205 gekocht, strippen begonnen... en nu?! :D

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor arnold buurma » zo apr 10, 2011 7:24

Jullie gingen hard!!!! 8)
Maar het ging ook bijna ontzettend mis,kp mauritskazerne bij geb 43,scherp bochtje naar links met zand.
Perkje met een heule dikke boom erin,wel mooi de struiken gesnoeid :lol: We hoorde de boom zuchten :o
arnold buurma
 
Berichten: 64
Geregistreerd: do maart 06, 2008 16:08
Woonplaats: vlak onder de rijn :)

Berichtdoor ferry bakker » zo apr 10, 2011 7:45

ja wij stonden op de service en dachten dat het een peugeot was die zuchte maar het was dus een boom :wink:
ferry bakker
 
Berichten: 767
Geregistreerd: ma sep 20, 2004 16:56
Woonplaats: Putten

Berichtdoor Rowel.VDZt » zo apr 10, 2011 11:01

Ghehe, dat perkje bij gebouw 43 was inderdaad 1 van de 2 keer dat wij in de auto ook even met licht bijeen genepen billen zaten... :D Ik was em daar bij het aanremmen ineens compleet kwijt!

Hoe ik de boom uiteindelijk precies heb weten te ontwijken weet ik ook niet meer zeker, maar het was mis en de keren daarna lukte de bocht wél weer (redelijk) zoals hij moet! Gelukkig zat er zelfs geen kras op de zijkant dus wij zijn tevreden.
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor BVBRallying » zo apr 10, 2011 16:36

De foto's en filmpjes van ons komen in de loop van de week jullie kant op Roel!
Gefeliciteerd met jullie erg knappe prestatie!
Met vriendelijke groet,


Martin van Brussel
http://www.VBRallysport.nl
Avatar gebruiker
BVBRallying
 
Berichten: 151
Geregistreerd: vr okt 19, 2007 12:15
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Jack the Slipper » zo apr 10, 2011 19:03

Ik heb jullie zien rijden en heb tegen verschillende mensen gezegd dat jullie het team met het meeste plezier van die dag waren!

De snelheid zat er lekker in, bochtenwerk wat ik gezien heb was strak en de auto smoelt goed.

Foto's heb ik niet van jullie volgens mij, zal nog eens kijken. Beetje dom want ik stond de hele dag in de tent van Rally for Kids. Recht tegenover jullie serviceplek.... :oops:
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen!
Avatar gebruiker
Jack the Slipper
 
Berichten: 333
Geregistreerd: zo dec 24, 2006 9:38
Woonplaats: Ede

Berichtdoor JosWRX » ma apr 11, 2011 0:21

Rowel.VDZt schreef:Ik heb het vermoeden dat er rechts toch wel het een en ander krom is geworden door de uitgereden stukjes verhard die flinke stoepranden hadden veroorzaakt.


Wij stonden ook bij zo'n stukje onverhard (post 22 op de even KP's), en bij sommigen klonk het nogal deuk-in-velg-achtig, ja.. ;)
Avatar gebruiker
JosWRX
 
Berichten: 559
Geregistreerd: do jun 15, 2006 23:22
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Rowel.VDZt » di apr 12, 2011 22:53

Zo, de auto is een heel eind uit elkaar en de eerste dingen zijn nagekeken. Tot nu toe is duidelijk dat in ieder geval de pen van de fusee kogel rechts krom is geworden. De velg die er daar op lag heeft ook een flinke deuk en een hap uit het rubber van de band. Allemaal waarschijnlijk van het stoepje en struikje bij gebouw 43 die we (ik geloof op de 3e boucle) "een klein beetje" mee hebben genomen.

Voor de rest behoorlijk wat olie uit het dif gelekt, moet ook even opnieuw gekit worden. Maar dan lijkt het voor de rest een heel eind in orde!

Volgende week even met Franc Harperink overleggen hoe we de stroom verder aan gaan pakken en dan moet de auto voor de ELE weer helemaal in orde zijn!

Hier nog even een shot van de handrem hoe we die voor afgelopen zaterdag nog even verbouwd hadden. Hij zit nu gemonteerd alsof hij er vlak in zit, maar dan het einde schuin afgezaagd en naar voren/boven weer vast gelast. Hij heeft ook nog een knikje naar links en valt nu precies tussen de 4, 5 en navi-stoel.
Afbeelding
Nu de volgende rally nog gaan gebruiken ook, want tot nu toe had ik het druk genoeg met al het stuurwerk dat nodig was!

Voor ons complete verslag van de rally met wat meer foto's (om on topic bij het bouwen en verbeteren van de auto te blijven!) kun je hier:http://www.roelsphotoblog.nl/?page_id=621 terecht.
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor Franky » wo apr 13, 2011 8:57

Rowel.VDZt schreef:Zo, net terug van de OVD groep short rally in Ede.

Ik weet niet helemaal waar ik moet beginnen, dus laat ik maar netjes zijn en de organisatie bedanken voor een fantastisch evenement en mijn serviceteam bedanken voor de perfecte organisatie.

We hebben echt een fantastische rally gehad, we konden heel goed meekomen en dat gecombineerd met wat pech van anderen heeft er toe geleid dat we (met een goede 7 km. wedstrijdervaring) op de 2e plek zijn geëindigd! Op de laatste proef is het ook nog gelukt een scratch te halen!

Zodra ik meer foto's en film heb zal ik dit zeker online plaatsen. Dus indien lezers die toevallig ook nog hebben zou ik ze graag ontvangen! Niet alleen voor hier, maar zeker ook voor ons eigen archief. Voor ons gevoel ging het hier en daar redelijk spectaculair dus ben benieuwd hoe het er van buiten uit zag.

In de loop van volgende week gaan we nu de auto weer een heel eind uit elkaar halen om alles klaar te maken voor de ELE. Ik heb het vermoeden dat er rechts toch wel het een en ander krom is geworden door de uitgereden stukjes verhard die flinke stoepranden hadden veroorzaakt. Het feit dat ik 2 keer na 'licht' verremen vol over een stoep en grasveld en stoep en struiken ben gedenderd zou er natuurlijk ook mee te maken kunnen hebben... :)


Wat een eerlijk verslag.
Kan menigeen nog wat van leren.
meestal hoor je dat ze tijd verloren hebben of uitgevallen zijn door een kapotte voorwiel ophanging of lekke band. Vergetende te zeggen dat ze tot 3 maal toe de stoeprand vol meenamen.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor Rowel.VDZt » ma mei 09, 2011 19:00

Zo, dat is weer lang geleden! Intussen hebben we zeker niet stil gezeten, en ik dacht niet zo veel interessants te melden te hebben. Nou, dat valt dus tegen en ik moet nu toch wel wat foto's bewaren voor latere posts. (Degenen die toch nieuwsgierig zijn naar de rest kunnen hier http://www.roelsphotoblog.nl/?page_id=574 alle foto's bij elkaar vinden)

In de tussentijd is de auto helemaal nagelopen en bleek op de kromme kingpin na de hele auto nog in orde. Wel hebben we een olieslang in de motorruimte wat ingekort zodat deze de radiateur niet meer raakt en de gaskabel vervangen. Vervolgens hebben we de achteras wat hoger gezet (nu staat de auto vlak... :D) en een nieuwe uitlaat gebouwd. Bij het daaropvolgende proefritje bleek direct dat we weer even de dB meter er bij moeten pakken of deze uitlaat niet wat extra demping nodig heeft. Hij klinkt nu in ieder geval wel vet! Ook horen we nu een metaal op metaal 'tik' achter in de auto bij het insturen. Waarschijnlijk dus iets mis met de stabistang in de achteras. Helaas hebben we dit nog niet na kunnen kijken, want de auto is vorige week maandag naar Franc Harperink gegaan.

Vandaar dus ook nu pas:
Afbeelding
Mijn autotje in zeer goed gezelschap met de specialist zelf die zich er eens over buigt.

Afbeelding
De t*ringzooi die het was. Eindelijk geen gezeik meer met alle halve contacten, slechte kabels en rotte stekkers die daar lomp weggeknoopt waren.

Afbeelding
Knipperdeknip! Ik wordt al zenuwachtig als ik het zo allemaal zie liggen!

Afbeelding
Wat kan de electra er toch mooi en simpel uitzien wanneer het weggewerkt is door de specialisten. Zie hier, alle touwtjes van bovenstaande foto's vervangen door nieuwe storingsvrije en netjes ingepakt zodat ze ook storingsvrij blijven!

Afbeelding
Enneuh, work in progress... Wordt ik alweer zenuwachtig van! Maar gelukkig zijn de juiste mensen er mee bezig en zal dit binnen een dag of wat er net zo netjes bij liggen als de boom voor en achterin al is. Ik kan niet wachten om hem terug te krijgen en weer aan de gang te kunnen.

Deze keer snel weer meer foto's! (voor de ongeduldigen natuurlijk weer de gewoonlijke website... :))

Ow, en in de tijd dat de auto er niet was hebben we nog wat dingen geregeld voor de service. Onze eigen easy-up tent omdat Terry die van hem toch echt nodig heeft tijdens de ELE. Ik heb even op m'n lip gebeten en toch gekozen voor een echte easy-up. Nou, dat is dus in 1 woord: Heerlijk! Zonder problemen binnen een paar minuten met 2 mensen op te zetten! Verder hebben we ook een mooi bord gemaakt met klok, whiteboard en om onze werk/onthoud lijsten op te kunnen hangen. Gelijk haken er aan gezet om hem aan de zijkant van de bus te kunnen hangen, net echt! ;)
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor Rowel.VDZt » wo mei 18, 2011 23:55

Zo, de auto is weer terug van Harperink Automotive. Er moesten wel nog wat dingen afgewerkt worden maar daarvoor is Franklin vanavond nog even langs geweest. Op het gebied van de stroom zit nu bijna alles er helemaal naar wens in, het laatste restje wordt volgende week nog afgewerkt.

Wel heb ik intussen mijn lampenbar binnen. Het was nog een beetje spannend, want gezien de prijs was het bijna niet voor te stellen dat we een echte carbon lampenbar met xenons zouden kunnen krijgen. Maar even doormeten heeft aangetoond het spul goed geleid, dus waarschijnlijk niet anders dan carbon kan zijn. De lampen zijn gewoon dezelfde als hier in Nederland ook te bestellen zijn. Al met al dus zeer blij met deze "goedkope" (hoewel goedkoop bij dit soort bedragen toch een beetje raar klinkt!) carbon+xenon lampenbar.

Vanavond flink geklust en zie hier het resultaat:
Afbeelding

En met heel de auto.
Afbeelding
Voor er vragen komen kan ik alvast bevestigen dat rechtsachter inderdaad plamuur zit. :? Gisteren met het testen van de achteras en on-board camera (foto's en beelden volgen!) met het in en uit de werkplaats rijden iets te enthousiast geworden op het krappe knikje om het pand heen... Ja, ons eigen pand... Waar ik jaren gewoond heb... Maar die bocht hebbik dus te krap genomen met als resultaat een lelijke deuk rechts achter. :oops: Weinig anders over te zeggen als: "Te loemp", of "Verrekte mongol!", of... noujah, jullie weten er genoeg denk ik... ;)
Tijdens het schuren hebben we nog wat beunwerk gevonden. Blijkbaar had de auto daar al ooit flink schade gehad, want er zat een bak plamuur met daar onder deuken! Niet alleen mijn werk dus uitgedeukt maar ook nog wat zut van de vorige eigenaar. Vervolgens onze eigen bak plamuur er tegenaan en dan moet het groene monstertje weer mooi strak aan de start van de ELE kunnen verschijnen.

Hier nog wat foto's die er bij de vorige post niet bij konden:

De servicebus met ons nieuwe bord. Hierop een klok die ook synchroniseert met Frankfurt. Aan de hand daarvan wel ontdekt dat de 13 a 14 seconden afwijking die de klok in onze auto had met de organisatie in Ede ook bestaat met deze klok (klok op bord loopt gelijk met organisatie). Raar, want ook die in de auto synchroniseert gewoon met Frankfurt. Maar ja, we zijn er van op de hoogte dus kwestie van rekening mee houden!
Verder een whiteboard en ruimte voor het ophangen van onze lijstjes. De nieuwe tent is bijna net zo lang als de bus en net zo hoog, dus ook dit sluit mooi aan.
Afbeelding

En hier nog een shot van de nieuwe uitlaat. Geen kat meer omdat die toch niet nodig bleek in onze klasse. Mooie kleine einddemper en een lange pijp van voor naar achter. Aan de voorkant van de einddemper zit een plaat naar de pijp zodat deze nergens achter kan blijven hangen op onverhard (of waar dan ook!). Laagste punt is nu de uitlaatpijp onder de achteras, dus niet meer de einddemper. Daarnaast zit ie deze keer ook echt goed vast, dus geen zwabberende uitlaat meer als het goed is!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rowel.VDZt op do mei 19, 2011 0:47, in totaal 1 keer bewerkt.
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor MartijnB » do mei 19, 2011 0:34

je laat er weer geen gras over groeien Roel.

Nice job
Avatar gebruiker
MartijnB
 
Berichten: 1950
Geregistreerd: zo feb 24, 2002 1:31
Woonplaats: GB

Berichtdoor Rowel.VDZt » wo sep 07, 2011 22:53

Zo, na lange tijd weer een keer een update.

Inmiddels achter de rug:
TankS -> uitgevallen voor de TC van KP2 met een geëxplodeerd druklager door verkeerde bussen voor het koppelingshevel.

Ede Short Rally -> 2e plaats 205 Cup :D, hier en daar wat krom door overstekende stoepranden.

ELE rally -> Euh, voor degenen die het nog niet gezien hadden (de onboard zat ook in rallyreport!):
Onboard: http://www.youtube.com/user/VDZracing#p/u/5/ZvHmRvTog7w
Multicam: http://www.youtube.com/user/VDZracing#p/u/0/Agw-ZlFeI2E
Dat deed even pijn. 's Avonds/'s nachts nog onderdelen geregeld (zoals een achteras, die was zo krom!). Mijn serviceteam heeft hard doorgewerkt om de auto de volgende morgen weer klaar te hebben voor superrally. Na KP Wintelre bleek er een lek te zijn bij de versnellingsbak. Spoordonk rustig aan gedaan om de KP waar de rallydroom mede is begonnen, KP Sint-Oedenrode, eindelijk zelf te rijden. Hier zijn we er nog even tegenaan gegaan om daarna de auto om de hoek binnen te zetten. Helaas einde rally.

Vechtdal rally -> Groot deel wielophanging vervangen na de crash met de ELE. Hier om te beginnen meteen een lange haal van 800 meter met links en rechts bomen waar je U tegen zegt. Met een auto die niet 100% aanvoelde reden genoeg om enigszins rustig aan te doen. Toen bij de enige service bleek dat de bak weer lekte met een goede voorraad bakolie weer op pad gegaan. Consequent bijvullen voor proeven heeft de bak tot het eind gebracht. Weer een uitgereden rally als resultaat!

Bleek uiteindelijk dat de bak niet lek was, maar de rechter aandrijfas kapot. Een ring waarmee deze in het steunlager op z'n plek moet worden gehouden zat los waardoor speling in het difhuis ontstond.

Na de crash is de complete wielophanging incl. subframe, stuurhuis en aandrijfassen vervangen. Achter de remmerij ook zo goed als nieuw. In de bak nieuw lager en synchromesh voor 3/4. Rechter zijde van voorruit was een probleem met de ontwaseming, dus nu nog een nieuwe voorruit plaatsen, auto verder goed afstellen en we kunnen er weer tegenaan!

Ow, en de belangrijkste reden zo'n beetje van deze post. De nieuwe carterplaat. Ontworpen door Jan van Sinten (ook mijn hoofd service) en geproduceerd door VA Motorsport geïnspireerd op de vele platen die voor Dakar gemaakt zijn... :D Die gaat heeel wat meer kunnen hebben dan dat Sparco plaatje... ;)

Nieuw V.S. Oud
Afbeelding

Chromo buis voor ophanging voorkant met versteviging naar chassis.
Afbeelding

Verlaagde ophangpunten onder subframe om voldoende speling op carter en difhuis te houden. (Ja, alle ophangpunten hebben draad, plaat ophangen met 5 bouten.)
Afbeelding

Plaat op z'n plek.
Afbeelding

Achterste bouten mooi verdiept zodat het ook echt een "skidplate" is.
Afbeelding

We zijn dus bijna klaar voor Hellendoorn. Doel: uitrijden en zaterdag een proefje uitzoeken om te kijken wat er in zit; En natuurlijk boven alles, lol hebben en veel leren op het onverhard... :D
Rowel.VDZt
 
Berichten: 110
Geregistreerd: di sep 07, 2010 22:28
Woonplaats: Sint Oedenrode

Berichtdoor Sjeik1981 » do sep 08, 2011 17:57

Roel heeeel veel succes, ik zal dan proberen jullie op een mooie manier op de digitale korrel te krijgen. Wanneer gelukt, zal ik ze mailen
Sjeik1981
 
Berichten: 2947
Geregistreerd: za sep 08, 2007 15:33
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor royvdb » zo sep 25, 2011 16:33

Rowel.VDZt schreef:Om te beginnen ons hok met de nieuwe inrichting:
Afbeelding

En ja, dit is dus al na het klussen van vanavond... :)

Zie hier ons probleem van afgelopen zaterdag. Een druklager dat na nog geen 100 km is geëxplodeerd!
Afbeelding

Tijdens het demonteren kwamen we al kogeltjes tegen op de buitenkant van de bak. Als je goed kijkt op de foto zie je links onderin nog wat meer onderdelen liggen. Hoe een druklager het al zo snel kan begeven is nog een raadsel, maar gelukkig betekend dit dat het probleem als het goed is snel op te lossen is. De koppeling en dergelijke zagen er nog super uit dus nu zo snel als mogelijk de auto weer in elkaar en deze keer echte test kilometers maken!


komt mij ook bekend voor hahah:)
royvdb
 
Berichten: 15
Geregistreerd: di aug 09, 2011 16:15
Woonplaats: amersfoort

Berichtdoor Jeroen » zo sep 25, 2011 21:18

Strakke kar! Is heel wat anders dan de mijne 8 jaar geleden. Sjees bestaat die cup al zolang? Ik word oud! Storingen zijn nog steeds hetzelfde als toen trouwens.
Jeroen van Beek
2002-2004 Peugeot 205 GTI 1.9 ( N3/C3 )
2006-2007 Subaru Impreza GT Turbo ( A8 )
2008-heden Rallyloos (en ik vind het helemaal prima zo!)
Jeroen
 
Berichten: 393
Geregistreerd: di jan 22, 2002 17:11
Woonplaats: Medebach (Duitsland)

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast