Er waren veel uitvallers maar er zijn er ook een boel aan de finish gekomen
gestart: 69
gefinished: 28
Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
mmrizio schreef:Maar waar lag de schade aan? Aan te veel risico nemen op een ondergrond waar de rijders weinig ervaring op hebben of aan het kapot rijden van materieel op een ondergrond die niet geschikt was voor een rally?
In het eerste geval heb ik daar wel een (botte) mening over....
Maurice
gisissi schreef:Er waren veel uitvallers maar er zijn er ook een boel aan de finish gekomen
gisissi schreef:Er waren veel uitvallers maar er zijn er ook een boel aan de finish gekomen
Peer schreef:Ben ik de enige die dit aan zag komen???
Ik kan me herinneren dat we aantal jaren geleden in 8x om aan de deelnemers tegemoet te komen die altijd om meer onverhard vragen een proef "8x zand" ontworpen hadden.
Het resultaat was precies hetzelfde, veel schade. Algemene reactie van de deelnemers, leuk voor 1 keer, maar doe volgend jaar maar weer gewoon.
kraats schreef:Ik bedoelde hiermee, dat de niveau van het aantal schade gevallen voor een aantal mensen bepalend is in de geslaagheid van een rally voor hen persoonlijk.
...
Maar om nou een wedstrijd waar bijna iedere auto schade heeft te gaan bejubelen om de schade veroorzakende momenten, gaat me wat ver. Natuurlijk kan het publiek er niks aan doen maar om nou helemaal blij te gaan lopen zijn van de duizenden euri schade....?
John Raven schreef:Ook wij vonden het "Mickey Mouse" gehalte vrij hoog in Almere. Er waren doorsteekjes en fietspaden bij, waar wij (in de breedte) nooit op zouden passen (en ik denk: een aantal andere auto's ook niet). Helaas zijn wij niet zover gekomen.
Als er nu geen alternatief voor is moet je daarmee leven, maar dat was niet zo: de doorsteekjes en fietspaden waren - voor zover ik het heb kunnen bekijken - allemaal bewuste keuzes van de organisatie geweest.
M.b.t. het gat op Poort: daar kon je inderdaad omheen, maar de ideale lijn naar de volgende bocht was dóór dat gat heen. Iemand met een beetje rijderskennis binnen de organisatie kan zoiets onderkennen en dan toch zo vriendelijk zijn om dat gat te dichten.
"Slopen" kan gebeuren, maar moedwillig gaten laten zitten vind ik wel weer het andere uiterste!
John schreef:Vanavond komt ie erop, helaas moeten sommige mensen de volgende dag meteen weer werken of voor hun kind naar het ziekenhuis. We gaan ons best doen
mmrizio schreef:M.b.t. het gat op Poort: daar kon je inderdaad omheen, maar de ideale lijn naar de volgende bocht was dóór dat gat heen. Iemand met een beetje rijderskennis binnen de organisatie kan zoiets onderkennen en dan toch zo vriendelijk zijn om dat gat te dichten.
"Slopen" kan gebeuren, maar moedwillig gaten laten zitten vind ik wel weer het andere uiterste!
gisissi schreef:Ruig onverhard kan leuk zijn voor publiek, maar zo'n asociaal diepe kuil waar iedereen door heen MOET mèt schadegarantie... hier heeft de organisatie ook een rol in.
De verantwoording voor het willens en wetens nemen van risico's ligt primair bij de deelnemers. Toch ben ik van mening dat ook de organisatie hierin een rol speelt. Het samenstellen van een routeboek hoeft m.i. niet een opéén stapeling zijn van situaties waarvan je redelijkerwijs mag aannemen dat ze garant staan voor brokken. Aan de gedachte dat dit tot doelstelling is verheven door de organisatie aldaar kan ik mij niet geheel onttrekken. In het belang van de sport en die van het aantal deelnemers dat je ook graag zilt zien langskomen op de laatste proeven kan ik mij voorstellen dat je tot andere afwegingen komt.
Voor alle duidelijkheid, ik heb genoten van onze passages op Almeerderzand. Prachtige proef, erg uitdagend maar ook bijzonder slecht. Bovendien, niemand van de organisatie heeft mij verplicht met een x snelheid het onverhard te nemen. Gevolg van onze toch niet overdreven aggressieve start is een waslijst aan problemen. Gebroken aandrijfas en baksteun, afgebroken uitlaat-ophanging en bumperbevestiging en de nodige plaatschade.
Hulst, we have a problem......
Peer schreef:Ben ik de enige die dit aan zag komen???
Ik kan me herinneren dat we aantal jaren geleden in 8x om aan de deelnemers tegemoet te komen die altijd om meer onverhard vragen een proef "8x zand" ontworpen hadden.
Het resultaat was precies hetzelfde, veel schade. Algemene reactie van de deelnemers, leuk voor 1 keer, maar doe volgend jaar maar weer gewoon.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast