Pagina 3 van 6

Re: stalling

BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2007 13:48
door twan81
V.D.G Rally team schreef:
twan81 schreef:Waar ik eigenlijk nog niemand over heb gehoord is waar de auto wordt gestald. Ik neem aan dat niet iedereen een grote garage thuis heeft waar gesleuteld kan worden.


in welk gedeelte van veldhoven woon je ????


Heikant, vlak bij de plus.

Re: stalling

BerichtGeplaatst: zo apr 22, 2007 14:12
door V.D.G Rally team
twan81 schreef:
V.D.G Rally team schreef:
twan81 schreef:Waar ik eigenlijk nog niemand over heb gehoord is waar de auto wordt gestald. Ik neem aan dat niet iedereen een grote garage thuis heeft waar gesleuteld kan worden.


in welk gedeelte van veldhoven woon je ????


Heikant, vlak bij de plus.


Daar heb je inderdaad bijna geen plaats. Dan kom je toch een keer bij ons buurten. Dat doet ruud middel ook.

BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 9:53
door arjan_vm
Hallo allemaal,

Ook wij (ik en een maatje van mij) zijn ons aan het orienteren om rally te gaan rijden. Wij hebben onze vrouwen zover gekeregen dat we een cursus en de licentie voor onze verjaardag krijgen, dat is dus vast geregeld.

Ik ben mij nu wat aan het verdiepen in de kosten en blijft eigenlijk met twee vragen zitten over het instappen in een van de cups.

Vraag 1: De bedragen die genoemd worden op de diverse websites, bijvoorbeeld 32.500 voor een jaar in een Colt, is dat inclusief banden en overige onderdelen.

Vraag 2: Stel ik doe mee met een cup of huur een auto, en rijdt deze auto vervolgens op een boom. (Wat Jaap van Lagen met de auto van Van de Marel deed) wie gaat dat betalen. Als ik dat ook moet betalen, betekent dit dus dat dit altijd in je achterhoofd meespeelt en je dus (heel) voorzichtig moet zijn. Echt rallyrijden is dat dus niet.

BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 9:56
door TWENGELTJE
Antwoord op beide vragen: wat denk je zelf :shock:

BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 10:01
door Stephan46
Alstie het antwoord al wist zou hij het niet vragen.. maar het antwoord op beide vragen is dus ja? Coltcup is inclusief banden en onderdelen en als je een auto naar zn grootje rijdt dan zijn dat je eigen kosten?

BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 10:07
door Holkers
Brokken = Dokken. Dus een auto tegen de boom aan is gewoon lappen tenzij je dat goed afspreekt of een verzekering daarvoor afsluit.

De Colt cup is denk ik zonder de banden. Zou niet echt eerlijk zijn IMHO. Als je in 1 KP je banden aan gort rijdt en een andere equipe doet er bij wijze van 2 rally's mee dan ben je spekkoper...

BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 10:14
door arjan_vm
Ik wist het antwoord op mijn vragen niet, maar ik had wel zo'n vermoeden. Ik lees iets over een verzekering, is dit te verzekeren? en dat zal dan waarschijnlijk wel een vermogen kosten.

BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 10:18
door Mark Verhoeven
Vraag 1: De bedragen die genoemd worden op de diverse websites, bijvoorbeeld 32.500 voor een jaar in een Colt, is dat inclusief banden en overige onderdelen.


V.d. Heuvel kan je dat haarfijn uitleggen verwacht ik. Wat Maarten al aangegeven heeft, verwacht ik ook niet dat dit inclusief onderdelen en banden is. Je weet namelijk vooraf niet wat men nodig heeft... Wellicht dat er een x aantal banden bijzitten.

Vraag 2: Stel ik doe mee met een cup of huur een auto, en rijdt deze auto vervolgens op een boom. (Wat Jaap van Lagen met de auto van Van de Marel deed) wie gaat dat betalen. Als ik dat ook moet betalen, betekent dit dus dat dit altijd in je achterhoofd meespeelt en je dus (heel) voorzichtig moet zijn. Echt rallyrijden is dat dus niet.


Ik denk dat je een verkeerd beeld van rallyrijden hebt!!! Bij rallyrijden moet je altijd enige marge inbouwen, anders kom je niet aan de finish! Voorzichtigheid is dus ALTIJD geboden. Door ervaring en/of talent kan je die marge steeds verder verkleinen, zodat de tijden omlaag gaan en je dus beter gaat presteren.

BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 10:32
door arjan_vm
Ik denk dat je een verkeerd beeld van rallyrijden hebt!!! Bij rallyrijden moet je altijd enige marge inbouwen, anders kom je niet aan de finish! Voorzichtigheid is dus ALTIJD geboden. Door ervaring en/of talent kan je die marge steeds verder verkleinen, zodat de tijden omlaag gaan en je dus beter gaat presteren.

Ik begrijp dat je een marge in moet bouwen en niet als een kamikaze naar de finish moet, maar een ongeluk(je) zit in een klein hoekje. Dit zien we elke rally weer. Instappen in een bijvoorbeeld een Colt is finacieel wel haalbaar, maar een nieuwe betalen, betekent een strop.

Al met al denk is dat we toch maar weer eens met Van de Heuvel moeten gaan praten. Zit hier net om de hoek, dus wie weet

BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 10:37
door V.D.G Rally team
arjan_vm schreef:Ik wist het antwoord op mijn vragen niet, maar ik had wel zo'n vermoeden. Ik lees iets over een verzekering, is dit te verzekeren? en dat zal dan waarschijnlijk wel een vermogen kosten.


Verzekeren kost 10% van wat de auto waard is per wedstrijd.
Cold kost € 32500.- dus € 3250,- per wedstrijd als je hem huurd.

BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 11:09
door David Westenbrink
arjan_vm schreef:Hallo allemaal,

Ook wij (ik en een maatje van mij) zijn ons aan het orienteren om rally te gaan rijden. Wij hebben onze vrouwen zover gekeregen dat we een cursus en de licentie voor onze verjaardag krijgen, dat is dus vast geregeld.

Ik ben mij nu wat aan het verdiepen in de kosten en blijft eigenlijk met twee vragen zitten over het instappen in een van de cups.

Vraag 1: De bedragen die genoemd worden op de diverse websites, bijvoorbeeld 32.500 voor een jaar in een Colt, is dat inclusief banden en overige onderdelen.

Vraag 2: Stel ik doe mee met een cup of huur een auto, en rijdt deze auto vervolgens op een boom. (Wat Jaap van Lagen met de auto van Van de Marel deed) wie gaat dat betalen. Als ik dat ook moet betalen, betekent dit dus dat dit altijd in je achterhoofd meespeelt en je dus (heel) voorzichtig moet zijn. Echt rallyrijden is dat dus niet.


Hier noem je direct ook een kostbare cup, want de importeursgesteunde merken cups zijn nu eenmaal duur vergeleken met de andere cups.

Zoals de BMW, Peugeot of Volvo cup, daar loop je veel minder risico als je een auto platrijdt, omdat 1. de auto's erg goedkoop zijn en 2. rij je schade of rijdt je hem plat... zoek een goede sloper en je bent voor een paar 100 euro verder.

Staar je niet blind op dat je alleen maar in een nieuwe strakke auto wilt rijden. Een oud hok geeft je, zeker in het begin, veel meer plezier.

BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 11:41
door Wesner
En dan zowiezo de achterwielaandrijving van die oudjes.
Als je autorijden dan toch zo leuk vindt... :lol: :wink:

BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 12:09
door rutger205
David, jammer dat je niet eens bent komen kijken bij de Peugeotjes die jij omschrijft als oud hok. Volgens mij vergis je je toch, ook deze auto's worden met veel liefde en energie geprepareerd en afgaande op het aantal uitvallers in dit seizoen zijn ze betrouwbaarder dan de Kalosjes met kapotte diferentiëlen en aandrijfassen.

BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 12:25
door David Westenbrink
rutger205 schreef:David, jammer dat je niet eens bent komen kijken bij de Peugeotjes die jij omschrijft als oud hok. Volgens mij vergis je je toch, ook deze auto's worden met veel liefde en energie geprepareerd en afgaande op het aantal uitvallers in dit seizoen zijn ze betrouwbaarder dan de Kalosjes met kapotte diferentiëlen en aandrijfassen.


Oef, de verkeerde snaar geraakt :) Ik probeer een beetje in de belevingswereld van een buitenstaander te komen, aangezien er direct al over bijv. een Colt begonnen werd.

Maar ik vergis me niet. De term oud hok bedoel ik niks verkeerds mee. Lang leve de oude hokken! Ik heb er zelf ook een aantal gehad weet je nog?

Nie boos worden :)

BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 12:28
door Campos
rutger205 schreef:David, jammer dat je niet eens bent komen kijken bij de Peugeotjes die jij omschrijft als oud hok. Volgens mij vergis je je toch, ook deze auto's worden met veel liefde en energie geprepareerd en afgaande op het aantal uitvallers in dit seizoen zijn ze betrouwbaarder dan de Kalosjes met kapotte diferentiëlen en aandrijfassen.

Rutger-Jan, laat je toch niet kennen! Hij stelt het misschien wat cru, maar het is toch ook zo? De nieuwste 205GTI die gemaakt is stamt van '94, oftewel 13 jaar oud.. De meeste die rondrijden zijn van '87-'89..
Wat niet wegneemt dat sommige 205jes z.g.a.n. zijn! (Zoals de 205 waar ik in mocht rijden in Sulingen bijvoorbeeld. Maar ook die heeft bouwjaar '87 op het kenteken staan..ouder dan menig forumbezoeker hier ;-) )