oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Rene Markus » vr dec 14, 2012 15:39

Zoals deze twee?

Afbeelding

Afbeelding

Foto van de site van mtb motorsport.
Avatar gebruiker
Rene Markus
 
Berichten: 320
Geregistreerd: za maart 24, 2007 12:46
Woonplaats: Steenwijk

Berichtdoor Dennis Klein » vr dec 14, 2012 17:18

Rene Markus schreef:Zoals deze twee?

Afbeelding

Afbeelding

Foto van de site van mtb motorsport.
De gele auto (ex rally-cross auto) heeft het kenteken van mijn R5Turbo (maar het is hem niet, leg ik later wel een keer uit!), de rood/blauwe auto is de oude Kruythof auto. Hier in beide gevallen is Eric de Jonghe de bestuurder. Mijn auto had de Renault (geel/wit/zwart) kleuren. Overigens heeft Cees Kruythof zowel met een GT Turbo als een 5Turbo gereden!
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Dennis Klein » vr dec 14, 2012 17:38

Afbeelding
Dit ben ik (met Dirk Dietz als navigator)in mijn Renault5Turbo . Iedereen bedankt voor de hulp met het plaatsen van fotos !
Overigens waren Ford Escorts mijn eerste en ware liefde wat rally-autos betreft; daarover later meer.
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor antoine » vr dec 14, 2012 18:25

Waar is die 'I like' knop? :D
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Dennis Klein » vr dec 14, 2012 18:53

Afbeelding
Afbeelding
Hier is die dan; mijn eerste Ford Escort en na een aantal kaartleesritten en slaloms (oa van Team Wimedo), eindelijk mijn eerste echte rally (Gulf Star Rally 1974)! Proef op kartcircuit Driebergen op Kleber M+S (!) banden, omdat we de hele rally op dezelfde banden reden. Zoals vele anderen hadden we geen service team. De auto was van origine een Escort 1100L met een Cortina 1600GT moter, de originele bak (dus vaak kapot), de originele achteras (geen sper!), Escort bestel bladveren, Spax schokbrekers en natuurlijk (volkomen overbodig, maar wat zag het er goed uit!) "dikke schermen" (zo noemde we dat toen) of te wel op zijn Engels "bubble arches"! Het was allemaal niet ideaal, maar we stonden niet meer aan de kant en hadden ontzettend veel plezier voor relatief weinig geld (wat essentieel was in mijn geval).
Als jullie dit soort "oud nieuws" interessant vinden, dan volgt er meer.
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor henk 400rr » vr dec 14, 2012 19:24

Daar is deze rubriek voor, dus kom maar op.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor Miniliteman » vr dec 14, 2012 19:41

Dennis Klein schreef:Overigens waren Ford Escorts mijn eerste en ware liefde wat rally-autos betreft; daarover later meer.


Hallo Dennis,
hierbij een fototje van NUG, een van jou Escorts, net nadat Rob v/d Poel de auto verkocht had.
Grt, Leon.

Afbeelding
Miniliteman
 
Berichten: 106
Geregistreerd: za jul 08, 2006 19:46
Woonplaats: Horst

Berichtdoor antoine » vr dec 14, 2012 19:43

Een jonge Ernst Kranenburg..

Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Aeolus » vr dec 14, 2012 19:43

Dennis Klein schreef:Afbeelding
Afbeelding
Hier is die dan; mijn eerste Ford Escort en na een aantal kaartleesritten en slaloms (oa van Team Wimedo), eindelijk mijn eerste echte rally (Gulf Star Rally 1974)! Proef op kartcircuit Driebergen op Kleber M+S (!) banden, omdat we de hele rally op dezelfde banden reden. Zoals vele anderen hadden we geen service team. De auto was van origine een Escort 1100L met een Cortina 1600GT moter, de originele bak (dus vaak kapot), de originele achteras (geen sper!), Escort bestel bladveren, Spax schokbrekers en natuurlijk (volkomen overbodig, maar wat zag het er goed uit!) "dikke schermen" (zo noemde we dat toen) of te wel op zijn Engels "bubble arches"! Het was allemaal niet ideaal, maar we stonden niet meer aan de kant en hadden ontzettend veel plezier voor relatief weinig geld (wat essentieel was in mijn geval).
Als jullie dit soort "oud nieuws" interessant vinden, dan volgt er meer.


Graag bereleuk die verhalen uit de oude doos!
Avatar gebruiker
Aeolus
 
Berichten: 437
Geregistreerd: do jan 29, 2009 22:31
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor jos kerremans » vr dec 14, 2012 19:45

Volgens mij kan Dennis wel een topic over zijn verleden in de autosport starten . :lol:
jos kerremans
 
Berichten: 188
Geregistreerd: wo maart 15, 2006 18:45
Woonplaats: Rucphen

Berichtdoor Dennis Klein » vr dec 14, 2012 20:56

Afbeelding
Mijn tweede Escort; body Escort 1300GT, bak Cortina 1600GT, achteras Cortina 1600GT, 4.4 kroon/pion Anglia bestel, sper, bladveren Escort bestel, schokbrekers Bilstein. (veel onderdelen die als Ford RS parts te koop waren, kon je onder een ander onderdeelnummer kopen als standaard part voor een ander model Ford (veel goedkoper) of op de sloop vinden (nog goedkoper). Dit is tijdens de 12-Uren van het Oosten (1977) met Chris van Waardenburg als navigator en zijn Gp2 Mexico motor in de auto en kenteken op de auto (!?). Ik reed ook vaak als navigator met Chris o.a. de allereerste BAC rally (1975) en de allereerste AMAC rally (1976). Aardige anekdote; we reden nog steeds zonder service en in de AMAC rally hadden we 2 reservewielen bij ons .....helaas kregen we drie lekke banden. Van een toeschouwer (en die waren er toen nog niet veel) met een Vauxhall Viva (zelfde steek) leende we een wiel, wat hij aan de finish weer kwam ophalen. We werden tweede in onze klasse achter Ton Burger !
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Dennis Klein » vr dec 14, 2012 21:41

AfbeeldingAfbeelding
Nog steeds mijn tweede Escort, maar nu met Lotus Twin Cam motor en Peter van der Berg als co (Christobar Rally 1978 - 1st Nat Klasse 7/8 Gr 3/4)
Afbeelding
De Lotus Twin Cam motor.
Afbeelding
Zweden, Januari 1978, weer met Chris als navigator, wat een ervaring om nooit te vergeten (en niet alleen om de rally!). Opel Dealer Team's Bob de Jong, (gehaat en geliefd) organiseerde één van zijn reisjes; Engelsen, Belgen, Fransen, Duitsers, en Nederlanders scheepten in op de Torline in A'dam om van boord te gaan in Gothenburg en een regionale rally in Zweden te rijden (de KNAF was er niet helemaal blij mee!) en vooral ook te feesten (wat natuurlijk al op de boot begon). Lars Carlsson speelde ook zijn rol in alle aktiviteiten. Ik was de enige deelnemer die niet op spikes reed, maar ik gebruikte iets wat toen nieuw was, een winterband ! (Conti Eisgrip). Het werkte verbazingwekkend goed en zelfs de Zweden waren verbaasd. Tot een probleem met de koppeling waren we 3de, niet Skandinaviers (waarschijnlijk iets van 80st algemeen van een 150 deelnemers), maar de andere reden allemaal op volledige spijker banden ! Maar ook uitvallen in het midden van de nacht, midden in een bos en bij -18° werd een feest; de akvavit smaakte goed en de meeste toeschouwers wilden hun fles wel delen! Let even op hoe het startnummer op deurruit werd "geschilderd".
Laatst bijgewerkt door Dennis Klein op zo dec 23, 2012 19:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Dennis Klein » za dec 15, 2012 12:40

Afbeelding
Voor Miniliteman een foto van mijn Ford Transit 3.0V6 automaat met een hoop (magnesium) minilites op het dak; lang geleden Leon! (en NUG op de trailer)
Afbeelding
Het verhaal van een geleend Vauxhall Viva wiel ! AMAC rally 1976, als navigator van Chris van Waardenburg in een Escort Mexico Gp1. (wie zeurt er nou over slechte proeven!?)

Als ik jullie nog niet verveel (!?), heb ik meer !
Laatst bijgewerkt door Dennis Klein op vr dec 21, 2012 18:27, in totaal 1 keer bewerkt.
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor TWENGELTJE » za dec 15, 2012 13:01

Je bent lekker op dreef
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor rally-jeroenski » za dec 15, 2012 14:23

Afbeelding

Ik zal ook eens proberen een paar oude foto's te plaatsen, we zijn toch lekker bezig met oude foto's.
Wie herkent deze nog???

gr jeroen
Fun is not a straight line :D
!!Escort mk2 rs forever!!
www.vdzalmrallysport.nl
rally-jeroenski
 
Berichten: 62
Geregistreerd: do dec 17, 2009 17:21
Woonplaats: wassenaar

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron