205 gekocht, strippen begonnen... en nu?! :D

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

re

Berichtdoor MartijnB » wo sep 29, 2010 23:58

heb al een hele frisse kabelboom van een L jetronic voor je apart gelegd komt uit een 90 er CTI en nergens geknipt of kroonstenen e.d.

Zaterdag is opzich wel goed
Vrijdag avod mag ook eventueel komt me iets beter uit dan ben ik er zoiezo en is Tomas van Leeuwen er ook
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Rinse » do sep 30, 2010 0:13

Rowel.VDZt schreef:... Gezien dit toch snel geklaard zal moeten worden hoop ik nu meer dan ooit op meer tips hoe dit aan te pakken dan "warm maken en volhouden!". :) ...


Wat bij mij in de Volvo erg goed werkt/werkte is: een beitel (in mijn geval een houtbeitel met een zeer scherp geslepen punt) op de kit zetten en dan met de hamer alles eraf tikken (pas wel op dat je geen gat door het metaal slaat als er een oneffenheid in zit waar de beitel op blijft hangen). Nu heb ik deze methode vooral voor de anti-dreunmatten of hoe die bitumen-meuk ook maar mag heten gebruikt, maar bij enkele kitranden de ik gedaan heb werkte het ook erg goed. Opstoken met een verfbrander tot het spul begint te stinken en te smelten/vervormen en dan dezelfde beitel gebruiken om het eraf te steken werkte bij mij ook erg goed.
Rinse
 
Berichten: 111
Geregistreerd: zo jul 09, 2006 10:56
Woonplaats: Wijckel

re

Berichtdoor MartijnB » do sep 30, 2010 12:56

een 205 komt zon kleine 30 - 40 kg kit uit als je alles weg haalt....
Die houtbeitel werkt wel alleen dan in combi met een verfbrander

Of je brengt de body na Belgie en laat m dompelen dan is alles weg
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Turboboost » do sep 30, 2010 14:01

Blijft gewoon een klus waarbij je je verstand op 0 moet zetten en gewoon aan de slag gaan. Elke dag een voornemen maken van wat je die dag 'kit-vrij' wil hebben gemaakt geeft ook wel voldoening als het dan gelukt is na enkele uren zwoegen.

http://bmwe30.bosch-media.nl/rallyauto%20001.JPG

Wat bij ons werkte voor de grote vlakken was een staalborstel op de 'straaljager'. :wink:

http://bmwe30.bosch-media.nl/rallyauto%20004.JPG

Andere optie; gewoon iets meer gas geven op de proeven. :wink: :lol:
Succes.
Turboboost
 
Berichten: 1265
Geregistreerd: vr jun 28, 2002 17:25
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor vwrallying » do sep 30, 2010 14:51

wij hebben heel onze golf ontkit met een staalborstel op een slijptol hoop rommel maar wel het makkelijkste
vwrallying
 
Berichten: 78
Geregistreerd: do maart 04, 2010 16:44
Woonplaats: roosendaal

Berichtdoor Götz » do sep 30, 2010 15:08

je kan het ook laten doen .......... :lol: :lol: :lol:
Götz
 
Berichten: 526
Geregistreerd: wo jan 23, 2002 16:34
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor kolkie » do sep 30, 2010 15:19

Turboboost schreef:Blijft gewoon een klus waarbij je je verstand op 0 moet zetten en gewoon aan de slag gaan. Elke dag een voornemen maken van wat je die dag 'kit-vrij' wil hebben gemaakt geeft ook wel voldoening als het dan gelukt is na enkele uren zwoegen.

http://bmwe30.bosch-media.nl/rallyauto%20001.JPG

Wat bij ons werkte voor de grote vlakken was een staalborstel op de 'straaljager'. :wink:

http://bmwe30.bosch-media.nl/rallyauto%20004.JPG

Andere optie; gewoon iets meer gas geven op de proeven. :wink: :lol:
Succes.


Da's alweer een tijd geleden :D !
kolkie
 
Berichten: 218
Geregistreerd: ma feb 20, 2006 13:56
Woonplaats: Vroomshoop/Den Bosch

Berichtdoor Edwin Naron » do sep 30, 2010 18:34

Götz schreef:je kan het ook laten doen .......... :lol: :lol: :lol:


Inderdaad, wij laten het ook doen. Zoals het er nu uitziet staan wij met onze nieuw opgebouwde 205 bij de euregio Rally aan de start, zonder de extra belasting van alle kit.

De carrosserie lekker laten onderdompelen en weg is alle kit!
Avatar gebruiker
Edwin Naron
 
Berichten: 25
Geregistreerd: za okt 28, 2006 16:09
Woonplaats: Soest

Berichtdoor Götz » do sep 30, 2010 19:05

.......... en binnen een paar jaar heel veel roest van binnenuit of je moet m heel goed behandelen (ook alle holle gedeeltes) Ik durf dat risico niet te nemen.
Götz
 
Berichten: 526
Geregistreerd: wo jan 23, 2002 16:34
Woonplaats: Hollandsche Rading

Berichtdoor Edwin Naron » do sep 30, 2010 20:24

Uiteraard moet je alles daarna zeer goed behandelen wat ook zeker gebeurt, daar zorgt ADK wel voor. Kijk maar naar de "oude" 205 van Adriaan die ziet er ook nog steeds perfect uit!
Avatar gebruiker
Edwin Naron
 
Berichten: 25
Geregistreerd: za okt 28, 2006 16:09
Woonplaats: Soest

Berichtdoor Rowel.VDZt » do sep 30, 2010 21:19

Zo, vandaag bij VA motorsports geweest voor de kooi. Ik ga voor veiligheidsredenen en voor het voorkomen van problemen/discussies in de toekomst bij evt. wijzigingen in de eisen voor een gecertificeerde kooi. 1 keer investeren en daarna (mits geen schade) nooit meer gezeik.

Ow, en mijn god wat staan er daar een auto's binnen! BMW X5 met 1000PK(!) dankzij 2 extra grote turbo's en een volledig custom in-uitlaat etc. systeem. Mazda voor inbouw wankelmotor (600pk) en nog veel ander speelgoed... :)

Voor de kit was zijn tip dezelfde. Dompelen kan, maar is daarna veeel werk om de auto weer waterdicht en roestvast te krijgen. Beste optie, mensen erbij en een weekje doorbikkelen. Ik zie in ieder geval de slijptol met staalborstel al wel heel erg zitten, gaan we dit weekend us proberen!
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

re

Berichtdoor MartijnB » do sep 30, 2010 22:19

Edwin Naron schreef:Uiteraard moet je alles daarna zeer goed behandelen wat ook zeker gebeurt, daar zorgt ADK wel voor. Kijk maar naar de "oude" 205 van Adriaan die ziet er ook nog steeds perfect uit!


Uhm die heb ik na de oud ijzer boer gebracht 2 jaar geleden Edwin :lol:

Die heeft Johan toen totall gereden in hengelo weet je nog
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1951
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: Usa

Berichtdoor Edwin Naron » vr okt 01, 2010 6:18

Dat was nr. 1 van de 2. Erg jammmer trouwens dat die kort is gereden!
Avatar gebruiker
Edwin Naron
 
Berichten: 25
Geregistreerd: za okt 28, 2006 16:09
Woonplaats: Soest

Berichtdoor Rowel.VDZt » wo okt 06, 2010 22:23

Pfoei! Wat is die kit een hel!

Maar dus, weer wat geklust en tussen de kit door de stoelsteunen er uit gesloopt. Er zijn toch wel behoorlijk wat gaatjes bijgekomen in de bodem want die puntlassen zijn lang niet altijd goed te zien, en als ze al te zien zijn moet je nog maar eens precies raak en niet te diep zien te boren! Noujah, nix wat een lasapparaat niet op kan lossen. Ook de remdrukcilinder is er uit. Nu nog de stuurinrichting en deze zaterdag de kitklus met wat vrienden en een krat bier oplossen... :)

Dan alle onderdelen demonteren, schoonmaken en waar nodig reviseren terwijl de kooi gebouwd wordt. Alle spulletjes die ik van Martijn heb kunnen kopen op de motor bouwen en dan kunnen we beginnen met de opbouw!

Hier wat foto's:
Nog legere motorruimte.
Afbeelding

Rechts bijna alle kit weg, links het begin gemaakt. Achterin is gelukkig door de vorige eigenaar al veel kit weggehaald. Zoals je ziet is tot nu toe de slijptol toch wel een van onze favo tools!
Afbeelding
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor whemink » do okt 07, 2010 8:35

Wacht maar tot je aan de onderkant begint. En de binnenkanten van de wielkasten. Hoop dat je virenden veel zaterdagen tijd hebben en je veel kratjes bier hebt ingeslagen.
whemink
 
Berichten: 260
Geregistreerd: di apr 09, 2002 9:52
Woonplaats: Wezup

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten