kadett c coupe rally uitvoering

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Co Voorty » di apr 07, 2009 20:26

hans vermeer schreef:
P2000 schreef:
Geert coupe gte schreef:
Dit zijn dus de heilige hallen van opel


Afbeelding

Afbeelding


Yep! De wit/gele is wel een echte ex wedstrijd auto.
De geel zwarte is dezelfde als op jouw foto's,auto is overigens tussentijds wel een keer overgespoten.


Is dat effe lekkerbekken, bij de buurtjes :shock:

Hans


waar is dit heilige der heilige ? is dit vrij te bezoeken?
Co Voorty
 
Berichten: 40
Geregistreerd: za dec 06, 2008 17:47

Berichtdoor jacques clausing » vr mei 08, 2009 21:33

[quote="antoine"]Heeft er iemand foto's van de kadett waarmee het echtpaar Sorensen in 1978 nationaal kampioen is geworden?

Ja, ik heb verschilende foto's van zijn kadett GT/E en was ook een kennis van hem. Ben een paar keer bij hem thuis geweest in Zevenbergen.
De foto's heb ik nog niet digitaal.

Rallygroet
Sjaak Clausing
jacques clausing
 
Berichten: 4
Geregistreerd: wo maart 04, 2009 11:46
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor antoine » vr mei 08, 2009 21:37

jacques clausing schreef:
antoine schreef:Heeft er iemand foto's van de kadett waarmee het echtpaar Sorensen in 1978 nationaal kampioen is geworden?


Ja, ik heb verschilende foto's van zijn kadett GT/E en was ook een kennis van hem. Ben een paar keer bij hem thuis geweest in Zevenbergen.
De foto's heb ik nog niet digitaal.

Rallygroet
Sjaak Clausing


Sjaak, heb je misschien ook foto's van zijn Renault 5 alpine daar kan je mij heel erg blij mee maken. :D
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor jacques clausing » vr mei 08, 2009 23:00

antoine schreef:
jacques clausing schreef:
antoine schreef:Heeft er iemand foto's van de kadett waarmee het echtpaar Sorensen in 1978 nationaal kampioen is geworden?


Ja, ik heb verschilende foto's van zijn kadett GT/E en was ook een kennis van hem. Ben een paar keer bij hem thuis geweest in Zevenbergen.
De foto's heb ik nog niet digitaal.

Rallygroet
Sjaak Clausing


Sjaak, heb je misschien ook foto's van zijn Renault 5 alpine daar kan je mij heel erg blij mee maken. :D


Dan zou ik in mijn foto archief moeten duiken, want ik weet dit niet zeker.
Je hoort nog wel.
jacques clausing
 
Berichten: 4
Geregistreerd: wo maart 04, 2009 11:46
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor whity » zo nov 01, 2009 7:37

P2000 schreef:
Jaccoooo schreef:
rellie kel schreef:Afbeelding


wat is dit voor motor ?(lijkt wel wat op een 400 motor)of is het zo'n blok waar Hans Poortman nu mee rijdt?


De 400 motor zoals wij hem kennen uit de ascona/manta is een doorontwikkeling van deze motor.De cilinderkop is een ontwikkeling van dr. Schrick en werd op basis van een 2 liter onderblok gebruikt in de formule 2 zo rond 1972/73.later is opel de motor gaan gebruiken voor het zogenaamde "project rundstrecke" waarbij opel met 2 kadett gt/e's ging deelnemen in het Deutsche Rennsport Meistershaft zeg maar het toemalige DTM.tegerlijkertijd werd gekeken of de motor ook geschikt was als rally motor voor in de gt/e.

Zowel het toerwagen project als het 16V rally project liep uit op een drama.ondanks dat de motor over voldoende vermogen beschikte lukte het niet om hem betrouwbaar te krijgen.Het enige succes was een overwinning voor Rohrl met een 16V kadett in de rally van Ieper in 1976.

Met de komst van Tony Fall als teamchef in 1978 werd besloten de motor door te laten ontwikkellen bij de engelse firma Cosworth.Deze motor zou dienst gaan doen in het nieuwe rally wapen op basis van de ascona b.
Cosworth verbeterde de kop en gebruikte als basis onderblok de 2.3 diesel uit de rekord waar uit eindelijk de beroemde 400 motor uit onstond.

Dit is een zo een Formule 2 motor uit 1972

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Patrick Meijer heeft zo,n cylinderkop weten te bemachtigen zoals hierboven is afgebeeld en is gaat straks aan het bouwen met een nieuwe Kadett waar deze motor straks in komt, de kop ligt nu bij Gerent waar hij helemaal nieuw wordt opgebouwd. Deze kop[pen] zijn zeer zeldzaam ik denk dat er nog 2 a 3 nog ergens rondzwerven Opel heeft er toen 100 laten maken voor de homologatie 95 hebben ze er weggegooid en 5 zijn er voor de rally of racerij gebruikt.
whity
 

Berichtdoor P2000 » zo nov 01, 2009 12:10

@ René

Klopt inderdaad,die kop en nog wel meer interessante delen.
Denkt dat dat een heel mooi project gaat worden!.

Wat betreft die aantallen,een maat van me staat in contact met een aantal oude monteurs van Opel. Volgens hun zijn er wel meer gebruikt dan 5,simpelweg omdat ze altijd kapot gingen! Gerent Motorsport heeft een techniek ontwikkeld om de koppen betrouwbaarder te maken.

En er zijn er inderdaad nog een aantal over:

-Meijer heeft er 1.
-Gerent zelf heeft er 1,
-een klant van Gerent heeft er 1 in een Manta gebruikt.
-Bij Claus Böhm motorsport zijn er met 1 bezig.
-een kennis van me heeft zelfs 2 complete motoren incl Kugelfisher injectie en 2 originele DRM body's
-En in Zwitserland schijnt nog ergens een Formule 2 motor te zitten in een complete F2 auto.

Het is mooi dat er hier in Nederland iemand mee gaat rijden,zo blijkt toch wel dat we in ons landje best nog wel wat zeldzaam rally spul hebben.
Zo rijd er hier ook nog een ex Walther Rohrl fabrieks Kadett c chassis rond,ooit nog naar Nederland gehaald door Henk Vossen.

Maar niet alleen Opel,ondekte laatst nog een ex Marku Állen Fiat 131 Abarth uit het WK van 1981!
P2000
 
Berichten: 387
Geregistreerd: wo mei 07, 2008 20:30
Woonplaats: Sleeuwijk

Berichtdoor briljant » zo nov 01, 2009 12:16

Dit is dus de originele wel gehomologeerde 16 v cilinderkop?
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor Hans Poortman » zo nov 01, 2009 13:33

briljant schreef:Dit is dus de originele wel gehomologeerde 16 v cilinderkop?



Ja
Hans Poortman
 
Berichten: 208
Geregistreerd: za apr 15, 2006 19:53

Berichtdoor OPEL RALLY » zo nov 01, 2009 16:12

Volgens mij is dit dezelfde kop:
Kadett E 4x4 Ralley

http://home.claranet.de/ofs2/rallye/kad ... /index.htm
To finish first, you first have to finish!
RALLYTEAM BORGERS.
Avatar gebruiker
OPEL RALLY
 
Berichten: 170
Geregistreerd: do jan 24, 2008 21:05
Woonplaats: bennekom

Berichtdoor Theo Dage » zo nov 01, 2009 19:23

OPEL RALLY schreef:Volgens mij is dit dezelfde kop:
Kadett E 4x4 Ralley

http://home.claranet.de/ofs2/rallye/kad ... /index.htm



NEE, dit is een 400 motor!!!!

Het leuke is dat er bij deze auto een 400 motor inligt, de auto's die tijdens Paris-Dakar gebruik zijn reden met een Ford-Zakspeed motor :shock: :shock:
Als je denkt dat veilligheid "duur" is, probeer dan eens een ongeluk :!:
Avatar gebruiker
Theo Dage
 
Berichten: 1214
Geregistreerd: ma nov 03, 2003 19:00

Berichtdoor Theo Dage » zo nov 01, 2009 19:24

briljant schreef:Dit is dus de originele wel gehomologeerde 16 v cilinderkop?


Kunnen sommige Kadett rijders eens een voorbeeld aannemen en de illegale 16V motor er uit halen :idea: :idea:
Als je denkt dat veilligheid "duur" is, probeer dan eens een ongeluk :!:
Avatar gebruiker
Theo Dage
 
Berichten: 1214
Geregistreerd: ma nov 03, 2003 19:00

Berichtdoor Roger en Jolanda » zo nov 01, 2009 19:38

of met een Kadett(d) 400 aan de start komen ........
:shock: 8) www.rallyteamvandesande.nl
niet geremd door enige vorm van kennis
Roger en Jolanda
 
Berichten: 635
Geregistreerd: zo feb 22, 2009 8:32

Berichtdoor Jaccoooo » zo nov 01, 2009 20:17

Theo Dage schreef:
briljant schreef:Dit is dus de originele wel gehomologeerde 16 v cilinderkop?


Kunnen sommige Kadett rijders eens een voorbeeld aannemen en de illegale 16V motor er uit halen :idea: :idea:


hoe moeten ze daar nou een voorbeeld aannemen,het lijkt me duidelijk dat die koppen niet voor het oprapen liggen :roll:
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor briljant » zo nov 01, 2009 20:26

Jaccoooo schreef:
Theo Dage schreef:
briljant schreef:Dit is dus de originele wel gehomologeerde 16 v cilinderkop?


Kunnen sommige Kadett rijders eens een voorbeeld aannemen en de illegale 16V motor er uit halen :idea: :idea:


hoe moeten ze daar nou een voorbeeld aannemen,het lijkt me duidelijk dat die koppen niet voor het oprapen liggen :roll:
Daarom is een Kadett met zo'n cilinderkop ook echt bijzonder en dus wel gehomologeerd.
Bastiaan van Lingen
Avatar gebruiker
briljant
 
Berichten: 3178
Geregistreerd: di nov 12, 2002 19:45
Woonplaats: Hoogenweg

Berichtdoor Theo Dage » ma nov 02, 2009 13:19

Jaccoooo schreef:
Theo Dage schreef:
briljant schreef:Dit is dus de originele wel gehomologeerde 16 v cilinderkop?


Kunnen sommige Kadett rijders eens een voorbeeld aannemen en de illegale 16V motor er uit halen :idea: :idea:


hoe moeten ze daar nou een voorbeeld aannemen,het lijkt me duidelijk dat die koppen niet voor het oprapen liggen :roll:


Het lijkt mij duidelijk dat je hier dan geen illegale cilinderkop voor gaat gebruiken zoals sommige nu doen :shock: :shock: :oops: :oops: :roll: :roll:
Als je denkt dat veilligheid "duur" is, probeer dan eens een ongeluk :!:
Avatar gebruiker
Theo Dage
 
Berichten: 1214
Geregistreerd: ma nov 03, 2003 19:00

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten