BHV 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor SylviaVisser » ma jun 27, 2005 18:53

Nee, JP, dat laatste zei ik dus niet, mijn punt was even dat ik die manier van officials 'ronselen' geen goed punt vond, officiallen is ook niet goedkoop.

""Hoe wil jij officials bij elkaar krijgen als ze niet eens alles kunnen bekostigen? Dan heb je misschien goede officials maar waar moet het geld vandaan komen om ze naar je rally te krijgen? ""
jouw woorden; en nu wil je ook nog de (niet bereid zijn te betalen) toeschouwer hiervoor vragen???
Snap je nu wat ik bedoelde???

En nog steeds vind ik entree prima, waarom het zo'n kapitaal bedrag moet zijn, terwijl andere evenementen met minder genoegen nemen (zo zal ik het maar zeggen) dat is mijn blijvende vraag.
SylviaVisser

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma jun 27, 2005 19:11

[gooit knuppel in hoenderhok]

ik mis nog één item, dat normaal ieder jaar ook weer boven komt drijven.

Deelnemerslijst vooraf. Meest gebruikte aanvulling : "Dat mag wel voor die centen!!"

Kunnen we niet ieder jaar hetzelfde topic gebruiken?

[raapt knuppel weer op, en bewaart hem voor volgende gelegenheid]
Ton Van Spanje

Berichtdoor Jan » ma jun 27, 2005 19:24

Ton Van Spanje schreef:[gooit knuppel in hoenderhok]

ik mis nog één item, dat normaal ieder jaar ook weer boven komt drijven.

Deelnemerslijst vooraf. Meest gebruikte aanvulling : "Dat mag wel voor die centen!!"

Kunnen we niet ieder jaar hetzelfde topic gebruiken?

[raapt knuppel weer op, en bewaart hem voor volgende gelegenheid]

[Pakt knuppel af en zegt: ]

De site mag ook wel up-to-date gaan, vindt dit niet echt passen bij 1 van de grootste rally's in Nederland... :?

[Geeft knuppel terug aan Ton]

:mrgreen:
Jan

Berichtdoor StevenK » ma jun 27, 2005 19:32

Hé, binnenkort een rallysport.nl honkbal team ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Holkers » ma jun 27, 2005 19:33

krijgt de knuppel van Ton, verstopt hem voor iedereen zodat er niet meer gegooid kan worden...

JP, dat van die kaarten klopt niet. die 4 weekend kaarten voor de service crew kost de organisatie geen geld, dus die mag je dan ook niet van het inschrijfgeld afhalen. denk maar niet dat een Wevers of Tsjoen er maar 4 krijgen hoor ;)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Jan » ma jun 27, 2005 19:39

StevenK schreef:Hé, binnenkort een rallysport.nl honkbal team ?

Klinkt goed, wie zich op wil geven kan dat vanaf nu doen bij Steven :mrgreen:
Jan

Berichtdoor StevenK » ma jun 27, 2005 19:46

mantaboy schreef:Hein, toch aanvullen: Kinderen tot 12 jaar hebben wel degelijk gratis toegang!

Hoeveel wedstrijd kilometers bied de ELE? En hoeveel de BHV?

Daarbij kan ik je met zekerheid zeggen dat entree vragen een noodzaak aan het worden is.

Hein schreef:Ook nu schermt de organisatie dat men het goedkoopst is qua inschrijfgeld. Dat zal ongetwijfeld kloppen. Maar een team krijgt maar 4 weekend kaarten. De rest moet dus weer gewoon bijgekocht worden :!: Dat is hetzelfde als een kale standaard auto aanprijzen als ware hij het goedkoopst en dan roepen dat de handrem en knipperlichten apart bijgekocht moet worden als accessoires.

En dan scheelt het ineens niets meer met bijvoorbeeld de ELE rally, want een gemiddeld team heeft toch al vlug een man of zes tot tien bij zich. Dan moeten er dus 2 tot 6 kaarten bijgekocht worden en dat is € 60,- tot € 180,- meer. Tel uit je winst, want het Inschrijfgeld met reclame van de organisatie schiet dan van € 495,- naar € 555,- tot € 675,- (ELE € 575,-)

Jammer maar deze discussie wordt in mijn optiek gevoerd met onterechte argumenten als inschrijfgelden gevoerd. Ik kan me voorstellen dat alles duurder word. Maar West Brabant zal echt niet zoveel duurder zijn dan Oost Brabant.

Begrijp me goed: entree op een serviceterrein of een publieksproef is niets mis mee. (Ik heb voor mijn zoon gewoon betaald op Son, ondanks dat ik zelf een perskaart had). Maar je moet bedragen wel relateren aan datgene wat je te bieden hebt en dat is bij de BHV voor mij nog de vraag.

MAAR 4 toegangskaarten? Hoeveel krijg je er bij de Zuiderzee? Je krijgt 4 volledige weekendkaarten gratis. We praten over 120€ die je er gratis bijkrijgt. Dan word jou rekensommetje anders.
Inschrijving: 495€
Weekendkaarten: -120€
Totaal inschrijfgeld zonder kaarten: 375€

Vind het prima dat je wil vergelijken met een andere rally maar dan wel beiden zonder toegang vergelijken en niet 1 met en de ander zonder, dan vervolgens de extra kaarten rekenen en zeggen dat we toch duurder zijn

Maar als ik het goed heb begrepen hebben je monteurs die kaarten nodig om op de service te komen. Bij de andere wedstrijden is dat (gelukkig) nog gratis.

Ik kan me tenminste verhalen herinneren van een team dat met een schoolsamenhangt dat uit redelijk veel mensen bestaat dat meer geld kwijt was voor kaarten dan voor het inschrijfgeld, puur en alleen voor het echte team rondom de auto. (kan ook zijn dat dit over 16hoven ging, trouwens, dat weet ik niet zeker meer)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma jun 27, 2005 19:52

Dames, heren,

Ik werd daarstraks even overvallen door een aanval van cynisme.

Nu weer even terug naar de BHV rally.

Entree of een bijdrage vragen, is echt niet door de organisatoren van de BHV rally uitgevonden. Dit wordt al jaren gedaan door de diverse rallyorganisaties. En volgens mij heeft het overgrote deel van de rallyfan's daar ook geen moeite mee. De enige moeite die ik bespeur bij de diverse mensen is de naar verhouding knap hoge prijs t.o.v. andere rally' s. Voorts is het natuurlijk van de zotte dat je vooraf niet te weten krijgt wie en wat je voor die centen te zien gaat krijgen.

Bij de weg. Blijkbaar heeft er vandaag iemand op slinkse wijze kans gezien om de discussie die er ging over sponsoring van evenementen en rijders, om te buigen naar het gebrek aan officials. Zeker een official? :lol:
Ton Van Spanje

Berichtdoor Gerrit Euverman » ma jun 27, 2005 20:01

Moet Ton gelijk geven dat je vooraf wel mag weten wat je te wachten staat. Ook ik vind de prijzen van de BHV aan de hoge kant. Vorig jaar in Duitsland had je echte toppers voor € 20,- meer. Wat mij betreft zou ik het een goede zet van de BHV vinden als ze meer info naar buiten willen geven.
Gerrit Euverman

Berichtdoor StevenK » ma jun 27, 2005 20:12

Ton Van Spanje schreef:Bij de weg. Blijkbaar heeft er vandaag iemand op slinkse wijze kans gezien om de discussie die er ging over sponsoring van evenementen en rijders, om te buigen naar het gebrek aan officials. Zeker een official? :lol:

Volgens mij was mijn opmerking er in ieder geval mede debet aan en ik ben geen official...
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Hein » ma jun 27, 2005 20:16

mantaboy schreef:Hein, toch aanvullen: Kinderen tot 12 jaar hebben wel degelijk gratis toegang!

Waar staat dat op de site van de BHV?

mantaboy schreef:Hoeveel wedstrijd kilometers bied de ELE? En hoeveel de BHV?

ELE: Totale lengte 480 km, 21 klassementsproeven, 180 KM KP, 85% verhard, 15% onverhard

BHV: Totale lengte 545 km, 22 klassementsproeven, 220 KM KP, 96% verhard, 4% onverhard .

Zijn veertig kilometer KP meer, € 25,- (€ 30,- weekendkaart - € 5,- entree op Son) meer waard? Je kunt toch niet alle proeven zien.

mantaboy schreef:Daarbij kan ik je met zekerheid zeggen dat entree vragen een noodzaak aan het worden is.

Entree vragen vind ik op zich best goed. Maar de hoogte in relatie tot dat wat je het publiek kunt bieden moet je uiterst voorzichtig afwegen.

mantaboy schreef:MAAR 4 toegangskaarten?

Ja. Staat gewoon in het reglement.

mantaboy schreef:Hoeveel krijg je er bij de Zuiderzee?

GEEN, want de zuiderzee laat de teams niet opdraaien voor kosten die ze niet genoemd hebben. Als jij bij een team hoort dan kun je gewoon komen zonder dat je een entreekaart nodig hebt.

mantaboy schreef:Je krijgt 4 volledige weekendkaarten gratis. We praten over 120€ die je er gratis bijkrijgt. Dan word jou rekensommetje anders.
Inschrijving: 495€
Weekendkaarten: -120€
Totaal inschrijfgeld zonder kaarten: 375€

Gratis? Wat zou je als organisatie ervan zeggen dat je de teams nodig hebt om een rally te kunnen organiseren en dus entree te kunnen vragen aan Jan Publiek. Zonder teams geen rally en zonder rally geen teams. Word wakker Jean Pierre. Jouw rekensom klopt namelijk helemaal niet, want zonder de kaarten kunnen rijder en navigator niet rijden omdat ze geen entree betaald hebben, de serviceploeg kan niet servicen want er is geen entree betaald. Hoe wou je gaan rijden? Ik zie het muitende publiek dat € 30,- voor een weekendkaart heeft betaald in gedachten al oprukken naar de Markt in Roosendaal.

mantaboy schreef:Vind het prima dat je wil vergelijken met een andere rally maar dan wel beiden zonder toegang vergelijken en niet 1 met en de ander zonder, dan vervolgens de extra kaarten rekenen en zeggen dat we toch duurder zijn

Deze snap ik al helemaal niet. Jullie zijn namelijk de enige die de deelnemers ook entree laten betalen. Denk daar maar eens over na.

En nu berg ik ook mijn kinderknuppeltje op, want dit is een oeverloze discussie.

Als ik voor mijn krant geen drie teams in de gaten zou moeten houden en alleen als fan/teamlid zou moeten gaan dan wist ik het wel.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor John » ma jun 27, 2005 20:37

nkroeze schreef:Het gaat hier inderdaad om de HOOGTE van het bedrag, niet om het feit an sich dat er entree geheffen wordt.

Wat mij als publiek ZOU storen (wat ik niet ben :D ) is het feit dat je inderdaad zoveel betaald als 30e, terwijl het bij andere organisaties een keer 5e voor de publieksproef is. Als ik als toeschouwer in Ypres voor 35 kan zijn en voor het WK Deutschland nog iets meer, waarom zou ik dan naar de bhv gaan? Vorig jaar was er ook al veel kritiek op de hoogtes van de bedragen, weet de organisatie dit niet of wil ze dit gewoon niet horen? En daarnaast zou ik twijfelen als publiek, immers, vorig jaar werden er ook zomaar enkele proeven neutraal verreden! (heeft mij als deelnemer ook enorm doen twijfelen OF ik wel mee zou gaan doen).

@JP, het heeft niks met de nek uitsteken te maken, entree wordt immers bijvoorbeeld bij de zuiderzee al jaren geheven! Het gaat om de manier er door de organisatie mee omgesprongen wordt.

@cvgn, ik vind het ontzettend flauw om nu te roepen wat het organiseren van een evenement kost! Waarom kunnen 7 andere rally's in NL het WEL zonder zulke exhorbitant hoge bedragen?

Klopt wel Niels, maar of ze er goed uitkomen onder de streep is te betwijvelen. Denk dat er bijna niemand problemen heeft met 10 euro per rally. Bij 5000 betalende toeschouwers is dit dan 50.000 euro en kan iedere organisatie het wel bolwerken. Weet niet of je dan ook Tsjoen kan betalen, maar of je daar ook extra publiek van krijg betwijfel ik.

mvg John
John

Berichtdoor Jan » ma jun 27, 2005 20:38

Ik moet Hein toch nageven dat hij het hier behoorlijk duidelijk uitlegd :shock:
Jan

Berichtdoor Wolter » ma jun 27, 2005 21:31

John schreef:Klopt wel Niels, maar of ze er goed uitkomen onder de streep is te betwijvelen. Denk dat er bijna niemand problemen heeft met 10 euro per rally. Bij 5000 betalende toeschouwers is dit dan 50.000 euro en kan iedere organisatie het wel bolwerken. Weet niet of je dan ook Tsjoen kan betalen, maar of je daar ook extra publiek van krijg betwijfel ik.

mvg John

Als je Tsjoen koopt om te laten rijden, dan zijn de kosten van hem in eerste instantie hoger dan de extra inkomsten die door hem gegenereerd worden.
MAAR... als (in dit geval) Tsjoen komt, dan zullen de toeschouwers van 2005 een positiever gevoel over houden aan de rally. Daardoor vertellen ze het vrienden/familie etc. Daardoor komen ze zelf in editie 2006 terug, en eventueel ook met een extra vriend of familielid.
Dus door toppers te kopen heb je niet in eerste instantie meer inkomsten, maar wel een positiever beeld over de rally. Zie het als een investering op de lange termijn.
Wolter

Berichtdoor MartijnS » ma jun 27, 2005 22:45

Ik lees net op flyingfinish.be dat Tsjoen niet komt, n.a.v. schade in Ieper die niet op tijd hersteld kan worden :(

Dus de entree kan omlaag?? :D
Martijn Schouten
MartijnS

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden