Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Dan zou ik er haast niet meer aan beginnen...
leor888 schreef:Hier in Zweden hebben ze een afgeleide sport die ze "Folkrace" noemen.
Zit een beetje tussen rally en autocross in geloof ik. Ik ben van plan dat deze zomer eens te bekijken.
Het principe is dat je met een goedkope auto probeert te rijden.
Het grappige ervan is namelijk dat degene die wint (maar misschien wel iedereen willekurig) zijn auto moet verkopen voor een relatief klein bedrag als een mede coureur er om vraagt.
Dan laat je het dus wel uit je hoofd om een dure auto te gebruiken. En toch blijft het een eerlijk spelletje omdat je met gelijkwaardig materieel rijdt.
Folkrace wordt hier op "circuits" gehouden net als autocross. Maar soms worden op dezelfde circuits ook rallies gereden.
In rallies zelf worden hier overigens de coureurs wel in ervaringsklasses onderverdeeld. junioren die "voor spek en bonen" meerijden en dan klasse a, b en c (dacht ik) dus sluit wel aan bij een eerder genoemd idee hierboven. Misschien toch ook iets om daar verder naar te kijken?
joostkusters schreef:misschien is het ook een idee om nieuwe mensen makkelijker in een rallywagen te laten stappen, ik weet ook wel dat veel mensen niet helemaal weten hoe het zit met verkrijgen van de juiste licenties, en het bouwen van een auto. veel mensen denken dat rally veel te duur is (duizenden euro's)
ik wil wel een soort starters hulp opzetten, met goedkope auto's voor de verhuur, dus zeg maar vanaf 700 a 1000 euro voor een rallyspint, en info en wegwijs maken van mensen met licenties, hulp met service etc etc.
Ik heb nog wel een MK1 escort Gr 4 in de hoek staan die we kunnen gebruiken, en ik regel er wel wat leuke auto's bij.
zou hier ook daadwerkelijk interesse voor zijn.
reageer hier op het forum , of persoonlijk op powertuning@gmail.com
kijken of dit zou helpen met meer mensen in de rallysport krijgen, maar ook om de sprint wat omhoog te trekken met meer mensen en auto's
Ook met een aantal mensen op beurzen of id staan.
ik heb zelf ook niet echt geld, (anders was de legacy al klaar)
maar ik ben wel bereid iets te doen, en/of op te zetten.
dwarse rallygroet joost
patlip schreef:Dan zou ik er haast niet meer aan beginnen...
hoezo niet aan beginnen wat is een rallysprint minder dan een rally dan??
leg eens uit
gr patrick
Berto schreef:Berry,
Je zou eens met Jan v/d Marel moeten gaan praten (serieus).
Hij wil ook de sprint weer op het "oude" niveau hebben (vertelde hij in Emmeloord).
Dat is ook de reden dat hij elke keer start in de sprint volgens hem.
Misschien kunnen jullie samen wat bereiken........
Overigens denk ik niet dat de sprinters een ondergeschoven kindje zijn hoor, er zijn gewoon te weinig sprinters.
15 jaar terug bijvoorbeeld begon iedereen met sprints rijden, dat was je nodig voor je rallylicentie en het was normaal dat je 1 of 2 seizoenen alleen sprint reed.
Tegenwoordig gaan er veel rijders na een cursus zo snel mogelijk rally's rijden.
De budgetten zijn ook groter dan toen.
Maar dat is geweest, al zie ik persoonlijk nog steeds de sprint als DE kweekvijver voor de rallysport.
joostkusters schreef:misschien is het ook een idee om nieuwe mensen makkelijker in een rallywagen te laten stappen, ik weet ook wel dat veel mensen niet helemaal weten hoe het zit met verkrijgen van de juiste licenties, en het bouwen van een auto. veel mensen denken dat rally veel te duur is (duizenden euro's)
ik wil wel een soort starters hulp opzetten, met goedkope auto's voor de verhuur, dus zeg maar vanaf 700 a 1000 euro voor een rallyspint, en info en wegwijs maken van mensen met licenties, hulp met service etc etc.
Ik heb nog wel een MK1 escort Gr 4 in de hoek staan die we kunnen gebruiken, en ik regel er wel wat leuke auto's bij.
zou hier ook daadwerkelijk interesse voor zijn.
reageer hier op het forum , of persoonlijk op powertuning@gmail.com
kijken of dit zou helpen met meer mensen in de rallysport krijgen, maar ook om de sprint wat omhoog te trekken met meer mensen en auto's
Ook met een aantal mensen op beurzen of id staan.
ik heb zelf ook niet echt geld, (anders was de legacy al klaar)
maar ik ben wel bereid iets te doen, en/of op te zetten.
dwarse rallygroet joost
ferry bakker schreef:Berto schreef:Berry,
Je zou eens met Jan v/d Marel moeten gaan praten (serieus).
Hij wil ook de sprint weer op het "oude" niveau hebben (vertelde hij in Emmeloord).
Dat is ook de reden dat hij elke keer start in de sprint volgens hem.
Misschien kunnen jullie samen wat bereiken........
Overigens denk ik niet dat de sprinters een ondergeschoven kindje zijn hoor, er zijn gewoon te weinig sprinters.
15 jaar terug bijvoorbeeld begon iedereen met sprints rijden, dat was je nodig voor je rallylicentie en het was normaal dat je 1 of 2 seizoenen alleen sprint reed.
Tegenwoordig gaan er veel rijders na een cursus zo snel mogelijk rally's rijden.
De budgetten zijn ook groter dan toen.
Maar dat is geweest, al zie ik persoonlijk nog steeds de sprint als DE kweekvijver voor de rallysport.
Nou ik denk dat de sprint in ALMERE wel een ondergeschoven kindje was en is.
wij zijn eerste algemeen geworden en konden even 1 minuut op het start podium (MET DANK AAN MARCO VAN BARNEVELD ) anders hadden we gelijk door kunnen rijden naar service.
en met de prijs uitreiking hadden we ook geen bekers UUUUHHH nee die zijn er niet,,,,,,vergeten.
zou dit ook bij wevers zijn gebeurt ?
Ik vind Eep Borgers de man die het meest voor de sprinters doen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten