Geplaatst: di maart 15, 2011 23:06
Nou Martijn... zie hier de post waar ik net mee bezig was! Enneuh, 8 ingeschreven equipes. Dan zijn er vast meer zoals Martijn en ik die helemaal nieuw beginnen! Wordt hopelijk een leuke rookie-strijd in het achterveld!
En die handrem... die moet inderdaad nog wat verbouwd worden maar zit nu al vrij kort achter de versnellingspook wanneer ik van 4 naar 5 ga. Eens kijken of ik dat nog voor deze rally netjes op kan lossen (en of ik er anders nog goed genoeg bij kan als hij vlak ligt) en anders wordt het na de TankS een compleet nieuwe maken die precies goed uitkomt.
Zo, dat waren weer heel wat dagen hard werken! De auto is nu zo goed als klaar. Technisch is hij in principe in orde, voor de elektriciteit breng ik hem morgenvroeg naar Franc Harperink en die gaat zorgen dat alles werkt zoals het hoort. (De lampenbar is zolang van Terry geleend! )
Er zijn vooral overal kleine dingetjes aan de auto gebeurd die nog af moesten. Door gigantische elektrische storingen in de auto heeft het tot afgelopen vrijdag geduurd voordat de APK rond was. (Franc heeft compleet nieuwe kabels moeten trekken!) Dus afgelopen zaterdag eindelijk echt de straat op! Naar tankstation en daarna richting Veghel om een keer goed uit te laten lijnen... tank vol en net onderweg.... BOEM... overal stoom... Auto snel stilgezet waarna we er achter kwamen dat een koppeling tussen 2 koelslangen niet zo sterk was als hoort. Onze bus met gereedschap erbij waarvan de chauffeur meteen al zei dat ie de aanhanger wel zou halen, maar zoals het hoort hebben we het ter plekke op weten te lappen en zijn we op eigen kracht weer thuis gekomen!
Maandag gefixt en 's middags alsnog naar Veghel om uit te lijnen. Schoot halverwege de einddemper los... Noujah, we waren toch bijna bij de garage dus we zouden hem er daar wel op zetten, natuurlijk moest wel even gas gegeven worden op het rechte stukje waar we net op kwamen! Dat klonk vet!!! Maar daar was de motoragent die net van een motorrijder het rijbewijs had afgepakt op het zelfde stukje weg en op het punt stond weg te rijden het niet helemaal mee eens... De snelheid was binnen de grenzen, maar dat geluid! Nou, die kwam dus direct achter me aan met de bekende tekst op het bordje. Ik aan de kant en natuurlijk de vraag: "Ga je daar mee racen ofzo?!" met volgend op mijn positieve antwoord: "Is ie dan wel verzekerd!". Door het feit dat m'n navi die langs me zat alle papieren, incl. het APK bewijs van 4 dagen oud direct paraat had geloofde hij wel dat het geluid van de uitlaat een oprecht pech gevalletje was. Nadat ik hem beloofd heb het toerental laag te houden en bij de garage de uitlaat direct te fixen mochten we verder. Dat zijn tenminste bonuspunten voor de eerste testrit waar niets mechanisch mis gaat!
Zo staat het groene monstertje er nu bij:
Ow, we hebben vandaag ook meteen even de dB meter van het jongerencentrum waar ik veel voor heb gewerkt en waar mijn navi nog steeds werkt gebruikt. Op de plek zoals ie nu staat (wat niet ideaal is met die rijplaten en muur direct achter de uitlaat) gemeten volgens de regels komt ie niet boven de 95 dB(A), dus dat zit ook goed!
Morgen dus naar Harperink voor de elektra, en dan terug naar ons voor de laatste dingen. Dit zal 99% nakijken en verbeteren zijn van wat er al in zit, gezien alles wat er op moet er wel zo'n beetje op zit intussen. Daarnaast natuurlijk afwerkklusjes als het echt dicht maken van het brandschot enzo, maar dat kan pas wanneer we zeker weten dat er niets meer door hoeft. Nog wat stickers plakken hier en daar en dan goed schoon maken. Ow, en natuurlijk niet te vergeten, alle stomme dingen die we zijn vergeten, er alsnog af donderen of niet goed blijken te zijn! De vrijdagmiddag is in principe gereserveerd voor het inpakken van de bus voor de service. Onze slaapplek in (de buurt van) Emmeloord is ook geregeld en we zijn er vanaf vrijdag welkom, dat wordt dus vrijdagavond heen rijden, vroeg ons bedje in, en dan zien we iedereen zaterdag! (Ik post voor vertrek waarschijnlijk nog wel een fototje dat ons hele span klaar staat voor vertrek... )
En die handrem... die moet inderdaad nog wat verbouwd worden maar zit nu al vrij kort achter de versnellingspook wanneer ik van 4 naar 5 ga. Eens kijken of ik dat nog voor deze rally netjes op kan lossen (en of ik er anders nog goed genoeg bij kan als hij vlak ligt) en anders wordt het na de TankS een compleet nieuwe maken die precies goed uitkomt.
Zo, dat waren weer heel wat dagen hard werken! De auto is nu zo goed als klaar. Technisch is hij in principe in orde, voor de elektriciteit breng ik hem morgenvroeg naar Franc Harperink en die gaat zorgen dat alles werkt zoals het hoort. (De lampenbar is zolang van Terry geleend! )
Er zijn vooral overal kleine dingetjes aan de auto gebeurd die nog af moesten. Door gigantische elektrische storingen in de auto heeft het tot afgelopen vrijdag geduurd voordat de APK rond was. (Franc heeft compleet nieuwe kabels moeten trekken!) Dus afgelopen zaterdag eindelijk echt de straat op! Naar tankstation en daarna richting Veghel om een keer goed uit te laten lijnen... tank vol en net onderweg.... BOEM... overal stoom... Auto snel stilgezet waarna we er achter kwamen dat een koppeling tussen 2 koelslangen niet zo sterk was als hoort. Onze bus met gereedschap erbij waarvan de chauffeur meteen al zei dat ie de aanhanger wel zou halen, maar zoals het hoort hebben we het ter plekke op weten te lappen en zijn we op eigen kracht weer thuis gekomen!
Maandag gefixt en 's middags alsnog naar Veghel om uit te lijnen. Schoot halverwege de einddemper los... Noujah, we waren toch bijna bij de garage dus we zouden hem er daar wel op zetten, natuurlijk moest wel even gas gegeven worden op het rechte stukje waar we net op kwamen! Dat klonk vet!!! Maar daar was de motoragent die net van een motorrijder het rijbewijs had afgepakt op het zelfde stukje weg en op het punt stond weg te rijden het niet helemaal mee eens... De snelheid was binnen de grenzen, maar dat geluid! Nou, die kwam dus direct achter me aan met de bekende tekst op het bordje. Ik aan de kant en natuurlijk de vraag: "Ga je daar mee racen ofzo?!" met volgend op mijn positieve antwoord: "Is ie dan wel verzekerd!". Door het feit dat m'n navi die langs me zat alle papieren, incl. het APK bewijs van 4 dagen oud direct paraat had geloofde hij wel dat het geluid van de uitlaat een oprecht pech gevalletje was. Nadat ik hem beloofd heb het toerental laag te houden en bij de garage de uitlaat direct te fixen mochten we verder. Dat zijn tenminste bonuspunten voor de eerste testrit waar niets mechanisch mis gaat!
Zo staat het groene monstertje er nu bij:
Ow, we hebben vandaag ook meteen even de dB meter van het jongerencentrum waar ik veel voor heb gewerkt en waar mijn navi nog steeds werkt gebruikt. Op de plek zoals ie nu staat (wat niet ideaal is met die rijplaten en muur direct achter de uitlaat) gemeten volgens de regels komt ie niet boven de 95 dB(A), dus dat zit ook goed!
Morgen dus naar Harperink voor de elektra, en dan terug naar ons voor de laatste dingen. Dit zal 99% nakijken en verbeteren zijn van wat er al in zit, gezien alles wat er op moet er wel zo'n beetje op zit intussen. Daarnaast natuurlijk afwerkklusjes als het echt dicht maken van het brandschot enzo, maar dat kan pas wanneer we zeker weten dat er niets meer door hoeft. Nog wat stickers plakken hier en daar en dan goed schoon maken. Ow, en natuurlijk niet te vergeten, alle stomme dingen die we zijn vergeten, er alsnog af donderen of niet goed blijken te zijn! De vrijdagmiddag is in principe gereserveerd voor het inpakken van de bus voor de service. Onze slaapplek in (de buurt van) Emmeloord is ook geregeld en we zijn er vanaf vrijdag welkom, dat wordt dus vrijdagavond heen rijden, vroeg ons bedje in, en dan zien we iedereen zaterdag! (Ik post voor vertrek waarschijnlijk nog wel een fototje dat ons hele span klaar staat voor vertrek... )