oh

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

oh

Berichtdoor davidof » za mei 01, 2010 13:10

oke
Laatst bijgewerkt door davidof op di okt 04, 2011 21:38, in totaal 1 keer bewerkt.
davidof
 
Berichten: 2
Geregistreerd: za mei 01, 2010 13:03

Re: medische keuring

Berichtdoor V.D.G Rally team » za mei 01, 2010 14:09

davidof schreef:Goedemiddag allemaal,

Ik had een vraagje over medische keuringen binnen de rallysport. Dit zal waarschijnlijk verschillen tot klasse maar ik vroeg me af of er uberhaupt medische keuringen bestaan en zo ja in welke maten worden je ogen getest? Ik heb namelijk 1 lui oog(linker) en zou graag willen weten of dit bepaalde klasse of uberhaupt rallyrijden op niveau uitsluit.

Alvast bedankt,


een keuring tijdens de licentie dag steld niets voor ze kijken wel naar ogen je moet van een afstand op een bord kijken +- 2 meter
dit is voor nationalen licentie. voor een internationale licentie in je bend ouder dan 45 dan een sportkeuring en eeg.
maar opzich vald het mee.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

o

Berichtdoor davidof » za mei 01, 2010 14:49

ok
Laatst bijgewerkt door davidof op di okt 04, 2011 21:45, in totaal 5 keer bewerkt.
davidof
 
Berichten: 2
Geregistreerd: za mei 01, 2010 13:03

Berichtdoor RobinV-Rally » za mei 01, 2010 15:21

Ik ben wel benieuwd wat er allemaal van je lichaam verwacht wordt tijdens die medische keuring.
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
Avatar gebruiker
RobinV-Rally
 
Berichten: 1172
Geregistreerd: di jun 10, 2008 14:33
Woonplaats: Regio Helmond

Berichtdoor astra driver » za mei 01, 2010 15:57

RobinV-Rally schreef:Ik ben wel benieuwd wat er allemaal van je lichaam verwacht wordt tijdens die medische keuring.

Je mag ook nog in een potje plassen en je bloeddruk wordt gemeten en je hartslag wordt gecheckt
is eigenlijk in 10 minuten allemaal achter de rug :D
astra driver
 
Berichten: 355
Geregistreerd: wo dec 03, 2008 23:43
Woonplaats: ede

Berichtdoor RobinV-Rally » za mei 01, 2010 15:59

Ahh oké!
Ik zat al aan volledige medische checks als bij voetbal te denken :lol:
RobinV-Rally
Rallynieuws uit binnen en buitenland
www.robinv-web.nl
Avatar gebruiker
RobinV-Rally
 
Berichten: 1172
Geregistreerd: di jun 10, 2008 14:33
Woonplaats: Regio Helmond

Re: medische keuring

Berichtdoor V.D.G Rally team » za mei 01, 2010 17:17

davidof schreef:
V.D.G Rally team schreef:
davidof schreef:Goedemiddag allemaal,

Ik had een vraagje over medische keuringen binnen de rallysport. Dit zal waarschijnlijk verschillen tot klasse maar ik vroeg me af of er uberhaupt medische keuringen bestaan en zo ja in welke maten worden je ogen getest? Ik heb namelijk 1 lui oog(linker) en zou graag willen weten of dit bepaalde klasse of uberhaupt rallyrijden op niveau uitsluit.

Alvast bedankt,


een keuring tijdens de licentie dag steld niets voor ze kijken wel naar ogen je moet van een afstand op een bord kijken +- 2 meter
dit is voor nationalen licentie. voor een internationale licentie in je bend ouder dan 45 dan een sportkeuring en eeg.
maar opzich vald het mee.


Oke bedankt voor de info ik vroeg me alleen nog af of je met 2 ogen naar dat bord mag kijken of dat je 1 voor 1 een oog moet afdekken?

Elk oog appart afdekken.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor Jaccoooo » za mei 01, 2010 17:21

het volgens mij gewoon een standaard medische keuring, die kun je ook bij een huisarts laten doen, en aan de hand van de uitslag kan de knaf je vast wel vertellen of jij mag rallyrijden of niet.
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

Berichtdoor Erwinvp » za mei 01, 2010 18:06

Kijk anders even bij deze link

http://knaf.nl/de-knaf/2-rijder/licentie-formulieren.aspx

Dan bij rijderslicentie 2010. Hier zit ook het keuringsformulier bij en kan je zien waar je op gecontroleerd wordt. En inderdaad, je staat met 10 minuten weer buiten :lol:
Avatar gebruiker
Erwinvp
 
Berichten: 19
Geregistreerd: do jan 15, 2009 20:13
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor astra driver » za mei 01, 2010 18:33

Jaccoooo schreef:het volgens mij gewoon een standaard medische keuring, die kun je ook bij een huisarts laten doen, en aan de hand van de uitslag kan de knaf je vast wel vertellen of jij mag rallyrijden of niet.


Wij doen het via een bevriende arts... hoef je niet naar een licentiedag en er zijn geen xtra kosten
astra driver
 
Berichten: 355
Geregistreerd: wo dec 03, 2008 23:43
Woonplaats: ede

Berichtdoor mantaboy » ma mei 03, 2010 11:56

Lui linker oog is geen probleem, heb ik zelf ook. Tot nu toe geen enkel probleem. Het rechteroog werkt nog goed genoeg en het linkeroog helpt een klein beetje. :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Rinse » ma mei 03, 2010 13:15

Even inhakend: waar kun je een ECG laten maken en wat kost dat? Ik heb er al eens naar rondgekeken, maar nog niks gevonden.
Rinse
 
Berichten: 111
Geregistreerd: zo jul 09, 2006 10:56
Woonplaats: Wijckel

Berichtdoor mantaboy » ma mei 03, 2010 14:03

Afspraak maken voor sportkeuring in een ziekenhuis of even zoeken naar een sportarts in de buurt. Was 2 jaar geleden nog gratis in het verzekeringspakket voor een sportkeuring.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Jan Kamphuis » ma mei 03, 2010 14:05

Rinse schreef:Even inhakend: waar kun je een ECG laten maken en wat kost dat? Ik heb er al eens naar rondgekeken, maar nog niks gevonden.


Een inspannings ECG bedoel je denk ik.
Dit kan bij een SMA Sport Medisch Advies bureau. Er stonden altijd wel adressen op de knaf-site.
Jan Kamphuis
 
Berichten: 155
Geregistreerd: za jun 03, 2006 19:56
Woonplaats: Rijssen


Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron