Exotic Green Rally 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor TWENGELTJE » zo jul 10, 2011 15:06

Ja volgend jaar maar de middag van achtmaal :shock:
TWENGELTJE

Berichtdoor tt » zo jul 10, 2011 16:47

TWENGELTJE schreef:Ja volgend jaar maar de middag van achtmaal :shock:

Of s,ochtends rond 6,7 uur.
tt

Berichtdoor ijsbeer » zo jul 10, 2011 17:34

johanschop schreef:
BVBRallying schreef:Waarom is KP 10 geneutraliseerd dan? Schakel pas nét in op Radio Suc6 Fm en twitter geeft ook geen nieuws...

KP 10 helaas geneutraliseerd, wij zijn er helaas afgeschoten en in greppel beland.

Rijder na bezoek in ziekenhuis ok, maar flink spierpijn.
Navi niks, vandaag alleen spierpijn

Ik vroeg me al af Johan waar jullie bleven. Had jullie niet op de proef gezien. Gelukkig beiden niks! Beterschap.
ijsbeer

Berichtdoor rvgrally » zo jul 10, 2011 18:43

henk schreef:was jij erbij dan?
als je er niks vanaf weet, hou dan je mond gewoon.

:D haha , tis mar goed dat ik ben gaan vissen (in plaats van de excotic green) het was er goed weer voor!!! haha :D

@ hans ... Tja blijft beetje een gevoelig onderwerp he hans... maar goed als de vissen niet bijten ga ik gewoon nog eens naar de green rally. 8) :wink:
rvgrally

Berichtdoor Gerwin Luijten » zo jul 10, 2011 20:34

hans van altena schreef:
tt schreef:Volgens Autosportforum.be heeft de aangereden persoon een hersenschudding en wat kneuzingen.

Gaat de volgende keer NIET meer in een remzone staan ! 8)

Sinds wanneer is er een uitremzone op een priveoprit ?? Dit was zeerzeker geen uitremzone maar gewoon een veilge plaats achter het lint waar de rallyauto terecht kwam na een stevige slippartij
Gerwin Luijten

Berichtdoor Thibaud » zo jul 10, 2011 21:14

Gelukkig is het goed afgelopen voor Langenakens, en voor de toeschouwer. Het was puur ongeluk maar het kan altijd problemen brengen voor de rally in algemeen.

Wij hebben een super editie gezien. Zeker de beste dat ik heb gezien. Super organisatie. Er is gewoon niks te gezien.
Minder voor VIP's en meer voor echte toeschouwers, zoals het moet.
En de gratis show in de centrum van Etten-Leur, dat is toch bijna nergens anders te vinden.

Ik verlang al voor 2012.
Thibaud

Berichtdoor john otten » zo jul 10, 2011 21:22

he Engelbert wordt het dan een short rally die meetelt voor de EK ?
john otten

Berichtdoor TWENGELTJE » zo jul 10, 2011 22:17

john otten schreef:

he Engelbert wordt het dan een short rally die meetelt voor de EK ?

Goed idee john het EK shortrally
Zijn genoeg evenementen voor te vinden
TWENGELTJE

Berichtdoor mantaboy » ma jul 11, 2011 8:10

Het was weer een zware editie achter de schermen, veel kleine zaken die in een erg kort tijdsbestek opgelost moesten worden. Als bezoeker krijg je bijna niets mee van wat er gebeurt achter de wedstrijd. Veel verhalen die hier neer gezet worden kloppen dan ook niet.

Ik denk ook niet dat iemand weet dat de 1ste doorkomst van de shortrally op De Hel bijna geneutraliseerd was door een tekort aan officials en een verdwaalde ambulance. Gelukkig kwam het in de laatste minuut/seconden toch nog goed. :shock:

Een kp word in de EGR geneutraliseerd als er meer dan 15 minuten niet gestart kan worden. Dit is om te voorkomen dat het tijdschema teveel uitloopt en het publiek over de proeven gaat lopen. Als er dus een serieus ongeluk is en de ambulance gaat de proef op word er bijna altijd geneutraliseerd. Je kan dus stellen, als er minder rijders hard af gaan zijn er minder neutralisaties. :oops:

Gelukkig is alles goed afgelopen.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor ijsbeer » ma jul 11, 2011 9:07

Wat waren er toch veel wijzigingen in de routeboek dit jaar! Ze bleven maar komen. De tijdschema was ook erg strak waardoor het onmogelijk was om op tijd te komen bij sommige TC's.
De paarden manage had schijnbaar ook eigen verkeersregelaars die je tegenhouden om een paarden trailer voor te laten gaan. Sta je daar 7 minuten stil en kom je (natuurlijk) te laat Service IN.

Gelukkig heeft de organisatie dat weten op te lossen. Contact Persoon Rijders heeft volgens mij ook een drukke dag gehad.

Wellicht een puntje voor de organisatie om voor het verkennen toch een routebeschrijving te maken hoe je van de Finish weer naar de start van de KP komt. In Vechtdal doen ze dat al jaren. Als je niet uit de buurt komt en het van de kaart moet lezen dan is de kans dat je verdwaald enorm omdat er geen straatnamen opstaan. Ik had gelukkig een rijder die uit de buurt komt en die wist vrijwel alle wegen.

Dit zijn natuurlijk punten die ik in de Evaluatie lijst meeneem die je altijd na de wedstrijd krijgt.

Voor de rest een leuk evenement! De proeven zijn ook super gaaf. Vooral de HEL is mij goed bevallen. (niet letterlijk :P)
ijsbeer

Berichtdoor Marius » ma jul 11, 2011 10:29

Mooie rally, genoten! Wel erg strakke tijdschema's en korte verbindingstijden :-)
Helaas einde proef 8 laatste 1,5km moeten rijden met alleen een 1e versnelling, daarna op de verbindingsroute uitgevallen. Erg jammer want wat een heerlijke proef.
Marius

De HEL

Berichtdoor JB verlagingssets » ma jul 11, 2011 10:44

Ook wij van het JB rallyteam hebben een fantastisch evenement gehad!!
Inderdaad veel wijzigingen in routeboek, maar dat mocht de pret niet drukken.
Onze beschermengel was ook op het juiste moment aanwezig! Op de allereerste KP in een snelle links/rechts combinatie een mooie 360 gemaakt. Hartslag boven de 200 vrees ik. Na de eerste versnelling weer gevonden te hebben "zonder schade" weer op weg!!
Het onverhard is niet onze favoriet. De achterwiel aangedreven Kadett C coupe is niet de meest ideale auto voor het ploeg werk.
Als ik eerder had geweten dat de HEL zo mooi zou zijn, had ik mijn levensstijl hierop aangepast. Voorwaarde is dan wel dat ik de Kadett mag meenemen.
Komplimenten aan de organisatie!!
JB verlagingssets

Re: De HEL

Berichtdoor Marius » ma jul 11, 2011 10:46

JB verlagingssets schreef:Als ik eerder had geweten dat de HEL zo mooi zou zijn, had ik mijn levensstijl hierop aangepast. Voorwaarde is dan wel dat ik de Kadett mag meenemen.

:-) :-)
Marius

Berichtdoor JB verlagingssets » ma jul 11, 2011 10:59

George Clooney mag zijn nespresso apparaat ook meenemen, dus lijkt mij de Kadett ook geen probleem! Hoop ik wel dat ze nog loodhoudende benzine hebben, anders kan ik er nog niets mee.
:D
JB verlagingssets

Berichtdoor Marius » ma jul 11, 2011 11:05

George Clooney mag wel thuisblijven en als plaatsvervangsters zijn vriendinnen sturen met het nespresso apparaat, dan zet ik nog wel 2 stoeltjes extra achter in de bmw ;-) :-)
Marius

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden