oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor hans van altena » ma jun 13, 2011 22:49

Heb nog wat foto's ( 2009 ) van een hele mooie TVR , gezien tijdens de historische GP op de Nurnburgring ! ( ook echt een plaatje !! :D )
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor metisse » ma jun 13, 2011 22:52

hans van altena schreef:Heb nog wat foto's ( 2009 ) van een hele mooie TVR , gezien tijdens de historische GP op de Nurnburgring ! ( ook echt een plaatje !! :D )


Je mag ze even Pb'en natuurlijk :wink:

Het is overigens een V6 Hans, om precies te zijn een 3000M
Dit is met het Ford Essex 3000 blok.
Dat reutje, ook een Fauve de Bretagne?????
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor hans van altena » ma jun 13, 2011 22:58

Zal even kijken of ik ze kan opduiken !
Ziet er trouwens op de foto goed uit ! Technisch ook in orde, of moet je er nog veel aan doen !!?
P.S. Reu is een Cairn-Terrier ( alleen maat is ong. hetzelfde !! :) )
Opel van de hand gedaan , of begin je vanaf nu een verzameling aan te leggen !? 8) :lol:
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor rallytourist » di jun 14, 2011 20:19

Ton Van Spanje schreef:1991?

Ik was er ook, :wink: Geen foto's. maar nog wel het programmaboek, incl startlijst. voor grote foto, even de link eronder aanklikken

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-L4DRHAGO.jpg

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QZE8U7XF.jpg

Afbeelding

Nice niemand geen foto's van onze betreurde Richard Burns die met nr 96 aan de start stond ?? Oude startlijsten uitpluizen is altijd leuk. Bij de hogere startnr's vind je altijd ( TOP )piloten van nu die toen nog maar begoneen waren.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6V3BBCR3.jpg
rallytourist
 
Berichten: 22
Geregistreerd: di nov 17, 2009 9:39
Woonplaats: Harelbeke ( Belgie )

Berichtdoor Jaccoooo » di jun 14, 2011 21:00

Burns heeft ook een x deelgenomen aan de zuiderzeerally in een 205 gti
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor metisse » di jun 14, 2011 21:06

hans van altena schreef:Zal even kijken of ik ze kan opduiken !
Ziet er trouwens op de foto goed uit ! Technisch ook in orde, of moet je er nog veel aan doen !!?
P.S. Reu is een Cairn-Terrier ( alleen maat is ong. hetzelfde !! :) )
Opel van de hand gedaan , of begin je vanaf nu een verzameling aan te leggen !? 8) :lol:


Technisch redelijk in orde, aan een TVR is altijd werk tenslotte...... :roll:
Binnen minder mooi dan buiten.
Van de Ascona gaan we afscheid nemen.
Als er hier nog zijn die belangstelling hebben:

Afbeelding

De prijs hangt er van af wat er allemaal mee gaat aan accesoires.
Bij belangstelling even een Pb'tje
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor Bergporsche » vr jun 17, 2011 13:58

Ton Van Spanje schreef:Het was Willem v.d. Berg. Willem is een aantal jaren geleden overleden. Zijn bedrijf wordt nu door zijn zoon gerund.

Willem was naast Porsche specialist en tuner van de Porsche's van ondermeer Renger Guliker en Jan Bak ook zelf een rijder. Kan nog wel eens zo zijn dat hij ook de 911 van Bestebreurtje deed.


EDIT:

Kijk eens goed naar het gezicht:Bestebreurtje!!!



Afbeelding


john_bestebreurtje_-_bob_dickhout_-_winnaars_eerste_sas_rally_1979.jpg



Ton, dat klopt!

Vond nog wat oude foto's van o.a. Jan Bak waar mijn vader veel aan gewerkt heeft.
John Bestebreurtje was inderdaad ook klant destijds eind jaren 70.

Grtz

Wim.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bergporsche
 
Berichten: 8
Geregistreerd: do sep 11, 2008 14:37
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor metisse » vr jun 17, 2011 18:35

John leeft overigens ook niet meer.
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jun 17, 2011 20:45

metisse schreef:John leeft overigens ook niet meer.


Ging wat abrupt ....

je hebt mail.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jun 17, 2011 20:48

Hallo Wim (vd Berg)

Leuk dat je wat foto's plaatst. Kan me je vader nog goed herinneren. Altijd lachen en zo goed als onafscheidelijk van een sigaar :)

By the way. Hoever is de 911 van Toontje? (Toontje Suker)
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor hans van altena » vr jun 17, 2011 21:24

[quote="Ton Van Spanje"]Hallo Wim (vd Berg)

Leuk dat je wat foto's plaatst. Kan me je vader nog goed herinneren. Altijd lachen en zo goed als onafscheidelijk van een sigaar :)


1987 ; jaar waarin mijn broers rallysprintkampioen werden met hun
Audi 80 Quattro ; Zuiderzee-rallysprint ; Willem was er op een proef "ver
van de bewoonde wereld" afgegaan met zijn Porsche en met z'n neus in het
water gedoken ! Geen publiek, niemand iets gezien , dacht Willem !
Jammer genoeg ( voor Willem ) stond ik op die proef te filmen met op mijn
camera een voorzet-lens ; de duik stond er dus "prachtig" op ! 8)
Mijn beelden werden toendertijd vaak voor de prijsuitreiking vertoond , en
jawel , Willem die daar aanwezig was verslikte zich bijna in zijn broodje
kroket, toen hij deze beelden zag ! :)
Maar Wim ( jr.) , het was een toffe gast !!!!! :D
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor metisse » za jun 18, 2011 5:39

Een andere Porscheanekdote:
BP Sas Rally 19?? Het was zo ver in de nacht dat het al weer licht werd
Guliker / Dickhout schieten op het toen nog maagdelijk lege industrieterrein van Almere van het asfalt de voormalige Zuiderzeebodem in.
Dit gebeurde voor ons als zo ongeveer de enige toeschouwers een kijkwijd weg. Wij aan het rennen om de Porsche die tot de assen in het zand stond er uit te duwen. Een hels karwei maar het werd geklaard. Bob (toen al op leeftijd) mocht overigens van ons blijven zitten :wink: . Wie zegt er dat rallykijken geen duursport is, tong op het vestje. :shock:
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor antoine » za jun 18, 2011 9:40

Weet iemand een site waarop foto's te zien zijn van de opbouw (rolkooi, motor interieur) van een Ford MK II. Ik ga een ombouw maken in schaal 1:18 en wil daarin zoveel mogelijk details in opnemen.

Foto's van van loon rallying heb ik al.
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Jan Erik Rietman » za jun 18, 2011 9:53

antoine schreef:Weet iemand een site waarop foto's te zien zijn van de opbouw (rolkooi, motor interieur) van een Ford MK II. Ik ga een ombouw maken in schaal 1:18 en wil daarin zoveel mogelijk details in opnemen.

Foto's van van loon rallying heb ik al.


http://www.lancerregister.com/showthrea ... ight=pinto
Jan Erik Rietman
 
Berichten: 176
Geregistreerd: ma aug 27, 2007 10:03
Woonplaats: Zuna

Berichtdoor Jan Erik Rietman » za jun 18, 2011 9:55

Jan Erik Rietman schreef:
antoine schreef:Weet iemand een site waarop foto's te zien zijn van de opbouw (rolkooi, motor interieur) van een Ford MK II. Ik ga een ombouw maken in schaal 1:18 en wil daarin zoveel mogelijk details in opnemen.

Foto's van van loon rallying heb ik al.


http://www.lancerregister.com/showthrea ... ight=pinto


en deze:

http://www.walesmotorsport.co.uk/portfolio.php
Jan Erik Rietman
 
Berichten: 176
Geregistreerd: ma aug 27, 2007 10:03
Woonplaats: Zuna

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast