Conrad Euregio Rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor cvgn » zo nov 04, 2007 23:50

Toevallig van Mark gehoord of hij nog plannen heeft voor de komende tijd? Tegenstand genoeg dacht ik zo!

Natuurlijk was dat een van de belangrijkste vragen aan hem, zijn antwoord: heb nu weer meer tijd en het begint meer en meer te kriebelen dus volgend jaar misschien wel een aantal wedstrijden. Zelfs zijn zoontje van 2 jaar vond het prachtig en zei papa ook weer rallyrijden.
Vooral de exotic green staat bovenaan zijn lijstje verzkerde hij ons.
Dus duimen maar dat hij volgend jaar weer start.
Hij was tenslotte toch een publiekslieveling en wordt nog steeds gemist op de rallypaden.

groeten uit Roosendaal
Carine en Lars van Gastel.
cvgn

Berichtdoor Rallyfanaat » zo nov 04, 2007 23:52

Arfman schreef:Het aflinten was inderdaad weer dolle pret. Ik stond op KP Zeldam (waar Stephanie in de sloot schoof) achter een dikke boom, bij een elektriciteitshuisje. Daar werd ik subiet weggestuurd, het lint was immers achter het huisje gespannen. Waarom weet niemand, het zal wel magisch rallyautotegenhoudend lint zijn, daar kan zo'n dikke eik natuurlijk niet tegenop. 50 meter verderop was het lint dwars op de berm gespannen en mocht je dus gewoon in de berm staan, een véél gevaarlijker plek dan achter de boom. Maar ja, dat autotegenhoudend lint he ...

Ik ga normaal altijd achter het lint staan, omdat dat meestal logisch is gespannen. In dit geval hadden de officials de plank echter misgeslagen.

op het zelfde punt hebben wij heel ff gestaan, daarna zijn we naar het onverharde stuk met jump gegaan.. echt gaaf.

maar waar stafanie ging heb je die containers gezien daar? als je daar achter stond werd je steeds weg gestuurd dat vond ik wel goed van de officials. en het aflinten moeten de officials doen volgens een boek wat ze van de wedstrijd leiding krijgen of zo? de officials kunnen er zelf dan weinig aan doen..
Rallyfanaat

Berichtdoor erikjan » zo nov 04, 2007 23:53

die 2e S12 van VanEldik zal ook in 2008 gevuld moeten worden :wink:
erikjan

Berichtdoor Patmeister » zo nov 04, 2007 23:55

cvgn schreef:
Wim Salabim schreef:
myron schreef:
Dirk van Ginneke schreef:
Wie weet van wie de auto is waar Jeroen Laarhuis in rondrijd, de S5 impreza WRC. Ik heb nog nergens het kenteken kunnen zien op een foto.. dus iemand.. ?

R12 WRC

ex Breijer toch?

Ja ex Breijer ja, maar ik vraag me af van wie de auto momenteel is..

Dit is NIET de ex breyer auto, de auto van Mark Breijer is toen hij gestopt is verkocht aan een Engelsman die hem na 3 wedstrijden total loss heeft gereden. Dit hebben we van Mark zelf vernomen tijdens de exotic green rally waar hij toeschouwer was.

groeten uit Roosendaal
Carine en Lars van Gastel.

Heb je wel een kenteken over
Patmeister

Berichtdoor ExTaxi » zo nov 04, 2007 23:56

wout de klerk2 schreef:Dick, je doet al zo lang mee, mag iemand die al drie jaar in dezelfde auto zit het iets makkelijker hebben dan iemand die zijn eerste wedstrijd in een nieuwe auto doet

Nee dat bedoel ik ook helemaal niet Wout, maar op de rechte stukken op Hengelo-Zuid had ik niet verwacht dat hij bij te benen was door Nelis.
ExTaxi

Berichtdoor erikjan » zo nov 04, 2007 23:57

ExTaxi schreef:
wout de klerk2 schreef:Dick, je doet al zo lang mee, mag iemand die al drie jaar in dezelfde auto zit het iets makkelijker hebben dan iemand die zijn eerste wedstrijd in een nieuwe auto doet

Nee dat bedoel ik ook helemaal niet Wout, maar op de rechte stukken op Hengelo-Zuid had ik niet verwacht dat hij bij te benen was door Nelis.

Nelis heeft een turbo, en stukken meer koppel :wink:
erikjan

Onboard filmpjes van vrijdag

Berichtdoor Marc van Dijk » ma nov 05, 2007 0:00

Hallo, op onze website www.rallyonboard.nl heb ik 2 onboard filmpjes (KP2 en KP3) gezet vanuit onze BMW 325i gemaakt tijdens de sprint. Tevens enkele buitenfilmpjes. Mocht je leuke filmpjes of foto's hebben van ons, als je ze even kan mailen dan zet ik ze op de site erbij. Bedankt.
Marc van Dijk

Berichtdoor princess off rally » ma nov 05, 2007 1:41

Rallyfanaat schreef:
Arfman schreef:Het aflinten was inderdaad weer dolle pret. Ik stond op KP Zeldam (waar Stephanie in de sloot schoof) achter een dikke boom, bij een elektriciteitshuisje. Daar werd ik subiet weggestuurd, het lint was immers achter het huisje gespannen. Waarom weet niemand, het zal wel magisch rallyautotegenhoudend lint zijn, daar kan zo'n dikke eik natuurlijk niet tegenop. 50 meter verderop was het lint dwars op de berm gespannen en mocht je dus gewoon in de berm staan, een véél gevaarlijker plek dan achter de boom. Maar ja, dat autotegenhoudend lint he ...

Ik ga normaal altijd achter het lint staan, omdat dat meestal logisch is gespannen. In dit geval hadden de officials de plank echter misgeslagen.

op het zelfde punt hebben wij heel ff gestaan, daarna zijn we naar het onverharde stuk met jump gegaan.. echt gaaf.

maar waar stafanie ging heb je die containers gezien daar? als je daar achter stond werd je steeds weg gestuurd dat vond ik wel goed van de officials. en het aflinten moeten de officials doen volgens een boek wat ze van de wedstrijd leiding krijgen of zo? de officials kunnen er zelf dan weinig aan doen..
hier wil ik ff op in gaan wij officials krijgen een opbouw schema van de organisatie waar instaat hoe we moeten aflinten hier mogen we niet van af wijken alleen als we vinden dat we een paar meter meer moeten linten mag dat voor de rest moet dat in over leg van bv de proeven chef dus in sommige gevallen zal het volgens jullie niet logies staan dat lint maar dan zal het wel staan volgens het opbouw schema in dat geval kan een official weinig doen
princess off rally

Berichtdoor joostkusters » ma nov 05, 2007 2:42

zolang een WRC niet afbrand(en soms zelfs dan nog), is hij nooit totall loss, dus wordt gewoon opgebouwd, schade , hoe groot dan ook is altijd te herstellen, en dat is gewoon ook met deze auto gedaan. als er rolkooi schade is aan een WRC moet deze terug naar de orginele bouwer of met toestemming naar een afgevaardigde, in dit geval Prodrive, die hiervoor SGM in banburry heeft.(steve goddard). mocht de body niet te herstellen zijn, kun je gewoon bij prodrive een nieuwe body kopen, dit kost wel wat, maar dan heb je ook wat!
joostkusters

Berichtdoor Frevo » ma nov 05, 2007 8:56

Wat heb ik gisteren een lekkere dag gehad. Lekker ontspannen, geen grote ergernissen, leuke wedstrijd en maar 1 persoon met een krat bier gezien.. ;)

Wat heb ik trouwens genoten van Wevers! Die was echt ouderwets aan het vegen. Ik vond Wevers in de Corolla altijd erg spectaculair rijden, maar met de Fabia leek dat helemaal weg te zijn. Nu weet ik dat zeker, want nu was het weer vol driftend door de snelle bochten heen. Echt een genot om te zien.
Kuipers reed erg clean (Kuipers en de Winkel kwamen ongeveer op dezelfde manier door) maar wel effectief. Leuk dat hij gewonnen heeft, had ik vooraf niet gedacht.
De Focus van van Merksteijn, wat een dik ding! Qua rijden was het niet de snelste auto om te zien en horen (zal best wel goedkomen) maar het was wel een indrukwekkende verschijning.

Pug 207 S2000 viel me een beetje tegen. Hoewel... de Polo S2000 was me al tegen gevallen, dus ik had wel een bepaalde verwachting.
Het zal best eens snelle auto zijn en qua coureur had er ook een slechtere in kunnen zitten, maar het ding is gewoon niet spectaculair genoeg. Al is het alleen maar door het geluid, of liever gezegd het gebrek eraan. WRC's, grA's/N's, etc hoor je aankomen door het rauwe geluid en de knallen van het ALS. De Clio van JdW hoorde je gillen en knallen bij het schakelen.. maar de 207 komt zonder veel emotie 'aangezoemd'.
Het zal best modern zijn enzo, maar de emotie is wel erg ver weggestopt.
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

Berichtdoor paco » ma nov 05, 2007 9:13

Frevo schreef:

Pug 207 S2000 viel me een beetje tegen. Hoewel... de Polo S2000 was me al tegen gevallen, dus ik had wel een bepaalde verwachting.
Het zal best eens snelle auto zijn en qua coureur had er ook een slechtere in kunnen zitten, maar het ding is gewoon niet spectaculair genoeg. Al is het alleen maar door het geluid, of liever gezegd het gebrek eraan. WRC's, grA's/N's, etc hoor je aankomen door het rauwe geluid en de knallen van het ALS. De Clio van JdW hoorde je gillen en knallen bij het schakelen.. maar de 207 komt zonder veel emotie 'aangezoemd'.
Het zal best modern zijn enzo, maar de emotie is wel erg ver weggestopt.

In Belgie maakten ze anders genoeg geluid, en waren ze snel, maar net als hierboven, waar men het tegen vond vallen dat Verkooijen hem bij kon houden, het is wel een auto voor op snelle proeven, dus niet die k*t industrieproeven met steeds die haakse bochten. Voor zover wij het hebben kunnen zien, is het een stuk sneller dan een top N4, dus als de kosten niet ver uit elkaar liggen, en ik had het geld, wist ik wel waar ik voor zou gaan.
paco

Berichtdoor Frevo » ma nov 05, 2007 9:36

Ja, ik wil auto's zien die bleren, glijden, knallen, driften.. En of dat dan Mark van Eldik is of Jarno van Haren.. Maar een auto die superstrak van de ene bocht naar de andere zoeft doet me een stuk minder. Het kan wel effectief zijn enzo, maar een heel stuk minder spectakel.
En het geluid was echt een stuk minder. Ik stond op een gegeven moment na een bocht waar je de auto's niet zag aankomen. Ik pakte m'n camera op het moment dat ik de auto's hoorde aankomen en met de 207 was ik keer op keer te laat. Die hoorde ik echt niet aankomen.
Afbeelding
www.autofotografie.nl
Trotse vader van Sebastiaan (05-08-2007) en Lauren (28-10-2009)
Frevo

Berichtdoor Sjeik1981 » ma nov 05, 2007 9:40

Frevo schreef:Ja, ik wil auto's zien die bleren, glijden, knallen, driften.. En of dat dan Mark van Eldik is of Jarno van Haren.. Maar een auto die superstrak van de ene bocht naar de andere zoeft doet me een stuk minder. Het kan wel effectief zijn enzo, maar een heel stuk minder spectakel.
En het geluid was echt een stuk minder. Ik stond op een gegeven moment na een bocht waar je de auto's niet zag aankomen. Ik pakte m'n camera op het moment dat ik de auto's hoorde aankomen en met de 207 was ik keer op keer te laat. Die hoorde ik echt niet aankomen.

Ik vond juist het geluid van de 207 prachtig, zo typisch geluid zoveel anders dan de rest idd wel stiller dan m.n. de WRC`s en de groep N. Maar voormij de mooiste auto uit het veld. Dit gaat waarschijnlijk toch de toekomst worden, maar dat moeten we over aantal jaren nog bekijken.

Ben het wel mee eens dat de autos welke mooi glijdend door de bocht komen wel meeste indruk maken, en de WRC`s gingen toch ook vaker strak dan ongecontroleerd door de bochten, dan toch maar de kadetjes etc daar kom je voor daar heb ik van genoten die raggen tenminste die bocht in.
Sjeik1981

Berichtdoor PatrickC2 » ma nov 05, 2007 9:56

Gisteren met Fred (Frevo) naar de rally geweest. Was een zeer geslaagde dag. Erg leuke wedstrijd. We hebben veel tijd rondgebracht op de rondkoers, daardoor veel gezien en (heel) veel foto's gemaakt. Gaat even duren om deze uit te zoeken en na te bewerken.

De Focus van Van Merksteijn is echt een dikke wagen, nog niet zo snel als de Subaru's maar dat komt vast nog wel. Ik vond de Peugeot 207 ook wat tegenvallen, niet zo spectaculair. Wat ook weer opviel was dat de Subaru van Kuipers veel beschaafder klinkt dan die van Van Eldik/De Winkel.
PatrickC2

Berichtdoor Mitsufan » ma nov 05, 2007 10:24

Inderdaad, zo'n gevoel heb ik ook, maar ik heb het idee, dat Kuipers z'n Subaru minder in de toeren gooit dan van Eldik.
Mitsufan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden