Alcohol-, Drugs-, Doping testen voor/tijdens/na een rally

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma sep 17, 2007 21:52

Wat is dat nou? Nu er in een speciaal daarvoor geopend topic over zuipen en blowen gepraat kan worden is het muisstil? :mrgreen:
Ton Van Spanje

Berichtdoor van eck » ma sep 17, 2007 21:56

nog een paar weken voor de volgende rally liggen allemaal stoned met een halve liter op de bank :lol: :lol: :lol:
van eck

Berichtdoor Davekuh » ma sep 17, 2007 22:16

Ton Van Spanje schreef:Wat is dat nou? Nu er in een speciaal daarvoor geopend topic over zuipen en blowen gepraat kan worden is het muisstil? :mrgreen:

Ho ho...ik doe mijn best he...maar die kleine lettertjes zijn zo moeilijk te lezen met een kater. :roll: :wink:
Davekuh

Berichtdoor djgando » ma sep 17, 2007 22:24

Goed, testen op verdovende middelen. Maar wat nu als ik keratine slikt om mijn spiermassa sneller te laten herstellen. Telt dat dan ook als drugs?? Ik werk zelf namelijk in de grootste fitnesswinkel van Oost-Nederland en wij hebben verschillende middelen die spiermassa's sneller kunnen herstellen en ook doen vergroten. Mijn vraag is dan of je producten zoals Keratine mag gebruiken of dat dit ook als verboden word beschoud.

ik hoor graag hoe jullie hierover denken.

met vriendelijk groet,

Martijn ter Boo
djgando

Berichtdoor Campos » ma sep 17, 2007 22:31

Campos

Berichtdoor djgando » ma sep 17, 2007 22:51

Staat niet op de kaart :wink: . Dat is wel beter, heb met lang rijden voor me werk wel eens last van me armen en polsen. Keratine is persoonlijk dus dan een legale oplossing voor in de toekomst.
Mag ik jullie danken voor jullie reacties....
djgando

Berichtdoor LeonM » di sep 18, 2007 7:53

Ton Van Spanje schreef:Wat is dat nou? Nu er in een speciaal daarvoor geopend topic over zuipen en blowen gepraat kan worden is het muisstil? :mrgreen:

Vind je het gek;
Ervaringen, momenten, namen van deelnemers worden niet toegestaan
:wink: :wink:
LeonM

Berichtdoor oudegroen » di sep 18, 2007 9:28

In 2004 was ik één van de gelukkigen die eruit werd gepikt op het finishpodium om mee te werken aan een dopingtest. Naïef als ik was, en dorstig natuurlijk ook, nam ik een biertje. We waren immers gefinished en ik dacht nog dat ik daardoor beter kon plassen (want het was geen bloedproef, maar een urinetest). Gelukkig heb ik het gelaten bij één biertje want ik begreep later dat alcohol ook op de dopingslijst stond. De sporen daarvan zijn echter in een te lage concentratie aangetroffen.

Ernstiger was het dat ik later positief bleek op de verboden stof salbutamol die is verwerkt in de medicatie die ik dagelijks, op voorschrift van mijn behandelend arts, gebruik. Ik werd uit de uitslag gehaald en mijn licentie werd voor twee wedstrijden ingetrokken. Later is daarover uitvoerig gecorrespondeerd met het BSR en na veel vijfen en zessen is die maatregel ongedaan gemaakt. Sindsdien heb ik dispensatie geregeld voor het gebruik van salbutamol.

Om een lang verhaal niet onnodig langer te maken; ik ben vóór contrôle van rijders en navigatoren op het gebruik van stimulerende of verdovende middelen. Sinds mijn akkefietje met het NOCNSF en de KNAF/BSR word ik ieder jaar bij de medische keuring op de licentiedag ook gewezen op het feit dat ik medicatie gebruik die op de dopinglijst voorkomt. En eeh, sindsdien drink ik ook pas een biertje nádat de auto in het parc fermé staat...
oudegroen

Berichtdoor Martijn_Braat » di sep 18, 2007 11:23

haha, het net sluit zich

Guy Colsoul is ook wel eens gediskwalificeerd na een positief testje. Was volgens mij in de Starion-tijd op een middel dat de uithouding bevorderde.
Martijn_Braat

Berichtdoor Armand » do sep 20, 2007 6:10

Is een verschijnsel van alle dag. Denk niet dat de rallysport daar schoon van zal blijven. Maar beschonken of stoned achter het stuur is niet ok. Ondanks dat een blowtje op zijn tijd best verhelderend werkt...
Laatst bijgewerkt door Armand op do sep 20, 2007 8:13, in totaal 2 keer bewerkt.
Armand

Berichtdoor Holkers » do sep 20, 2007 6:14

Oke, ik heb het gedeelte afgesplitst omdat ik er niet een lekker gevoel bij heb.

Ik ben het met de mensen eens dat een rijder of navigator nooit en te nimmer een bierte, jointje of andere illusionerende middelen voor of tijdens een rally mag nuttigen. Maar ik vind het persoonlijk chiquer dat de personen die zich daar wel schuldig aan maken PERSOONLIJK worden aangesproken op hun gedrag. Op een forum is het niet te verdedigen (of dat kan is een andere vraag) en de persoon in kwestie is ook niet aangemeld hier, dus heeft hier geen weet van.

Dus nogmaals: Geen namen, of vage hints naar namen over mensen die de fout in gaan.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor zpoint » ma okt 01, 2007 12:10

Net terug van de Sanremo rally maar stond het ook in reglement http://acisanremo.it/rallysanremo/documenti/antidoping.pdf
Afbeelding
zpoint

Berichtdoor Amazone » ma okt 01, 2007 12:41

Op dit moment wordt er hard gewerkt om de reglementen van de KNAF Sectie Rally's voor 2008 helemaal om te gooien, hopelijk is er nog een stukje ruimte om een dergelijk artikel mee te nemen. :wink:
Amazone

Berichtdoor SylviaVisser » ma okt 01, 2007 13:32

En dan...... ??
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma okt 01, 2007 13:40

SylviaBos schreef:En dan...... ??

Dan wordt het heuglijk feit gevierd met een stevige neut..................?
Ton Van Spanje

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden