Rallies rijden leer je niet in Nederland

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Gast » zo jun 12, 2005 8:27

YellowLeonVT schreef:
solberg the best schreef:Wat dacht je van bijvelds :D !!

Vind ik niet zo'n goed voorbeeld. Dit seizoen starte het paradigit rally team ook in de rallye-vogelsberg.. Dit heeft ze blijkbaar goed gedaan..
Vele nederlanders reden daar trouwens..

Ik denk dat bijvelds z'n kansen in de afgelopen 3 jaren toch wat heeft laten liggen. Neem nu b.v. z'n flinke crash in het buitenland (welke rally dat was wil me zo even niet meer te binnen schieten) waarbij hij nog geen kilometer ver kwam, en de auto totaal plat reed. Bij die rally waren veel grote namen aanwezig waartussen hij zich goed had kunnen laten zien. Zo zijn er nog wel een aantal kansen die hij in het buitenland heeft laten liggen.

Misschien is het helemaal niet zo'n slecht idee voor bijvelds om in het EK te gaan rijden met een super 1600. Die klasse wordt scherp in de gaten gehouden door de fabrieksteams.
Gast

Berichtdoor Marcel Vogels » zo jun 12, 2005 9:55

Was Madeira, 2002...Maar zo slecht deed ie het niet in 2002. Eerder dat seizoen werd ie eerste privé rijder in Catalunya.

en won hij dat jaar ieper en luxemburg niet in de groep N
Marcel Vogels

Berichtdoor Gast » zo jun 12, 2005 10:43

Was Madeira, 2002...Maar zo slecht deed ie het niet in 2002. Eerder dat seizoen werd ie eerste privé rijder in Catalunya.

Precies, het was Madeira. Daar heeft hij denk ik een hele goede kans om gespot te worden laten liggen. Had hij in 2002 Madeira en Catalunya beiden goed gefinsched denk ik dat hij op een zelfde niveau als Jan de Winkel nu rijd kunnen zitten. Daarmee doel ik niet op het rijdersniveau (dat ligt bij Bijvelds hoog genoeg), maar de deal die Jan de Winkel heeft kunnen sluiten met Renault.
Gast

Berichtdoor EvoV6 » zo jun 12, 2005 20:58

En vorig jaar de WK rally Engeland dan!???
2e met een inklokfout! Ik hoop dat Bijvelds dit jaar een keer geen technische pech heeft en kan vlammen bij de WK rally Deutschland!! En Engeland daarna!
EvoV6

Berichtdoor Wolter » zo jun 12, 2005 21:38

Het filmpje van Madeira en Bijvelds:
http://www.peterbijvelds.com/html/showM ... ashMadeira
Wolter

Berichtdoor Gast » ma jun 13, 2005 18:31

EvoV6 schreef:En vorig jaar de WK rally Engeland dan!???
2e met een inklokfout! Ik hoop dat Bijvelds dit jaar een keer geen technische pech heeft en kan vlammen bij de WK rally Deutschland!! En Engeland daarna!

Als Peter weet te vlammen in zowel de Deutschland als de RAC rally, denk ik dat hij goede kans maakt om volgend jaar dezelfde evenementen te rijden in een WRC. Daar hoort Bijvelds tenslotte al veel langer in te zitten.
Gast

Berichtdoor Biturbo » ma jun 13, 2005 21:58

Doctor Cinquecento schreef:Misschien is het helemaal niet zo'n slecht idee voor bijvelds om in het EK te gaan rijden met een super 1600. Die klasse wordt scherp in de gaten gehouden door de fabrieksteams.

Over de overstap naar S1600 is vorig jaar al veel gedebateerd.
Daarbij werden punten zoals geen 2WD ervaring, S1600 kostbaar en nog enkele andere punten genoemd. Is er bijvoorbeeld al ooit iemand overgestapd van een gewone S1600 naar WRC? Nop.....

Zelfs van de JWRC kampioenen hoor je al bijna niets meer......

De laatste nieuwe rijders in het WRC komen bijna allemaal uit het PWRC of andere kampioenschappen buiten de S1600 zoals Galli, Sola en die nieuwe van Subaru, de naam ontschiet mij even.
Biturbo

Berichtdoor antoine » di jun 14, 2005 5:00

Euh toch wel .Is volgens mij nog niet zo bekend in de rally wereld maar zegt de naam LOEB je iets en ene duval? :D :wink:
Afbeelding
antoine

Berichtdoor bosje » di jun 14, 2005 7:19

Biturbo schreef:..
De laatste nieuwe rijders in het WRC komen bijna allemaal uit het PWRC of andere kampioenschappen buiten de S1600 zoals Galli, Sola en die nieuwe van Subaru, de naam ontschiet mij even.

Sola heeft het JWRC gewonnen, het jaar na Loeb.

De nieuwe van Subaru, als je Atkinson bedoelt: die heeft zich ook op laten merken in een ignis super 1600 (en geraakte bij Subaru binnen toen pa de nodige dollars op tafel legde).
bosje

Berichtdoor nkroeze » di jun 14, 2005 9:13

En Sola heeft natuurlijk ook gewoon JWRC gereden....
nkroeze

Berichtdoor Biturbo » di jun 14, 2005 10:18

Dat van Duval en Loeb weet ik natuurlijk. Overgestapt binnen Ford en Citroen van JWRC naar WRC.
Sola heeft na de JWRC in de Saxo ook eerst in de PWRC moeten rijden voordat hij in een WRC kon rijden.

Maar we hadden het over EK wedstrijden in een S1600 of N4. Geen JWRC kampioenschap.

Kijk ook eens naar de afgelopen paar jaar! Geen JWRC rijders te bekennen in de WRC, en zeker geen EK S1600 rijder!
Biturbo

Berichtdoor Gast » wo jun 15, 2005 16:59

Biturbo schreef:Dat van Duval en Loeb weet ik natuurlijk. Overgestapt binnen Ford en Citroen van JWRC naar WRC.
Sola heeft na de JWRC in de Saxo ook eerst in de PWRC moeten rijden voordat hij in een WRC kon rijden.

Maar we hadden het over EK wedstrijden in een S1600 of N4. Geen JWRC kampioenschap.

Kijk ook eens naar de afgelopen paar jaar! Geen JWRC rijders te bekennen in de WRC, en zeker geen EK S1600 rijder!

Ben op dit moment ook niet echt overtuigd dat er super talenten rondrijden in de Europese S1600. Gooi Bijvelds er tussen, en hij zal ver komen.
Gast

Berichtdoor David Westenbrink » wo jun 15, 2005 17:35

Sarrazin:

Veelvoudig (int.) kartkampioen -> F3 -> F3000 -> F1testwerk (o.a. minardi en prost) en zelfs een enkele F1 grand prix (prost en/of minardi?) -> carrièredipje??

Deed tijdens een wat uitzichtloze periode voor gein een keer een franse rally in een Impreza WRC met meteen een topklassering (geloof zelfs 1e??? weet nie zeker), daarna nog wat rally's voor de lol gereden met topresulaten. Het jaar erop was hij het officiële franse talent in een officiële subaru france auto en reed tijdens tijdens de san remo (??? iig een asfaltrally) 2004 zelfs sneller dat Petter Solberg, waardoor hij definitief in beeld kwam bij Subaru World Rally Team en in 2005 1 van de Subaru rijders is :)
David Westenbrink

Berichtdoor MartijnS » wo jun 15, 2005 17:52

Catalunya was dat ;) San Remo is niet meer..
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Werner » wo jun 15, 2005 18:06

Mischien ideetje voor Jos Verstappen om eens een rally te proberen?
Werner

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden