Rally op tv

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor peter adams » wo mei 19, 2010 17:23

WRC fan schreef:Ik heb een keer met karten met koude banden gereden. Dan snap je wel dat de rijders er alles aan doen om hun banden warm te houden. Het verschil in grip is enorm groot.
Verder is vind ik het logisch dat ze al hun servicetijd willen benutten. Maar dit is wel een aandachtspunt voor de organisatie.
Maar je houdt het toch altijd, dat gedoe met de politie. Dat zie je ook vaak genoeg in het WRC.

grip of niet het niet de bedoeling dat er een sprintje getrokken wordt en dan onder de noemer banden op warmen.

heb in het verleden jasper van den heuvel het opwarmen zien doen nog geen 30 meter voor de start onder andere bij de proef op luttenberg die zoals iedereen hard gereden wordt, dit beter dan echt op de weg + dat de politie je met rust laat
peter adams

Berichtdoor RG-Rallysport » wo mei 19, 2010 18:28

WRC fan schreef:Ik heb een keer met karten met koude banden gereden. Dan snap je wel dat de rijders er alles aan doen om hun banden warm te houden. Het verschil in grip is enorm groot.
Verder is vind ik het logisch dat ze al hun servicetijd willen benutten. Maar dit is wel een aandachtspunt voor de organisatie.
Maar je houdt het toch altijd, dat gedoe met de politie. Dat zie je ook vaak genoeg in het WRC.

Om even terug te komen op het banden warmen hoe doen de rest van de rijders dit dan ............................... :shock: :?:
RG-Rallysport

Berichtdoor rallystarter » wo mei 19, 2010 18:33

ik ben jaren als starter actief geweest bij rally's en we hadden nog wel eens dat rijders moesten wachten maar ookal vonden rijders het niet leuk, na 2 a 3 bochten zijn de banden op temp(werd mij verteld door rijders) als ik naar onze eigen auo kijkt klopt dat wel, na 3 bochten voel je de grip toenemen. maar toch meteen warme banden bij de start scheeld altijd wat.
iedereen heeft recht op een mening, zolang hij maar overeenkomt met die van mij.

Bekijk onze site op www.lms-rallyteam.nl
rallystarter

Berichtdoor Hein » wo mei 19, 2010 19:35

peter adams schreef:
jordysport schreef:
peter adams schreef:temmink was fout en zeker wil niemand de rallysport zo promoten maar door deze gekkigheid krijg je wel een slecht beeld.

het is een sport waar je al hard mag rijden wat is het dan voor een kleine moeite om je op de verbinding wegen te gedragen.
en niet alleen op verbindings wegen wordt te hard gereden maar zo als geen ander weet gebeurt het ook tijdens de verkenning, als we de sport in een goed daglicht willen zetten moet er gewoon gereden worden volgens de regels dan voor kom je een boel flauwe kul zo als dit.
. Maar Temmink reed nooit zo hard :lol:

het ging niet hard maar toch wel onverantwoord

Vind je? Ik heb op dat punt grotere malloten gezien hoor. En die zaten niet in een auto met een rolkooi, maar dachten wel dat ze aan de wedstrijd bezig waren.

Ik vind namelijk dat John er behoorlijk beschaafd langs gaat. Wie zegt dat hij niet voorbij gewenkt is door de auto die voor hem stond? Dat kun je namelijk op het beeldmateriaal niet zien. Ik doe dat zelf ook als ik sta te wachten en er doemt een rallyauto achter me op. Voor mij maken die paar extra minuten niet uit, voor de betreffende equipe wel. En ga nou niet roepen dat het dan wel uit het gesprek zou zijn gebleken. De mannen van Leo weten echt wel hoe ze moeten knippen en plakken.

Ik heb persoonlijk meer moeite met het vergoeilijkende toontje bij het ongeval met de toeschouwers.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor mark beunk » wo mei 19, 2010 19:59

wel sportief van die politie dat ze geen boete gaven en niet naar de organisatie ging voor Temmink.
mark beunk

Berichtdoor mantaboy » do mei 20, 2010 11:02

rallystarter schreef:ik ben jaren als starter actief geweest bij rally's en we hadden nog wel eens dat rijders moesten wachten maar ookal vonden rijders het niet leuk, na 2 a 3 bochten zijn de banden op temp(werd mij verteld door rijders) als ik naar onze eigen auo kijkt klopt dat wel, na 3 bochten voel je de grip toenemen. maar toch meteen warme banden bij de start scheeld altijd wat.

Kan je uit ervaring vertellen dat zelfs op een circuit je ongeveer 2 ronden nodig hebt voor alles goed op temperatuur is. Met een hele zachte compound misschien 1 ronde maar dan moet je weer op het eind van je 12 ronden rustig aan doen.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor nkroeze » do mei 20, 2010 11:06

mantaboy schreef:
rallystarter schreef:ik ben jaren als starter actief geweest bij rally's en we hadden nog wel eens dat rijders moesten wachten maar ookal vonden rijders het niet leuk, na 2 a 3 bochten zijn de banden op temp(werd mij verteld door rijders) als ik naar onze eigen auo kijkt klopt dat wel, na 3 bochten voel je de grip toenemen. maar toch meteen warme banden bij de start scheeld altijd wat.

Kan je uit ervaring vertellen dat zelfs op een circuit je ongeveer 2 ronden nodig hebt voor alles goed op temperatuur is. Met een hele zachte compound misschien 1 ronde maar dan moet je weer op het eind van je 12 ronden rustig aan doen.

Vergeet niet dat een band die recentelijk warm is geweest veel en veel sneller de temperatuur terug oppakt.....

Overigens aan de originele poster, het zijn niet alleen de banden! Ook je bak en diff wil je op temperatuur hebben, zeker als je van start gaat!
nkroeze

Berichtdoor Wolter » do mei 20, 2010 11:13

(en ook je motor en remmen...)
Wolter

Berichtdoor official No. 27768 » do mei 20, 2010 13:01

Lijkt wel of Dhr. T. het de recente uitzending van blik op de weg sponsort, hij zit er wel 4x in :wink:
Het blijft een goed programma!
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor jordysport » do mei 20, 2010 15:37

official No. 27768 schreef:Lijkt wel of Dhr. T. het de recente uitzending van blik op de weg sponsort, hij zit er wel 4x in :wink:
Het blijft een goed programma!

?
If you can´t fix it with a hammer, you have an electrical problem! :lol:
jordysport

Berichtdoor Wolter » do mei 20, 2010 15:47

Hij rijdt een keer tegemoet in Hellendoorn.
Hij haalt in rijssen in.
Je ziet hem (volgens mij) starten bij een KP.
En dan misschien nog wel een 4e keer. ;)
(ik hou het gewoon op toeval)
Wolter

Berichtdoor peter adams » do mei 20, 2010 16:56

Hein schreef:
peter adams schreef:
jordysport schreef:
peter adams schreef:temmink was fout en zeker wil niemand de rallysport zo promoten maar door deze gekkigheid krijg je wel een slecht beeld.

het is een sport waar je al hard mag rijden wat is het dan voor een kleine moeite om je op de verbinding wegen te gedragen.
en niet alleen op verbindings wegen wordt te hard gereden maar zo als geen ander weet gebeurt het ook tijdens de verkenning, als we de sport in een goed daglicht willen zetten moet er gewoon gereden worden volgens de regels dan voor kom je een boel flauwe kul zo als dit.
. Maar Temmink reed nooit zo hard :lol:

het ging niet hard maar toch wel onverantwoord

Vind je? Ik heb op dat punt grotere malloten gezien hoor. En die zaten niet in een auto met een rolkooi, maar dachten wel dat ze aan de wedstrijd bezig waren.

Ik vind namelijk dat John er behoorlijk beschaafd langs gaat. Wie zegt dat hij niet voorbij gewenkt is door de auto die voor hem stond? Dat kun je namelijk op het beeldmateriaal niet zien. Ik doe dat zelf ook als ik sta te wachten en er doemt een rallyauto achter me op. Voor mij maken die paar extra minuten niet uit, voor de betreffende equipe wel. En ga nou niet roepen dat het dan wel uit het gesprek zou zijn gebleken. De mannen van Leo weten echt wel hoe ze moeten knippen en plakken.

Ik heb persoonlijk meer moeite met het vergoeilijkende toontje bij het ongeval met de toeschouwers.

hoe bedoel je dat? dat publiek zo rijdt???
peter adams

Berichtdoor peter adams » do mei 20, 2010 16:57

Wolter schreef:Hij rijdt een keer tegemoet in Hellendoorn.
Hij haalt in rijssen in.
Je ziet hem (volgens mij) starten bij een KP.
En dan misschien nog wel een 4e keer. ;)
(ik hou het gewoon op toeval)

toeval kan, het kan ook zijn dat temmink zo snel is dat je hem overal tegen komt :?:
peter adams

Berichtdoor ZZR Fan » do mei 20, 2010 16:59

Op de één of andere manier moet de politie er toch niet blij mee zijn dat het 'vrij spreken' van Temmink in beeld kwam, terwijl er tijdens de rally genoeg andere automobilisten zijn bekeurd voor wellicht lichtere overtredingen.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor peter adams » do mei 20, 2010 17:03

dat is is nou de politie en verder geef ik geen mening om problemen te voor komen
peter adams

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia