Hein schreef:Maar het nieuwe contract gaat per 1-1-2010 pas in en men is op dit moment niet blij met ISC binnen WRC. Ze hebben onder anderen de onderhandelingen met Eurosport naar de knoppen geholpen zodat WRC nu alleen maar op Motors TV te zien is.
Nu proberen ze de Duitsers een soort van wurgcontract door de neusgaten te duwen. Onder anderen om hun trailers op de service te kunnen krijgen. En daar is de Duitse organisatie niet blij mee en weigert te tekenen.
De afgelopen jaren was ISC wel betrokken, maar volgens mij geen promotor van het circus. Sinds het nieuwe contract staat de druk erop om de aandacht voor het WRC uit te bouwen. Hopelijk lukt het ze om een boel extra aandacht op de vooraanstaande nationale zenders te regelen, en zijn we niet alleen op MotorsTV aangewezen.
Ik kan me niet voorstellen dat de locatie voor de trailers breekpunt is. Ik las dat ze zich de reclame rechten toeeigenen voor de publieksproeven. Begrijpelijk vanuit het streven om wereldwijde media en reclamecontracten te verkopen* Maar ook begrijpelijk dat de Duitse organisatie van de rally die reclameruimte zelf wil/moet verkopen om het budget rond te krijgen.
Maurice
*Wel eens afgevraagd waarom je op TV wel de reclameborden ziet, en in het echt bijna nooit? Da's omdat de filmcrew met de organisatie afspraken maakt over waar ze gaan staan, en de organisatie daar ter plekke spandoeken ophangt! Op publieksproeven als Circus Maximus werkt dat anders...