Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten
Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
door antoine » zo dec 02, 2007 20:45
ferry bakker schreef:Patmeister schreef:ferry bakker schreef:Loeb nog nooit van gehoord, bedoel jij niet Sinke & Meijs denk het wel he ?
Nee, wel de dikke en de dunne.............

Ja de DIKKE EN DE DUNNE ... maar ja bij dik denk ik meer aan een rijder uit het altijd mooie Tricht.
Ik vind Pascal niet dik hoor
Ps ik zit zelf ook wel op mijn geboorte gewicht

Aan het oefenen voor 5 december?

-

antoine
-
-
door Niels van de Poll » zo dec 02, 2007 21:32
Corne schreef:StevenK schreef:Corne schreef:Zo jammer dat Grönholm z'n carrière niet af heeft kunnen sluiten met een titel voor Ford

Ford had de titel toch al binnengehaald?
Zeker, maar ik denk dat de rijderstitel belangrijker voor hen is..
De rijderstitel is belangrijker voor in dit geval Gronholm. De constructeurs titel zal voor het merk belangrijker zijn.
-

Niels van de Poll
-
-
door Huufke » zo dec 02, 2007 22:13
Corne schreef:Niels van de Poll schreef:De rijderstitel is belangrijker voor in dit geval Gronholm. De constructeurs titel zal voor het merk belangrijker zijn.
Denk het niet

Dan denk je niet het juiste.
In het land der blinden, is éénoog koning.
-
Huufke
-
-
door rally for ever » zo dec 02, 2007 23:06
Corne schreef:Niels van de Poll schreef:De rijderstitel is belangrijker voor in dit geval Gronholm. De constructeurs titel zal voor het merk belangrijker zijn.
Denk het niet

Weet wel zeker van wel!
Doch jo ding, en lit de lju rabje!

-

rally for ever
-
-
door spookie » ma dec 03, 2007 15:49
ff een voorproefje van mijn foto's uit the UK

-

spookie
-
-
door Starkoo » ma dec 03, 2007 17:41
Filmpje 1 daar zit ook Mark bij!
-

Starkoo
-
door Wim Salabim » ma dec 03, 2007 17:50
Starkoo schreef:Filmpje 1 daar zit ook Mark bij!
Nee hoor

volgens mij is dat Kuipers!
-
Wim Salabim
-
-
door briljant » wo dec 05, 2007 17:52
Ik heb nog niemand iets horen zeggen van het uitstapje van Hans Weijs Jr in het Millennium Stadium.
Het weer opbouwen van de proef duurde +/- 10 min
Bastiaan van Lingen
-

briljant
-
-
door JoostS » wo dec 05, 2007 19:00
Mwah, was in 5 minuten (runs) volgens mij wel klaar

Kleinjan was ook flink blokken aan het vegen

-

JoostS
-
-
door sir_tap » wo dec 05, 2007 22:17
briljant schreef:Ik heb nog niemand iets horen zeggen van het uitstapje van Hans Weijs Jr in het Millennium Stadium.
Het weer opbouwen van de proef duurde +/- 10 min
Hij probeerde zoveel mogelijk bakjes om te rijden. was aardig gelukt hij had er zo'n 20

-
sir_tap
-
door Jaap Sinke » za dec 08, 2007 20:29
Voor alle volledigheid volgt hier het complete en lange verhaal van ‘de dikke en de dunne’ op avontuur in Wales.
De typische ‘dikke en dunne’ voorbereiding begon al goed. De rode M3 die ingeruild was tegen een verkennings Subaru werd op de vooravond van de rally eerst gestolen.
Vervolgens moest ‘de dunne’ al het voorbereidend werk in z’n eentje op knappen omdat ‘de dikke’ (met dito reet) in Rio de Janeiro zat voor -wat hij noemt- werk.
Zo reed ‘de dunne’ met de Impreza alleen en zonder remmen naar Wales terwijl ‘de dikke’ van Rio via Madrid via Schiphol naar Cardiff vloog om daar kennis te maken met het nieuwe verkenningsvoertuig. Ondertussen was ‘de dunne’ de hele weg voor de gek gehouden door andere Nederlandse equipes omdat de vorige eigenaar van de donkerblauwe Impreza een voor de rallyliefhebbers bekende vrouw (vaak met lederen broek) zou zijn geweest.
Eenmaal aangekomen bij ons ‘Hotel’ blijkt dat dit voornamelijk een pub is en vooral erg populair bij het schorem van Swansea. Naast de live-bands komt men hier graag voor de Free-Fights at the Singleton. Bierglazen in het gelaat stuk slaan is hier toegestaan. Prima plek om uit te rusten tijdens zo’n weekje verkenning en rally. ‘De dikke en dunne’ kijken hun ogen uit.
‘De dikke en de dunne’ doen in het bos van Wales aardig hun best. Vooral de eerste proef gaat niet onaardig. Al na 500 meter vliegen we links achter de wal in. De zijskirts fladderen de rest van de proef aan de auto. Toch zijn we na deze Port Talbot (die met die mega jump) 3e in het Nederlandse klassement. We hadden ons immers goed voorbereid door een heel jaar geen rally te rijden. Wel hebben we dan al een minuut te laat ingeklokt omdat voor de TC Service out het accu lampje is gaan branden. Het is dus maar zeer de vraag of we de rest van de proeven gaan halen.
Voor de tweede proef neemt ‘de dikke’ een kijkje onder de motorkap. De accu staat op ontploffen. Tonnetje rond en met twee rookpluimen links en rechts eruit wordt er (na telefonisch consult met Don van den Heuvel) besloten om alles wat stroom gebruikt aan te zetten. De officials bij de start kijken ons ietwat bewonderend aan als we met de ruitenwissers op de allersnelste stand voor de start staan. Het regende op dat moment namelijk heel even niet. Deze proef zou 4km voor het einde na een lekke band ook het hart uit de velg scheuren. We finishen uiteindelijk op drie wielen en 20 seconden sneller dan vorig jaar. ‘De dunne’ snapt er niks meer van.
Op de service worden we nog even uitgelachen door een Noor. Sinke betekend in noorwegen zoveel als "slome" of "slow guy".
Dat staat wel leuk op een rally auto natuurlijk.
Gelukkig komt deze zelfde man later weer even langs om mee te delen dat die ‘Sinke’ niet helemaal ‘sinke’ is. Leuk.
Helaas zou dat op proef vijf van de wedstrijd weer ontkracht worden. Het mist inmiddels tot aan de zonneklep en we durven niet harder dan stapvoets over de proef.
Marshalls moeten regelmatig wegduiken omdat we ons niet meer op de voorgeschreven route bevinden. Ondertussen is er ook iets mis met de achterwielophanging. De auto gaat als een krab over de weg. Ik moet door de zijruit naar buiten kijken (die totaal beslagen is) en de lampen schijnen permanent rechtsaf het bos in. Tot overmaat van ramp rijden we lek. Gelukkig want we zijn enorm bedreven in het wisselen van wielen op de proef. Het Laurel en Hardy deuntje start in en ‘de dikke en de dunne’ stappen uit. Op de tweede proef is het plankje dat je onder de krik legt om verzakken tegen te gaan blijven liggen. Dus flikkert de auto maar liefst drie keer van de krik. Gelukkig zijn er genoeg marshalls om de auto weer op te tillen. Uiteindelijk krijgen we het wiel erop. Rijden na dik een kwartier weer verder om er achter te komen dat de wielophanging nu definitief uit de body gescheurd is. Stom als we zijn rijden we over de finish van de proef. We hebben over proef vijf ruim een half uur gedaan. Achteraf beter kunnen stoppen op de proef en van de superrally regel gebruik moeten maken.
Uiteindelijk bereiken we op eigen kracht de service.
Ondertussen is de lang verwachtte super-storm dan toch aangekomen en wel op het service terrein in Swansea. Alle tenten gaan de lucht in en de monteurs worden gedwongen om in de stromende regen de smerige rallyauto’s ‘op punt’ te houden. Hulde!
Zo sleutelen en lassen de mannen van van den Heuvel tot diep in de nacht om de ‘classic’ Evo 5 weer rallyklaar te maken. En dat lukt.
Dag twee gaat voor ‘de dikke en de dunne’ relatief geruisloos voorbij. Het zicht is beter maar de motivatie is na de keldering in het klassement een beetje weg. De auto is door de reparatie erg overstuurd geworden. Het lijkt soms wel een oude Manta. Op de service wordt dit euvel opgelost. De tweede boucle is echt vreselijk slecht. Alsof je over ijsschotsen van steen moet rijden. De diepe sporen zijn nu gevuld met water en vooral bergaf kan dat spannend zijn. Voor het gemak lieten we de bescherm kartonnen op de lampenkap zitten bij de start van de eerste proef in de schemer. Tot groot plezier van de officials bij de finish in het pikdonker. De laatste proef van dag twee wordt helaas gecancelled.
Dag drie. Dat de evo nog steeds heel is mag een wonder heten. De proeven liggen er waanzinnig slecht bij.
Dit zou het laatste jaar zijn dat de Evo gehomologeerd is voor gr. N dus besluit ‘de dikke’ nog een keer gas te geven op de laatste proef. Van Jasper geleerd dat je altijd de eerste en de laatste Maximum Attack moet gaan omdat de rest dan zit te slapen. De door “the sun” gesponsorde rally journalist staat nog met 6 seconden voor ons dus we kunnen nog omhoog. En dat lukt we halen hem zelfs in op de proef. Daarna wordt ‘de dikke’ enigszins overmoedig. Een aangekondigde “links vier vol maybe over top” wordt vol in vijf genomen. Het topje zorgt ervoor dat ie achter uit het spoor komt en we vegen met de kont voor door het struikgewas. Een groep wegspringende toeschouwers onthullen een enorme grote boomstronk versiert met rood wit lint en een oranje “pas-op” bordje. Een doffe klap later en het rechter achterwiel staat er weer scheef onder. Maar nu zit de hele wielkast er tegenaan. Verderop spinnen we nog even richting afgrond als ‘de dunne’ het wel welletjes vind. “ Ei Jaap. Gaan we hem hier in het bos laten of wat? ” merkt hij kalmpjes en met zachte G op. We rijden rustig naar de finish. Daar moeten alle McGyver kwaliteiten nog even aangesproken worden om het wiel weer vrij te maken. De verloren tijd moet nog even goed gemaakt worden op de snelweg naar Cardiff. Met 160km/h knallen we met het winkelwagentje naar de finish. Het stuur staat een halve slag scheef en ik hoef het niet te bewegen. Gas los is haaks links en gas erop es haaks rechts.
Als we de enorme perspex finish bokaal in ontvangst hebben genomen beginnen we aan de terugreis. Daar doen we 17 uur over (waarvan we ongeveer 6 uur stil staan in de trein onder de bodem van de Noordzee). Tja. Het kan niet altijd mee zitten.
Als ik deze rally zou moeten samenvatten valt me maar 1 quote binnen.
“Winnen is één keer vaker opstaan dan je wordt neergeslagen.”
Die is overigens van Madeleine Albright.
Groeten Jaap Sinke
-

Jaap Sinke
-
-
door leor888 » za dec 08, 2007 21:17
DaveEVO schreef:Prachtig verhaal Jaap!!

Volledig mee eens! Heel fraai om te lezen
-

leor888
-
door StevenK » za dec 08, 2007 21:25
Jaap Sinke schreef:Dit zou het laatste jaar zijn dat de Evo gehomologeerd is voor gr. N
En een blik op de FIA site leert dat de homologatie is verlengd tot 2009

, tenminste als ik het goed heb rij je met een V op hetzelfde nummer als een VI?
-
StevenK
- Site Admin
-
-
Keer terug naar Wedstrijden