Rally-eMag --> Digitaal Rally Magazine

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Rally-eMag --> Digitaal Rally Magazine

Berichtdoor Rally-eMag » wo sep 25, 2013 13:47

Beste rally fans,

Graag wijs ik jullie op het bestaan van ons digitale rally magazine, Rally-eMag. We zijn inmiddels een jaar onderweg waarin we alle wedstrijden van het WRC en sinds enige tijd ook ERC verslaan. Het blad is internationaal georiënteerd en daarom volledig in het Engels. Je kunt het blad via je computer lezen, maar downloaden naar je tablet geeft het beste resultaat.

Je kunt het blad (nu nog gratis) downloaden via onze site, http://www.rally-emag.com

We spelen met de gedachte om vanaf volgend seizoen ook een Nederlandse versie te gaan maken waarin we dan uiteraard ook aandacht aand de Nederlandse kampioenschappen zullen besteden. De vraag is dan natuurlijk of daar markt voor is, zitten jullie hier op te wachten? Ik ben erg benieuwd! Ook reacties en ideeën over de huidige versie zijn natuurlijk altijd welkom!

groeten,
Steven van Veenendaal

P.S. Steun via Facebook likes (http://www.facebook.com/emagrally en Twitter follows (@emagrally) worden ook bijzonder gewaardeerd ;-)
Avatar gebruiker
Rally-eMag
 
Berichten: 7
Geregistreerd: do okt 04, 2012 20:31
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor rvgrally » do sep 26, 2013 11:48

Leuk idee, maar ik denk kansloos in deze maatschappij waar iedereen overal wordt overgoten met info. Het enigste voordeel is dat je alles samenvoegd, ik hoop het voor jullie maar ik denk niet dat er veel mensen geld gaan uitgeven aan info, die ze williswaar overal verspreid, toegangkelijk is.
Maar zondermeer leuk en goed idee!! veel succes toegewenst!!
Avatar gebruiker
rvgrally
 
Berichten: 595
Geregistreerd: ma maart 01, 2010 1:25
Woonplaats: Oss

Berichtdoor Rally-eMag » do sep 26, 2013 12:25

Bedankt voor je reactie Ralph. Je maakt een goed punt dat mensen in principe niet zullen gaan betalen voor informatie die ze elders gratis kunnen krijgen. Dit betekent dat we toegevoegde waarde moeten leveren. Dit willen we op een aantal manieren doen. Ten eerste is het blad er niet om mensen te informeren over de uitslagen van de wedstrijden, daarvoor zijn websites die de resultaten live kunnen leveren. We willen juist het verhaal vertellen van de evenementen, zodat mensen op hun gemak terug kunnen lezen waar het in een bepaalde rally om ging. Het nieuwselement is dus van ondergeschikt belang, hoewel we wel proberen al het relevante nieuws te bundelen zodat de lezer daar ook een overzicht van krijgt. De kern is dat het magazine er niet specifiek is om informatie te geven, maar om entertainment te bieden.

Dan moet je ook exclusieve inhoud hebben, en die hebben we. We maken zoveel mogelijk gebruik van onze eigen fotografen zodat we andere foto's hebben dan de gebruikelijke persfoto's. Daarnaast voegen we exclusieve content toe (dit jaar bijvoorbeeld interviews gedaan met Malcolm Wilson, Mikko Hirvonen, Dani Sordo, Mads Ostberg, etc. etc.) In het oktober nummer verschijnt bijvoorbeeld een uitgebreid interview met Nasser Al-Attiyah.

Je moet dus meer zien als een leuk blad om te lezen (en plaatjes te kijken, niet onbelangrijk bij de rallysport ;-) ) dan als nieuwsbron.

Bedankt voor het meedenken!
Avatar gebruiker
Rally-eMag
 
Berichten: 7
Geregistreerd: do okt 04, 2012 20:31
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor BasJBuitendijk » do sep 26, 2013 13:11

Je moet dus meer zien als een leuk blad om te lezen (en plaatjes te kijken, niet onbelangrijk bij de rallysport Wink ) dan als nieuwsbron.


Ik kan niet beoordelen of er markt voor is in Nederland. Daar is onderzoek voor nodig. De verschuiving naar internet is duidelijk, maar de content is iets anders. Je struikelt al over de plaatjes, filmpjes etc.. Ik mis de diepgang. Persoonlijk zou ik in een e-magazine willen lezen over de rallyscene in Nederland en Belgie (Luxemburg), meer dan over het WRC of ERC. Ik kan me ook voorstellen dat lezers uit het Nederlands taalgebied
goed geinformeerd willen zijn over wat er dicht bij huis gebeurt. Je kunt dan rally's bezoeken met veel meer achtergrond. Bijvoorbeeld over de techniek van de auto's, werk en drijfveren van rijders en navigatoren etc..
Maar ook interviews met organisatoren, zodat er meer begrip ontstaat voor al het werk dat verzet wordt door vrijwillgers en de rol die de overheid zou kunnen spelen. Ook zouden wat mij betreft teams en hun sponsors de ruimte moeten krijgen om hun verhaal te doen en een stukje rallyhistorie doet het ook altijd goed. Succes.
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Rally-eMag » do sep 26, 2013 13:28

Bedankt voor de ideeën Bas, zitten enkele zeer interessante onderwerpen tussen. Drijfveren van mensen maken immers goede verhalen! Je kunt wel zelf proberen te bedenken wat mensen graag lezen, maar gewoon vragen werkt toch altijd het best ;-)

Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met ideeën over wat ze zouden willen lezen?
Avatar gebruiker
Rally-eMag
 
Berichten: 7
Geregistreerd: do okt 04, 2012 20:31
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Armand » do sep 26, 2013 17:19

Probleem met de Nederlandse rally sport is dat de top heel dun bezaaid is en dat ook niet de meest outstanding boy's zijn. Daarintegen denk/vind ik dat Nederland een goed initiatief verdient. De sport is een niche, maar er zijn genoeg partijen die actief zijn. Hoeveel rallyfans denk jij dat er zijn in Nederland die een potentiele kandidaat zouden kunnen zijn?
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor riesjaar » do sep 26, 2013 18:39

Zou het ook mogelijk zijn om Rallycross hier bij te betrekken.
Buiten de standaard persberichten is er weinig te vinden op het
internet
Dit zou volgens mij een leuke aanvulling zijn, een vergelijking
tussen een WRC en een Supercar bijvoorbeeld, de coureurs zijn
toegankelijk voor leuke intervieuws
riesjaar
 
Berichten: 265
Geregistreerd: wo nov 17, 2004 20:16
Woonplaats: Stramproy

Berichtdoor BasJBuitendijk » do sep 26, 2013 19:11

Hoeveel rallyfans denk jij dat er zijn in Nederland die een potentiele kandidaat zouden kunnen zijn?


Dat vraag ik mij ook wel eens af. Het aantal hardcore rallyliefhebbers in NL zou wel eens erg tegen kunnen vallen. Ik betwijfel of het er meer dan 10.000 zijn. Wie heeft toegang tot bruikbare cijfers?

Het aantal unieke bezoekers van dit forum is al een indicatie. Wie weet meer?
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor riesjaar » do sep 26, 2013 19:18

De kijkcijfers van Rally-report misschien
riesjaar
 
Berichten: 265
Geregistreerd: wo nov 17, 2004 20:16
Woonplaats: Stramproy

Berichtdoor lennartrallypower » do sep 26, 2013 19:44

riesjaar schreef:De kijkcijfers van Rally-report misschien



nee lijkt mij niet daar heb je natuurlijk ook altijd de dagjes mensen die maar naar 1 rally of misschien 2 in hun regio gaan en dan alleen kijken. dus daar krijg je echt nooit goeie cijfers van
lennartrallypower
 
Berichten: 184
Geregistreerd: vr maart 16, 2012 14:52
Woonplaats: nijverdal

Berichtdoor ZZR Fan » do sep 26, 2013 19:47

1508 RTL RALLY REPORT 0,4 3,3 65.000

Afgelopen zondag. 65.000 kijkers. Daarmee het op één na beste programma van de zondagmiddag. Alleen RTL Transportwereld werd beter bekeken, rond de 90.000 kijkers. Rest zit rond de 30.000 kijkers.
Afbeelding
ZZR Fan
 
Berichten: 1348
Geregistreerd: ma maart 06, 2006 19:20
Woonplaats: IJsselmuiden

Berichtdoor Aeolus » vr sep 27, 2013 8:10

Rally-eMag schreef:Bedankt voor de ideeën Bas, zitten enkele zeer interessante onderwerpen tussen. Drijfveren van mensen maken immers goede verhalen! Je kunt wel zelf proberen te bedenken wat mensen graag lezen, maar gewoon vragen werkt toch altijd het best ;-)

Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met ideeën over wat ze zouden willen lezen?


Vind het een leuk initiatief, En ook al ben ik geen echte "die hard" (quote Bas) fan die naar elke rally gaat, ik volg altijd alles wel. Met veel passie en plezier. En geniet er volop van!

Ik denk dat ik het wel zou kopen, intervieuws, verslagen, plaatjes, foto's, nieuwtjes, vooruitblikken op komende rally's ; ja het lijkt mij wel wat!

Reinier
Avatar gebruiker
Aeolus
 
Berichten: 437
Geregistreerd: do jan 29, 2009 22:31
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Rally-eMag » vr sep 27, 2013 17:11

Dank voor de positieve reacties allemaal!

@Armand Wij zijn ook nog erg zoekende hoeveel 'die hard fans' er zijn. Vandaar ook dit topic. Het is in elk geval leuk om te lezen dat de mensen die reageren, positief zijn.

De cijfers van RallyReport zijn mooi, daar zou je een mooi emag op kunnen draaien. Er zijn echter twee grote verschillen. RR is op televisie en dus ook gratis. Hoewel het bereik van internet veel groter is dan tv, is RTL7 natuurlijk een stuk makkelijker te vinden! De drempel om een paar euro te betalen zal denk ik ook veel mensen stoppen, maar ja, er moet ook gegeten worden ;-) Goed om te lezen dat er in elk geval mensen zijn die er wel wat voor over hebben Reinier!

@Ries --> Rallycross zou er op zich mooi bijpassen. We zitten daar alleen niet echt 'in' qua kennis, wat het wat lastiger maakt. Maar ook weer een goed idee om mee te nemen qua brainstorm!
Avatar gebruiker
Rally-eMag
 
Berichten: 7
Geregistreerd: do okt 04, 2012 20:31
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Armand » zo sep 29, 2013 2:47

tv cijfers zijn geen referentie om te bepalen wat je doelgroep zou zijn. Dat hebben we met Rallyxs destijds wel geleerd. Met de huidige technieken is alles meetbaar. Als ik nu nog een keer rallyxs zou beginnen dan zou ik het gratis verspreiden en de kosten dekken door de adverteerders en andere commerciele constructies.

Met een digitale versie kan je veel meer doen als met een papieren versie wat wij destijds hadden. ik denk dan aan bannering, video's en affiliate constructies. Ik heb nog een hele mooie domeinnaam hiervoor, maar het ontbeekt me aan de tijd om er wat goed mee te doen... rallymagazine.nl
Misschien is wat mensen op de been zien te krijgen...
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Rally-eMag --> Digitaal Rally Magazine

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo sep 29, 2013 11:59

Rally-eMag schreef:We spelen met de gedachte om vanaf volgend seizoen ook een Nederlandse versie te gaan maken waarin we dan uiteraard ook aandacht aand de Nederlandse kampioenschappen zullen besteden. De vraag is dan natuurlijk of daar markt voor is, zitten jullie hier op te wachten?


Een paar jaar geleden hadden twee forumleden een digitaal rallymagazine opgezet voor de Nederlandse rallyscene . Uiteindelijk na 3 of 4 keer weer gestaakt. Zag er goed (niet amateuristisch) uit, aardig wat informatie, maar blijkbaar niet levensvatbaar voor de Nederlandse markt.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Volgende

Keer terug naar TV en Multimedia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron