LG Almere 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor gisissi » ma apr 10, 2006 13:16

Er waren veel uitvallers maar er zijn er ook een boel aan de finish gekomen

gestart: 69

gefinished: 28
gisissi

Berichtdoor Peer » ma apr 10, 2006 13:21

mmrizio schreef:Maar waar lag de schade aan? Aan te veel risico nemen op een ondergrond waar de rijders weinig ervaring op hebben of aan het kapot rijden van materieel op een ondergrond die niet geschikt was voor een rally?

In het eerste geval heb ik daar wel een (botte) mening over....

Maurice

(vermoedelijk) aan het feit dat Nederlandse rallyauto's geen van allen gebouwd zijn om door de blubber te raggen. Het zijn uiteindelijk allemaal asfalt auto's. Bij sommigen kan je hier en daar wel iets bij regelen aan de ophanging, maar per saldo liggen ze allemaal te laag aan de grond.
Bovendien vindt ik wat men in Nederland onverhard noemt sowieso niks, wellicht leuk voor deelnemer 1, maar deelnemer laatst heeft per definitie grote kuilen en andere ongein, dan is gravel toch iets leuker.
Peer

Berichtdoor kraats » ma apr 10, 2006 13:36

Theo, wat bedoel je hier nu mee? Uiteraard is het zonde als er veel schade wordt gereden, maar wat kan het publiek hier aan doen? Ik heb deelnemers horen zeggen dat het onverhard op het eind erg slecht was, maar je geeft zelf elders aan dat je ook om de problemen heen kon.

Ik bedoelde hiermee, dat de niveau van het aantal schade gevallen voor een aantal mensen bepalend is in de geslaagheid van een rally voor hen persoonlijk. Ik probeerde daarna duidelijk te maken dat het allemaal leuk is (schijnbaar) maar dat hiermee de startlijsten in de loop van het seizoen korter worden.
Je krijgt hier dan vragen: waar is "flipje jansen" (mochten mensen deze naam niet kennen dan klopt dat, de naam is fictief) toch, want die heb ik al zolang niet gezien. antwoord: Nee die joeg de boel in elkaar, weet je nog die keer toen je dat zo fijn vond allemaal, weet je nog?

De manier van rijden, door of om de gaten heen, is aan de rijders. Maar iemand die van te voren nadenkt over dat soort zaken gaat er omheen, denk ik. Maar om nou een wedstrijd waar bijna iedere auto schade heeft te gaan bejubelen om de schade veroorzakende momenten, gaat me wat ver. Natuurlijk kan het publiek er niks aan doen maar om nou helemaal blij te gaan lopen zijn van de duizenden euri schade....?
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Hein » ma apr 10, 2006 13:47

gisissi schreef:

Als je dit aantal van de autosportiefsite gehaald hebt Jack weet ik zeker dat het niet klopt. Want daar staan o.a. Marel en Abbring nog bij de uitvallers. En Jan is in het definitieve klassement gewoon zevende geworden.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor mmrizio » ma apr 10, 2006 14:33

gisissi schreef:

Dit haal ik uit het persbericht van het Rallyclinic Dutch Open:

"69 deelnemers aan de start, 36 aan de finish"

Ik geef toe dat het voor een eendagsevenement geen geweldige score is, maar toch. Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de reden en locatie van de uitvallers...

Maurice
mmrizio

Berichtdoor Super 1600 » ma apr 10, 2006 14:37

Weet iemand waar of wanneer de definitieve uitslag volgt?
Super 1600

geen

Berichtdoor mr_nice_guy73 » ma apr 10, 2006 14:39

Even voor alle duidelijkheid ik vond de rally super , zo ook de kp's zaten echt hele mooie stukken in de proeven als voorbeeld op het industrieterrein met de 2 heuveltjes zeer spectaculair. We vonden het echt zeer geslaagd dat wou ik er nog ff over kwijt dat we geen misverstanden krijgen :wink:
Peer schreef:Ben ik de enige die dit aan zag komen???

Ik kan me herinneren dat we aantal jaren geleden in 8x om aan de deelnemers tegemoet te komen die altijd om meer onverhard vragen een proef "8x zand" ontworpen hadden.

Het resultaat was precies hetzelfde, veel schade. Algemene reactie van de deelnemers, leuk voor 1 keer, maar doe volgend jaar maar weer gewoon.
mr_nice_guy73

Berichtdoor John Raven » ma apr 10, 2006 14:40

Ik wil als (overigens zéér korte) deelnemer ook nog wel even mijn mening geven over de "zwaarheid" van de proeven en de daardoor ontstane schade:

Ook wij vonden het "Mickey Mouse" gehalte vrij hoog in Almere. Er waren doorsteekjes en fietspaden bij, waar wij (in de breedte) nooit op zouden passen (en ik denk: een aantal andere auto's ook niet). Helaas zijn wij niet zover gekomen.
Als er nu geen alternatief voor is moet je daarmee leven, maar dat was niet zo: de doorsteekjes en fietspaden waren - voor zover ik het heb kunnen bekijken - allemaal bewuste keuzes van de organisatie geweest.

M.b.t. het gat op Poort: daar kon je inderdaad omheen, maar de ideale lijn naar de volgende bocht was dóór dat gat heen. Iemand met een beetje rijderskennis binnen de organisatie kan zoiets onderkennen en dan toch zo vriendelijk zijn om dat gat te dichten.
"Slopen" kan gebeuren, maar moedwillig gaten laten zitten vind ik wel weer het andere uiterste!
John Raven

Berichtdoor mmrizio » ma apr 10, 2006 14:41

kraats schreef:Ik bedoelde hiermee, dat de niveau van het aantal schade gevallen voor een aantal mensen bepalend is in de geslaagheid van een rally voor hen persoonlijk.

...

Maar om nou een wedstrijd waar bijna iedere auto schade heeft te gaan bejubelen om de schade veroorzakende momenten, gaat me wat ver. Natuurlijk kan het publiek er niks aan doen maar om nou helemaal blij te gaan lopen zijn van de duizenden euri schade....?

Is het zo dat veel mensen een rally geslaagd vinden als er veel schade gereden wordt? Voor mij waren de hoogtepunten de drifts van de top 4x4's en achterwielaandrijvers op KP3/8/13 en KP5/10. 'Tuurlijk is het gemakkelijker om indruk te maken op vrienden met verhalen over de grote klappers die je gezien hebt, maar ik ben ervan overtuigd dat de meesten hier meer genieten van de drifts en het opspuitend zand.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor John » ma apr 10, 2006 14:45

Super 1600 schreef:Weet iemand waar of wanneer de definitieve uitslag volgt?

Vanavond komt ie erop, helaas moeten sommige mensen de volgende dag meteen weer werken of voor hun kind naar het ziekenhuis. We gaan ons best doen
John

Berichtdoor mmrizio » ma apr 10, 2006 14:52

John Raven schreef:Ook wij vonden het "Mickey Mouse" gehalte vrij hoog in Almere. Er waren doorsteekjes en fietspaden bij, waar wij (in de breedte) nooit op zouden passen (en ik denk: een aantal andere auto's ook niet). Helaas zijn wij niet zover gekomen.
Als er nu geen alternatief voor is moet je daarmee leven, maar dat was niet zo: de doorsteekjes en fietspaden waren - voor zover ik het heb kunnen bekijken - allemaal bewuste keuzes van de organisatie geweest.

M.b.t. het gat op Poort: daar kon je inderdaad omheen, maar de ideale lijn naar de volgende bocht was dóór dat gat heen. Iemand met een beetje rijderskennis binnen de organisatie kan zoiets onderkennen en dan toch zo vriendelijk zijn om dat gat te dichten.
"Slopen" kan gebeuren, maar moedwillig gaten laten zitten vind ik wel weer het andere uiterste!

Ondertussen drijft de discussie wat af naar "wat mogen wij verwachten van een Nederlandse rally?" Willen we onverhard, met als gevolg dat de laatste deelnemers een auto-slopende ondergrond voor de kiezen krijgen met gaten die er een half uur daarvoor niet waren, laat staan op de notes staan? Willen we fietspaden om de behendigheid op het korte precisiewerk te testen - waar overigens de meerderheid van de deelnemers prima door paste.

Als toeschouwer/journalist/fotograaf ben ik voor onverhard. De fietspaden doen me niet zoveel, maar als afwisseling op de rest van de industrieproeven vind ik ze wel functioneel.

@Moderator: Toch maar ff afsplitsen? Ik vind het wel een zinvolle discussie die een eigen topic verdient.

Maurice
Laatst bijgewerkt door mmrizio op ma apr 10, 2006 15:28, in totaal 2 keer bewerkt.
mmrizio

Berichtdoor Super 1600 » ma apr 10, 2006 14:52

John schreef:Vanavond komt ie erop, helaas moeten sommige mensen de volgende dag meteen weer werken of voor hun kind naar het ziekenhuis. We gaan ons best doen

Super!!!!!
Super 1600

Berichtdoor Franky » ma apr 10, 2006 15:06

mmrizio schreef:M.b.t. het gat op Poort: daar kon je inderdaad omheen, maar de ideale lijn naar de volgende bocht was dóór dat gat heen. Iemand met een beetje rijderskennis binnen de organisatie kan zoiets onderkennen en dan toch zo vriendelijk zijn om dat gat te dichten.

Ondertussen drijft de discussie wat af naar "wat mogen wij verwachten van een Nederlandse rally?" Willen we onverhard, met als gevolg dat de laatste deelnemers een auto-slopende ondergrond voor de kiezen krijgen met gaten die er een half uur daarvoor niet waren, laat staan op de notes staan? Willen we fietspaden om de behendigheid op het korte precisiewerk te testen - waar overigens de meerderheid van de deelnemers prima door paste.

Als toeschouwer/journalist/fotograaf ben ik voor onverhard. De fietspaden doen me niet zoveel, maar als afwisseling op de rest van de industrieproeven vind ik ze wel functioneel.

@Moderator: Toch maar ff afsplitsen, ik vind het wel een zinvolle discussie die een eigen topic verdient.

Maurice[/quote]
In Nederland is ieder stukje onverhard per defenitie verboden voor normaal verkeer en dus onvoldoende goed verhard om 200 doorgangen van auto's op een normale manier te kunnen weerstaan. Wegen zijn doorgaans erg recht en lang en smalle doorgangen geven dan extra mogelijkheden om niet de lange einden te verkrijgen. En op die manier toch de snelheid te drukken.
Rally rijden is eenmaal geen Circuit waarbij we eisen stellen dat we minimaal 8 meter breed asfalt nodig hebben.

Als organisatie moet je dan goed nadenken of het wel verantwoord is om een stuk onverhard te gebruiken en welke doorsteek wel kan en welke niet. Ook de weersomstandigheden spelen daarbij nog flink mee.
De hoosbui zaterdag morgen heeft er ook geen goed aan gedaan.

Als rijder weet je dat als je in bv Emmeloord aan de start komt dat je onzinnige snelheden gaat halen op lange smalle rechte dijkjes. En meer industrie proeven en rondkoersen krijgt dan in Belgie en Duitsland die eenmaal een veel leuker wegen patroon hebben dan in Nederland.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor van eck » ma apr 10, 2006 15:15

gisissi schreef:
Ruig onverhard kan leuk zijn voor publiek, maar zo'n asociaal diepe kuil waar iedereen door heen MOET mèt schadegarantie... hier heeft de organisatie ook een rol in.

De verantwoording voor het willens en wetens nemen van risico's ligt primair bij de deelnemers. Toch ben ik van mening dat ook de organisatie hierin een rol speelt. Het samenstellen van een routeboek hoeft m.i. niet een opéén stapeling zijn van situaties waarvan je redelijkerwijs mag aannemen dat ze garant staan voor brokken. Aan de gedachte dat dit tot doelstelling is verheven door de organisatie aldaar kan ik mij niet geheel onttrekken. In het belang van de sport en die van het aantal deelnemers dat je ook graag zilt zien langskomen op de laatste proeven kan ik mij voorstellen dat je tot andere afwegingen komt.

Voor alle duidelijkheid, ik heb genoten van onze passages op Almeerderzand. Prachtige proef, erg uitdagend maar ook bijzonder slecht. Bovendien, niemand van de organisatie heeft mij verplicht met een x snelheid het onverhard te nemen. Gevolg van onze toch niet overdreven aggressieve start is een waslijst aan problemen. Gebroken aandrijfas en baksteun, afgebroken uitlaat-ophanging en bumperbevestiging en de nodige plaatschade.

Hulst, we have a problem...... :wink:

OK lieve schatten volgend jaar vragen we vergunning om de A6 een paar
kilometer af te zetten daar kun je dan misschien zonder al te veel moeite
hard gaan rijden. Ooit in Sardinie geweest nee zeker!
van eck

Berichtdoor van eck » ma apr 10, 2006 15:19

Peer schreef:Ben ik de enige die dit aan zag komen???

Ik kan me herinneren dat we aantal jaren geleden in 8x om aan de deelnemers tegemoet te komen die altijd om meer onverhard vragen een proef "8x zand" ontworpen hadden.

Het resultaat was precies hetzelfde, veel schade. Algemene reactie van de deelnemers, leuk voor 1 keer, maar doe volgend jaar maar weer gewoon.

peter

sorry hoor maar het zijn rallyrijders en geen ..... ik heb er zelf met een gewone standaard auto over gereden en je kon alles omzeilen op een
snelle manier je moet gewoon kijken en sturen
van eck

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden