KNAF Talent First

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor stefan van houten » ma okt 06, 2008 11:22

Campos schreef:Is er al iets bekend over een eventueel KTF JWRC programma voor volgend jaar?
Ik hoop dat indien het op dezelfde voorwaarden doorgaat, beide heren het voor elkaar krijgen om een S1600 te gaan rijden.. Anders wordt het erg lastig om echt vooraan mee te doen ben ik bang. Dit i.i.g. voor Hans Weijs, wellicht dat een 2009 specificatie van de R3 voor Kevin Abbring voldoende extra snelheid gaat geven?


Ik denk dat ze wel hoger kunnen eindigen met een S1600. ik hoop vooral dat hans weijs jr volgend jaar in een andere auto rijdt, ik denk dat hij hoger kan eindigen met een S1600 of een Clio R3.
stefan van houten
 
Berichten: 515
Geregistreerd: ma jan 28, 2008 21:21
Woonplaats: Waskemeer

Berichtdoor Wolter » ma okt 06, 2008 11:31

Campos schreef:Is er al iets bekend over een eventueel KTF JWRC programma voor volgend jaar?
Ik hoop dat indien het op dezelfde voorwaarden doorgaat, beide heren het voor elkaar krijgen om een S1600 te gaan rijden.. Anders wordt het erg lastig om echt vooraan mee te doen ben ik bang. Dit i.i.g. voor Hans Weijs, wellicht dat een 2009 specificatie van de R3 voor Kevin Abbring voldoende extra snelheid gaat geven?

Hangt voornamelijk af van de steun van het NOC*NSF.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor Franed rally » ma okt 06, 2008 11:38

stefan van houten schreef:Ik denk dat ze wel hoger kunnen eindigen met een S1600. ik hoop vooral dat hans weijs jr volgend jaar in een andere auto rijdt, ik denk dat hij hoger kan eindigen met een S1600 of een Clio R3.


Hans blijft Citroen rijden volgende jaar. Wat was 3 weken geleden nog niet bekend.
Elk rally doet hij mee aan de C2 junior experience. Programma van Citroen waar de winnaar en de beste rookie krijgen een test in een C4 WRC. Zo rijdt Aava een groot WRC programma.
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor mmrizio » ma okt 06, 2008 11:44

Ik heb ergens gehoord dat dit het laatste jaar is voor de S1600's. Dus volgend jaar rijdt iedereen in een R2 of R3. Óf en hóe ze gaan zorgen dat R2 en R3 vergelijkbaar zijn weet ik niet.

En inderdaad: Die proeven in Spanje zijn vrésélijk lastig. Na 20 bochten denk je ze allemaal wel gehad te hebben. Maar dan komen er nog zeker honderd. En inderdaad: Ze lijken allemaal op elkaar, alleen de volgorde is anders :-) Kijk maar eens op de on-board beelden.

Ik zou niet eens durven om ze op snelheid te rijden, zeker niet met het zand en split op de weg van het snijden.

Maurice
mmrizio
 
Berichten: 698
Geregistreerd: vr sep 17, 2004 18:23

Berichtdoor stefan van houten » ma okt 06, 2008 11:57

Franed rally schreef:
stefan van houten schreef:Ik denk dat ze wel hoger kunnen eindigen met een S1600. ik hoop vooral dat hans weijs jr volgend jaar in een andere auto rijdt, ik denk dat hij hoger kan eindigen met een S1600 of een Clio R3.


Hans blijft Citroen rijden volgende jaar. Wat was 3 weken geleden nog niet bekend.
Elk rally doet hij mee aan de C2 junior experience. Programma van Citroen waar de winnaar en de beste rookie krijgen een test in een C4 WRC. Zo rijdt Aava een groot WRC programma.


Als je zoiets wilt winnen of bij de beste 3 in het kampioenschap wilt eindigen moet je bijna wel in een S1600 rijden.
stefan van houten
 
Berichten: 515
Geregistreerd: ma jan 28, 2008 21:21
Woonplaats: Waskemeer

Berichtdoor Mark Verhoeven » ma okt 06, 2008 12:12

John Raven schreef:
Mark Verhoeven schreef:
Holkers schreef:Barneveld ;)
(geintje Mark!)


:oops: (maar goed, ik doe dit "spelletje" ook niet professioneel)


Hans en Kevin ook niet...

Ik heb één proef van Spanje met een personenauto gereden. Die is moeilijker dan de moeilijkste proeven van Nederland bij elkaar. En langer...

(Ver)oordelen kun je beter eens doen als je er geweest bent...


Eh, ik was in 1995 en 1996 daar! Heb toen ook over diverse proeven gereden met een personenauto, weet dus aardig goed hoe het eruit ziet daar. Dat deze rally moeilijker is dan rally's in ons land, sluit ik me volledig bij aan. Blijf toch bij mijn vorige uitspraak dat JUIST de tricky situaties op moeten vallen tijdens de verkenningen en specifiek in de notes moeten komen! :wink:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Wolter » ma okt 06, 2008 12:46

Hein schreef:Hans Jr kennende gebeurt hem dat geen tweede keer. Als er één persoon ziek is hievan dan is hij het zelf wel.

Ik zou me kunnen voorstellen dat Kevin van zijn resultaat (en bijbehorende reden) ''zieker'' ervan is dan Hans.
Kevin had mechanische pech, Hans heeft zelf een foutje gemaakt (wat ik overigens nooit teruglees in een persbericht of iets dergelijks). En of het dan een fout in de pacenotes is, een fout met te laat remmen of verkeerd insturen: het blijft een eigen gemaakte fout.

Neemt niet weg dat ze beide erg goed bezig zijn en hoop ik voor beide heren (en hun opvolgers) dat ze voldoende ondersteuning krijgen in de toekomst.
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor John Raven » ma okt 06, 2008 12:50

Mark Verhoeven schreef:
John Raven schreef:
Mark Verhoeven schreef:
Holkers schreef:Barneveld ;)
(geintje Mark!)


:oops: (maar goed, ik doe dit "spelletje" ook niet professioneel)


Hans en Kevin ook niet...

Ik heb één proef van Spanje met een personenauto gereden. Die is moeilijker dan de moeilijkste proeven van Nederland bij elkaar. En langer...

(Ver)oordelen kun je beter eens doen als je er geweest bent...


Eh, ik was in 1995 en 1996 daar! Heb toen ook over diverse proeven gereden met een personenauto, weet dus aardig goed hoe het eruit ziet daar. Dat deze rally moeilijker is dan rally's in ons land, sluit ik me volledig bij aan. Blijf toch bij mijn vorige uitspraak dat JUIST de tricky situaties op moeten vallen tijdens de verkenningen en specifiek in de notes moeten komen! :wink:


Hé Mark, dat is meer dan 12 jaar geleden... volgens mij vond de rally toen niet plaats in gebied achter Salou (maar ik kan het mishebben).

Het werd juist extra tricky door de split op de weg... in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ogier hebben beide heren geen voorrijders op de proeven...

Maar een fout blijft een fout en Hans is de laatste om dat niet toe te geven...
Avatar gebruiker
John Raven
 
Berichten: 396
Geregistreerd: zo jun 23, 2002 22:04

Berichtdoor Mark Verhoeven » ma okt 06, 2008 13:00

John Raven schreef:
Mark Verhoeven schreef:
John Raven schreef:
Mark Verhoeven schreef:
Holkers schreef:Barneveld ;)
(geintje Mark!)


:oops: (maar goed, ik doe dit "spelletje" ook niet professioneel)


Hans en Kevin ook niet...

Ik heb één proef van Spanje met een personenauto gereden. Die is moeilijker dan de moeilijkste proeven van Nederland bij elkaar. En langer...

(Ver)oordelen kun je beter eens doen als je er geweest bent...


Eh, ik was in 1995 en 1996 daar! Heb toen ook over diverse proeven gereden met een personenauto, weet dus aardig goed hoe het eruit ziet daar. Dat deze rally moeilijker is dan rally's in ons land, sluit ik me volledig bij aan. Blijf toch bij mijn vorige uitspraak dat JUIST de tricky situaties op moeten vallen tijdens de verkenningen en specifiek in de notes moeten komen! :wink:


Hé Mark, dat is meer dan 12 jaar geleden... volgens mij vond de rally toen niet plaats in gebied achter Salou (maar ik kan het mishebben).

Het werd juist extra tricky door de split op de weg... in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ogier hebben beide heren geen voorrijders op de proeven...

Maar een fout blijft een fout en Hans is de laatste om dat niet toe te geven...


Jawel, zeker veel split op de weg, toen ook... (ben na de rally over de proeven gegaan) Maar goed, maakt niet uit, ik bedoel het niet negatief. Ik hoop dat deze jongens verder komen en leren van de fouten, autorijden kunnen ze al erg goed!
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Franed rally » ma okt 06, 2008 13:58

Mark Verhoeven schreef:Eh, ik was in 1995 en 1996 daar! Heb toen ook over diverse proeven gereden met een personenauto, weet dus aardig goed hoe het eruit ziet daar. Dat deze rally moeilijker is dan rally's in ons land, sluit ik me volledig bij aan. Blijf toch bij mijn vorige uitspraak dat JUIST de tricky situaties op moeten vallen tijdens de verkenningen en specifiek in de notes moeten komen! :wink:


Ja maar inmiddels in het WRC mag jij 2 keer de proeven verkennen.
Afbeelding
Franed rally
 
Berichten: 404
Geregistreerd: do okt 27, 2005 18:33
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Mark Verhoeven » ma okt 06, 2008 14:03

Franed rally schreef:
Mark Verhoeven schreef:Eh, ik was in 1995 en 1996 daar! Heb toen ook over diverse proeven gereden met een personenauto, weet dus aardig goed hoe het eruit ziet daar. Dat deze rally moeilijker is dan rally's in ons land, sluit ik me volledig bij aan. Blijf toch bij mijn vorige uitspraak dat JUIST de tricky situaties op moeten vallen tijdens de verkenningen en specifiek in de notes moeten komen! :wink:


Ja maar inmiddels in het WRC mag jij 2 keer de proeven verkennen.


Het is absoluut heel lastig om in 2x goede notes te maken! Ikzelf heb meestal 3x nodig voordat ik 100% tevreden ben over de notes. Maar ik denk wel dat je door het veel en regelmatig te doen, je notes ook na 2x goed voor mekaar kan hebben. Maar makkelijk is dat beslist niet...
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Armand » ma okt 06, 2008 15:19

Het is absoluut heel lastig om in 2x goede notes te maken! Ikzelf heb meestal 3x nodig voordat ik 100% tevreden ben over de notes. Maar ik denk wel dat je door het veel en regelmatig te doen, je notes ook na 2x goed voor mekaar kan hebben. Maar makkelijk is dat beslist niet...


Daarom rijden de P1 en P2 rijders met gravelcrews. Heb het vorig jaar met Jacco Kluijvert gedaan voor Mark en Michel en ik kan je vertellen dat hele passages moesten worden aangepast vanwege de veranderde omstandigheden. Is echt bizar hoe zo'n parcours kan veranderen wanneer er 100 auto's overheen zijn gegaan. Wij hadden trouwens toen ook een split momentje.....
Avatar gebruiker
Armand
 
Berichten: 728
Geregistreerd: vr feb 07, 2003 16:10
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor sir_tap » ma okt 06, 2008 15:55

Wolter schreef:
Hein schreef:Hans Jr kennende gebeurt hem dat geen tweede keer. Als er één persoon ziek is hievan dan is hij het zelf wel.

Ik zou me kunnen voorstellen dat Kevin van zijn resultaat (en bijbehorende reden) ''zieker'' ervan is dan Hans.
Kevin had mechanische pech, Hans heeft zelf een foutje gemaakt (wat ik overigens nooit teruglees in een persbericht of iets dergelijks). En of het dan een fout in de pacenotes is, een fout met te laat remmen of verkeerd insturen: het blijft een eigen gemaakte fout.

Neemt niet weg dat ze beide erg goed bezig zijn en hoop ik voor beide heren (en hun opvolgers) dat ze voldoende ondersteuning krijgen in de toekomst.


Volgens mij als ik het pers bericht lees staat er: "We deden echt niet te gek, maar al snel na de start van de tweede proef van de dag ging het mis: door een klein foutje in de pace notes gingen we iets te snel een knijpende bocht in. We gingen dwars en kwamen aan de buitenkant van de bocht op een randje, vielen daar over heen en rolden vervolgens 30 meter naar beneden. Een boom zorgde er voor dat we niet nog verder naar beneden rolden" staat dus wel degelijk in het persbericht van de KTF jongens
sir_tap
 
Berichten: 21
Geregistreerd: do mei 31, 2007 22:08

Berichtdoor David Westenbrink » ma okt 06, 2008 16:02

John Raven schreef:Het werd juist extra tricky door de split op de weg... in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ogier hebben beide heren geen voorrijders op de proeven...


Waarom niet?? Dit zou valsspel zijn...
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor The~Masta » ma okt 06, 2008 16:44

sir_tap schreef:
Wolter schreef:
Hein schreef:Hans Jr kennende gebeurt hem dat geen tweede keer. Als er één persoon ziek is hievan dan is hij het zelf wel.

Ik zou me kunnen voorstellen dat Kevin van zijn resultaat (en bijbehorende reden) ''zieker'' ervan is dan Hans.
Kevin had mechanische pech, Hans heeft zelf een foutje gemaakt (wat ik overigens nooit teruglees in een persbericht of iets dergelijks). En of het dan een fout in de pacenotes is, een fout met te laat remmen of verkeerd insturen: het blijft een eigen gemaakte fout.

Neemt niet weg dat ze beide erg goed bezig zijn en hoop ik voor beide heren (en hun opvolgers) dat ze voldoende ondersteuning krijgen in de toekomst.


Volgens mij als ik het pers bericht lees staat er: "We deden echt niet te gek, maar al snel na de start van de tweede proef van de dag ging het mis: door een klein foutje in de pace notes gingen we iets te snel een knijpende bocht in. We gingen dwars en kwamen aan de buitenkant van de bocht op een randje, vielen daar over heen en rolden vervolgens 30 meter naar beneden. Een boom zorgde er voor dat we niet nog verder naar beneden rolden" staat dus wel degelijk in het persbericht van de KTF jongens


Lees ik dat nou ook goed; klein foutje in de pace notes :? volgens mij is dat een fout wat hij hier aangeeft :wink:
Vraag me trouwens af wat er bedoeld werd met; Hans heeft zelf een foutje gemaakt ([b]wat ik overigens nooit teruglees :?: :?:
Hans niet volwassen genoeg omdat te erkennen ofzo??? ofwat :?:
The~Masta
 
Berichten: 18
Geregistreerd: ma okt 06, 2008 16:25
Woonplaats: Elst

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten