RallyPro Amsterdam Rallysprint 05-09-2010

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Berto » di sep 07, 2010 11:39

Volkomen eens met Mark.
Berto

veiligheid

Berichtdoor dolfjans » di sep 07, 2010 13:50

Allereerst wil ik mij volledig achter de woorden van Yvonne van Ginkel scharen. Uitstekend verwoord Yvonne.

Moet me verder nog van het hart dat ik de Amsterdamproeven altijd schitterend vindt en het hele gebeuren er omheen een feest.

MAAR ! Al jaren vraag ik me af of diegenen die de proeven vervolgens 'inrichten' ooit zelf achter het stuur van een wedstrijdauto hebben gezeten. Op sommige plekken wordt de snelheid zo'n beetje terug gebracht naar stationair draaien, op andere plekken mag er op circuitsnelheden gejaagd worden richting containers of op een paar meter langs onbeschermd publiek. Mij ontgaat de eventuele logica..........
dolfjans

Re: re

Berichtdoor scoobyfreak04 » di sep 07, 2010 14:31

Red_Spike schreef:
metisse schreef:Jullie laten perfect zien hoe mis het had kunnen gaan, met die mannekes in hun witte hesjes die allemaal een afstandsverklaring hebben ondertekend.........

Zullen we het dan maar niet hebben over het publiek op veel punten
:wink: :roll:

De auto's hadden hier namelijk ook makkelijk in de greppel/sloot kunnen belanden, zelfde geldt voor huzink in de Exotic Green.......
Bij rally sta je nergens veilig
http://www.youtube.com/watch?v=8n8-YlYYSTo&hd=1 Dit is dan ook jij neem ik aan op 2m25?

Sterk bezig en allemaal om een "wereld" foto te nemen. :roll:
scoobyfreak04

Re: veiligheid

Berichtdoor antoine » di sep 07, 2010 15:11

dolfjans schreef:Diverse woorden samen gevoegd tot een zin...

Welkom Dolf :D
Laatst bijgewerkt door antoine op di sep 07, 2010 16:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
antoine

Berichtdoor Roy S. » di sep 07, 2010 15:11

dolfjans schreef:Allereerst wil ik mij volledig achter de woorden van Yvonne van Ginkel scharen. Uitstekend verwoord Yvonne.

Moet me verder nog van het hart dat ik de Amsterdamproeven altijd schitterend vindt en het hele gebeuren er omheen een feest.

MAAR ! Al jaren vraag ik me af of diegenen die de proeven vervolgens 'inrichten' ooit zelf achter het stuur van een wedstrijdauto hebben gezeten. Op sommige plekken wordt de snelheid zo'n beetje terug gebracht naar stationair draaien, op andere plekken mag er op circuitsnelheden gejaagd worden richting containers of op een paar meter langs onbeschermd publiek. Mij ontgaat de eventuele logica..........

van jou snap ik bovenstaande niet helemaal dolf , kleine moeite om dit rechtstreeks met de SAS te bespreken zeker voor jou.... maar ja makkelijkste is altijd achteraf alles erbij halen....

misschien verwoord je wel de charme van amsterdam...
Roy S.

Berichtdoor dolfjans » di sep 07, 2010 16:03

Roy S. schreef:van jou snap ik bovenstaande niet helemaal dolf , kleine moeite om dit rechtstreeks met de SAS te bespreken zeker voor jou.... maar ja makkelijkste is altijd achteraf alles erbij halen....

De SAS staat niet open voor kritiek is mijn ervaring Roy maar ik begrijp dat jij je loyaal opstelt naar je eigen clubje........
dolfjans

Berichtdoor KRT » di sep 07, 2010 16:27

ThijsV schreef:
Als je remdruk weg is gevallen bijv door fading kan je dit met behulpen van pompen (lees een paar keer snel achter elkaar op de rem trappen)
de remdruk wel weer terug brengen. Hieroor kan het dus ook dat je een paar meter later wel weer kunt remmen en dus ook de boel kan blokkeren.

Fading is toch dat je voering van je remblokken zo warm word, dat het bindmiddel gaat smelten, waardoor je niet dezelfde remkracht meer hebt. Dit los je volgens mij niet op met pompen? Correct me if i'm wrong.

Remdruk raak je kwijt doordat de remvloeistof zo heet word, dat er gas/lucht belletjes ontstaan. En lucht kun je comprimeren, en ben je dus je remdruk kwijt. Dit kun je wel gedeeltelijk opvangen met pompen, maar fijn is het absoluut niet.
KRT

Berichtdoor Aart » di sep 07, 2010 16:29

dolfjans schreef:Allereerst wil ik mij volledig achter de woorden van Yvonne van Ginkel scharen. Uitstekend verwoord Yvonne.

Wat mij betreft zouden (bijna) alle chicanes weg mogen, alleen kan dit helaas niet om veiligheidsredenen; denk aan dingen als telecomkasten, gebouwen, diepe sloten, publiekspunten e.d. waar de snelheid omlaag gebracht moet worden.
Aart

Berichtdoor briljant » di sep 07, 2010 16:41

Helemaal met je eens Aart.
Helaas kan het vaak niet anders.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor dolfjans » di sep 07, 2010 17:13

antoine schreef:
dolfjans schreef:Diverse woorden samen gevoegd tot een zin...

Welkom Dolf :D

:D Thanks Antoine !
dolfjans

Berichtdoor Wim Salabim » di sep 07, 2010 17:39

Berto schreef:Zeker nooit gehoort van fading?

In mijn ogen treedt fading niet in een keer op, maar wordt dit geleidelijk steeds erger.

StevenK schreef:Met mijn Evo had ik ook wel het probleem dat als de boel goed warm was de lagers voldoende ruimte hadden om in de bochten zoveel te werken dat de schijven de blokken naar buiten duwden, maar dat was ook precies de reden waarom je met die auto er goed aan deed altijd even voor het remmen met links de boel op te pompen.

Wel heb ik begrepen dat vanaf de VII er grotere wiellagers worden gebruikt, waardoor het probleem een heel stuk minder is.

Maar dan nog is speculeren zo zinloos: dat er iets mis gaat is part of the game; als ik het wel heb is het altijd al zo geweest dat je op het betreffende punt, wanneer je goed hard de spoorrails hebt gekruist, de auto achter wat licht wordt en dan is het lastig remmen.

Eindelijk iemand die snapt wat ik bedoel :wink:

MartijnB schreef:Flikker toch op met je paatjes man kerel!!!!

Flikker toch op met je paatjes man kerel?!?! Gewoon normaal doen jongen!!!

MartijnB schreef:Maar een erg veilige plek om te fotograferen is het niet bepaald op het randje van de stoeprand in een hairpin.
1 keer iets te vroeg inzetten van een deelnemer en je ligt er ook onder

Met zulke kamikaze actie's sta je nergens veilig....

En nou houd ik er over op... Hopen dat dit soort dingen nooit meer voor komen, het is al vervelend genoeg voor iedereen dat dit gebeurd is
Wim Salabim

Berichtdoor dolfjans » di sep 07, 2010 18:03

Aart schreef:

Wat mij betreft zouden (bijna) alle chicanes weg mogen, alleen kan dit helaas niet om veiligheidsredenen; denk aan dingen als telecomkasten, gebouwen, diepe sloten, publiekspunten e.d. waar de snelheid omlaag gebracht moet worden.

Beste Aart:
Natuurlijk zijn chicanes nodig maar je kunt ze toch zo opstellen dat het een aanvullende bocht wordt in plaats van een stop-and-go zoals bijvoorbeeld tot verdriet van de VIPtrailerbezoekers bij punt 24?
Natuurlijk zijn chicanes nodig en waarom stonden ze niet richting de container bij post 6 en halverwege de racebaan bij 19a bijvoorbeeld?
Voor vloeiende opstellingen van extra onnatuurlijke bochten zouden rallysportorganisatoren eens moeten gaan afkijken bij de slalomuitzetters van team Wimedo (eerstvolgende wedstrijd; Midlandcircuit Lelystad 25 september).
Alvast succes en wijsheid gewenst voor A'dam volgend jaar en heel misschien weer Almere?
dolfjans

Berichtdoor mantaboy » di sep 07, 2010 18:14

Wim, ik kan je uit ervaring vertellen dat fading wel ineens je ontzettend kan verrassen. Zelf met aanremmen voor Breischeid op de Ring ook wel eens heel goed weg gekomen. Komt omdat de warmte van de remmen met iets vertraging word door gegeven aan de vloeistof die nog even blijft nakoken. De volgende bocht trap je dan ineens je pedaal onderin. Daarom tik ik op de Ring regelmatig even het pedaal met links aan.

Je kan het voorkomen door je manier van remmen aan te passen. Natuurlijk ook door wat voor remblokken, klauwen, schijven, leidingen en vloeistof je gebruikt.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Arjan19 » di sep 07, 2010 18:20

Vind je reactie een beetje overdreven martijn..
Je lijkt me een normale kerel die ook normaal kan praten, en niet gelijk begint te schelden..
Ik kan je frustratie begrijpen, maar daarvoor hoef je Wim niet gelijk de huid vol te schelden :shock:

Doe het dan via een PB!
Arjan19

Berichtdoor IG-GOLF16V » di sep 07, 2010 18:24

Hoerrrraaahhhh - nu is het ook in Duitsland aangekomen...
:x
http://www.rallye-magazin.de/forum/show ... hp?t=14920
IG-GOLF16V

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden