan de navi om dit door te hebben en direct te melden. Wij hebben dit ook wel eens meegemaakt, maar mijn navi viel dit direct op en na melding werd dit gecorrigeerd.
Campos

Berichtdoor John Raven » ma mei 08, 2006 8:11

Paul schreef:Die "prof.tijdwaarnemers" staan alleen aan de SF, en krijgen de tijden (of tijdkaarten) door van de SF, dus het resultaat is hetzelfde, alleen de resultaten zijn veel sneller voor de ORG en deelnemers beschikbaar (en dat is wel een groot voordeel).

Ben meer benieuwd naar de reden van het openen van dit topic. Heb in Hulst de start van KP Perkpolder gedaan, en naar mijn weten is alles zonder problemen verlopen.

Dit is niet waar > de mensen van SportAS staan bij de start en finish, dus die 15 seconden worden direct gecorrigeerd!
John Raven

Berichtdoor RallyeRichard » ma mei 08, 2006 8:13

Uit het volgen van de communicatie tussen de start en de stopfinish, maakte ik op dat er op een gegeven moment enige onduidelijkheid was over de vertrektijd tussen de deelnemers onderling. Dat bleek uit de vraag of de volgende deelnemer 1 minuut, of 45 seconden na een +15 startte.

Verder lijkt het mij zinvol om iedere starter aan de stopfinish te melden, zodat er niet per ongeluk een +15 gemist kan worden, want ik hoorde ook tijdens het doorgeven van een +15 de vraag of de vorige +15 starter was doorgekomen.

Zo! Dat waren weer een hoop +15's… :P
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
RallyeRichard

Berichtdoor StevenK » ma mei 08, 2006 8:29

Ze moeten gewoon het Belgische systeem invoeren: niet starten op de klok, maar starten met een vlag + oog.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor pipo » ma mei 08, 2006 8:32

Het is en zal altijd een probleem blijven de rondkoersen !
Er zullen altijd slachtoffers zijn die geblokeerd worden ,verkeerde tijd enz ...!!!
In sulingen ging er zelf een bmw in strijd voor plaats 10 -2 rondjes teveel doen !
Maar hier bij ons telt het oog ...
pipo

Berichtdoor Martijn_Braat » ma mei 08, 2006 8:36

Wij hebben zelfs nog even aan de leiding in N3 rondgereden, dachten we. Tot dus inderdaad bleek dat Piepers 15 seconden later was gestart en zijn tijd later alsnog werd gecorrigeerd.

Misschien wel een goed idee om marshalls van blauwe vlaggen te voorzien op een rundkurs. Had ons bakken met tijd kunnen schelen de tweede en derde keer Perkpolder.
Martijn_Braat

Berichtdoor jeroenski » ma mei 08, 2006 8:39

wel leuk die rondkoers.
alleen inderdaad het gedoe met tijden welke niet goed doorkomen.

ik heb zeker een half uur moeten praten als brugman bij de tijdswaarneming aan het eind van de rally om mijn goede tijden op papiere te krijgen.
dan wordt je ook nog tegengewekt omdat het te veel moeite is om het logboek van de finish erbij te pakken.

uit eindelijk klopt het wel ,ik had gelijk.

het is alleen jammer dat het persbericht van de colt cup de verkeerde stand aanhoud.
wij zijn tweede achter sandor van es en niet abbring.

de groeten jeroen van der zalm
jeroenski

Berichtdoor Paul » ma mei 08, 2006 9:39

jeroenski schreef:wel leuk die rondkoers.

ik heb zeker een half uur moeten praten als brugman bij de tijdswaarneming aan het eind van de rally om mijn goede tijden op papiere te krijgen.
dan wordt je ook nog tegengewekt omdat het te veel moeite is om het logboek van de finish erbij te pakken.

het is alleen jammer dat het persbericht van de colt cup de verkeerde stand aanhoud.

Jeroen, maar had je dan niet aan de Finish van de KP direct het gevoel dat je rij-tijd niet klopte ?
Paul

Berichtdoor kraats » ma mei 08, 2006 10:08

jeroenski schreef:wel leuk die rondkoers.
................

Ik vond het al sterk dat jullie zonder problemen langzamer zouden zijn dan Abbring waarbij wel duidelijk noodloop prolemen waren. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de realistische tijden, want voor Naastapad geldt hetzelfde. Bij mijn weten heeft die helemaal geen problemen gehad of heb ik wat gemist?

On-topic:
Bij de ene rally gaan rondkoersen zonder problemen en bij andere rally's is het altijd een drama met de tijdwaarneming. Daardoor betwijfel ik het of het echt aan de rondkoersen ligt. Rondkkoersen zijn wel heel goed voor het publiek denk ik en ik denk dat bijvoorbeeld Perkpolder een heel aardige proef is. Ook voor rijders.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Werner » ma mei 08, 2006 10:57

Toivonen schreef:Wij hebben zelfs nog even aan de leiding in N3 rondgereden, dachten we. Tot dus inderdaad bleek dat Piepers 15 seconden later was gestart en zijn tijd later alsnog werd gecorrigeerd.

Misschien wel een goed idee om marshalls van blauwe vlaggen te voorzien op een rundkurs. Had ons bakken met tijd kunnen schelen de tweede en derde keer Perkpolder.

Amen, ik begrijp niet dat dat niet al lang gedaan wordt. Kan je er meteen straffen aan verbinden als je ze negeert.
Werner

Berichtdoor Campos » ma mei 08, 2006 11:53

Werner schreef:
Toivonen schreef:Misschien wel een goed idee om marshalls van blauwe vlaggen te voorzien op een rundkurs. Had ons bakken met tijd kunnen schelen de tweede en derde keer Perkpolder.

Amen, ik begrijp niet dat dat niet al lang gedaan wordt. Kan je er meteen straffen aan verbinden als je ze negeert.

Ik heb zelf het idee dat je dan te veel gaat verwachten van marshalls. Ze moet immers de situatie wel erg goed in kunnen schatten. Bijvoorbeeld vd Heuvel voor Bijvelds, beide met een potente auto, wie is sneller...groep N/A...Misschien technische problemen bij Bijvelds.. misschien heeft vd Heuvel zojuist Bijvelds ingehaald?
En wat dacht je van verder achterin het veld? Denk je dat iedereen/een marshall weet wie sneller is, Te Kampe in zijn 205 of Dautzenberg in eenzelfde auto die vlak bij elkaar zitten? (ik wist het zelf vaak niet eens! :mrgreen: )

Bovendien komt er nog bij dat er op een rallyproef niet altijd zomaar aan de kant gegaan kan worden..
Campos

Berichtdoor official No. 27768 » ma mei 08, 2006 12:14

Campos schreef:Ik heb zelf het idee dat je dan te veel gaat verwachten van marshalls. Ze moet immers de situatie wel erg goed in kunnen schatten.

idd, lijkt me ook erg lastig en zeker bij een blinde bocht / donker als de lampen je verblinden.
Zelf vind ik een rondkoers altijd erg mooi maar ook bij langere proeven komt inhalen voor, het is een racesport en het hoort er gewoon bij. Wederzijds respect en ruimte is dan belangrijk maar of dat altijd gegeven wordt......
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden