Zo, na lange tijd weer een keer een update.
Inmiddels achter de rug:
TankS -> uitgevallen voor de TC van KP2 met een geëxplodeerd druklager door verkeerde bussen voor het koppelingshevel.
Ede Short Rally -> 2e plaats 205 Cup
, hier en daar wat krom door overstekende stoepranden.
ELE rally -> Euh, voor degenen die het nog niet gezien hadden (de onboard zat ook in rallyreport!):
Onboard:
http://www.youtube.com/user/VDZracing#p/u/5/ZvHmRvTog7w
Multicam:
http://www.youtube.com/user/VDZracing#p/u/0/Agw-ZlFeI2E
Dat deed even pijn. 's Avonds/'s nachts nog onderdelen geregeld (zoals een achteras, die was zo krom!). Mijn serviceteam heeft hard doorgewerkt om de auto de volgende morgen weer klaar te hebben voor superrally. Na KP Wintelre bleek er een lek te zijn bij de versnellingsbak. Spoordonk rustig aan gedaan om de KP waar de rallydroom mede is begonnen, KP Sint-Oedenrode, eindelijk zelf te rijden. Hier zijn we er nog even tegenaan gegaan om daarna de auto om de hoek binnen te zetten. Helaas einde rally.
Vechtdal rally -> Groot deel wielophanging vervangen na de crash met de ELE. Hier om te beginnen meteen een lange haal van 800 meter met links en rechts bomen waar je U tegen zegt. Met een auto die niet 100% aanvoelde reden genoeg om enigszins rustig aan te doen. Toen bij de enige service bleek dat de bak weer lekte met een goede voorraad bakolie weer op pad gegaan. Consequent bijvullen voor proeven heeft de bak tot het eind gebracht. Weer een uitgereden rally als resultaat!
Bleek uiteindelijk dat de bak niet lek was, maar de rechter aandrijfas kapot. Een ring waarmee deze in het steunlager op z'n plek moet worden gehouden zat los waardoor speling in het difhuis ontstond.
Na de crash is de complete wielophanging incl. subframe, stuurhuis en aandrijfassen vervangen. Achter de remmerij ook zo goed als nieuw. In de bak nieuw lager en synchromesh voor 3/4. Rechter zijde van voorruit was een probleem met de ontwaseming, dus nu nog een nieuwe voorruit plaatsen, auto verder goed afstellen en we kunnen er weer tegenaan!
Ow, en de belangrijkste reden zo'n beetje van deze post. De nieuwe carterplaat. Ontworpen door Jan van Sinten (ook mijn hoofd service) en geproduceerd door VA Motorsport geïnspireerd op de vele platen die voor Dakar gemaakt zijn...
Die gaat heeel wat meer kunnen hebben dan dat Sparco plaatje...
Nieuw V.S. Oud
Chromo buis voor ophanging voorkant met versteviging naar chassis.
Verlaagde ophangpunten onder subframe om voldoende speling op carter en difhuis te houden. (Ja, alle ophangpunten hebben draad, plaat ophangen met 5 bouten.)
Plaat op z'n plek.
Achterste bouten mooi verdiept zodat het ook echt een "skidplate" is.
We zijn dus bijna klaar voor Hellendoorn. Doel: uitrijden en zaterdag een proefje uitzoeken om te kijken wat er in zit; En natuurlijk boven alles, lol hebben en veel leren op het onverhard...