Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
denny schreef:Heb ik een andere vraag betreffende dit onderwerp.
Ik heb bij mijn citroen ax het remsysteem omgebouwd tot een Y-systeem. De leiding naar achter loopt in via de remdrukregelaar naar de hydraulische handrem. Vanuit de handrem loopt hij naar een T-blokje die de twee ingangen van een originele remkrachtverdelerop de achteras voedt. Van daaruit gaat deze verder naar de achterklauwen. de remdrukregelaar staat helemaal open dus vol druk.
De reden dat ik de originele drukverdeler (drukreduceerder) erop heb laten zitten is omdat de instelbare drukrelegaar niet de druk zo ver kan terug brengen als deze. De originele verminderd nl de druk van bv 100 bar naar 25 bar terwijl de instelbare maximaal iets van 58% reduceerd.
Nu wil echter het verhaal dat het op de voetrem goed werkt maar dat de hydraulische handrem maar een zeer minimaal effect geeft. Als je hem aantrekt lijkt er vol druk op te staan echter komt dit niet op de achterwielen te staan. (er lijkt eerst loze slag in te zitten tot een moment dat hij niet hoger kan waarop hij ineens heel hard aanvoeld) Ook komt als je de voetrem intrapt en daarna de handrem aantrekt de voetrem iets omhoog. Dit lijkt mij ook niet juist in een gesloten systeem.
Als je de handrem aantrekt en daarna de voetrem duw je de handrem naar beneden
eerst de voetrem en daarna de handrem erop zetten heeft meer effect omdat de hydraulische handrem dan de druk van de voetrem vasthoud.
Alles is aangesloten de door de fabrikant geleverde beschrijving (QSP is de handrem van, wilwood is de leverancier van de drukregelaar). De aansluiting van de remcilinder van de handrem lijkt raar (achterste aansluiting is ingaand, voorste is uitgaand) maar klopt met de beschrijving.
Hebben jullie zo een idee waar het probleem kan liggen? Ik kan me voorstellen dat de originele drukverdeler de spelbederver is maar waarom komt dan het pedaal omhoog bij handremgebruik
daarnaast Hoe ontlucht je zo'n systeem goed?
ps setup plaatje
Mark Verhoeven schreef:denny schreef:Heb ik een andere vraag betreffende dit onderwerp.
De beïnvloeding tussen voetrem en handrem is normaal bij zo'n systeem en de originele begrenzer zal zeker de oorzaak zijn dat de handrem niet goed functioneert!
Waarom zet je die niet voor de handrem?
P.S. Ik heb het vermoeden dat de regelbare remdrukregelaar er nu voor niks in zit, of kan je er de remkracht toch nog mee variëren?
denny schreef:kan de originele remkrachtbegrenzer eruit? of krijg ik dan teveel druk op de achterwielen? zelfs als ik de instelbare helemaal dichtdraai?
blokeren kan hij dus dat is geen probleem
LeonM schreef:denny schreef:kan de originele remkrachtbegrenzer eruit? of krijg ik dan teveel druk op de achterwielen? zelfs als ik de instelbare helemaal dichtdraai?
blokeren kan hij dus dat is geen probleem
Het is of - of. De instelbare vervangt de originele. De originele bepaald zelf de remkracht/druk achter (mits juist werkend/afgesteld), met de instelbare kun je zelf bepalen hoeveel remkracht/druk je achter wilt.
denny schreef:LeonM schreef:denny schreef:kan de originele remkrachtbegrenzer eruit? of krijg ik dan teveel druk op de achterwielen? zelfs als ik de instelbare helemaal dichtdraai?
blokeren kan hij dus dat is geen probleem
Het is of - of. De instelbare vervangt de originele. De originele bepaald zelf de remkracht/druk achter (mits juist werkend/afgesteld), met de instelbare kun je zelf bepalen hoeveel remkracht/druk je achter wilt.
ja maar het probleem wat ik zag is dt de instelbare niet zo ver terug te zetten is als de originele. waar ik bang voor was is dat als je alleen de instelbare gbruikt dat je dus veel te veel druk op je achterwielen hebt.
ik wil dus zeg maar niet elke rempoging een mooie pirouette draaien.
origineel reduceert nl ongeveer 75% de instelbare tot maximaal 58% als ik me niet vergis.
het blijft een verschrikkelijk lichte achterkant he (wel zwaarder geworden door de schijfremmen achter maar toch)
denny schreef:LeonM schreef:denny schreef:kan de originele remkrachtbegrenzer eruit? of krijg ik dan teveel druk op de achterwielen? zelfs als ik de instelbare helemaal dichtdraai?
blokeren kan hij dus dat is geen probleem
Het is of - of. De instelbare vervangt de originele. De originele bepaald zelf de remkracht/druk achter (mits juist werkend/afgesteld), met de instelbare kun je zelf bepalen hoeveel remkracht/druk je achter wilt.
ja maar het probleem wat ik zag is dt de instelbare niet zo ver terug te zetten is als de originele. waar ik bang voor was is dat als je alleen de instelbare gbruikt dat je dus veel te veel druk op je achterwielen hebt.
ik wil dus zeg maar niet elke rempoging een mooie pirouette draaien.
origineel reduceert nl ongeveer 75% de instelbare tot maximaal 58% als ik me niet vergis.
het blijft een verschrikkelijk lichte achterkant he (wel zwaarder geworden door de schijfremmen achter maar toch)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten