Pagina 5 van 5

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 18:00
door Mctank
crx303 schreef:Ja nogal. Eerder dit jaar een soort van slipcursus gedaan ook via zo'n aanbiedingensite. Toen ook al teveel betaald voor heel weinig actie.

Veel deelnemers en weinig auto's, dan krijg je dit....

We hadden beter die 2 x 200 Euro bij elkaar kunnen leggen en een oude achterwielaandrijver kunnen kopen en dan ergens op een veldje hetzelfde doen en dan zolang we maar willen :)

Misschien is een rallycursus zoals bovenstaand met die namen die niemand wat zeggen :D toch wel een beter idee om wat ervaring op te doen.


Ik ben vorig jaar mee geweest met een clinic van V.D. Heuvel. Die dag was zijn 600 euro (ex. btw) zeker waard. We hebben tig rondjes in de Evo's kunnen rijden onder zeer goede begeleiding.

BerichtGeplaatst: wo okt 20, 2010 19:03
door bjorn veldkamp
Een paar jaar geleden ook bij 333 Events een paar rondjes geslipt. Weinig in de auto gezeten. In de theorieles wisten de heren niet of hun auto`s een sper hadden.

Ik heb betere ervaring met vrij rijden op een circuit. Veel leerzamer.

BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 16:40
door red devil
even een vraagje aan de mensen die een rallycursus hebben gedaan,
In wat voor auto hebben jullie cursus gedaan ?
en wat voor auto kan ik het beste in gaan rijden ?

BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 17:19
door TWENGELTJE
Een ascona B is uitermate geschikt

BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 17:38
door Holkers
Oude 318i zie ik ook vaker voorbij komen op foto's. Maar ik denk dat het verstandiger is om met een auto te gaan rijden waarmee je ook rally(sprint)s mee gaat rijden. Heeft denk ik niet zoveel zin om met een achterwiel aangedreven wagen te gaan testen om met een voor-trekker aan de start te komen... denk ik.

BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 17:44
door henk 400rr
Denk in het geval van BMW even om een carterbescherming, vooral op Valkenswaard.

BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 17:48
door kolkie
Beter dat die data vlot een keer bekend gaan worden want ik moet er m'n werk omheen plannen :) (andere rallycursus valt al tijdens een buitenland-trip :( )!

BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 19:18
door mantaboy
henk 400rr schreef:Denk in het geval van BMW even om een carterbescherming, vooral op Valkenswaard.


De veren van een 6-cilinder toering onder een 4-cilinder sedan en dan heb je een dakar BMW. :wink: :lol:

BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 19:42
door JOCHEM HANEGRAAF
Ik rijd rally`s in een mitsubishi colt maar deed mijn cursus in een audi 90 voorwielaandrijver.

De auto was vrij zwaar maar was heel sterk en had veel vermogen.
Je leert heel goed met gewicht omgaan in een auto en leert de auto te zetten voor een bocht.

In combinatie met de sterke motor was deze auto heel geschikt als vergelijkinspunt met een rallyauto fwd

BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 22:36
door official No. 27768
Op Valkenswaard staan verschillende BMW's maar ook Volvo's.
Welke auto je voor een rallycursus krijgt hangt denk ik wel van de instelling met wie je rijdt, je financiƫn en het doel wat je hebt. Het lijkt me handig om de auto een beetje aan te passen aan de auto die je racet

BerichtGeplaatst: zo okt 31, 2010 23:05
door subarujurre
Goede verhalen gehoor over: Rallycursus.nl en Prodrive
Lijkt mij zelf ook super gaaf, heb zelf een keer op valkenswaard met hans weijs mogen mee rijden, super lijp ;)