Alcohol-, Drugs-, Doping testen voor/tijdens/na een rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor ikkuh_18 » ma okt 01, 2007 15:01

Ik lees hier over verboden middelen enz..

ik ben astmatisch en gebruik daarom Ventoline en Flixiotide, beide terug te vinden op de dopingslijst. nu heb ik is gebeld met de knaf en via www.necedo.nl kon ik heel makkelijk een formulier invullen dat ik astmatisch ben en die medicijnen gebruik...en dna krijg ik een soort van dispensatie voor dat medicijn..zal mij benieuwen
ikkuh_18

Berichtdoor pipo » ma okt 01, 2007 15:15

ikkuh_18 schreef:Ik lees hier over verboden middelen enz..

ik ben astmatisch en gebruik daarom Ventoline en Flixiotide, beide terug te vinden op de dopingslijst. nu heb ik is gebeld met de knaf en via www.necedo.nl kon ik heel makkelijk een formulier invullen dat ik astmatisch ben en die medicijnen gebruik...en dna krijg ik een soort van dispensatie voor dat medicijn..zal mij benieuwen

Is geen probleem .. :wink:
pipo

Berichtdoor ikkuh_18 » ma okt 01, 2007 15:32

pipo schreef:
ikkuh_18 schreef:Ik lees hier over verboden middelen enz..

Is geen probleem .. :wink:

haha ok:P naja kon het nu in iedergeval niet vinden.. ff doorzoeken
ikkuh_18

Berichtdoor Holkers » ma okt 01, 2007 16:03

Je geeft een 'probleem' aan. Belt vervolgens en je krijgt een antwoord en een 'oplossing' d.m.v. dispensatie. Je meld het hier zodat er anderen van kunnen leren; mooi, goed en nuttig. Maar wat wil je nou verder dan? Je hebt toch vrijstelling gekregen voor die medicijnen, waarom verder zoeken?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor pipo » ma okt 01, 2007 16:35

Holkers schreef:Je geeft een 'probleem' aan. Belt vervolgens en je krijgt een antwoord en een 'oplossing' d.m.v. dispensatie. Je meld het hier zodat er anderen van kunnen leren; mooi, goed en nuttig. Maar wat wil je nou verder dan? Je hebt toch vrijstelling gekregen voor die medicijnen, waarom verder zoeken?

Inderdaad ..is toch ok .. :wink:
pipo

Berichtdoor oudegroen » ma okt 01, 2007 16:40

Nog wel even je behandelend arts mee laten tekenen en in je agenda voor over drie jaar vast een aantekening maken dat je 'm moet verlengen...
oudegroen

Berichtdoor ikkuh_18 » ma okt 01, 2007 16:56

Holkers schreef:Je geeft een 'probleem' aan. Belt vervolgens en je krijgt een antwoord en een 'oplossing' d.m.v. dispensatie. Je meld het hier zodat er anderen van kunnen leren; mooi, goed en nuttig. Maar wat wil je nou verder dan? Je hebt toch vrijstelling gekregen voor die medicijnen, waarom verder zoeken?

neej ik bedoelde ermee dat ik het niet terug kon vinden op de site maar die werkte ook maar half... dus moest nog even doorzoeken naar dat bestand...
staat er een beetje krom omschreven :oops:
ikkuh_18

Berichtdoor briljant » ma okt 01, 2007 17:04

ikkuh_18 schreef:

neej ik bedoelde ermee dat ik het niet terug kon vinden op de site maar die werkte ook maar half... dus moest nog even doorzoeken naar dat bestand...
staat er een beetje krom omschreven :oops:
Tevens bij de keuring op de licentie avond bij de KNAF arts vermelden (komt ook op je licenie te staan).
Ik gebruik dat o.a. ook.
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor r199 » di jun 02, 2009 21:38

ff een oud topic ophalen maar ik kwam dit tegen op de site van sporza

Rallyrijder Pieter Tsjoen heeft een voorwaardelijke schorsing van 1 jaar gekregen omdat hij een dopingcontrole had gemist.
De viervoudige Belgische kampioen moest na de Rally van Wallonië naar een dopingcontrole, maar hij ging niet. Hij had geen zin om na een driedaagse rally nog uren te wachten en reed naar huis.
Belga "Ik besefte de ernst van de zaak niet", zei hij gisteren in zijn pleidooi. "Ik ken geen enkel dopinggeval in deze sport. Wij zijn amateurs, zonder medische begeleiding en ik besefte de gevolgen niet."

De rechters hielden rekening met zijn pleidooi en gaven hem een voorwaardelijke straf, een boete kreeg hij niet. "Hopelijk sensibiliseert dit andere rijders."

Eind juni buigt ook de Vlaamse Gemeenschap zich nog over dit dossier. Dat is wat vreemd, omdat de controle in Wallonië door de Franstalige Gemeenschap gebeurde.

bron: http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_mot ... waardelijk
r199

Berichtdoor ZZR Fan » wo jun 03, 2009 8:20

Mwa, t'is in België. Dus weer een hoop kabaal zonder echte gevolgen.
Afbeelding
ZZR Fan

Berichtdoor mantaboy » wo jun 03, 2009 11:10

Nou, als de vlaamse gemeenschap zich erop stort kan het nog wel eens vervelende gevolgen hebben. Kijk maar eens naar eerdere zondaars in bv de wielersport. Ook daar waren sporters die een controle gemist hebben.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor official No. 27768 » wo jun 03, 2009 12:01

mantaboy schreef:Nou, als de vlaamse gemeenschap zich erop stort kan het nog wel eens vervelende gevolgen hebben. Kijk maar eens naar eerdere zondaars in bv de wielersport. Ook daar waren sporters die een controle gemist hebben.

Gemist? :roll:
Hopelijk krijgt rallysport niet hetzelfde als die @%&*wielersport waarbij bij elke wedstrijd rijders en/of ploegen worden betrapt en geschorst.
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor Jan Willem » wo jun 03, 2009 12:31

Op zich is het ook wel weer een leuk extraatje tijdens de Tour, een soort extra klassementje van wie er het eerst betrapt wordt. Maar voor de sport uiteraard funest.

Zouden rallyrijders overigens voordeel kunnen hebben van 'doping'? Zoals hogere alertheid? Of gaat het enkel om bescherming van deelnemers en publiek?
Het schijnt dat Ritalin, het medicijn dat bij ADHD wordt voorgeschreven, veel door wetenschappers wordt gebruikt om zich beter/langer te kunnen concentreren. Cafeïne (koffie/cola/redbull) heeft ook zo zijn effecten (maar dan verlies je weer tijd met plaspauzes tijdens de proeven :D).
Jan Willem

Berichtdoor ZZR Fan » wo jun 03, 2009 13:00

mantaboy schreef:Nou, als de vlaamse gemeenschap zich erop stort kan het nog wel eens vervelende gevolgen hebben. Kijk maar eens naar eerdere zondaars in bv de wielersport. Ook daar waren sporters die een controle gemist hebben.

De Vlaamse Gemeenschap heeft ook veel zaken verloren toen die voor de rechter kwamen.
Afbeelding
ZZR Fan

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden