Beginnende navigatoren

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Junior navigator team

Berichtdoor savrallying » ma sep 19, 2005 13:39

Hallo allemaal.

Er zijn in Nederland een aantal jongen navigator. Deze navigatoren tussen de 16 en 20 jaar hebben meestal niet het budget van de wat ouderen navigatoren.Veel van deze jongen navigatoren lopen vaak tegen hoge kosten aan zoals pak helm inschrijfgelden.

Daarom kwam ik op een idee om een junior navigator team op terichten. In dit team kunnen wij elkaar helpen dingen uitlenen of gezamelijk een sponsor(en) zoeken.

Want met meer sta je sterker en met wat meer mensen heb je meer kennisen die weer wat weten en zo gat meestal het balletje wel rollen.

Wie intressen heeft voeg mij even toe op msn

alexandervanveen1987@hotmail.com

of mail naar savrallying@gmail.com
savrallying
 
Berichten: 251
Geregistreerd: do sep 15, 2005 18:54
Woonplaats: Warmond

Re: Junior navigator team

Berichtdoor savrallying » ma sep 19, 2005 13:43

savrallying schreef:Hallo allemaal.

Er zijn in Nederland een aantal jongen navigator. Deze navigatoren tussen de 16 en 20 jaar hebben meestal niet het budget van de wat ouderen navigatoren.Veel van deze jongen navigatoren lopen vaak tegen hoge kosten aan zoals pak helm inschrijfgelden.

Daarom kwam ik op een idee om een junior navigator team op terichten. In dit team kunnen wij elkaar helpen dingen uitlenen of gezamelijk een sponsor(en) zoeken.

Want met meer sta je sterker en met wat meer mensen heb je meer kennisen die weer wat weten en zo gat meestal het balletje wel rollen.

Wie intressen heeft voeg mij even toe op msn

alexandervanveen1987@hotmail.com

of mail naar savrallying@gmail.com


Want er is wel een knaf talent first maar niks voor navi's.

Want ik kan me niet herinneren dat er een nederlandse navi in het wk is geweest en dat zou ook wel erg leuk zijn.

En mbt de opel cup wil graag helpen.

Mijn vader deed ook altijd de micra challenge dus mischien vind hij het wel leuk om tehelpen.
savrallying
 
Berichten: 251
Geregistreerd: do sep 15, 2005 18:54
Woonplaats: Warmond

Re: Junior navigator team

Berichtdoor StevenK » ma sep 19, 2005 13:52

savrallying schreef:Want ik kan me niet herinneren dat er een nederlandse navi in het wk is geweest en dat zou ook wel erg leuk zijn.

Als je zo graag in deze sport actief wil worden, mag je je er ook wel wat meer in verdiepen :)

Sterker nog, volgens mij is 'ie zelfs laatst nog bij RR op TV geweest ? Tenminste, dat heb ik horen verkondingen. Ik heb 't zelf niet gezien.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Junior navigator team

Berichtdoor savrallying » ma sep 19, 2005 13:53

StevenK schreef:
savrallying schreef:Want ik kan me niet herinneren dat er een nederlandse navi in het wk is geweest en dat zou ook wel erg leuk zijn.

Als je zo graag in deze sport actief wil worden, mag je je er ook wel wat meer in verdiepen :)

Sterker nog, volgens mij is 'ie zelfs laatst nog bij RR op TV geweest ? Tenminste, dat heb ik horen verkondingen. Ik heb 't zelf niet gezien.


Ik navigeer al :wink: maar er zijn een hoop jongens die ik ken die graag willen navigeren maar niet weten waar ze moeten beginnen en nog niet zoveel budget hebben.

gr

Sascha
savrallying
 
Berichten: 251
Geregistreerd: do sep 15, 2005 18:54
Woonplaats: Warmond

Re: Junior navigator team

Berichtdoor Wolter » ma sep 19, 2005 14:03

savrallying schreef:
StevenK schreef:
savrallying schreef:Want ik kan me niet herinneren dat er een nederlandse navi in het wk is geweest en dat zou ook wel erg leuk zijn.

Als je zo graag in deze sport actief wil worden, mag je je er ook wel wat meer in verdiepen :)

Sterker nog, volgens mij is 'ie zelfs laatst nog bij RR op TV geweest ? Tenminste, dat heb ik horen verkondingen. Ik heb 't zelf niet gezien.


Ik navigeer al :wink: maar er zijn een hoop jongens die ik ken die graag willen navigeren maar niet weten waar ze moeten beginnen en nog niet zoveel budget hebben.

gr

Sascha

Steven bedoeld te zeggen dat er wel degelijk een NL-navi is geweest in het WK. :wink:
Wolter
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: za aug 07, 2004 18:41
Woonplaats: Markelo

Re: Junior navigator team

Berichtdoor StevenK » ma sep 19, 2005 14:05

Wolter schreef:Steven bedoeld te zeggen dat er wel degelijk een NL-navi is geweest in het WK. :wink:

Hé, er is toch nog iemand die me begrijpt.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Re: Junior navigator team

Berichtdoor Ruud » ma sep 19, 2005 14:18

savrallying schreef:Hallo allemaal.

Er zijn in Nederland een aantal jongen navigator. Deze navigatoren tussen de 16 en 20 jaar hebben meestal niet het budget van de wat ouderen navigatoren.Veel van deze jongen navigatoren lopen vaak tegen hoge kosten aan zoals pak helm inschrijfgelden.


Kan het toch niet laten even te reageren, ben namelijk zelf 18 jaar en heb afgelopen weekend, na de sprints van Hardenberg en Amsterdam, mijn eerste rally genavigeerd.
Als je wilt en rieel bent kan het namelijk wel! Tuurlijk wilde ik op mijn 16e gelijk gaan navigeren en als het toendertijd aan mij gelegen had, reed ik nu al zelf, maar zo werkt het niet. Gelukkig maar.
Bij navigeren komt meer kijken dan geld, je moet goed beseffen waar je mee bezig bent. Rallysport is een gevaarlijke sport, waar helaas ook eens iets kan misgaan, zoals gister helaas weer bleek.

Wanneer je geslaagd bent voor je theorie-examen, wil dat nog niet zeggen dat je ook kunt navigeren.
Ik heb het geluk gehad dat iemand mij aan de hand van wat oude proeven van de ELE precies uitgelegd heeft hoe de sport in elkaar steekt. Hoe werkt een routeboek? Hoe schrijf je een bocht op? Welke truukjes kun je gebruiken om geen fouten te maken? Hoe werkt het inklokken en wat doe je met een tijdkaart?
Maar ook dingen als: hoe gaat een documentencontrole in zijn werk? En waar moet je dan op letten?

En tot slot: Als je ECHT wilt lukt het! Je moet er wel in blijven geloven en (erg veel) geduld hebben. En inderdaad valt het niet mee om al dat geld bij elkaar te krijgen, maar des te groter de voldoening wanneer je eindelijk aan de start van een rallysprint staat.

Enne, er zijn genoeg mensen die je de kneepjes van het vak wel willen leren en je willen uitleggen hoe het 1 en ander in zijn werk gaat.

Met vriendelijke groet, Ruud
Wie zei dat een Cinquecento een vrouwenauto was, alleen bedoelt voor de boodschapjes? :)
Ruud
 
Berichten: 48
Geregistreerd: di apr 20, 2004 9:24
Woonplaats: Veldhoven

Navi

Berichtdoor savrallying » ma sep 19, 2005 14:34

Hey,

ik ben me zeker bewust van de gevaren in vechtdal tegen een boom en amsterdam op een betonnen paaltje.

Maar het leek me gewoon erg leuk om een club op terichten maar als niemand dat wil dan is het jammer.

gr

Sascha
savrallying
 
Berichten: 251
Geregistreerd: do sep 15, 2005 18:54
Woonplaats: Warmond

Re: Navi

Berichtdoor StevenK » ma sep 19, 2005 14:39

savrallying schreef:Hey,

ik ben me zeker bewust van de gevaren in vechtdal tegen een boom en amsterdam op een betonnen paaltje.

Lees je wel wat er geschreven wordt ?
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor savrallying » ma sep 19, 2005 14:40

o wie heeft der dan genavigeert in het wk ik weet niemand hoor
savrallying
 
Berichten: 251
Geregistreerd: do sep 15, 2005 18:54
Woonplaats: Warmond

Berichtdoor Holkers » ma sep 19, 2005 14:42

Andre Schoonewolf

(en ik hoor je denken.... WIE?)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor savrallying » ma sep 19, 2005 14:43

Oja

sorry

:oops:
savrallying
 
Berichten: 251
Geregistreerd: do sep 15, 2005 18:54
Woonplaats: Warmond

Berichtdoor savrallying » ma sep 19, 2005 14:46

Maar bij wie heeft die gezeten eigenlijk ?
savrallying
 
Berichten: 251
Geregistreerd: do sep 15, 2005 18:54
Woonplaats: Warmond

Berichtdoor StevenK » ma sep 19, 2005 14:49

savrallying schreef:Maar bij wie heeft die gezeten eigenlijk ?

Afaik heeft 'ie iig naast Michelle Mouton gezeten.
StevenK
Site Admin
 
Berichten: 5576
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 10:37
Woonplaats: Ede

Berichtdoor Holkers » ma sep 19, 2005 14:50

Pfff. dat zijn er teveel om op te noemen
(en ik ken ze zeker niet allemaal, misschien iets voor de oudere garde om te vermelden)

(Lees: Ton, Theo e.d. gooi je kennis op het net !)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Volgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten