WRC - Rally Sweden 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Wim » vr jan 21, 2011 18:26

Ja, dankje.
Wim

Berichtdoor leor888 » zo jan 23, 2011 20:31

Vanavond op zweedse tv een interview met P-G geweest.

Zijn fans hebben in die korte tijd ongeveer een miljoen kronen opgehaald. (zo'n 110 duizend euro.)

Een land waar de sport echt leeft!
leor888

Berichtdoor jord keuten » di jan 25, 2011 21:14

Dit filmpje is net op het forum gezet en is http://news.sportauto.fr/news/1435622/video-citroen-ds3-wrc-sebastien-loeb-essais-suede

en viel mij op dat hij geen padle shift heeft
Rallyfanteam "de bende rond Venray"

Afbeelding
jord keuten

Berichtdoor Gijs G » di jan 25, 2011 21:36

jord keuten schreef:Dit filmpje is net op het forum gezet en is http://news.sportauto.fr/news/1435622/video-citroen-ds3-wrc-sebastien-loeb-essais-suede

is dat niet iets van de nieuwe regelementen?
rallyfanteam "de bende rond Venray"
Gijs G

Berichtdoor Bartrallyfan » di jan 25, 2011 21:45

inderdaad,zou dit niet meer mogen?
Wat ik vreemd vind is dat er een lamp links in de bumper zit die voor het linkervoorwiel op de grond schijnt??????? waar dient dat dan voor??????
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor jord keuten » di jan 25, 2011 21:47

Misschien wel een gat in de wiel kuip
Rallyfanteam "de bende rond Venray"

Afbeelding
jord keuten

Berichtdoor Bartrallyfan » di jan 25, 2011 21:55

Ik las net op een duitse site dat seb. loeb gezegd heeft dat het harder werken wordt on de nieuwe WRC's wegens het mechanisch schakel systeem en het ontbreken van het midden dif. ook zegt hij dat het SPECTACULAIRDER wordt om dat er weer meer gedrift moet gaan wogden wegens het ontbreken van het midden diff. ook het geluid zou mooier zijn. :D :D http://www.rallye-magazin.de/top/topnew ... index.html
rallyfanteam "de bende rond venray"
Bartrallyfan

Berichtdoor Holkers » di jan 25, 2011 22:05

Bartrallyfan schreef:inderdaad,zou dit niet meer mogen?
Wat ik vreemd vind is dat er een lamp links in de bumper zit die voor het linkervoorwiel op de grond schijnt??????? waar dient dat dan voor??????

Is dat niet een soort van snelheidsmeter die heel erg nauwkeurig is?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Jaap Sinke » wo jan 26, 2011 0:08

Holkers schreef:
Bartrallyfan schreef:inderdaad,zou dit niet meer mogen?

Is dat niet een soort van snelheidsmeter die heel erg nauwkeurig is?

Of een extra lampje erbij om de beweging van de wielophanging beter te kunnen filmen (die ze synchroon kunnen leggen met de telemetrie data)
Jaap Sinke

Berichtdoor Manfred_D » wo jan 26, 2011 8:15

jord keuten schreef:Dit filmpje is net op het forum gezet en is http://news.sportauto.fr/news/1435622/video-citroen-ds3-wrc-sebastien-loeb-essais-suede

Valt nog wel mee hoe hard dat gaat op het rechte stuk! :shock:
Manfred_D

Berichtdoor AC » wo jan 26, 2011 11:21

Dat onboard en 'outboard' stuk aan het einde? Dat is volgens mij een stukje FF. Speciaal om de Ford-boys wat angst in te boezemen :wink:.
Afbeelding
WRC-Poule Kampioen 2010
AC

Berichtdoor WRC fan » wo jan 26, 2011 11:40

Zo bang zullen die mannen van Ford daar niet van worden hor. Hirvonen was vorig jaar in de langzamere Focus sneller dan Loeb in z'n C4.

M-Sport kan echt wel een goede auto ontwikkelen hor, ook al maken ze er tien tegelijk. Het lijkt mij dat M-Sport een veel groter team is en dat ze daarom meer auto's kunnen ontwikkelen. Of je nou een auto test en daar vervolgens 10 kopieën van maakt of je maakt er 4 kopieën van dat maakt volgens mij niet zo heel veel uit. Je moet er alleen meer teamleden voor hebben. En ik ga er vanuit dat M-Sport dat wel voor elkaar heeft. Bovendien hebben ze al een jaar voorsprong doordat ze een jaar met de S2000 versie van de Fiësta hebben gereden.

En volgens mij was het zwakke punt van de Focus ten opzichte van de C4 altijd dat de Focus maar 5 versnellingen had terwijl de C4 er 6 had. Ik heb weinig verstand van techniek maar het lijkt mij dat een auto met meer versnellingen zijn vermogen beter of de wielen over kan brengen. Dit geld sowieso voor de rally's die op grote hoogte worden verreden (Mexico en Bulgarije). Maar dat probleem heeft de Fiësta dus niet.

We weten het natuurlijk pas als we een aantal wedstrijden hebben gehad. Maar ik verwacht niet dat Citroën weer zo'n enorme overmacht gaat krijgen als afgelopen seizoen.

En ja, mijn Ford hart is een beetje gekrenkt
WRC fan

Berichtdoor Leo » wo jan 26, 2011 18:39

WRC fan schreef:Zo bang zullen die mannen van Ford daar niet van worden hor. Hirvonen was vorig jaar in de langzamere Focus sneller dan Loeb in z'n C4.

M-Sport kan echt wel een goede auto ontwikkelen hor, ook al maken ze er tien tegelijk. Het lijkt mij dat M-Sport een veel groter team is en dat ze daarom meer auto's kunnen ontwikkelen. Of je nou een auto test en daar vervolgens 10 kopieën van maakt of je maakt er 4 kopieën van dat maakt volgens mij niet zo heel veel uit. Je moet er alleen meer teamleden voor hebben. En ik ga er vanuit dat M-Sport dat wel voor elkaar heeft. Bovendien hebben ze al een jaar voorsprong doordat ze een jaar met de S2000 versie van de Fiësta hebben gereden.

En volgens mij was het zwakke punt van de Focus ten opzichte van de C4 altijd dat de Focus maar 5 versnellingen had terwijl de C4 er 6 had. Ik heb weinig verstand van techniek maar het lijkt mij dat een auto met meer versnellingen zijn vermogen beter of de wielen over kan brengen. Dit geld sowieso voor de rally's die op grote hoogte worden verreden (Mexico en Bulgarije). Maar dat probleem heeft de Fiësta dus niet.

We weten het natuurlijk pas als we een aantal wedstrijden hebben gehad. Maar ik verwacht niet dat Citroën weer zo'n enorme overmacht gaat krijgen als afgelopen seizoen.

En ja, mijn Ford hart is een beetje gekrenkt

Het gaat er niet om hoeveel je er bouwt, maar dat ze winnen.
Leo

Berichtdoor hans van altena » wo jan 26, 2011 19:27

Maar, WAT doet dat lampje ????? :roll:
hans van altena

Berichtdoor JoostS » wo jan 26, 2011 19:43

Ik wist dat het eerder al ergens anders besproken was, en is dus in dit topic:
http://www.rallysport.nl/forum/viewtopi ... 388#161388

Blijkt een nauwkeurige snelheidsmeter te zijn.

Afbeelding

Afbeelding
Bekijk alle video's op mijn Youtube kanaal: http://youtube.com/Rallymedia
JoostS

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden