BHV 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Holkers » ma jun 27, 2005 23:07

MartijnS schreef:Ik lees net op flyingfinish.be dat Tsjoen niet komt, n.a.v. schade in Ieper die niet op tijd hersteld kan worden :(

Dus de entree kan omlaag?? :D

of met ons allen alvast kaartjes gaan kopen zodat hij zijn geld eerder krijgt en zo onderdelen kan kopen om zo toch nog mee te doen tijdens de BHV-EXPO groep rally verreden in en rond Roosendaal op 9 en 10 juli 2005... *hijg*

Das een lange zin :P ;)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor mantaboy » di jun 28, 2005 7:51

Hein schreef:
mantaboy schreef:Hein, toch aanvullen: Kinderen tot 12 jaar hebben wel degelijk gratis toegang!

Waar staat dat op de site van de BHV?

mantaboy schreef:Hoeveel wedstrijd kilometers bied de ELE? En hoeveel de BHV?

ELE: Totale lengte 480 km, 21 klassementsproeven, 180 KM KP, 85% verhard, 15% onverhard

BHV: Totale lengte 545 km, 22 klassementsproeven, 220 KM KP, 96% verhard, 4% onverhard .

Zijn veertig kilometer KP meer, € 25,- (€ 30,- weekendkaart - € 5,- entree op Son) meer waard? Je kunt toch niet alle proeven zien.

mantaboy schreef:Daarbij kan ik je met zekerheid zeggen dat entree vragen een noodzaak aan het worden is.

Entree vragen vind ik op zich best goed. Maar de hoogte in relatie tot dat wat je het publiek kunt bieden moet je uiterst voorzichtig afwegen.

mantaboy schreef:MAAR 4 toegangskaarten?

Ja. Staat gewoon in het reglement.

mantaboy schreef:Hoeveel krijg je er bij de Zuiderzee?

GEEN, want de zuiderzee laat de teams niet opdraaien voor kosten die ze niet genoemd hebben. Als jij bij een team hoort dan kun je gewoon komen zonder dat je een entreekaart nodig hebt.

mantaboy schreef:Je krijgt 4 volledige weekendkaarten gratis. We praten over 120€ die je er gratis bijkrijgt. Dan word jou rekensommetje anders.
Inschrijving: 495€
Weekendkaarten: -120€
Totaal inschrijfgeld zonder kaarten: 375€

Gratis? Wat zou je als organisatie ervan zeggen dat je de teams nodig hebt om een rally te kunnen organiseren en dus entree te kunnen vragen aan Jan Publiek. Zonder teams geen rally en zonder rally geen teams. Word wakker Jean Pierre. Jouw rekensom klopt namelijk helemaal niet, want zonder de kaarten kunnen rijder en navigator niet rijden omdat ze geen entree betaald hebben, de serviceploeg kan niet servicen want er is geen entree betaald. Hoe wou je gaan rijden? Ik zie het muitende publiek dat € 30,- voor een weekendkaart heeft betaald in gedachten al oprukken naar de Markt in Roosendaal.

mantaboy schreef:Vind het prima dat je wil vergelijken met een andere rally maar dan wel beiden zonder toegang vergelijken en niet 1 met en de ander zonder, dan vervolgens de extra kaarten rekenen en zeggen dat we toch duurder zijn

Deze snap ik al helemaal niet. Jullie zijn namelijk de enige die de deelnemers ook entree laten betalen. Denk daar maar eens over na.

En nu berg ik ook mijn kinderknuppeltje op, want dit is een oeverloze discussie.

Als ik voor mijn krant geen drie teams in de gaten zou moeten houden en alleen als fan/teamlid zou moeten gaan dan wist ik het wel.

Word eens even goed wakker Hein. Waar lees jij of haal je het vandaan dat de rijder en navigator toegangskaarten nodig hebben?

Dit is inderdaad een kinderlijke discussie aan het worden. Feit blijft dat je bij de BHV meer krijgt als deelnemer dan bij welke rally in NL ook. Het is algemeen bekend dat kinderen tot 12 jaar gratis toegang hebben. Als ik het goed heb stond dit ook op de website. Waarom het daar verdwenen is? Geen idee.

Om je een idee te geven van het tekort aan officials: Vorige week stond de teller op 48!

Als je op andere rally's geen entree betaald is het wel zo eerlijk om bij de BHV te rekenen zonder entree. Waarom? Gratis zeg je voor de organisatie. Nee dus want die 4 toegangskaarten per team kunnen ze niet verkopen. Dus is het 120€ per team minder inkomsten. En zelfs met toegangskaarten is het de goedkoopste rally per km. Of is dit ook niet waar volgens jou?
mantaboy

Berichtdoor SylviaVisser » di jun 28, 2005 8:02

Word eens even goed wakker Hein. Waar lees jij of haal je het vandaan dat de rijder en navigator toegangskaarten nodig hebben?

....

Dat hoeven we toch nergens te lezen in die woord strekking, wat dacht je van de Euries inschrijfgeld; die geven ons als equipe toegang tot de rally.
Normaal gesproken mag je daar het aantal service mensen voor mee nemen die je denkt nodig te hebben...
Alles we de boel dan toch uitkauwen, dan maar helemaal. :D

[die knuppel maar even bij me weg houden aub :wink: ]
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor StevenK » di jun 28, 2005 8:06

mantaboy schreef:Word eens even goed wakker Hein. Waar lees jij of haal je het vandaan dat de rijder en navigator toegangskaarten nodig hebben?

Daar gaat het Hein niet om: het gaat erom dat de teamleden, die nodig zijn om een auto aan de start te krijgen kaarten nodig hebben.

En je kunt dan wel leuk lullen dat die kaarten 30 euro waard zijn, maar monteurs komen alleen maar op de service, die vindt je, chase uitgezonderd, niet langs de proeven.

/me vindt het nog steeds een heel vreemde zaak dat een team moet betalen naar gelang het aantal (veelal onbezoldigde) teamleden dan rondom een auto loopt.
mantaboy schreef:Als je op andere rally's geen entree betaald is het wel zo eerlijk om bij de BHV te rekenen zonder entree. Waarom? Gratis zeg je voor de organisatie. Nee dus want die 4 toegangskaarten per team kunnen ze niet verkopen. Dus is het 120€ per team minder inkomsten. En zelfs met toegangskaarten is het de goedkoopste rally per km. Of is dit ook niet waar volgens jou?

Je rekent nu iets mee wat je bij een andere rally niet hoeft te betalen. Tenminste, mijn monteurs rijden nooit ff snel naar de proeven om te kijken en ze hebben dus ook geen kaarten nodig om te kijken.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Hein » di jun 28, 2005 8:20

SylviaBos schreef:Word eens even goed wakker Hein. Waar lees jij of haal je het vandaan dat de rijder en navigator toegangskaarten nodig hebben?

....

Dat hoeven we toch nergens te lezen in die woord strekking, wat dacht je van de Euries inschrijfgeld; die geven ons als equipe toegang tot de rally.
Normaal gesproken mag je daar het aantal service mensen voor mee nemen die je denkt nodig te hebben...
Alles we de boel dan toch uitkauwen, dan maar helemaal. :D

[die knuppel maar even bij me weg houden aub :wink: ]

Geen knuppel. Meer een gedachten streepje:

SylviaBos schreef:Normaal gesproken mag je daar het aantal service mensen voor mee nemen die je denkt nodig te hebben...

Behalve bij de BHV want daar moeten ze weekend kaarten à € 30,- hebben :!: Waarvan je er 4 zogenaamd gratis krijgt en de rest mag KOPEN.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor SylviaVisser » di jun 28, 2005 11:08

Precies !!!
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor mantaboy » di jun 28, 2005 14:49

SylviaBos schreef:Precies !!!

Leuk dat je het met andere eens bent, maar (ik quote even):

""Hoe wil jij officials bij elkaar krijgen als ze niet eens alles kunnen bekostigen? Dan heb je misschien goede officials maar waar moet het geld vandaan komen om ze naar je rally te krijgen? ""
jouw woorden; en nu wil je ook nog de (niet bereid zijn te betalen) toeschouwer hiervoor vragen???
Snap je nu wat ik bedoelde???

Geef nu eens een inhoudelijk antwoord op mijn vraag ipv het eens te zijn met anderen en om een oplossing heen draaien.
mantaboy

Berichtdoor StevenK » di jun 28, 2005 15:22

mantaboy schreef:Geef nu eens een inhoudelijk antwoord op mijn vraag ipv het eens te zijn met anderen en om een oplossing heen draaien.

Mag ik er even op wijzen dat jij evenmin inhoudelijk reageert op de posts waarin jouw betoog mbt. vergelijking van inschrijfgelden gecorrigeerd wordt ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor mantaboy » di jun 28, 2005 16:25

StevenK schreef:
mantaboy schreef:Geef nu eens een inhoudelijk antwoord op mijn vraag ipv het eens te zijn met anderen en om een oplossing heen draaien.

Mag ik er even op wijzen dat jij evenmin inhoudelijk reageert op de posts waarin jouw betoog mbt. vergelijking van inschrijfgelden gecorrigeerd wordt ?

Heb ik wel degelijk gedaan, maar die reacties die je dan terug krijgt wijzen op een onredelijk vergelijk. Jullie blijven vinden dat de BHV duur is ondanks dat er een zeer laag inschrijfgeld gevraagd word voor hetgeen de BHV bied. Dat er meer kp kilometers geboden worden voor minder geld inclusief 4 vrij kaarten voor het gehele weekend schijnt niet voldoende te zijn.

Net zo min als 4 monteurs voor 1 team niet voldoende is....
mantaboy

Berichtdoor Hein » di jun 28, 2005 16:44

mantaboy schreef:Heb ik wel degelijk gedaan, maar die reacties die je dan terug krijgt wijzen op een onredelijk vergelijk. Jullie blijven vinden dat de BHV duur is ondanks dat er een zeer laag inschrijfgeld gevraagd word voor hetgeen de BHV bied. Dat er meer kp kilometers geboden worden voor minder geld inclusief 4 vrij kaarten voor het gehele weekend schijnt niet voldoende te zijn.

Ik denk dat ik jouw denkfout over mijn betoog begin te begrijpen, Jean Pierre.

Let op: ik zeg niet dat ik het inschrijfgeld voor de BHV duur vind. Ik zeg wel dat deze discussie gevoerd wordt op basis van oneigenlijke argumenten, zoals "het laagste inschrijfgeld". Als je dan als team extra kaarten moet KOPEN zodat je in staat bent om de volledige servicecrew tijdens de rally wat aan de auto te laten doen, wat bij mijn beste weten bij geen enkele andere Nederlandse rally het geval is, ben je niet goedkoper uit.

Ik vind het van de dolle dat een organisator aan de deelnemende teams verplicht stelt dat de teamleden ook entree betalen omdat ze ten behoeve van een mooi evenement, want dat is de BHV, hun werk kunnen doen. Vergeet niet dat de meeste teamleden dit onbezoldigd doen. En dan gaan jullie ze verplichten om € 30,- uit te geven voor een weekendkaart, waar ze feitelijk geen f*** aan hebben omdat ze toch niet naar een proef gaan, behalve de mannen en vrouwen die de chase rijden. Dit soort kronkels heb ik vorig jaar al aangehaald en die haal ik ook nu weer aan. Trouwens in de reglementen staat niet expliciet dat de vier "gratis" kaarten voor het serviceteam bestemd zijn en ook niet dat de rijder en navigator geen entreekaaten nodig hebben.

Daarnaast vind ik dat je zonder verdere onderbouwing roept dat de BHV het meeste waar per kilometer voor de deelnemers bied in vergelijking met andere rally's. Ik zou dat graag een keer onderbouwt zien. Wat doet de BHV meer dan de andere zeven?

Dan even terug naar de weekendkaarten: ik vind dat je best entree mag vragen voor, bijvoorbeeld, de publieksproef op Borchwerf. En ook voor het Serviceterrein. Daar is helemaal niks mis mee. Maar om € 30,- te durven vragen aan Jan Publiek voor een deelnemersveld dat niet of nauwelijks afwijkt van de startvelden in de andere zeven rally's, dat getuigt van lef.

Ik heb trouwens geen vergelijk gemaakt tussen een rally die gratis is en de BHV. Want ik heb voor mijn zoon keurig netjes in Helmond € 5,- betaald om hem mee te kunnen nemen naar de publieksproef op Son.
Laatst bijgewerkt door Hein op di jun 28, 2005 19:18, in totaal 1 keer bewerkt.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor StevenK » di jun 28, 2005 17:11

mantaboy schreef:
StevenK schreef:

Dat heb je nog niet eerder gezegd. Maar daar heb ik een heel simpel antwoord op: een team draait over het algemeen op vrijwilligers; wanneer je het geluk hebt genoeg vrijwilligers te hebben, word je daarom door organisatie van de BHV op kosten gejaagd, want je kunt het niet naar je monteurs maken dat ze wel je auto klaar mogen maken voor de wedstrijd, maar er niet bij mogen zijn.

4 monteurs is ongetwijfeld genoeg als er niets aan de hand is, maar als er bijvoorbeeld een stuurhuis gewisseld moet worden, dan is 4 man te weinig.

Daarbij denk ik niet dat het aan een organisator is om te bepalen hoe een team in elkaar steekt.

Kijk ook eens naar het HTS rallyteam: dat bestaat uit zoveel mensen, dat ze meer geld aan kaarten kwijt zijn dan aan inschrijfgeld...
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Turboboost » di jun 28, 2005 17:22

Hoe zit het met teams die gasten willen uitnodigen? :shock:
Turboboost

Berichtdoor MartijnS » di jun 28, 2005 17:48

Corne schreef:ROOSENDAAL - Als topfavoriet voor de eindoverwinning in de 2005 editie van de BHV Expo Groep rally vertrekt op zaterdagmiddag 9 juli om 12.01 uur exact op de Oude Markt in Roosendaal de leider in het rallykampioenschap, Erik Wevers in zijn Toyota Corrolla WRC. Tegenstand kan de uit Twente afkomstige rallypiloot absoluut verwach-ten van Peter Bijvelds in de Mitsubishi Lancer EVO VII. Met Bijvelds is meteen ook de tweede topfavoriet voor de winst in de BHV rally genoemd.
====================
Betekend dit geen Tsjoen in de BHV? :cry:

Staat al ergens in het topic..komt idd niet, als reden wordt er schade in Ieper opgegeven.
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor myron » di jun 28, 2005 17:48

Corne schreef:ROOSENDAAL - Als topfavoriet voor de eindoverwinning in de 2005 editie van de BHV Expo Groep rally vertrekt op zaterdagmiddag 9 juli om 12.01 uur exact op de Oude Markt in Roosendaal de leider in het rallykampioenschap, Erik Wevers in zijn Toyota Corrolla WRC. Tegenstand kan de uit Twente afkomstige rallypiloot absoluut verwach-ten van Peter Bijvelds in de Mitsubishi Lancer EVO VII. Met Bijvelds is meteen ook de tweede topfavoriet voor de winst in de BHV rally genoemd.
====================
Betekend dit geen Tsjoen in de BHV? :cry:

Nee, hij had te veel ''schaden'' in Ieper en dat kon niet meer optijd gemaakt worden.

( Wat Martijn iets eerder zei :roll: :wink: )
Laatst bijgewerkt door myron op di jun 28, 2005 17:51, in totaal 3 keer bewerkt.
myron

Berichtdoor Niels2 » di jun 28, 2005 17:48

@ Corne, dat betekend het idd, had MartijnS een paar pagina's terug ook geplaatst.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden