Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
http://www.youtube.com/watch?v=8n8-YlYYSTo&hd=1 Dit is dan ook jij neem ik aan op 2m25?Red_Spike schreef:metisse schreef:Jullie laten perfect zien hoe mis het had kunnen gaan, met die mannekes in hun witte hesjes die allemaal een afstandsverklaring hebben ondertekend.........
Zullen we het dan maar niet hebben over het publiek op veel punten
![]()
![]()
De auto's hadden hier namelijk ook makkelijk in de greppel/sloot kunnen belanden, zelfde geldt voor huzink in de Exotic Green.......
Bij rally sta je nergens veilig
dolfjans schreef:Diverse woorden samen gevoegd tot een zin...

dolfjans schreef:Allereerst wil ik mij volledig achter de woorden van Yvonne van Ginkel scharen. Uitstekend verwoord Yvonne.
Moet me verder nog van het hart dat ik de Amsterdamproeven altijd schitterend vindt en het hele gebeuren er omheen een feest.
MAAR ! Al jaren vraag ik me af of diegenen die de proeven vervolgens 'inrichten' ooit zelf achter het stuur van een wedstrijdauto hebben gezeten. Op sommige plekken wordt de snelheid zo'n beetje terug gebracht naar stationair draaien, op andere plekken mag er op circuitsnelheden gejaagd worden richting containers of op een paar meter langs onbeschermd publiek. Mij ontgaat de eventuele logica..........
Roy S. schreef:van jou snap ik bovenstaande niet helemaal dolf , kleine moeite om dit rechtstreeks met de SAS te bespreken zeker voor jou.... maar ja makkelijkste is altijd achteraf alles erbij halen....
ThijsV schreef:
Als je remdruk weg is gevallen bijv door fading kan je dit met behulpen van pompen (lees een paar keer snel achter elkaar op de rem trappen)
de remdruk wel weer terug brengen. Hieroor kan het dus ook dat je een paar meter later wel weer kunt remmen en dus ook de boel kan blokkeren.
dolfjans schreef:Allereerst wil ik mij volledig achter de woorden van Yvonne van Ginkel scharen. Uitstekend verwoord Yvonne.
Moet me verder nog van het hart dat ik de Amsterdamproeven altijd schitterend vindt en het hele gebeuren er omheen een feest.
MAAR ! Al jaren vraag ik me af of diegenen die de proeven vervolgens 'inrichten' ooit zelf achter het stuur van een wedstrijdauto hebben gezeten. Op sommige plekken wordt de snelheid zo'n beetje terug gebracht naar stationair draaien, op andere plekken mag er op circuitsnelheden gejaagd worden richting containers of op een paar meter langs onbeschermd publiek. Mij ontgaat de eventuele logica..........
antoine schreef:dolfjans schreef:Diverse woorden samen gevoegd tot een zin...
Welkom Dolf
Berto schreef:Zeker nooit gehoort van fading?
StevenK schreef:Met mijn Evo had ik ook wel het probleem dat als de boel goed warm was de lagers voldoende ruimte hadden om in de bochten zoveel te werken dat de schijven de blokken naar buiten duwden, maar dat was ook precies de reden waarom je met die auto er goed aan deed altijd even voor het remmen met links de boel op te pompen.
Wel heb ik begrepen dat vanaf de VII er grotere wiellagers worden gebruikt, waardoor het probleem een heel stuk minder is.
Maar dan nog is speculeren zo zinloos: dat er iets mis gaat is part of the game; als ik het wel heb is het altijd al zo geweest dat je op het betreffende punt, wanneer je goed hard de spoorrails hebt gekruist, de auto achter wat licht wordt en dan is het lastig remmen.
MartijnB schreef:Flikker toch op met je paatjes man kerel!!!!
MartijnB schreef:Maar een erg veilige plek om te fotograferen is het niet bepaald op het randje van de stoeprand in een hairpin.
1 keer iets te vroeg inzetten van een deelnemer en je ligt er ook onder
Aart schreef:dolfjans schreef:Allereerst wil ik mij volledig achter de woorden van Yvonne van Ginkel scharen. Uitstekend verwoord Yvonne.
Wat mij betreft zouden (bijna) alle chicanes weg mogen, alleen kan dit helaas niet om veiligheidsredenen; denk aan dingen als telecomkasten, gebouwen, diepe sloten, publiekspunten e.d. waar de snelheid omlaag gebracht moet worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten