Holkers schreef:Zonder een oorlogje te starten, zou ik je ten strengste afraden om Sony te nemen. De grootste reden is dat deze camera's erg slecht presteren bij beperkte licht omstandigheden, iets wat veel voor gaat komen bij bruiloften (die feesten zijn niet bij daglicht). Ook zijn de beschikbaarheid van lenzen en andere (3th party) accessoires slecht geregeld.
rally04 schreef:zijn er hier mensen die een soort van richtmicrofoon hebben op hun videocamera , zo ja wat voor invloed heeft dat op de geluidkwaliteit ?
Wordt dat echt beter en heb je dan ook minder last van de windruis ?
Wolter schreef:Volgens mij zit er hier wel een op:
En dat zal niet voor niets zijn denk ik.
SkaapProductions schreef: Ik kan alleen de knallen van Faron's WRC nog steeds niet fatsoenlijk opnemen
SkaapProductions schreef:Dan ga ik zoals Joost al zei eens even reageren.
Direct bij de aanschaf van mijn HV30 heb ik een richtmicrofoon erbij genomen. Deze microfoon heeft een aantal voordelen door de standen waarop hij gezet kan worden. Hij kan in mijn geval namelijk:
1. Alleen de voorste microfoon gebruiken
2. Alleen de voorste & middelste microfoon gebruiken
3. Zowel voor, middel als achterste microfoon gebruiken.
Kortom, je kan het geluid achter je volledig isoleren mits je dat wil. Ik heb in 2009 toch wel behoorlijk vaak naast die fanatieke plaatjesschieters gestaan die dan 231 foto's maken binnen 5 seconden. Op de film hoor je hier niks van, totdat je met de microfoon hun kant op richt ( mits je stand 1 gebruikt zoals hierboven aangegeven ).
Nog mooier voorbeeld is de Exotic Green Rally, waarbij de heren op de industrieproef, voorbij het gebouw van "Exotic Green" reden.
Op dit stuk stond ook de speaker van de rally ( vergeef me, naam vergeten.. ). Wanneer ik met de microfoon richting de speaker stond, en dus ook automatisch de boxen, dan werd dit uiteraard het beste opgevangen.
Richtte ik daarna op de auto, dan kwam dat geluid volledig te overheersen, en bij het wegdraaien van de geluidsboxen verviel dat geluid volledig terwijl het aan mijn eigen oren nog net zo hard was.
Kortom, wil je mooi geluid en niet zoveel gehinderd worden door onder andere windruis en storende omgevingsgeluiden, doe dan direct de aanschaf.
Geluid wordt er ook nog eens stuk helderder door, ik kan alleen de knallen van Faron's WRC nog steeds niet fatsoenlijk opnemen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten