eifel rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: eifel rally

Berichtdoor ExTaxi » vr jul 25, 2014 22:35

ik heb een paar foto's geupload naar mijn Facebook pagina
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 369&type=1
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Re: eifel rally

Berichtdoor Mark Wielens » za jul 26, 2014 10:27

Zo weer terug van een hele lange dag Eifel-Rallye. Wat een schitterend evenement, is gewoon een rijdend rallymuseum.

Mooi programmablad full-color, duidelijk SS kaarten en aanrij-kijktips. Parkeren vlakbij de SS voor 1 euro.
Service ruim 3 parkeerplaatsen vol, je weet niet waar je kijken moet zo veel moois bij elkaar. De winkelstraat vol met kramen en showrallycars. Posters, rallyminiaturen, schilderijen, dvd's enz enz.

Technische-keuring gewoon bij Startpodium op straat te bekijken. Zeer vriendelijke rijders geven op alle vragen een duidelijk antwoord, en zijn er voor de fans o.a autogrammstunde met de bekende rijders.

Na de Service en techn.keuring naar de Eerste k.p de Bosch Super Stage een hele gave rundkurs deelnemers komen vaker voorbij. Alleen ruim 2 uur van te voren zijn, om een mooi fotoplekje te hebben zeer druk.
Helemaal gravel met waterbak, jump en driftbocht. Je kunt een groot gedeelte overzien, vanaf publiekspunt 3.

Daarna naar SS 2 Sarmersbach/Hilgerath. Deze SS ligt nog geen kilometer van de vorige SS, en makkelijk aan te rijden daar door. Ook een rundkurs maar dan op asfalt. Publiekspunt 5 gestaan daar door kun je de start en de (rundkurzbocht/jump) gelijkertijd zien. Hier gingen sommige deelnemers effe een paar in de rondte, en moest er soms uitgeweken worden voor overstekende reeen die daar in grote getale aanwezig zijn.

Kortom echt aan te bevelen aan de rallyliefhebber.

Zie onderstaand filmpje wat ik zag van de Shakedown van j.l Donderdag.

http://www.rallyemovie24.de/?p=2362

rallygroetjes Mark.
Mark Wielens
 
Berichten: 701
Geregistreerd: ma jun 13, 2011 17:20

Re: eifel rally

Berichtdoor mmrizio » za jul 26, 2014 10:41

Mooi weer, mooie plekken, mooie auto's...
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Re: eifel rally

Berichtdoor ExTaxi » za jul 26, 2014 18:18

Voor de thuisblijvers.....weer nieuwe foto's van vandaag
https://www.facebook.com/media/set/?set ... ploaded=65

Over een weekje zal ik alles uploaden naar mijn eigen site.
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Re: eifel rally

Berichtdoor Whitey » ma jul 28, 2014 12:06

Mark Wielens schreef:Zo weer terug van een hele lange dag Eifel-Rallye. Wat een schitterend evenement, is gewoon een rijdend rallymuseum.

Mooi programmablad full-color, duidelijk SS kaarten en aanrij-kijktips. Parkeren vlakbij de SS voor 1 euro.
Service ruim 3 parkeerplaatsen vol, je weet niet waar je kijken moet zo veel moois bij elkaar. De winkelstraat vol met kramen en showrallycars. Posters, rallyminiaturen, schilderijen, dvd's enz enz.

Technische-keuring gewoon bij Startpodium op straat te bekijken. Zeer vriendelijke rijders geven op alle vragen een duidelijk antwoord, en zijn er voor de fans o.a autogrammstunde met de bekende rijders.

Na de Service en techn.keuring naar de Eerste k.p de Bosch Super Stage een hele gave rundkurs deelnemers komen vaker voorbij. Alleen ruim 2 uur van te voren zijn, om een mooi fotoplekje te hebben zeer druk.
Helemaal gravel met waterbak, jump en driftbocht. Je kunt een groot gedeelte overzien, vanaf publiekspunt 3.

Daarna naar SS 2 Sarmersbach/Hilgerath. Deze SS ligt nog geen kilometer van de vorige SS, en makkelijk aan te rijden daar door. Ook een rundkurs maar dan op asfalt. Publiekspunt 5 gestaan daar door kun je de start en de (rundkurzbocht/jump) gelijkertijd zien. Hier gingen sommige deelnemers effe een paar in de rondte, en moest er soms uitgeweken worden voor overstekende reeen die daar in grote getale aanwezig zijn.

Kortom echt aan te bevelen aan de rallyliefhebber.

Zie onderstaand filmpje wat ik zag van de Shakedown van j.l Donderdag.

http://www.rallyemovie24.de/?p=2362

rallygroetjes Mark.




Klopt allemaal wat je schrijft, maar bij 90% van de rijders mis ik de echte snelheid bij sommige deelnemers dacht ik ze doen mee aan een puzzelrit.
Ik weet wel dat de meeste rijders verzamelaars zijn van deze schitterende rallyauto,s maar toch.
Whitey
 
Berichten: 218
Geregistreerd: ma okt 17, 2011 19:47
Woonplaats: Enter

Re: eifel rally

Berichtdoor Mark Wielens » ma jul 28, 2014 22:28

Sorry....dan heb je denk ik als bezoeker niet helemaal begrepen wat deze rally inhoudt. De meeste rallyauto's daar zijn of Museumstukken, auto's uit een (fabrieks)-verzameling of partuculiere verzameling.
Het gaat daar juist niet om de snelheid maar om de beleving, sfeer en het laten zien van ,,oude,, glorie van deze voertuigen. En een soort van Reunie van ex rallyrijders.
Sommige zijn nog helemaal orgineel en van sommige zijn of bijna niet meer, of helemaal geen onderdelen meer te verkrijgen vernam ik daar. En anderen hadden deze auto's gehuurd en wilden deze uiteraard heel terug bezorgen. Het was geenzins een rally die je normaal ziet.
Kijk anders eens op de site daar staat meer geschreven.
Ik heb mij wel supervermaakt, en ik denk vele met mij anders was het niet zo druk op alle k.p's.


groetjes Mark.
Mark Wielens
 
Berichten: 701
Geregistreerd: ma jun 13, 2011 17:20

Re: eifel rally

Berichtdoor Whitey » ma jul 28, 2014 22:38

Een rally gaat toch om snelheid? Maar ik begrijp dat niet.
Whitey
 
Berichten: 218
Geregistreerd: ma okt 17, 2011 19:47
Woonplaats: Enter

Re: eifel rally

Berichtdoor zeeland » di jul 29, 2014 8:05

Was weer de moeite om te bezoeken
zeeland
 
Berichten: 164
Geregistreerd: wo feb 16, 2011 18:23
Woonplaats: vlissingen

Re: eifel rally

Berichtdoor metisse » di jul 29, 2014 14:05

Mark Wielens schreef:Sorry....dan heb je denk ik als bezoeker niet helemaal begrepen wat deze rally inhoudt. Een soort van Reunie van ex rallyrijders.
Sommige zijn nog helemaal orgineel en van sommige zijn of bijna niet meer, of helemaal geen onderdelen meer te verkrijgen vernam ik daar.


groetjes Mark.


:mrgreen:
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Re: eifel rally

Berichtdoor Mark Wielens » di jul 29, 2014 22:47

metisse schreef:
Mark Wielens schreef:Sorry....dan heb je denk ik als bezoeker niet helemaal begrepen wat deze rally inhoudt. Een soort van Reunie van ex rallyrijders.
Sommige zijn nog helemaal orgineel en van sommige zijn of bijna niet meer, of helemaal geen onderdelen meer te verkrijgen vernam ik daar.


groetjes Mark.


:mrgreen:


Metisse....Verklaar je nader a.u.b.
Mark Wielens
 
Berichten: 701
Geregistreerd: ma jun 13, 2011 17:20

Re: eifel rally

Berichtdoor metisse » wo jul 30, 2014 15:31

:lol: dacht dat je het over de rallyrijders had. :wink:
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Re: eifel rally

Berichtdoor TommyRally » wo jul 30, 2014 19:57

Avatar gebruiker
TommyRally
 
Berichten: 116
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 21:48
Woonplaats: Lubbeek (Belgie)

Re: eifel rally

Berichtdoor Miniliteman » wo jul 30, 2014 21:31

Whitey schreef:Klopt allemaal wat je schrijft, maar bij 90% van de rijders mis ik de echte snelheid bij sommige deelnemers dacht ik ze doen mee aan een puzzelrit.
Ik weet wel dat de meeste rijders verzamelaars zijn van deze schitterende rallyauto,s maar toch.


"Slowly Sideways" ... de naam zegt het al.
Miniliteman
 
Berichten: 106
Geregistreerd: za jul 08, 2006 19:46
Woonplaats: Horst

Re: eifel rally

Berichtdoor ExTaxi » za aug 02, 2014 20:14

Zo en nu ben ook ik weer thuis van een weekje Duitsland
Na de Eifel Rallye ook nog het Porsche museum en Motorworld bezocht en tevens het BMW-museum!

Van de overige evenementen staan de foto's op de bekende Autopics Facebook, maar die van de rallye heb ik toch maar even geupload maar mijn website.
http://autopics.nl/index.php?p=gallery& ... Rallye2014

Hier een paar mooie plaatjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ExTaxi
 
Berichten: 1883
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 19:26
Woonplaats: Nieuwegein

Re: eifel rally

Berichtdoor Mark Wielens » za aug 30, 2014 15:21

*****Björn Waldegard Overleden*****

Een paar weken geleden reed hij nog mee, en was er voor zijn Fans tijdens de Eifel-Rallye 2014 in Daun.
Afgelopen week is hij onverwachts overleden na dat bij hem de verschrikkelijk kanker was vastgesteld op bijna 71 jarige leeftijd.
R.I.P

Groet Mark.
Mark Wielens
 
Berichten: 701
Geregistreerd: ma jun 13, 2011 17:20

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron