ADAC Rallye Deutschland

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor BasJBuitendijk » di aug 26, 2014 6:12

Bas... waarom zo reageren alsof ik gek ben... ik ben de gek die serieus 3 tot 4 uur voor de proef zit. En kilometers loopt. Ik kom altijd op de woensdag aan. Verken aan de hand van de kaarten alle kps behalve panzer platte. Dus aan dat alles ligt het niet. Ik ben nu voor de 12de keer geweest (ik vis trouwens hobby matig ook al 30 jaar) en als je zelf dit jaar niet bent geweest zou ik graag zien dat je NU jouw reactie op op mij verwijderd.

(Zullen we t maar niet hebben over jou film kwaliteiten, want dat durf ik wel openbaar te zeggen... knap waardeloos!!!!

gr ralph


Ik respecteer je mening, maar niet je toon en sla je ook niet hoog aan als lezer. Laat staan als onbevooroordeeld lezer en schrijver. Mijn reactie terugnemen? Natuurlijk niet. Fijn dat je zo geniet van mijn filmpjes. >400.000 kijkers gingen je voor. Zucht.

PS
Bedankt dat je mijn video's 'knap' noemt!
Laatst bijgewerkt door BasJBuitendijk op di aug 26, 2014 9:13, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor mafiabaas101 » di aug 26, 2014 7:06

Een goede stafkaart is niet nodig... in het boekje dat je koopt zitten uitstekende kaarten om de publiekspunten te ontlopen :D :roll:
mafiabaas101
 
Berichten: 896
Geregistreerd: zo okt 10, 2004 8:48
Woonplaats: Barneveld

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor sjappie » di aug 26, 2014 9:09

ik wil hier toch even reageren op alle commentaar weer richting officials
ik ben jaren actief geweest als official maar ben er nu helemaal klaar mee (en met mij meerdere)
de official is altijd de gebeten hond,maar kijk eerst maar eens naar het publiek .
er is altijd gezeur aan de proef altijd mensen die voor het lintje willen, op plekken verboden zone etc etc
en ja dan krijg je vroeg of laat zulke reacties
zie het filmpje van joosts bij 50sec die vent wat er nog even voorlangs loopt
das zeker wel normaal ?? en ja dat is ook een toeschouwer
en zo zijn er legio voorbeelden van toeschouwers en dat is dan wel normaal??

kijk eerst naar jullie zelf
sjappie
 
Berichten: 2
Geregistreerd: di aug 26, 2014 8:57

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor kraats » di aug 26, 2014 9:56

sjappie schreef:ik wil hier toch even reageren op alle commentaar weer richting officials
ik ben jaren actief geweest als official maar ben er nu helemaal klaar mee (en met mij meerdere)
de official is altijd de gebeten hond,maar kijk eerst maar eens naar het publiek .
er is altijd gezeur aan de proef altijd mensen die voor het lintje willen, op plekken verboden zone etc etc
en ja dan krijg je vroeg of laat zulke reacties
zie het filmpje van joosts bij 50sec die vent wat er nog even voorlangs loopt
das zeker wel normaal ?? en ja dat is ook een toeschouwer
en zo zijn er legio voorbeelden van toeschouwers en dat is dan wel normaal??

kijk eerst naar jullie zelf


Beste Sjappie,

je begrijpt het niet helemaal denk ik.
Ik ben deze discussie gestart om het disfunctioneren van de Duitse mensen die de organisatie heeft ingehuurd of de gelegenheid geeft zich zo te gedragen, kenbaar te maken.
Zelf ben ik ook official en heb ik nog nooit problemen met publiek gehad, ook niet wanneer ik ze van de KP verwijderde. Wanneer een official problemen heeft met publiek ben ik de enige die uit het publiek stapt en de official bijstaat en de lastige elementen van de proef verwijder......(ELE 2014) Dat zou iedere rally liefhebber moeten doen.
Wanneer ik me als official zo zou gedragen als de negatieve elementen die ik het afgelopen weekeinde ben tegengekomen verdien ik een pak op mijn donder.
Dit is geen commentaar op Marshalls of wat het ook moge zijn wat dat zijn het niet.

Dus ga nu niet gelijk de gebeten official hond uit zitten hangen want je slaat de plank volledig mis. Wanneer er alleen Nederlandse officials zouden zijn geweest ben ik er van overtuigd dat er "geen enkel probleem" zou zijn.
Ik ben er zelfs van overtuigd dat in NL de betere van de wereld rondlopen. En dat blijkt ook wel uit het verloop van wedstrijden in NL. Een flink aantal kan gewoon zelf de juiste beslissingen nemen en dat daar soms een verkeerde bij zit is logisch, want officials zijn soms net mensen. :shock: :D
Maar dat is heel wat anders dan het gedrag van het afgelopen weekeinde.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor Sjeik1981 » di aug 26, 2014 10:59

sjappie schreef:ik wil hier toch even reageren op alle commentaar weer richting officials
ik ben jaren actief geweest als official maar ben er nu helemaal klaar mee (en met mij meerdere)
de official is altijd de gebeten hond,maar kijk eerst maar eens naar het publiek .
er is altijd gezeur aan de proef altijd mensen die voor het lintje willen, op plekken verboden zone etc etc
en ja dan krijg je vroeg of laat zulke reacties
zie het filmpje van joosts bij 50sec die vent wat er nog even voorlangs loopt
das zeker wel normaal ?? en ja dat is ook een toeschouwer
en zo zijn er legio voorbeelden van toeschouwers en dat is dan wel normaal??

kijk eerst naar jullie zelf


Ik gedraag met altijd netjes, maar wanneer een man je loopt uit te schelden en tegen je te schreeuwen, wil je zeggen dat het normaal is. Gewoon op fatsoenlijke manier e.e.a. vragen. Ik heb op verschillende plekken emoties toch hoger zien oplopen welke niet nodig zijn. Ik keur op filmpje beide niet goed, daarbij zoals al eerder gememoreerd werd, gaat het in het filmpje niet om een official. Maar overall gezien vond ik dit jaar toch wel super overdreven gedaan werd, uitzonderingen daar gelaten.
Sjeik1981
 
Berichten: 2947
Geregistreerd: za sep 08, 2007 15:33
Woonplaats: Zeist

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor Nelis79 » wo aug 27, 2014 16:21

Om mij ook even in de discussie te mengen.
Ik stond zelf bij deze bocht, zie mijn filmpje op:
http://youtu.be/BaqCIwdNB_o

Dit geeft misschien een duidelijker beeld op het geheel :-)

Nasser ging rechtdoor het weiland in en miste zijn rem punt.
Vanaf het moment dat ie eraf ging vlogen de marshalls op de fans af die gingen helpen.
Er waren echt een baar beren bij die alleen oog hadden voor de mensen.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Oké ze moeten toe zien op de veiligheid maar dit sloeg werkelijk alles.
De auto bevond zich niet meer in de rem zone en behulpzame fans konden aan de kant als er een auto aankwam.
Als de Marshalls nu op hun fluitje hadden geblazen en op het rechte stuk naast de rem zone hadden gaan staan.
Dan hadden ze de andere auto's en de behulpzame fans kunnen waarschuwen.
Nu kreeg je een gevecht om de auto wat niet nodig was.
Deze inhuur security mannen (dit stond op hun hesje) verpesten het zo voor de fans en de welwillende Marshalls.
Ik kom al meerdere jaren in Duitsland soms op publiekspunten en soms op eigen punten.
En als je even een praatje maakt met z'n marshall komt alles goed.
Zolang je maar wederzijds respect hebt.
Nelis79
 
Berichten: 1
Geregistreerd: wo aug 27, 2014 7:21

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor JoostS » wo aug 27, 2014 16:40

Hier vanaf 10:22 krijg je ook een goed beeld: https://www.youtube.com/watch?v=iV1wLop7HKU
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
Avatar gebruiker
JoostS
 
Berichten: 2451
Geregistreerd: di mei 20, 2003 9:22
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor crx303 » wo aug 27, 2014 19:17

De Duitse Speaker (denk iemand van de organisatie) op Drohntal KP17 vertelde dat men tevreden was over het gedrag van het publiek, omdat men zeer duidelijke instructies heeft gekregen van de politie over het verloop van de rally, die ten allen tijde de rally stil kon leggen. vandaar ook de politie over de proeven in de rode Scirocco en de heli met sirene. Wellicht dat de soep niet zo heet gegeten wordt....
Maar aan de andere kant is dan wel te begrijpen dat marshalls/security zeer strikt optreden en en het publiek liever niet buiten de publiekspunten wil tegenkomen, omdat dat oncontroleerbaarder is.


Maar al met al hebben wij een prachtig weekend gehad en niets meegekregen van ongeregeldheden. Ja oke, dronken belgen om half acht 'smorgens..... Maar dat was slechts lachwekkend.
Degenen die bij het incident stonden zullen daar wellicht anders over denken, maar om dan meteen de hele rally als negatief te beoordelen....
crx303
 
Berichten: 125
Geregistreerd: ma maart 10, 2008 19:00

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor BasJBuitendijk » wo aug 27, 2014 19:28

Degenen die bij het incident stonden zullen daar wellicht anders over denken, maar om dan meteen de hele rally als negatief te beoordelen....


Zo is het maar net. Een incident is geen trend en om meteen maar een hele groep/volk te stigmatiseren gaat veel te ver.
Hebben we dan niets geleerd van... Overigens heb ik het vorig jaar perfect naar mijn zin gehad en geen groep/volk verhuftert in
een jaar tijd. In Nederland hebben we daar ook jaren over gedaan, nietwaar? :?
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor embee64 » do aug 28, 2014 20:50

Ik zal even proberen enige dingen toe te lichten.
De ADAC-organisatie had een gebrek aan officials (of marshalls) en heeft daarom, ten einde raad, security ingehuurd.
Verwar deze figuren dan ook niet met officials/marshalls. De security was van Schmitt Security uit Luxemburg, als iemand een bedankbriefje wil sturen....
Er waren meerdere 'echte' officials/marshalls werkelijk verrast toen vlak voordat de proef startte, opeens van die security-figuren opdoken en alles wilden overnemen.
De officials wisten veelal van niets.
Weggejaagd van een 3 meter hoge muur? De officials/marshalls kregen bij hun laatste briefing voor de start te horen dat geen publiek op muren waar geen reling was
mocht staan. Was er geen reling, moest men minstens 1 meter van de rand wegblijven en men mocht ook niet op de rand zitten.
Verder mocht men niet voor de netten (Zwiebelsäcke) staan en de netten niet omlaag doen als men er achter zat.
De officials/marshalls zagen de bui(-en) al hangen en hebben gereageerd met 'ja, een net is beter dan een vangrail' (sarcastisch).
Ook het gedoe met de muren zouden ze niet aan het publiek kunnen uitleggen. Dit was echter een maatregel die door de overheid
aan de ADAC is opgedrongen. Zou de ADAC dit niet opvolgen........ je kunt wel bedenken wat het gevolg zou zijn.
Wat zou er trouwens gebeurd zijn indien er bij Latvala's reling het publiek 3 rijen dik had gestaan?
Over de publiekspunten: ik hoorde van enkele duitse toeschouwers dat ze probeerden om een publiekspunt te mijden
en zelf naar een leuk punt te rijden, maar dat er meteen security-figuren voor hun auto sprongen en dat ze niet door mochten.
Ze waren toen nog 3 km van de proef af....
Ook zijn officials/marshalls door figuren uit een van de veiligheidsauto's aangebruld/uitgescholden als er iets was wat deze auto niet zinde.
Ook werd er gedreigd dat ze nooit meer zouden mogen officiallen.
Op de donderdag of vrijdag is er ook eerst een veiligheidsauto met daarin oa. een arts van de proef in de wijnranken gevlogen en even later is er zelfs een
'veiligheidsauto' behoorlijk plat gereden.
Deze veranderingen zijn het gevolg van het fatale ongeval van de 2 Nederlanders bij Slowly en later het ongeval van de moderne auto in het publiek.
Ze hebben nu wel begrepen dat Slowly en de deelnemers van het duitse kampioenschap leuk zijn voor het publiek (vorig jaar oa. Wouter Ploeg en de
oranje BMW's van Hotel Sonnenschein), maar dat een ongeval bij deze 'leuke attracties' wel de doorgang van de WRC-wedstrijd op dat moment of volgende keer
in gevaar (kunnen) brengen.
embee64
 
Berichten: 29
Geregistreerd: di aug 02, 2005 16:41
Woonplaats: Hastenrath-Gangelt (D), tot 2005 Geleen

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor kraats » do aug 28, 2014 22:50

Leuke uitleg!
Mag je nog iets uitleggen;
We staan op een publiekspunt achter die aardappelnettenonzin.
Alleen daarachter mag je staan..... Toch?

Komt de official er aan en knipt een deel van het net weg terwijl daar mensen al 2 uur voor de start van de KP netjes achter hadden plaatsgenomen.
2 meter hoog boven een hairpin inclusief reling en dan raar kijken als je niet op zijn Duitse geblaf reageert.
Dus wij gaan maar over de KP wandelen. Dat hebben ze dus liever.
En nu wil je zeker uitleggen dat dit met veiligheid te maken heeft? Tuurlijk doe je best!

Oja later komt de stage commander de desbetreffende official gewoon uitlachen.....
Ja een official, en ja een eikel die er geen ruk van snapt.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor rvgrally » vr aug 29, 2014 21:03

Zo is en was het theo... maar ik verwacht nu toch wel weer een reactie van Bas 'ik was er niet bij maar weet het beter' buitenbult dat het allemaal wel mee viel.
Avatar gebruiker
rvgrally
 
Berichten: 595
Geregistreerd: ma maart 01, 2010 1:25
Woonplaats: Oss

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor kraats » vr aug 29, 2014 21:18

rvgrally schreef:Zo is en was het theo... maar ik verwacht nu toch wel weer een reactie van Bas 'ik was er niet bij maar weet het beter' buitenbult dat het allemaal wel mee viel.


Kan me niet schelen wat Bas denkt. Als ie maar die mooie filmpjes met ons deelt. :D
Ondanks al dat gelul met die onnozele figuren heb ik toch wel een leuke rally gehad. :D
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team
 
Berichten: 1832
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 19:39
Woonplaats: naast de buren

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor mmrizio » vr aug 29, 2014 22:33

embee64 schreef:Wat zou er trouwens gebeurd zijn indien er bij Latvala's reling het publiek 3 rijen dik had gestaan?

Inderdaad. Ik ben bang dat we van de veiligheidsmaatregelen kunnen vinden wat we willen, maar dat het de komende jaren alleen maar strenger gaat worden. De ongelukken van Ogier op vrijdag en Latvala op zondag (en nog een paar, o.a. Kubica, de VIP wagen op vrijdag) tonen aan dat je op de wijnhellingen nergens veilig staat. Als we geluk hebben blijft het beperkt tot steeds één lege "gang" boven de publiekspunten, als het tegen valt mogen we alleen bovenaan nog staan, op bepaalde plekken en wordt voor de rest alles Sperrgebiet. Dan kun je de Moezelproeven beter afschaffen, want handhaven zal niet eenvoudig zijn.

Al hoop ik wel dat ze de knokploegen eerst een goede briefing geven en waar nodig heropvoeden.
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Re: ADAC Rallye Deutschland

Berichtdoor BasJBuitendijk » za aug 30, 2014 9:14

Zo is en was het theo... maar ik verwacht nu toch wel weer een reactie van Bas 'ik was er niet bij maar weet het beter' buitenbult dat het allemaal wel mee viel.


Beste Ralp.
Ik zal je niet teleurstellen.
Nogmaals hartelijk dank voor het promoten van YT kanaal: Rally Bas.
Het is nu wel genoeg geweest, dus zal ik je niet meer lezen.
Als visser zal je het volgende filmpje wel weten te waarderen:

http://youtu.be/QvGsW8lN75A

Bas
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten