Rally op tv

Alles over TV, DVD, tijdschriften etc

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor MartijnS » vr dec 04, 2009 10:52

Dan zijn wij goedkoop uit met Ziggo dan ;)
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor erikjan » vr dec 04, 2009 10:54

MartijnS schreef:Dan zijn wij goedkoop uit met Ziggo dan ;)


en voor 6 euro erbovenop heb je het digitaal totaal pakket, compleet met zenders waar je of geen snars van snapt of wat je je schoonmoeder niet wilt laten zien ;-)
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor Campos » vr dec 04, 2009 11:44

MartijnS schreef:Dan zijn wij goedkoop uit met Ziggo dan ;)

Ik gok dat er bij erikjan en bij jou thuis ook nog wel wat extra kosten in rekening gebracht worden ;)
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Coow » vr dec 04, 2009 11:50

Ligt er bij jullie geen glasvezel?
Wij hebben 'ons brabant net' en hebben standaard MotorsTV.
Misschien iets om eens na te kijken, anders wordt het inderdaad een duur grapje.
Coow
 
Berichten: 24
Geregistreerd: wo feb 11, 2009 11:01
Woonplaats: Veldhoven

Berichtdoor MartijnS » vr dec 04, 2009 12:03

Campos schreef:Ik gok dat er bij erikjan en bij jou thuis ook nog wel wat extra kosten in rekening gebracht worden ;)


We hebben al wel digitale tv, maar geen extra zenders :)
Martijn Schouten
MartijnS
 
Berichten: 5532
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 17:04
Woonplaats: Sprang-Capelle

Berichtdoor erikjan » vr dec 04, 2009 12:09

Campos schreef:
MartijnS schreef:Dan zijn wij goedkoop uit met Ziggo dan ;)

Ik gok dat er bij erikjan en bij jou thuis ook nog wel wat extra kosten in rekening gebracht worden ;)


inderdaad, het komt bovenop het basisabonnement van ongeveer 15 euro, maar da's even duur als het oude kabelabonnement in m'n woonplaats Almeloo
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor mmrizio » vr dec 04, 2009 13:09

Toen MotoGP uit het Eurosport assortiment ging, werd het overgenomen door RTL7. Eurosport is een behoorlijk vooraanstaand kanaal, dat door heel Europa wordt uitgezonden, MotorsTV zit volgens mij zo'n beetje overal achter de decoder.
WRC is minder populair dan MotoGP, maar het zou mij niets verbazen als de nationale tv zenders nu veel meer interesse hebben.

Misschien is het voor Frank en consorten een optie om wat meer WK materiaal uit te zenden? De afgelopen tijd was zijn WRC samenvatting vaak kort en had iedereen de Eurosport uitzending/herhaling al gezien. Als hij korter op de bal kan spelen met langere uitzendingen en goed commentaar wordt veel interessanter, wellicht ook voor RTLGP adverteerders.

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor RobinV-Rally » vr dec 04, 2009 13:14

mmrizio schreef:Misschien is het voor Frank en consorten een optie om wat meer WK materiaal uit te zenden? De afgelopen tijd was zijn WRC samenvatting vaak kort en had iedereen de Eurosport uitzending/herhaling al gezien. Als hij korter op de bal kan spelen met langere uitzendingen en goed commentaar wordt veel interessanter, wellicht ook voor RTLGP adverteerders.

Maurice

Zou kunnen, maar het draait bij RTL om 1 ding: geld/sponsoring. Dus als het WRC een beetje sponsort bij Frank, dan moet hij het uitzenden. Maar daar moet het RDO en het NL Sprint en het IRC niet onder lijden vind ik... Wel een prima optie! Frank was zeer goed bezig de laatste tijden! Alle uitzendingen 1 uur lang maken, en lekker rally kijken!!! Geen autocross graag
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
Avatar gebruiker
RobinV-Rally
 
Berichten: 1172
Geregistreerd: di jun 10, 2008 14:33
Woonplaats: Regio Helmond

Berichtdoor Campos » vr dec 04, 2009 13:42

RobinV-Rally schreef:Dus als het WRC een beetje sponsort bij Frank, dan moet hij het uitzenden.

Dat is ongeveer hetzelfde als: Grolsch moet mij geld geven om hun bier te drinken.
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Patrickdeh » vr dec 04, 2009 13:50

Campos schreef:
RobinV-Rally schreef:Dus als het WRC een beetje sponsort bij Frank, dan moet hij het uitzenden.

Dat is ongeveer hetzelfde als: Grolsch moet mij geld geven om hun bier te drinken.


Dat je in een kroeg TV kijkt wil niet zeggen dat ze beide hetzelfde werken.

Als er een sponsor is dan wordt het uitgezonden. Denk maar aan RTL-transportwereld. Zonder sponsor wordt dat meteen van de buis gehaald.
Volg me op Facebook, Twitter, en YouTube om nooit een video te missen!
Avatar gebruiker
Patrickdeh
 
Berichten: 472
Geregistreerd: vr jun 13, 2008 12:06
Woonplaats: Nootdorp

Berichtdoor mmrizio » vr dec 04, 2009 14:25

En F1 sponsort RTLGP en MotoGP sponsort RTLGP en....

RTL is een commerciele omroep, dus moet er gesponsord worden. Bij Rally Report zijn het vooral de sponsors achter een aantal grote teams die door middel van sponsoring aan naamsbekendheid werken. Dus niet alleen het volk langs de proeven proberen te bereiken, maar ook de rallyfans achter de buis.

Bij F1 en MotoGP zijn er ook veel andere bedrijven die met spotjes in de zendtijd van de programma's hun doelgroep kunnen bereiken en daar geld voor over hebben. Maar ook daar zag je ING, State of Art en andere sponsoren van de (top)teams.

Ik denk dat WRC eerder in de tweede dan in de eerste categorie valt. De rechten zullen aanzienlijk goedkoper zijn dan die van F1 en MotoGP, dus de tarieven zullen ook lager zijn. Waarschijnlijk kijken er ook minder mensen naar...

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor Wolter » vr dec 04, 2009 14:25

RobinV-Rally schreef:Zou kunnen, maar het draait bij RTL om 1 ding: geld/sponsoring. Dus als het WRC een beetje sponsort bij Frank, dan moet hij het uitzenden.

Maurice geeft in zijn voorstel toch aan dat het budget voor de WRC-rechten kan worden gehaald uit meer reclame-inkomsten. Dit omdat het WRC nou eenmaal iets spectaculairder is dan het RDO en daardoor mogelijk meer/sterke adverteerders kan aantrekken (en dus niet de bekende kleintjes als Riwald, Bribus, Autosportcompany, etc.).

Weet niet of het haalbaar is, maar is zeker een voorstel dat overwogen moet worden. Ik zie er -als buitenstaander- wel potentieel in.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Wolter » vr dec 04, 2009 14:32

mmrizio schreef:En F1 sponsort RTLGP en MotoGP sponsort RTLGP en....

RTL is een commerciele omroep, dus moet er gesponsord worden. Bij Rally Report zijn het vooral de sponsors achter een aantal grote teams die door middel van sponsoring aan naamsbekendheid werken. Dus niet alleen het volk langs de proeven proberen te bereiken, maar ook de rallyfans achter de buis.

Bij F1 en MotoGP zijn er ook veel andere bedrijven die met spotjes in de zendtijd van de programma's hun doelgroep kunnen bereiken en daar geld voor over hebben. Maar ook daar zag je ING, State of Art en andere sponsoren van de (top)teams.

Ik denk dat WRC eerder in de tweede dan in de eerste categorie valt. De rechten zullen aanzienlijk goedkoper zijn dan die van F1 en MotoGP, dus de tarieven zullen ook lager zijn. Waarschijnlijk kijken er ook minder mensen naar...

Maurice

Even op je laatste alinea inhaken:
Ik denk ook dat er naar het WRC minder mensen kijken dan naar F1 en MotoGP. Maar daar is ook een belangrijke rol voor de media in weggelegd. Ik vind bijvoorbeeld MotoGP weinig aan, maar het wordt wel redelijk groots gebracht. Als het WRC een beetje meer cachet krijgt (en dat komt goed met types als Raikkonen en Block) is er iets sensationelers van te maken.

En in NL zijn we daar geweldig goed in: Omdat de NOS ongeveer elk weekend in de winter de gehele dag besteedt aan schaatssport is het heel erg populair...in Nederland tenminste. (kijk voor de gein eens bij ''internationale'' wedstrijden naar de reclameborden langs de baan: allemaal nederlandse bedrijven).
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Holkers » vr dec 04, 2009 14:37

Dat komt omdat we vroeger een keer een schaatwedstrijdje wonnen en daarom dachten dat we daar zo goed in zijn, dat we het wel elke dag moeten uitzenden en omdat de heer Smeets nog steeds met een [zelf invullen] naast Ria Visser mag zitten om in zijn zelfgehaakte aloha-wintertruien de ene schaats-cliche achter de andere over tafel mag gooien.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor Robert_ » vr dec 04, 2009 14:40

Schaatsen is de meest beoefende sport in Nederland, na voetbal. Logisch dat daar veel aandacht en geld aan wordt besteed. Beetje kip-ei verhaal, maar ik ga er niet vanuit dat het schaatsen populair is geworden door televisie, eerder andersom. Omdat (recreatief) schaatsen zo populair is, gaat er ook enorm veel geld in om. Er is geen enkel land op de wereld waar schaatsen zo populair is als hier.
Afbeelding
www.robertvierhout.nl
Avatar gebruiker
Robert_
 
Berichten: 662
Geregistreerd: vr mei 18, 2007 9:30
Woonplaats: Nunspeet

VorigeVolgende

Keer terug naar TV en Multimedia

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron