BHV 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor StevenK » zo jun 26, 2005 17:51

Gaan we weer met ons allen zitten klagen dat ze entree heffen ?

Laat ze; als je het er niet mee eens bent, ga dan niet of word official.

Het schijnt dat de sponsoren steeds minder het nut van rallysport inzien en dat daarom het publiek (dat dus niet interessant is voor de sponsoren ??) en de deelnemers (die ook hetzelfde sponsorprobleem hebben) daar voor op moeten draaien :(

Maar eigenlijk vind ik dat deze wedstrijd, zeker gezien het aantal kilometers (ja, ik vind industrieterrein leuk, maar ik vind ook dat een NL wedstrijd industrieterreinproeven *moet* hebben, omdat dat karakteristiek is voor de Nederlandse rallysport) in ieder geval voor de deelnemers heel betaalbaar is.

Wat de entree betreft: ik vind het heel slechts dat ze het niet zo regelen dat het bijkans onmogelijk is van proef naar proef te scheuren..

Dan is de entree niet zo duur meer (want maar één KP per dag te betalen) en ben je meteen van één van de grootste gevaren van de vergunning verlost (rally-liefhebbende boomklevers)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Turboboost » zo jun 26, 2005 18:21

Die discussie is toch eindeloos, de 1 vindt het wel de moeite waard, de ander heeft een heel gezin mee te zeulen, weer een ander vind de benzine kosten al te duur, enz, enz.

Je moet er toch op zijn minst mee eens zijn dat het bedrag voor een heel weekend "hoog" mag worden genoemd? :roll:
Turboboost

Berichtdoor StevenK » zo jun 26, 2005 18:30

Turboboost schreef:

Die discussie is toch eindeloos, de 1 vindt het wel de moeite waard, de ander heeft een heel gezin mee te zeulen, weer een ander vind de benzine kosten al te duur, enz, enz.

Je moet er toch op zijn minst mee eens zijn dat het bedrag voor een heel weekend "hoog" mag worden genoemd? :roll:

Zoals ik al eerder zei:

Wat heeft een sponsor aan publiek dat niet eens wil betalen om de wedstrijd te zien ?

En hoog ? Wat kost een F1 kaartje ? Of een kaartje voor Rosmalen ? Of voor een lame voetbalwedstrijd ? Of voor een concert ?

Nee, ik vind 't bedrag niet hoog voor een heel weekend. Ik vind 't alleen stom, zoals ik al eerder zei, dat ze niet zorgen dat het publiek per dag maar naar één KP kan...
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Marcel Vogels » zo jun 26, 2005 18:47

StevenK schreef:
Turboboost schreef:

Zoals ik al eerder zei:

Wat heeft een sponsor aan publiek dat niet eens wil betalen om de wedstrijd te zien ?

veel, dan houden ze meer geld over om zijn product te kopen.

En hoog ? Wat kost een F1 kaartje ? Of een kaartje voor Rosmalen ? Of voor een lame voetbalwedstrijd ? Of voor een concert ?

geld, een formule 1 wedstrijd kost ongeveer overal even veel geld, maar in nederland word hier en daar een keer 5 euro, per rally gevraagd, en nu voor 1 rally 30 euro en dan heb je nog geen info pakket als ik het goed begrijp, voor de formule 1 vragen ze i.p.v 300 toch ook geen 1800 euro

Nee, ik vind 't bedrag niet hoog voor een heel weekend. Ik vind 't alleen stom, zoals ik al eerder zei, dat ze niet zorgen dat het publiek per dag maar naar één KP kan...

je kan beter stellen dat de bhv een publiektrekker moet kopen, want anders komt er niemand meer met zo'n hoge entree, en het geeft niets om WAT entree te betalen, maar omdat er anders overlastgroepe komen de ze niet hebben als ze entree heffen, moeten de echte fans de dupe worden door een hoop entree te betalen, dan kunnen ze beter bij de entree poorten , fouilleren en drank verbieden.
Marcel Vogels

Berichtdoor Campos » zo jun 26, 2005 18:50

StevenK schreef:Zoals ik al eerder zei:

Dat slaat ook nog steeds kant nog wal. De sponsor wil zijn naam en product verkocht zien. Niet de organisatie 'de kas zien spekken'! (disclaimer: daarmee zeg ik niet dat ik vind dat BHV-organisatie dat doet)

StevenK schreef:En hoog ? Wat kost een F1 kaartje ? Of een kaartje voor Rosmalen ? Of voor een lame voetbalwedstrijd ? Of voor een concert ?

BHV is (bijna) hetzelfde als wat je in de ELE, ZZR, GTR, etc ziet. Waarom BHV wel betalen en de anderen niet of bijna niet?
Ik heb afgelopen weekend 35 euro betaald om in totaal 3 rally's te kunnen zien, waarvan 1 met iets van 19 S1600's en toprijders uit België, Nederland, Frankrijk, etc. Verder een rally met WRC's en een Historic rally met 70+ deelnemers. (In totaal iets van 170 auto's!)
Goed de startlijst is nog niet bekend natuurlijk, maar ik ga er niet vanuit dat een dergelijk startveld in de BHV van start zal gaan. Waarom dan mensen net zoveel laten betalen voor een kwalitatief veel minder startveld? (ja waar ik zelf ook tussen sta)

StevenK schreef:Nee, ik vind 't bedrag niet hoog voor een heel weekend. Ik vind 't alleen stom, zoals ik al eerder zei, dat ze niet zorgen dat het publiek per dag maar naar één KP kan...

Ook dat vind ik vreemd. Waarom mensen op 1 punt vast gaan zetten? Het kijken van verschillende proeven en service, route en programma uitstippelen is juist 1 van de leuke aspecten bij het kijken van een rally! Als je dat weghaalt kun je ze beter meteen op Zandvoort neer zetten om daar met z'n allen rondjes te gaan rijden...
Laatst bijgewerkt door Campos op zo jun 26, 2005 18:51, in totaal 1 keer bewerkt.
Campos

Berichtdoor antoine » zo jun 26, 2005 18:50

StevenK schreef:Wat de entree betreft: ik vind het heel slechts dat ze het niet zo regelen dat het bijkans onmogelijk is van proef naar proef te scheuren..

Dan is de entree niet zo duur meer (want maar één KP per dag te betalen) en ben je meteen van één van de grootste gevaren van de vergunning verlost (rally-liefhebbende boomklevers)

Hoe had je dit bedacht dan? Je bedoelt zoiets als op de industrie terreinen tijdens de bhv? Een aantal demo's , rally weer de demo's en weer rally?
Het is toch onmogelijk om iedereen terplekke te houden. Voor degene die 'weinig' geld uit willen geven , is zo'n industrie terrein een prachtige plek om de rally wagens diverse malen voorbij zien rijden.

Wanneer wij naar een rally gaan kijken plannen we zo dat we bij de gehele proef af kunnen kijken. Meestal zie je dan maar een proef of 3 a 4 maar je zit wel minder op je klok te kijken. Minder stress tijdens het zoeken van de diverse proeven. Liever een half uur te vroeg dan 5 minuten telaat. :D

@ steven , ben je al een nieuwe rally auto op 't spoor? :?
Afbeelding
antoine

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo jun 26, 2005 19:21

Verkeerde insteek Steven. Een sponsor heeft er wat aan als een organisator in staat is om zo veel mogelijk publiek te lokken. Als een organisator daarmee zijn bezoekersaantallen omhoog kan krijgen, zou diezelfde organisator in staat moeten zijn om daardoor hogere sponsorbedragen los te weken bij bedrijven.
Ton Van Spanje

Berichtdoor StevenK » zo jun 26, 2005 19:26

Campos schreef:Nee, ik vind 't bedrag niet hoog voor een heel weekend. Ik vind 't alleen stom, zoals ik al eerder zei, dat ze niet zorgen dat het publiek per dag maar naar één KP kan...

Ook dat vind ik vreemd. Waarom mensen op 1 punt vast gaan zetten? Het kijken van verschillende proeven en service, route en programma uitstippelen is juist 1 van de leuke aspecten bij het kijken van een rally! Als je dat weghaalt kun je ze beter meteen op Zandvoort neer zetten om daar met z'n allen rondjes te gaan rijden...[/quote]
Je vergeet dat juist die van KP naar KP scheurende boomklevers voor een groot deel van de overlast zorgen en juist dat soort, moeilijk controleerbare, overlast zorgt voor veel problemen met de vergunningen.

Het boeit hij mij heel weinig of iemand op elke proef zijn favoriete rijder wil zien, of dat 'ie juist het hele veld wil zien, maar als ik zie dat na startnummer 10 of 20 zelfs de deelnemers regelmatig richting de TC/start KP gehinderd worden door vertrekkende toeschouwers *en* als ik zie dat de toeschouwers nogal veel verkeersovertredingen plegen, dan ben ik van mening dat het voor de toekomst van de sport van belang is te proberen die publieksbewegingen zo veel mogelijk te beperken.

En ik begrijp ook wel dat de echte fans daar de dupe van worden, maar die echte fans zijn ook geen die hards, want ze hebben het niet voor de sport over om official te worden.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor StevenK » zo jun 26, 2005 19:29

antoine schreef:
StevenK schreef:Wat de entree betreft: ik vind het heel slechts dat ze het niet zo regelen dat het bijkans onmogelijk is van proef naar proef te scheuren..

Hoe had je dit bedacht dan? Je bedoelt zoiets als op de industrie terreinen tijdens de bhv? Een aantal demo's , rally weer de demo's en weer rally?
Het is toch onmogelijk om iedereen terplekke te houden. Voor degene die 'weinig' geld uit willen geven , is zo'n industrie terrein een prachtige plek om de rally wagens diverse malen voorbij zien rijden.

Ik denk meer een constructie waarbij op relatieve loopafstand de publiekspunten van twee, liefst 3 KP's liggen, waarbij die publiekspunten maar vanaf één centrale parkeerplek toegankelijk zijn.

Bij de vergunningafspreken dat er voor alle andere mogelijke parkeer-wegen een parkeerverbod komt voor alle auto's zonder rally-schild en je bent al een heel eind op weg.

Hiermee tref je de echte fans niet echt, want die vinden het niet erg iets verder te moeten lopen voor een mooi plekje.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo jun 26, 2005 19:30

Ton Van Spanje schreef:

Verkeerde insteek Steven. Een sponsor heeft er wat aan als een organisator in staat is om zo veel mogelijk publiek te lokken. Als een organisator daarmee zijn bezoekersaantallen omhoog kan krijgen, zou diezelfde organisator in staat moeten zijn om daardoor hogere sponsorbedragen los te weken bij bedrijven.

Effe een quote om mijzelf aan te vullen.

Ik ben het wel met Steven eens over die boomklevers. Ik heb het zelf ook niet zo op veel publiek (ze staan alleen maar lastig voor je neus, in je blikveld) en als ze dan tussen de proeven zelf nog harder gaan dan sommige deelnemers op de proeven dan doet het helemaal niks goed aan de zaak. Maar tja zonder publiek hebben de sponsors er minder belang bij, en zonder sponsor geen........................?

Juist ja, geen rally's of rallysprints.
Ton Van Spanje

Berichtdoor antoine » zo jun 26, 2005 19:33

Zoiets zoals ze in duitsland hebben/hadden dus. Een groot parkeer terrein en 2 proeven naast elkaar . Ik bedoel baumholder , daar kon ik me best een dag vermaken .
Afbeelding
antoine

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo jun 26, 2005 19:34

antoine schreef:Zoiets zoals ze in duitsland hebben/hadden dus. Een groot parkeer terrein en 2 proeven naast elkaar . Ik bedoel baumholder , daar kon ik me best een dag vermaken .

Maar dan kun je net zo goed naar het Eurocircuit :lol:
Ton Van Spanje

Berichtdoor antoine » zo jun 26, 2005 19:39

Is toch anders. Een circuit is maar 1 a 2 kilometer lang en heeft zeker geen opstakels langs de weg.
Afbeelding
antoine

Berichtdoor StevenK » zo jun 26, 2005 19:59

Ton Van Spanje schreef:
Ton Van Spanje schreef:

Effe een quote om mijzelf aan te vullen.

Ik ben het wel met Steven eens over die boomklevers. Ik heb het zelf ook niet zo op veel publiek (ze staan alleen maar lastig voor je neus, in je blikveld) en als ze dan tussen de proeven zelf nog harder gaan dan sommige deelnemers op de proeven dan doet het helemaal niks goed aan de zaak. Maar tja zonder publiek hebben de sponsors er minder belang bij, en zonder sponsor geen........................?

Juist ja, geen rally's of rallysprints.

En daar ben ik het absoluut niet mee eens. Een sponsor moet zelf iets doen; chevrolet hangt rally-posters in elke showroom, Mitsu heeft een mooie zuil met continu WK beelden, BHV bouwt een groot feest bij z'n eigen pand en ga zo maar door.

In de huidige situatie is het bijna onmogelijk een niet-rallyliefhebber uit te nodigen, die moet je een gids meegeven anders vindt 'ie er gegarandeerd niets aan.

Maar die niet-liefhebber dat is wel mijn sponsor of een potentiële sponsor. En voor hen is het echt veel beter wanneer je kunt zeggen: hier heb je het adres, daar kun je je auto kwijt, eten en drinken is er in overvloed en er zijn drie proeven + serviceterrein binnen loopafstand.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo jun 26, 2005 20:06

Corne schreef:De prijzen zijn i.i.g. als volgt:

Programma: € 5
Enkele KP: € 8
Service: € 8
Weekend: € 30
Zaterdag: € 23
Zondag: € 17

Wel duur, maar een echte rallyfan wil het er graag voor kwijt 8)[/quote]
zue kunnen voor de zaterdag wel € 23,- vragen. zondags is de € 17,- te veel dan heb je nog maar de helft van de deelnemers.
Volgens mij is de organisatie zijn eigen ramen aan het ingooien met zulke prijzen.
In belgie zie je meer voor minder geld.
V.D.G Rally team

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden