Steun de Short Rally Ede tegen besluit DBSR

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor spookie » wo maart 09, 2011 18:43

Even een dingetje van mijn kant.

Is er misschien al gekeken of de OVD shortrally een week naar achter verplaatst kan worden?

Ik snap ook wel dat dit ontzettend lastig maar toch?
Dat beide op dezelfde datum vallen komt wel doordat de OVD shortrally een dag verplaatst is.

Ik als rallyfan had ontzettend graag naar beide evenementen gewild.
Vorig jaar zelf in m uppie naar Tielt afgereisd om een super evenement te zien.

Ben ook alle voorgaande rallysprints in Ede/Veenendaal geweest.

We kunnen blijven wijzen hoe de problemen zijn veroorzaakt, maar we kunnen ook zoeken naar oplossingen.
Canon 400D>Canon EF 28-80 USM 1:3.5-5.6>canon EFs 18-55 1:3.5-5.6>Tamron LD Di 2 AF 55-200 1:4-5.6 MAKRO>Sigma 70-300 1:4-5.6 APO macro super>Canon speedlite 430EX
spookie

Berichtdoor ferry bakker » wo maart 09, 2011 18:49

Ja joh geen probleem :wink:
ferry bakker

Berichtdoor briljant » wo maart 09, 2011 19:01

Die oplossing is aan het DBSR.
Maar dat zullen ze wel niet doen helaas.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor john otten » wo maart 09, 2011 19:11

maar hoe zit het dan met deze regel kan die zo gewijzigd worden:
In Nederland kennen we 3
soorten rally’s:
- Meerdaagse rally’s onderdeel van het Open Nederlands
Rally Kampioenschap, met relatief veel kilometers
klassementsproeven en weinig industrieterreinen;
john otten

Berichtdoor mafiabaas101 » wo maart 09, 2011 19:24

spookie schreef:Even een dingetje van mijn kant.

Is er misschien al gekeken of de OVD shortrally een week naar achter verplaatst kan worden?

Dat beide op dezelfde datum vallen komt wel doordat de OVD shortrally een dag verplaatst is.

We kunnen blijven wijzen hoe de problemen zijn veroorzaakt, maar we kunnen ook zoeken naar oplossingen.

17 april is verkennen voor wallonie..
mafiabaas101

Berichtdoor spookie » wo maart 09, 2011 19:24

mafiabaas101 schreef:
spookie schreef:Even een dingetje van mijn kant.

17 april is verkennen voor wallonie..

De shortrally is dan 16 April. Vind ik persoonlijk minder erg als 2 wedstrijden op 1 dag
Canon 400D>Canon EF 28-80 USM 1:3.5-5.6>canon EFs 18-55 1:3.5-5.6>Tamron LD Di 2 AF 55-200 1:4-5.6 MAKRO>Sigma 70-300 1:4-5.6 APO macro super>Canon speedlite 430EX
spookie

Berichtdoor MartijnB » wo maart 09, 2011 19:27

Spookie,

Dat zijn nogal lastige aangelegenheden. Aangezien organisaties al zo ongeveer 1 jaar voor dato aan de slag moeten met vergunningen bij de gemeentes.
En dat soort dingen vaak met nog 4 weken te gaan niet meer om te zetten.
En verkennen van wedstrijden als de Wallonie gaan je ook niet bepaald in de koude kleren zitten. Daarvoor wil je ook vaak wel even uitgerust zijn.

Zeker aangezien Belgische wedstrijden voor ons Nederlanders toch behoorlijk lastiger zijn. En met verkennen wel wat meer tijd en accuraatheid vergen
MartijnB

Berichtdoor spookie » wo maart 09, 2011 19:31

MartijnB schreef:Spookie,

Dat zijn nogal lastige aangelegenheden. Aangezien organisaties al zo ongeveer 1 jaar voor dato aan de slag moeten met vergunningen bij de gemeentes.
En dat soort dingen vaak met nog 4 weken te gaan niet meer om te zetten.

ze zetten het wel een dag naar voren op verzoek van de gemeent omdat het hun beter uitkomt.

en aangezien het terrein zo goed als leeg is kunnen deze vergunningen wel iets makkelijker geregeld worden bij de gemeente. Ik bedoel ze hoeven er geen "openbare wegen" voor af te sluiten e.d.
Tevens is het op verzoek van de gemeente Ede naar Ede gehaalt.

Wellicht dat dit geregeld kan worden.

Ik snap best dat de overvolle agenda's van de organisatoren hierdoor nog meer belast worden. Maar wellicht heb je dan wel meer publiek en deelnemers bij het evenement. Is de beloning voor de organisatie iets groter.
spookie

Berichtdoor mantaboy » wo maart 09, 2011 21:51

@Casper: ik kan niet bij de organisatie van Ede binnen kijken, maar ik kan me voorstellen dat de datum verplaatsen een groter probleem is dan 1 wedstrijd minder laten meetellen voor het inter kampioenschap.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor mmrizio » wo maart 09, 2011 23:33

Ik vind het heel vervelend voor de organisatie(s), de teams en alle andere rally liefhebbers.

Maar ik wil toch nog wel even een puntje toevoegen: Waar zijn de kampioenen van de afgelopen 2 jaren? Zij rijden, net als Dennis Kuipers en de familie van Merksteijn in het buitenland. De NL topteams zoeken hun uitdagingen buiten de landsgrenzen. Een duidelijke illustratie van de spagaat waarin de Nederlandse rallysport zich begeeft.

Natuurlijk is het wrang, zeker gezien de prachtige proeven die de Edese organisatie kan bieden - ik zou het wel weten als ik vrije keuze zou hebben. Maar een beetje meer begrip voor de lastige afwegingen van de bond zou in mijn ogen best mogen, ook door de ongelukkige samenloop van kalenderwijzigingen.

Maurice
mmrizio

Berichtdoor spookie » do maart 10, 2011 0:37

mantaboy schreef:@Casper: ik kan niet bij de organisatie van Ede binnen kijken, maar ik kan me voorstellen dat de datum verplaatsen een groter probleem is dan 1 wedstrijd minder laten meetellen voor het inter kampioenschap.

Dat snap ik wel.
Maar volgens mij kan je als organisatie drie dingen doen:
1 De KNAF en het DBSR aanpakken/aanspreken (word al gedaan begrijp ik)
2 Het accepteren
3 Kijken wat je er zelf nog aan kan veranderen.

Ik vind het persoonlijk ontzettend jammer dat ik nu de keuze moet maken tussen deze 2 evenementen.
1 direct bij om de hoek. Tis nog geen 20KM
2 Ontzettend mooi evenement 300KM vererop.

Ik had graag naar beide gewild maar moet nu nog een keuze maken. Ik vind t lastig.
spookie

Berichtdoor ferry bakker » do maart 10, 2011 6:13

Het leven is zwaar, het is ook niet niks om zulke keuzes te moeten maken :x
ferry bakker

Berichtdoor mantaboy » do maart 10, 2011 8:27

mmrizio schreef:Ik vind het heel vervelend voor de organisatie(s), de teams en alle andere rally liefhebbers.

Maar ik wil toch nog wel even een puntje toevoegen: Waar zijn de kampioenen van de afgelopen 2 jaren? Zij rijden, net als Dennis Kuipers en de familie van Merksteijn in het buitenland. De NL topteams zoeken hun uitdagingen buiten de landsgrenzen. Een duidelijke illustratie van de spagaat waarin de Nederlandse rallysport zich begeeft.

Natuurlijk is het wrang, zeker gezien de prachtige proeven die de Edese organisatie kan bieden - ik zou het wel weten als ik vrije keuze zou hebben. Maar een beetje meer begrip voor de lastige afwegingen van de bond zou in mijn ogen best mogen, ook door de ongelukkige samenloop van kalenderwijzigingen.

Maurice

Ik kan me deels wel vinden in je punt, echter is het net als in het bedrijfsleven met kampioenen: Je ontwikkeld jezelf en als je kan ga je een trapje hoger, ook al moet je dan over stappen naar een andere werkgever. Dit geld ook voor kampioenen, je gaat dan naar het buitenland en probeert een ander kampioenschap, valt dat tegen kan je altijd nog terug in nederland gaan rijden. Dat de kampioenen in het buitenland gaan rijden en eventueel goed scoren is natuurlijk ook een positieve reclame voor de rallysport.

Om daar nu de spagaat weg te leggen vind ik weer niet terrecht, het is een normale ontwikkeling. Om een voorbeeld aan te halen: op dit moment is er een nieuwe uitbater (om het zo te noemen) van de Nurburgring, de prijzen stijgen ontzettend omdat er alleen aan winst gedacht word. Er word niet gedacht in volume en eerst zorgen dat je een grote klantenkring hebt. Nee, de kleine klantenkring die je hebt moet de grote winst binnen brengen. Dat werkt niet voor de Nurbrugring en ook niet voor de rallysport.

Hoe goed bedoelt ook, je moet proberen je klantenkring te vergroten en dat doe je alleen door de sport ook voor de minder financieel bedeelde mensen bereikbaar te maken. Volume kweken. Immers, iets minder winst per persoon, maar wel meer personen betekend later toch een grotere winst. De last (investering) word verdeelt over een grotere groep waardoor de prijzen lager kunnen worden.

Iets waar Media Markt etc goed op in weet te springen. :wink:

In principe zou je kunnen stellen dat de rallysport terug naar hun roots zou moeten gaan. Als ik zie hoeveel deelnemers een leuke puzzelrit voor auto's en/of oldtimers trekt weet ik wel dat er nog genoeg animo is. Alleen ontbreekt het vaak net aan dat beetje budget extra.
mantaboy

Berichtdoor Armand » do maart 10, 2011 8:45

Dus eigenlijk kan je stellen dat de sport in de top is geexplodeerd en er de laatste jaren weinig is gedaan om de sport in de breedte te laten groeien...
Armand

Berichtdoor mantaboy » do maart 10, 2011 9:47

Zo kan je het ook samenvatten ja. Voor diegene die willen beginnen zijn de kosten alleen maar gestegen. Voor diegene die al rijden ook, echter schrikt het een beginner meer af als het meer kost dan iemand die al een tijdje bezig is.
mantaboy

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden