BHV 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor admin » vr jul 15, 2005 8:11

Ton Van Spanje schreef:
Campos schreef:Nog een stukje persbericht :mrgreen:
Gedurende de middag kreeg het team nog een aantal plaatsen cadeau door het uitvallen van een aantal snelle concurrenten zodat het team uiteindelijk als keurige 10e algemeen afgevlagd werd. En passant eisten het team ook de overwinning in de klasse N3 en, zeer verrassend, de F2 voor zich op.

:roll:

Gelet op dat andere persbericht, is het begrip cadeau krijgen maar betrekkelijk..............

En daarom hebben wij het persbericht van Heutink niet geplaatst want zet er dan gewoon in dat je protest hebt ingediend enzo de F2 hebt gewonnen.
admin
Site Admin

Berichtdoor Ascona » vr jul 15, 2005 9:16

Dat staat er toch:

En passant eisten het team ook de overwinning in de klasse N3 en, zeer verrassend, de F2 voor zich op.
Ascona

Berichtdoor luckyluck » vr jul 15, 2005 9:18

Volgens mij een redelijk naïeve reactie, als de heren denken dat er een ere-code is. Volgens mij wordt die code al jaren met voeten getreden. Los van het feit, dat regels er nu eenmaal zijn om te worden nageleefd.[/quote]

Erecode of geen Erecode, ik vind het verre van netjes om een protest in te dienen tegen een team dat er eerst voor gezorgd heeft dat je zelf uit kunt rijden.

Ik vermoedt echter wel dat de rekenkamer nog niet klaar was met zijn werk op het moment van het protest en het toch ontdekt zou hebben. Mijn broer heeft jarenlang in nagenoeg heel nederland de rekenkamer verzorgd, en ik heb hem toen diverse malen geholpen. Dit soort dingen ontglipten toen zelden of nooit aan onze aandacht. Ik ken echter niet de exacte werkwijze van de huidige rekenkamer, weet wel dat ze niet allemaal even grondig werken als wij toentertijd.
luckyluck

raar

Berichtdoor Elies » vr jul 15, 2005 9:48

Ik vind het maar een rare situatie.
Is dit iets van "de grote jongens" ofzo?
Fanatiek zijn is goed, maar of je je op deze manier populair maakt.....?

Ik heb lange tijd in een cinq genavigeerd en daar maakte je dit echt niet mee. We waren vrienden buiten de proeven. Organiseerde zelfs feestjes met elkaar om foto's en filmpjes te bekijken. Op de proeven was er zeker wel sprake van een concurrentiestrijd, maar we gunden elkaar alles.

Als De Winkel nou echt mee had gedaan aan het kampioenschap, dan had ik het nog enigszins een klein beetje kunnen begrijpen.....

Dit soort dingen moeten niet te vaak gebeuren anders krijg je van die haat en nijd verhoudingen zoals op het circuit. Daar gunnen ze elkaar vaak ook het licht in de ogen niet. Laten we het gezellig houden!
Elies

Re: raar

Berichtdoor Campos » vr jul 15, 2005 10:44

Elies schreef:Ik vind het maar een rare situatie.

Ik heb lange tijd in een cinq genavigeerd en daar maakte je dit echt niet mee. We waren vrienden buiten de proeven. Organiseerde zelfs feestjes met elkaar om foto's en filmpjes te bekijken. Op de proeven was er zeker wel sprake van een concurrentiestrijd, maar we gunden elkaar alles.

Als De Winkel nou echt mee had gedaan aan het kampioenschap, dan had ik het nog enigszins een klein beetje kunnen begrijpen.....

Dit soort dingen moeten niet te vaak gebeuren anders krijg je van die haat en nijd verhoudingen zoals op het circuit. Daar gunnen ze elkaar vaak ook het licht in de ogen niet. Laten we het gezellig houden!

Elise, helaas is dit niet alleen meer iets van de 'grote jongens'... ook op een veel lager niveau word het je tegenwoordig niet (meer) gegund!
Campos

Re: raar

Berichtdoor Elies » vr jul 15, 2005 10:57

Campos schreef:
Elies schreef:Ik vind het maar een rare situatie.

Elise, helaas is dit niet alleen meer iets van de 'grote jongens'... ook op een veel lager niveau word het je tegenwoordig niet (meer) gegund!

Ik vind dat echte zonde. En belachelijk. Maar ja, of je er iets aan kan veranderen? :?

Ik houd me in ieder geval netjes aan de "ere-code". Ik heb geen zin in een rotte sfeer.
Elies

Berichtdoor David Westenbrink » vr jul 15, 2005 13:18

Daarbij... Je zou je als deelnemer ook moeten realiseren dat je je tegenstanders soms nodig hebt in geval van problemen.

Dan moet je niet dit soort dingen gaan doen.

Er zijn in het verleden grote jongens uitgevallen, omdat ze niet op hulp van anderen hoefden te rekenen.
David Westenbrink

Berichtdoor Jeroen » vr jul 15, 2005 14:50

Ik had al als reactie bij het artikel geschreven dat een overtreding een overtreding is als je ´m maakt en niet als ie door de wedstrijdleiding wordt geconstateerd. Het is een sport en is die niet veel leuker als je ´m naar de regels speelt en niet naar de capaciteiten van de wedstrijdleiding?

Misschien speelt er hier iemand golf, maar daar ben je volledig verantwoordelijk voor je eigen score. Sla je een bal in het water, dan tel je er gewoon een strafslag bij op, zonder dat er ook maar één referee in de buurt is. Mensen die daar de boel besodemieteren worden heel snel uitgekotst. Je wint fair of je wint niet. Als je dan toch constateert dat iemand de boel belazerd, dan ga je naar die persoon toe en dan zeg je: "ik heb gezien dat wat je doet niet correct is. Je trekt daar nu de conclusies van, anders doe ik dat" (en dan ga je dus naar de wedstrijdleiding).

Kortom, je hoeft het naar mijn mening echt niet te pikken als iemand de regels overtreedt, maar er zijn elegantere oplossingen denkbaar dan direct naar de wedstrijdleiding te stappen, waarbij imo de verantwoordelijkheid zelf in eerste instantie bij de overtredende equipe zelf ligt.

Overigens weet ik ook wel dat de drang om jezelf in de rally te houden mega groot is en dat je heel gauw geneigd bent om alles wat god verboden heeft toch toe te passen om maar in de rally te blijven. Ik heb die drang zelf ook, maar ik praat het niet goed! En het zou de equipe hier meer sieren als ze op z´n minst hadden gezegd dat de constatering van de overtreding correct was, maar nee hoor, alle schuld gaat naar iemand die de regels wel correct toepast. Ik vind het niet goed en als tolerantie voor overtredingen de norm is, dan is de sport iets zieker dan ik dacht...

Btw, ik heb nog nooit tegen iemand een protest ingediend...
Jeroen

Berichtdoor Campos » vr jul 15, 2005 15:43

Jeroen schreef:En het zou de equipe hier meer sieren als ze op z´n minst hadden gezegd dat de constatering van de overtreding correct was, maar nee hoor, alle schuld gaat naar iemand die de regels wel correct toepast.

Jeroen, of ik begrijp jou verkeerd, of jij hebt over een gedeelte uit het pb van JdW heengelezen:

(...) een equipe met dit protest tegen ons misschien zijn F2 kampioenschap veilig willen stellen… Formeel hadden ze gelijk en hebben hun recht gehaald bij de organisatie. We verwijten de organisatie dan ook niets! Ze hebben gewoon volgens het reglement moeten handelen. (...)
Campos

Berichtdoor Jeroen » vr jul 15, 2005 16:22

Campos schreef:
Jeroen schreef:En het zou de equipe hier meer sieren als ze op z´n minst hadden gezegd dat de constatering van de overtreding correct was, maar nee hoor, alle schuld gaat naar iemand die de regels wel correct toepast.

Jeroen, of ik begrijp jou verkeerd, of jij hebt over een gedeelte uit het pb van JdW heengelezen:

(...) een equipe met dit protest tegen ons misschien zijn F2 kampioenschap veilig willen stellen… Formeel hadden ze gelijk en hebben hun recht gehaald bij de organisatie. We verwijten de organisatie dan ook niets! Ze hebben gewoon volgens het reglement moeten handelen. (...)

Klopt, ff overheen gelezen... Waar het om gaat is dat ze totaal niet de hand in eigen boesem steken. Natuurlijk valt de organisatie zoiets niet te verwijten, dat zou er ook nog eens bij moeten komen! Dit doet me denken aan het Michelin debacle van Indianapolis. De rijders die hun banden wel voor elkaar hadden werden behoorlijk met scheve ogen aangekeken toen ze toch gingen rijden, terwijl ze niks verkeerd deden!
Jeroen

Berichtdoor Campos » vr jul 15, 2005 18:06

Jeroen schreef:Klopt, ff overheen gelezen... Waar het om gaat is dat ze totaal niet de hand in eigen boesem steken. Natuurlijk valt de organisatie zoiets niet te verwijten, dat zou er ook nog eens bij moeten komen! Dit doet me denken aan het Michelin debacle van Indianapolis. De rijders die hun banden wel voor elkaar hadden werden behoorlijk met scheve ogen aangekeken toen ze toch gingen rijden, terwijl ze niks verkeerd deden!

Dat ging om een afspraak die Minardi en Jordan gemaakt hadden (als Michelin-teams niet zouden starten, zouden zij dat ook niet doen) en waar Jordan zich niet aan hield (zij startten alsnog).

Sorry, maar ik kan absoluut geen sympathie opbrengen voor mensen die een protest indienen om op die manier te winnen/kampioen te worden. Ik vind het ronduit laf, laat het nastreven van regels (wedstrijd of technisch) over aan de daarvoor verantwoordelijken. Er komt bij elk protest met een dergelijk doel maar 1 woord bij mij naar boven en dat heeft iets te maken met maten en iets wat je met een naaimachine doet...
Campos

Berichtdoor Jeroen » vr jul 15, 2005 18:35

Campos schreef:Sorry, maar ik kan ook absoluut geen sympathie opbrengen voor mensen die een protest indienen om op die manier te winnen/kampioen te worden. Ik vind het ronduit laf, laat het nastreven van regels (wedstrijd of technisch) over aan de daarvoor verantwoordelijken.
De verantwoordelijken zijn de overtreders zelf en niemand anders. Ik zei al dat het niet elegant is om direct een protest in te dienen, dat kan beter, maar stel dat ze het protest niet indienen en uiteindelijk 2de worden in het kampioenschap. Dan zijn ze geen kampioen door een niet reglementaire actie. Is dat dan de bedoeling?

Overigens is een tijdsoverschreiding op zich toch een redelijk eervolle reden om gedisqualificeerd te worden? Kan gebeuren toch? Beter dan niet conform zijn of iets als bochten afsnijden of iets anders opzettelijks...
Jeroen

Berichtdoor Campos » vr jul 15, 2005 18:43

Jeroen schreef:De verantwoordelijken zijn de overtreders zelf en niemand anders. Ik zei al dat het niet elegant is om direct een protest in te dienen, dat kan beter, maar stel dat ze het protest niet indienen en uiteindelijk 2de worden in het kampioenschap. Dan zijn ze geen kampioen door een niet reglementaire actie. Is dat dan de bedoeling?

Overigens is een tijdsoverschreiding op zich toch een redelijk eervolle reden om gedisqualificeerd te worden? Kan gebeuren toch? Beter dan niet conform zijn of iets als bochten afsnijden of iets anders opzettelijks...

Om nog even op golf terug te komen. In de grootste wedstrijden ter wereld worden spelers gedisqualificeerd omdat ze bijvoorbeeld hun handtekening onder hun scorekaart zijn vergeten te zetten. Hoe pietluttig het ook mag zijn, als je aan spelletje meedoet hoor je je gewoon aan de regels te houden en als je dat niet wilt moet je maar gewoon niet meedoen...

Als jij je buurman zwart bij ziet klussen, bel jij dan de belastingdienst? Houd jij iemand aan die geen gordel draagt om 'm vervolgens aan de politie over te dragen? Bel jij mijn baas als ik me ziek heb gemeld en vervolgens thuis aan het werk ga?

Ik mag hopen van niet, en dat bedoel ik met verantwoordelijken; degene die de regels hebben gesteld zullen ze moeten controleren en handhaven. In het geval van de deelnemer is het geven en nemen, de equipe heeft voordeel van het team van JdW gehad in deze en voorgaande wedstrijden, dan hadden ze dit nadeel ook moeten slikken. En als je dan 2e wordt in het F2 kampioenschap, dan heb je blijkbaar gewoon niet hard genoeg auto gereden, want JdW doet in dat kampioenschap dit jaar niet mee...
Campos

Berichtdoor Jan » vr jul 15, 2005 18:49

De verantwoordelijken zijn de overtreders zelf en niemand anders. Ik zei al dat het niet elegant is om direct een protest in te dienen, dat kan beter, maar stel dat ze het protest niet indienen en uiteindelijk 2de worden in het kampioenschap. Dan zijn ze geen kampioen door een niet reglementaire actie. Is dat dan de bedoeling?

Zoals al gezegd is doet Jan de Winkel dit jaar niet mee aan het F2-kampioenschap. Dus daar heeft deze persoon geen last van. Verder vindt ik het erg laf om eerst van de Winkel gebruik te maken door zijn velgen bij hem op te laten zetten etc. En hem dan later aanklagen...
Jan

Berichtdoor antoine » vr jul 15, 2005 18:58

Wat zal renault er zelf van zeggen? Die andere is toch ook een fabrieks clio?!
Maarja , zal wel aan de voornaam liggen. :wink:
Afbeelding
antoine

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden