Pagina 2 van 3

BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2010 10:53
door ijsbeer
Je bent minimaal 1000 euro kwijt denk ik.

BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2010 10:59
door Wolter
denk ook zo'n 1000 euro, misschien wel wat meer...

inschrijfgeld
huur auto
banden/benzine/service (weet niet of dat is inbegrepen)
schade.. (ook lastig vooraf in te schatten;))
Kleding+helm
Verkennen
Vervoer
Eten/drinken
etc.. etc.. ;)

BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2010 11:17
door michel uit berg
Götz schreef:tipje...... en ik spreek uit ervaring.

Een auto uit een van de cups is veel interessanter. Je leert het spelletje en hebt meteen onderlinge strijd en ook een redelijk kostenplaatje. Daarna de overstap naar een snellere wagen is geen enkel probleem :lol:


Suc6 met het maken van de juiste keuze


??? zo ben ik ook begonnen en rij nog steeds lowbudget. doe ik toch iets fout he? :wink: of ik kan nog steeds niks snellers aan :roll:

BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2010 11:44
door mantaboy
Gewoon niet aan beginnen, voor je het weet ben je besmet en die besmetting is niet te genezen! :wink:

BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2010 13:35
door V.D.G Rally team
michel uit berg schreef:
Götz schreef:tipje...... en ik spreek uit ervaring.

Een auto uit een van de cups is veel interessanter. Je leert het spelletje en hebt meteen onderlinge strijd en ook een redelijk kostenplaatje. Daarna de overstap naar een snellere wagen is geen enkel probleem :lol:


Suc6 met het maken van de juiste keuze


??? zo ben ik ook begonnen en rij nog steeds lowbudget. doe ik toch iets fout he? :wink: of ik kan nog steeds niks snellers aan :roll:


haha bij jou is het met de paplepel begonnen.

BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2010 14:41
door RG-Rallysport
ikkuh_18 schreef:Zolang hij nu binnen de Y16 valt mag je er gewoon mee starten ook al was het groep A.


Nee kijk maar eens goed in het ASJ :wink:

BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2010 19:05
door Jaccoooo
als je nou ook ff zegt welke pagina,hoeven we niet zolang te zoeken :wink:

BerichtGeplaatst: vr jun 25, 2010 19:09
door official No. 27768
Denk ook aan kleding, licenties, helm enz enz. Probeer een begroting voor wat meerdere sprints te maken (evt met je sponsor), zo kan je je rallylicentie krijgen en ook behouden.
Zoek ook een navi waar je samen (financieel en tijdtechnisch) goed mee uit de voeten kan anders sta je straks langs de kant met een halve auto.

BerichtGeplaatst: za jun 26, 2010 8:55
door briljant
En als je besluit om dan toch die 240 Turbo te bouwen, laat je dan goed voorlichten door de teams die er al een hebben of nu aan het bouwen zijn.
Dit omdat er op dit moment discussie is met wat wel en niet mag op de 240 Turbo.
Dat zijn o.a. Thom de Jong, Roy Achterbosch, Pierre Brouwer, John Bosscha

BerichtGeplaatst: za jun 26, 2010 9:14
door Terry Hinsen
Wolter schreef:denk ook zo'n 1000 euro, misschien wel wat meer...

inschrijfgeld
huur auto
banden/benzine/service (weet niet of dat is inbegrepen)
schade.. (ook lastig vooraf in te schatten;))
Kleding+helm
Verkennen
Vervoer
Eten/drinken
etc.. etc.. ;)


sowieso meer, even klein rekensommetje van de huur van mijn auto

kale auto (dus alles wat er omheen komt nog zelf regelen) E10 per km
vechtdal sprint 66,6 km x 10=666 euro inschrijfgeld 350 euro, dus dan zit je al aan de 1000 euro

beginners

BerichtGeplaatst: za jun 26, 2010 10:33
door rallysport friesland
Ga er maar van uit dat je ongeveer € 10000,- euro per jaar kwijt bent. Dat hoef je niet eens je auto kort te rijden. Je bent ongeveer € 1000,- euro per wedstrijd kwijt, maal 8 zit je al op € 8000,- euro. Dan komt je onderhout er nog bij: Nieuwe remmen, olie en dat soort onderdelen.

Vergeet niet de stalling van je auto, het huren van een servicebus en transporter, overnachting van het team tijdens wedstrijden.

Het is een leuk spelletje maar het kost wel een paar centen.

Mocht je meer info willen weten over het rijden met een Volvo laat het maar weten. Heb er zelf 1 staan en ja hij is te koop als je intresse heb. Er zijn veel auto,s te koop bijna in elke klasse kun je wel een auto vinden maar dan heb je alleen een auto en dan moet je de rest er nog bij krijgen: monteurs ,een navi, en een geldschieter.

Ga eens rond de tafel zitten met een team of mensen die wat jaren in de sport rond lopen om alles eens op tafel te laggen hoe het in ze werk gaat en wat het spelletje kost.

BerichtGeplaatst: za jun 26, 2010 16:52
door wolli
You can drive in German National Rallye 200 , like rallye Oberehe,
Stages 6 distance 35 km, Total included Verkenning round 170 km,
no Service, Entry fee = 11o,oo Euro
and of course o lot of fun.
www.msc-oberehe.de
See you on 07.august in the eifel. :wink:

re

BerichtGeplaatst: za jun 26, 2010 22:27
door MartijnB
wolli schreef:You can drive in German National Rallye 200 , like rallye Oberehe,
Stages 6 distance 35 km, Total included Verkenning round 170 km,
no Service, Entry fee = 11o,oo Euro
and of course o lot of fun.
www.msc-oberehe.de
See you on 07.august in the eifel. :wink:


Yes....

But you need a EU level licence for that and that recuires a few national events first...!

BerichtGeplaatst: za jun 26, 2010 22:47
door wolli
No. for the first time (Year) you can got a national german licence in hillesheim in the rally HQ ( 25 Euro) for the whole year 2010 for all
rally 200 in germany. in the year after your needed a EU-Licence

BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 20:54
door official No. 27768
John Raven schreef:Is ook logisch: op onverhard moet je je ramen dichthouden, zodat je druk opbouwt in de auto. Dan blijft het stof (voor het overgrote deel) wel buiten...


Ik vond deze goede tip wel hier passen!