oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor ceesford » di nov 20, 2012 20:48

patrick snijers - ieper 1979

Afbeelding
FORD ESCORT....... what else ? :wink:
Avatar gebruiker
ceesford
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za feb 25, 2006 13:26
Woonplaats: Het mooiste dorp van de Veluwe

Berichtdoor ceesford » di nov 20, 2012 20:50

andre schoonenwolf - tulpenrally 1979

Afbeelding
FORD ESCORT....... what else ? :wink:
Avatar gebruiker
ceesford
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za feb 25, 2006 13:26
Woonplaats: Het mooiste dorp van de Veluwe

Berichtdoor metisse » di nov 20, 2012 21:40

ceesford schreef:andre schoonenwolf - tulpenrally 1979

Afbeelding


Niet alleen Opels hebben grote..........flappen :wink:
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor jeroensprint » di nov 20, 2012 22:07

Nog een paar dan.

Jeroen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
jeroensprint
 
Berichten: 84
Geregistreerd: di aug 23, 2011 23:36
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Mark Verhoeven » di nov 20, 2012 22:17

Nou mag wel eens een keer wat anders zijn... (sorry, ik heb een beetje een MK1 en MK2 overload denk ik... ;-) )

Wie reed er in die Dolomite?
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor jeroensprint » di nov 20, 2012 22:26

Wim Luijbregts en Bruno van Traa.

De eerste foto met gele platen is van na eind 1975. Voor de RAC van 1975 hebben ze em in de toenmalige BL fabriekskleueren gespoten. De tweede foto is de RAC van 1975. De andere kleurstelling is van 1975 tot aan de RAC.

Jeroen
Avatar gebruiker
jeroensprint
 
Berichten: 84
Geregistreerd: di aug 23, 2011 23:36
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Mark Verhoeven » di nov 20, 2012 22:33

Grappig, wist niet dat Wim nog in zo'n auto gereden heeft... Is ook wel heel ver voor mijn (rally) tijd... Ik ben in '88 (of was het '87 :oops: ) voor het eerst gaan kijken naar de Tulpenrally. In ieder geval kwam John Bosch als eerst voorbij met de M3, dan weten enkele mensen hier waarschijnlijk wel welk jaar het was. Toen was ik meteen "verkocht"! :wink:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor jeroensprint » di nov 20, 2012 22:38

Dat hoor ik wel vaker, "zo'n auto"..........
De auto is er nog steeds maar de huidige eigenaar denkt dat ie goud heeft maar het is toch werkelijk oud ijzer. Misschien verandert ie nog een keer van gedachten en hij heeft mijn telefoonnummer.

Jeroen
Avatar gebruiker
jeroensprint
 
Berichten: 84
Geregistreerd: di aug 23, 2011 23:36
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor Mark Verhoeven » di nov 20, 2012 22:50

Ja, is iets anders dan een ex-Tony Pond TR7 V8... :wink:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor metisse » di nov 20, 2012 23:14

Zie hier de reden waarom Luybrechts met British Leyland reed:

Een scan uit het speciaal British Leylandnummer van Autorevue (Dec. 72)

Afbeelding
Overigens waren de prestatie's van Wim en (volgens mij zwager) Bruno dermate dat de uitslagen die hij met de Marina en later de Dolomite bij een reed menig "Grote Meneer" het schaamrood op de kaken bezorgde. :wink:
Door die prestaties kwam de tegenwoordige Ford dealer (in ieder geval voor mij) ook in dat rijtje te staan.
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor antoine » wo nov 21, 2012 20:20

Omdat er binnenkort een reünie is van de Renault clio rally cup, ben ik opzoek gegaan naar foto's en artikelen. Hierbij een aantal die ik gevonden had in mijn boeken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor fotojpa » do nov 22, 2012 18:43

Afbeelding

Deze proef is in Venlo, op het huidige "Trefcenter Venlo" zie het bord "trefcente...."
Het was op de plek van het toen nog te bouwen doehetzelf zaak "Praxis" die daar vervolgens velen jaren in was gevesticht.

Het was voor mij een van de eerste rally proeven die ik bezocht.
Volgens mij was het een proef van de Tulpenrally (of Limburgia Rally)
fotojpa
 
Berichten: 50
Geregistreerd: vr feb 22, 2002 17:23
Woonplaats: Provincie Limburg

Berichtdoor TWENGELTJE » do nov 22, 2012 18:54

Toen had je genoeg aan een paar strobalen en een shovel om een proef te maken. Nu klagen ze al als er 2 meter onverhard in zit
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor henk 400rr » do nov 22, 2012 20:01

Dat is toch leuk, dat onverhard, 't maakt het sowieso wat uitdagender en spannender qua set-up keuzes.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor metisse » do nov 22, 2012 20:43

fotojpa schreef:Afbeelding

Deze proef is in Venlo, op het huidige "Trefcenter Venlo" zie het bord "trefcente...."
Het was op de plek van het toen nog te bouwen doehetzelf zaak "Praxis" die daar vervolgens velen jaren in was gevesticht.

Het was voor mij een van de eerste rally proeven die ik bezocht.
Volgens mij was het een proef van de Tulpenrally (of Limburgia Rally)


Dit was de eerste proef van de Limburgia rally in 1975. Het Trefcenter(ook de toenmalige sponsor)was vooor een deel gebouwd en dit terrein lag er naast.
Was voor mij ook het eerste seizoen dat ik met de rallysport kennis maakte (als monteur bij Teus Wijnbelt-Jan Pieterman met een Datsun 1200 Coupé).
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten