Eurol Hellendoorn rally 2016

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor rallymitchel » ma sep 19, 2016 20:01

Avatar gebruiker
rallymitchel
 
Berichten: 417
Geregistreerd: za nov 05, 2011 16:21
Woonplaats: Usa

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor Hellendoornfan » di sep 20, 2016 17:17

Wat een teleurstellend evenement dit jaar.
Een voorspelbare winnaar, en enkele deelnemers die echt hun best doen en uitpakken met R5s.
Je zou bijna hopen dat Kuipers uitgevallen was waarmee de spanning nog enigszins terug was gekomen in het deelnemersveld.

Na de eerste 5/6 werd het een deprimerende optocht van weinig spectaculaire teams (ook wel begrijpelijk gezien het budget). Die enkele Legend deelnemers maakten niets goed ook jammer, dit kunnen ze beter niet overdoen. 2 uur lang staan wachten op de Luttenbergring zonder enige actie, echt waardeloos.

Dit was mijn 32e Hellendoornrally maar de eerste en de laatste waarvoor ik betaald heb, de lol is er nu echt vanaf.
Gemiste kans voor iedereen van wat eens een fantastische rally was.
Hellendoornfan
 
Berichten: 6
Geregistreerd: di aug 30, 2016 11:13

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor gertveurink » di sep 20, 2016 18:46

Hellendoornfan schreef:Wat een teleurstellend evenement dit jaar.
Een voorspelbare winnaar, en enkele deelnemers die echt hun best doen en uitpakken met R5s.
Je zou bijna hopen dat Kuipers uitgevallen was waarmee de spanning nog enigszins terug was gekomen in het deelnemersveld.

Na de eerste 5/6 werd het een deprimerende optocht van weinig spectaculaire teams (ook wel begrijpelijk gezien het budget). Die enkele Legend deelnemers maakten niets goed ook jammer, dit kunnen ze beter niet overdoen. 2 uur lang staan wachten op de Luttenbergring zonder enige actie, echt waardeloos.

Dit was mijn 32e Hellendoornrally maar de eerste en de laatste waarvoor ik betaald heb, de lol is er nu echt vanaf.
Gemiste kans voor iedereen van wat eens een fantastische rally was.


Ik neem aan dat je hier voor jezelf spreekt want persoonlijk vond ik het een mooie rally. Na een paar proeven was het eigenlijk al duidelijk dat Dennis Kuipers zou winnen maar zijn doorkomsten op de proeven waren top. Daarna was er een gevecht tussen Erik Wevers en Jasper van de Heuvel en Bernhard ten Brinke.

Verderop in het veld was het ook elke keer weer een feest als Edwin Wolves en Ger Haverkate en Meijers voorbij kwamen. Tevens waren de X1 en X2 ook helemaal top en ik ben uiteraard bereid om er volgend jaar weer voor te betalen.
gertveurink
 
Berichten: 1041
Geregistreerd: ma apr 04, 2005 18:14
Woonplaats: Ommen

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor Mark Wielens » di sep 20, 2016 21:30

[quote="Hellendoornfan"]Wat een teleurstellend evenement dit jaar.
Een voorspelbare winnaar, en enkele deelnemers die echt hun best doen en uitpakken met R5s.
Je zou bijna hopen dat Kuipers uitgevallen was waarmee de spanning nog enigszins terug was gekomen in het deelnemersveld.

Na de eerste 5/6 werd het een deprimerende optocht van weinig spectaculaire teams (ook wel begrijpelijk gezien het budget). Die enkele Legend deelnemers maakten niets goed ook jammer, dit kunnen ze beter niet overdoen. 2 uur lang staan wachten op de Luttenbergring zonder enige actie, echt waardeloos.

Dit was mijn 32e Hellendoornrally maar de eerste en de laatste waarvoor ik betaald heb, de lol is er nu echt vanaf.
Gemiste kans voor iedereen van wat eens een fantastische rally was.[/quote]

De Hellendoornrally is niet terleurstellend, jou bericht is gewoon in en in triest.
Dan kun je twee dingen doen, je aanmelden voor zitting in de organisatie als je alles beter weet !!!!
Of wegblijven, maar dat geef je zelf al aan gelukkig.
Wij waren met een groepje en hebben wel erg genoten van deze rally.
De organisatie gaf al aan, ze kunnen moeilijk rijders verplichten om te gaan rijden.
Dennis Kuipers gaf ook aan, graag meer tegenstand te hebben, maar jah dat was er gewoon niet.
Het waren mooie proeven, zekers het onverhard, en vriendelijke officals.
Zeker waren er een paar untjes die aandacht verdienen, maar dat heb je bij elk evenement.
Ik zeg tot volgend jaar en op naar de Twenterally, ik ben niet teleurstellend waren genoeg deelnemers met aktie.
Mark Wielens
 
Berichten: 701
Geregistreerd: ma jun 13, 2011 17:20

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor adv555 » di sep 20, 2016 23:05

Ik heb een mooie rally gehad ondanks wat pech hier en daar. Sommige mensen denken dat je de WRC auto s en R5 jes bij een pak melk krijgt.

Een wrc kost 500.000 euro. 2e hands tussen de 200.000 en 350.000 euro.
R5 nieuw 250.000 euro 2e hands 150.000 euro plus.

De onderhoudskosten zijn zo duur dat je het geen hobby mag noemen.

Ik hoop dat iedereen nu kan snappen dat hier in nederland bijna niemand het budget heeft om zo n ding te rijden.
adv555
 
Berichten: 81
Geregistreerd: za dec 28, 2013 12:22

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor Sjeik1981 » wo sep 21, 2016 6:03

Ik heb ook geen super Hellendoorn rally gezien.
Sjeik1981
 
Berichten: 2947
Geregistreerd: za sep 08, 2007 15:33
Woonplaats: Zeist

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor adv555 » wo sep 21, 2016 8:39

Her enige wat ik als rijder waardeloos vindt. Is dat je 3 keer over dezelfde onverharde proef moet. Het is dan gewoon niet leuk meer hoe diep de gaten dan zijn. 2 keer is echt de Max!
adv555
 
Berichten: 81
Geregistreerd: za dec 28, 2013 12:22

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor Thijs Jaspers » wo sep 21, 2016 12:27

Begrijp de onvrede wel een beetje. Als je voor de 32e keer gaat kijken dan ben je laatste jaren wel verwend. Vanaf de dikke groep A's heb je de wrc's zien komen elk jaar werd het beter en mooier. In Hellendoorn edities met Duitse toppers en een verdwaalde Belg of Deen. Dan was het afgelopen weekend wel ff slikken. Dat je moet betalen voor een proef is op zich niet zo gek in Belgie werkt het al jaren zo. De prijs was goed en vorig jaar kocht je nog gewoon een kaart als het goed is. Tijden veranderen over een paar jaar is het vast weer smullen!!!
Thijs Jaspers
 
Berichten: 9
Geregistreerd: za sep 03, 2016 7:24

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor asconajoop » wo sep 21, 2016 16:03

Mark Wielens schreef:
Hellendoornfan schreef:Wat een teleurstellend evenement dit jaar.
Een voorspelbare winnaar, en enkele deelnemers die echt hun best doen en uitpakken met R5s.
Je zou bijna hopen dat Kuipers uitgevallen was waarmee de spanning nog enigszins terug was gekomen in het deelnemersveld.

Na de eerste 5/6 werd het een deprimerende optocht van weinig spectaculaire teams (ook wel begrijpelijk gezien het budget). Die enkele Legend deelnemers maakten niets goed ook jammer, dit kunnen ze beter niet overdoen. 2 uur lang staan wachten op de Luttenbergring zonder enige actie, echt waardeloos.

Dit was mijn 32e Hellendoornrally maar de eerste en de laatste waarvoor ik betaald heb, de lol is er nu echt vanaf.
Gemiste kans voor iedereen van wat eens een fantastische rally was.


De Hellendoornrally is niet terleurstellend, jou bericht is gewoon in en in triest.
Dan kun je twee dingen doen, je aanmelden voor zitting in de organisatie als je alles beter weet !!!!
Of wegblijven, maar dat geef je zelf al aan gelukkig.
Wij waren met een groepje en hebben wel erg genoten van deze rally.
De organisatie gaf al aan, ze kunnen moeilijk rijders verplichten om te gaan rijden.
Dennis Kuipers gaf ook aan, graag meer tegenstand te hebben, maar jah dat was er gewoon niet.
Het waren mooie proeven, zekers het onverhard, en vriendelijke officals.
Zeker waren er een paar untjes die aandacht verdienen, maar dat heb je bij elk evenement.
Ik zeg tot volgend jaar en op naar de Twenterally, ik ben niet teleurstellend waren genoeg deelnemers met aktie.


Het is maar wat je gewend bent. wat ik ook al eerder aangaf:
entre betalen voor; 3x luttenberg en 3x almelo industrieterrein, 57 inschrijvingen, waarvan de wrc's (met alle respect naar alle andere deelnemers) op een hand te tellen zijn en geen enkele dikke buitenlandse deelname (de #6, 10,15 en 20 geef ik het voordeel van de twijfel) en dan wil ik het nog niet eens hebben over al die pallets, zandzakken, ect. in de binnenbochten. de woorden snijden, of zoals de belgische co's dat zo mooi zeggen'''çouperen'', staan volgens mij al jaren hier niet meer in de pace-notes. M.I. niet meer dan een veredelde rallysprint. het argument dat er entre gevraagd moet worden om de kosten te dekken,omdat er te weinig deelname is? denk dat de knaf zich eens achter de oren moet krabben over hoe nu verder.....rallyrijden in nederland is naar de kloten. ik wil gvd het rallyrijden met 150 deelnemers, met rijders uit belgie, duistland, scandinavie en grootbrittannie/ierland weer terug.
nou plaats ik een rectificatie v.w.b. de wrc's. daarmee bedoel ik eigenlijk te zeggen, wrc EN R5. zeg maar, een dik deelnemersveld, waarvan de top 5 niet te voorspellen valt. hiermee refereer naar vroeger, toen stonden er een 10/15 tal groep B12's aan de start.
de hellendoorn rally kan onmiddellijk aan charme winnen door de rallysprint kp's luttenberg en industrieterrein almelo eruit te knikkeren en proeven als de hammer es, daarle en hoge hexel weer op te nemen, want dat is m.i. rallyrijden.
Avatar gebruiker
asconajoop
 
Berichten: 139
Geregistreerd: di okt 19, 2010 13:05
Woonplaats: twenterand, vjenne

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor Thijs Jaspers » wo sep 21, 2016 17:17

Luttenberg en Almelo eruit!! 100 punten
Thijs Jaspers
 
Berichten: 9
Geregistreerd: za sep 03, 2016 7:24

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor Jaccoooo » wo sep 21, 2016 21:17

wat is er mis met luttenberg?? technische proef, met ook nog eens hoogteverschil, das bijna uniek in Nederland, ik heb de proef weleens int donker gereden nou dat was geen makkie :lol:
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor Gerholt » wo sep 21, 2016 21:19

Dennisvo schreef:Is iemand dit weekend nog iets te weten gekomen over de reden van afwezigheid van bijv VEldik/Schilt? VLoon maakt net bekend over te stappen naar Toyota Overdrive voor Dakar, dus die zal daar wel te druk mee zijn geweest.


Geen skoda's meer bij Wevers.
Van Kamperdijk wou er eigelijk ook 1 voor Hellendoorn.
Gerholt
 
Berichten: 174
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 22:23
Woonplaats: Nijverdal

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor stefan » wo sep 21, 2016 22:14

Persoonlijk vond ik dat er weinig proeven waren( rallyproeven als ligtenberg, den ham).
Wij waren met z'n 2.... Beide passe-partout betaald... Bij luttenbergring NIET gecontroleerd... Ypelo niet gecontroleerd... Markelo niet gecontroleerd... Als je een kruispunt eerder afslaat kan je gratis kijken. Misschien moeten ze die controle iets strategischer neerzetten. Bijv bij bij een weg die doodloopt tot aan de proef...als je vervolgens 2 kanten op kan vlak daarvoor controle. Zo mis je niet de helft...
Erg jammer dat er weinig toppers meereden... Maar daar kan Dennis niets aan doen. Die weggebleven toppers kunnen echt wel eerder een auto reserveren of desnoods bij een ander team een goede auto huren.
Denk dat de organisatie daar weinig aan kan doen.
Daarbij vond ik de 0-auto niet toepasselijk qua spektakel ofsnelheid... Met respect voor rijder/navigator hoor...
stefan
 
Berichten: 678
Geregistreerd: di okt 26, 2004 17:16
Woonplaats: Delden

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor Jorick » do sep 22, 2016 19:43

Ik kan me bijna niet voorstellen dat Wevers Sport geen Fabia R5's meer had staan voor de Eurol Hellendoorn Rally.
Volgens eWRC-results.com heeft Wevers Sport een stuk of 6 Skoda Fabia R5 chassis ter beschikking.

Gaaf dat Erik Wevers weer deelnam aan de Hellendoorn Rally, hopelijk volgend jaar weer!
Ook erg genoten van de achterwielaandrijvers: Wolves, Nijhof, Haverkate, Meijers, de Vries, Altena, Weijs, Kleinlugtenbeld etc.

KP Almelo mag er van mij ook direct weer uit.
Markelo (van dit jaar) en/of Beuseberg op de vrijdagdagavond lijkt me ook mooi.
3x KP Hellendoorn is inderdaad misschien 1x te veel voor de equipes.
Snap de keuze voor 3x de langste proef i.v.m. marshal bezetting en km's wel.
Toch liever een KP als Mageleresch, Ligtenberg of Overtoom er weer bij op de zaterdag.
De keuze is reuze, de organisatie kan rouleren met een stuk of 12 verschillende KP's.

Een startlijst als in 2013 met 10 WRC's zal de komende jaren zeker niet haalbaar zijn.
Hoeveel ik ook kan genieten van de 100% WRC's, volgens mij is het belgische systeem zo gek nog niet.

Volgend jaar wellicht een veel mooiere startlijst met veel R5's en gelijkere auto's.
Qua deelnemers, noem een Kuipers, Wevers, ten Brinke, van Thurn und Taxis, van Hoof, van Eldik, Schilt, Kobus en de Jong.
Fuchs heeft al aangegeven belangstelling te hebben om de rally volgend jaar te rijden, mooie referentie.
Mannen als Swaanen, van Loon en van Merksteijn Jr. kunnen dan ook moeilijk weg blijven.
De Hyundai R5's met van den Heuvel en Vossen, wellicht van Kamperdijk en Versluis met competatieve auto's.
Abbring en Weijs Jr. erbij om het nog interessanter te maken voor buitenlandse deelnemers.
Belgische, Duitse en Deense toppers zullen dan zeker komen, dat zou toch top zijn. Potentie genoeg.
Uiteraard zijn dan de achterwielaandrijvers weer meer dan welkom.

Organisatie bedankt en op naar volgend jaar!
KolmanSport.com | Canon EOS 7D
Avatar gebruiker
Jorick
 
Berichten: 796
Geregistreerd: vr maart 05, 2010 17:10
Woonplaats: Nijverdal

Re: Eurol Hellendoorn rally 2016

Berichtdoor asconajoop » do sep 22, 2016 22:18

Jorick schreef:Ik kan me bijna niet voorstellen dat Wevers Sport geen Fabia R5's meer had staan voor de Eurol Hellendoorn Rally.
Volgens eWRC-results.com heeft Wevers Sport een stuk of 6 Skoda Fabia R5 chassis ter beschikking.

Gaaf dat Erik Wevers weer deelnam aan de Hellendoorn Rally, hopelijk volgend jaar weer!
Ook erg genoten van de achterwielaandrijvers: Wolves, Nijhof, Haverkate, Meijers, de Vries, Altena, Weijs, Kleinlugtenbeld etc.

KP Almelo mag er van mij ook direct weer uit.
Markelo (van dit jaar) en/of Beuseberg op de vrijdagdagavond lijkt me ook mooi.
3x KP Hellendoorn is inderdaad misschien 1x te veel voor de equipes.
Snap de keuze voor 3x de langste proef i.v.m. marshal bezetting en km's wel.
Toch liever een KP als Mageleresch, Ligtenberg of Overtoom er weer bij op de zaterdag.
De keuze is reuze, de organisatie kan rouleren met een stuk of 12 verschillende KP's.

Een startlijst als in 2013 met 10 WRC's zal de komende jaren zeker niet haalbaar zijn.
Hoeveel ik ook kan genieten van de 100% WRC's, volgens mij is het belgische systeem zo gek nog niet.

Volgend jaar wellicht een veel mooiere startlijst met veel R5's en gelijkere auto's.
Qua deelnemers, noem een Kuipers, Wevers, ten Brinke, van Thurn und Taxis, van Hoof, van Eldik, Schilt, Kobus en de Jong.
Fuchs heeft al aangegeven belangstelling te hebben om de rally volgend jaar te rijden, mooie referentie.
Mannen als Swaanen, van Loon en van Merksteijn Jr. kunnen dan ook moeilijk weg blijven.
De Hyundai R5's met van den Heuvel en Vossen, wellicht van Kamperdijk en Versluis met competatieve auto's.
Abbring en Weijs Jr. erbij om het nog interessanter te maken voor buitenlandse deelnemers.
Belgische, Duitse en Deense toppers zullen dan zeker komen, dat zou toch top zijn. Potentie genoeg.
Uiteraard zijn dan de achterwielaandrijvers weer meer dan welkom.

Organisatie bedankt en op naar volgend jaar!


ik ga mee in veel wat hier geschreven is. mooi stukkie opbouwende kritiek.
Avatar gebruiker
asconajoop
 
Berichten: 139
Geregistreerd: di okt 19, 2010 13:05
Woonplaats: twenterand, vjenne

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron