starten rallyrijden

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: stalling

Berichtdoor twan81 » zo apr 22, 2007 13:48

V.D.G Rally team schreef:
twan81 schreef:Waar ik eigenlijk nog niemand over heb gehoord is waar de auto wordt gestald. Ik neem aan dat niet iedereen een grote garage thuis heeft waar gesleuteld kan worden.


in welk gedeelte van veldhoven woon je ????


Heikant, vlak bij de plus.
twan81
 
Berichten: 3
Geregistreerd: za apr 21, 2007 17:42
Woonplaats: Veldhoven

Re: stalling

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo apr 22, 2007 14:12

twan81 schreef:
V.D.G Rally team schreef:
twan81 schreef:Waar ik eigenlijk nog niemand over heb gehoord is waar de auto wordt gestald. Ik neem aan dat niet iedereen een grote garage thuis heeft waar gesleuteld kan worden.


in welk gedeelte van veldhoven woon je ????


Heikant, vlak bij de plus.


Daar heb je inderdaad bijna geen plaats. Dan kom je toch een keer bij ons buurten. Dat doet ruud middel ook.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor arjan_vm » wo mei 16, 2007 9:53

Hallo allemaal,

Ook wij (ik en een maatje van mij) zijn ons aan het orienteren om rally te gaan rijden. Wij hebben onze vrouwen zover gekeregen dat we een cursus en de licentie voor onze verjaardag krijgen, dat is dus vast geregeld.

Ik ben mij nu wat aan het verdiepen in de kosten en blijft eigenlijk met twee vragen zitten over het instappen in een van de cups.

Vraag 1: De bedragen die genoemd worden op de diverse websites, bijvoorbeeld 32.500 voor een jaar in een Colt, is dat inclusief banden en overige onderdelen.

Vraag 2: Stel ik doe mee met een cup of huur een auto, en rijdt deze auto vervolgens op een boom. (Wat Jaap van Lagen met de auto van Van de Marel deed) wie gaat dat betalen. Als ik dat ook moet betalen, betekent dit dus dat dit altijd in je achterhoofd meespeelt en je dus (heel) voorzichtig moet zijn. Echt rallyrijden is dat dus niet.
arjan_vm
 
Berichten: 12
Geregistreerd: wo mei 16, 2007 9:36
Woonplaats: Voorthuizen

Berichtdoor TWENGELTJE » wo mei 16, 2007 9:56

Antwoord op beide vragen: wat denk je zelf :shock:
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor Stephan46 » wo mei 16, 2007 10:01

Alstie het antwoord al wist zou hij het niet vragen.. maar het antwoord op beide vragen is dus ja? Coltcup is inclusief banden en onderdelen en als je een auto naar zn grootje rijdt dan zijn dat je eigen kosten?
Rally is art
Stephan46
 
Berichten: 492
Geregistreerd: za maart 18, 2006 22:22
Woonplaats: Nunspeet

Berichtdoor Holkers » wo mei 16, 2007 10:07

Brokken = Dokken. Dus een auto tegen de boom aan is gewoon lappen tenzij je dat goed afspreekt of een verzekering daarvoor afsluit.

De Colt cup is denk ik zonder de banden. Zou niet echt eerlijk zijn IMHO. Als je in 1 KP je banden aan gort rijdt en een andere equipe doet er bij wijze van 2 rally's mee dan ben je spekkoper...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor arjan_vm » wo mei 16, 2007 10:14

Ik wist het antwoord op mijn vragen niet, maar ik had wel zo'n vermoeden. Ik lees iets over een verzekering, is dit te verzekeren? en dat zal dan waarschijnlijk wel een vermogen kosten.
arjan_vm
 
Berichten: 12
Geregistreerd: wo mei 16, 2007 9:36
Woonplaats: Voorthuizen

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo mei 16, 2007 10:18

Vraag 1: De bedragen die genoemd worden op de diverse websites, bijvoorbeeld 32.500 voor een jaar in een Colt, is dat inclusief banden en overige onderdelen.


V.d. Heuvel kan je dat haarfijn uitleggen verwacht ik. Wat Maarten al aangegeven heeft, verwacht ik ook niet dat dit inclusief onderdelen en banden is. Je weet namelijk vooraf niet wat men nodig heeft... Wellicht dat er een x aantal banden bijzitten.

Vraag 2: Stel ik doe mee met een cup of huur een auto, en rijdt deze auto vervolgens op een boom. (Wat Jaap van Lagen met de auto van Van de Marel deed) wie gaat dat betalen. Als ik dat ook moet betalen, betekent dit dus dat dit altijd in je achterhoofd meespeelt en je dus (heel) voorzichtig moet zijn. Echt rallyrijden is dat dus niet.


Ik denk dat je een verkeerd beeld van rallyrijden hebt!!! Bij rallyrijden moet je altijd enige marge inbouwen, anders kom je niet aan de finish! Voorzichtigheid is dus ALTIJD geboden. Door ervaring en/of talent kan je die marge steeds verder verkleinen, zodat de tijden omlaag gaan en je dus beter gaat presteren.
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor arjan_vm » wo mei 16, 2007 10:32

Ik denk dat je een verkeerd beeld van rallyrijden hebt!!! Bij rallyrijden moet je altijd enige marge inbouwen, anders kom je niet aan de finish! Voorzichtigheid is dus ALTIJD geboden. Door ervaring en/of talent kan je die marge steeds verder verkleinen, zodat de tijden omlaag gaan en je dus beter gaat presteren.

Ik begrijp dat je een marge in moet bouwen en niet als een kamikaze naar de finish moet, maar een ongeluk(je) zit in een klein hoekje. Dit zien we elke rally weer. Instappen in een bijvoorbeeld een Colt is finacieel wel haalbaar, maar een nieuwe betalen, betekent een strop.

Al met al denk is dat we toch maar weer eens met Van de Heuvel moeten gaan praten. Zit hier net om de hoek, dus wie weet
arjan_vm
 
Berichten: 12
Geregistreerd: wo mei 16, 2007 9:36
Woonplaats: Voorthuizen

Berichtdoor V.D.G Rally team » wo mei 16, 2007 10:37

arjan_vm schreef:Ik wist het antwoord op mijn vragen niet, maar ik had wel zo'n vermoeden. Ik lees iets over een verzekering, is dit te verzekeren? en dat zal dan waarschijnlijk wel een vermogen kosten.


Verzekeren kost 10% van wat de auto waard is per wedstrijd.
Cold kost € 32500.- dus € 3250,- per wedstrijd als je hem huurd.
V.D.G Rally team
 
Berichten: 940
Geregistreerd: di mei 06, 2003 16:41
Woonplaats: veldhoven

Berichtdoor David Westenbrink » wo mei 16, 2007 11:09

arjan_vm schreef:Hallo allemaal,

Ook wij (ik en een maatje van mij) zijn ons aan het orienteren om rally te gaan rijden. Wij hebben onze vrouwen zover gekeregen dat we een cursus en de licentie voor onze verjaardag krijgen, dat is dus vast geregeld.

Ik ben mij nu wat aan het verdiepen in de kosten en blijft eigenlijk met twee vragen zitten over het instappen in een van de cups.

Vraag 1: De bedragen die genoemd worden op de diverse websites, bijvoorbeeld 32.500 voor een jaar in een Colt, is dat inclusief banden en overige onderdelen.

Vraag 2: Stel ik doe mee met een cup of huur een auto, en rijdt deze auto vervolgens op een boom. (Wat Jaap van Lagen met de auto van Van de Marel deed) wie gaat dat betalen. Als ik dat ook moet betalen, betekent dit dus dat dit altijd in je achterhoofd meespeelt en je dus (heel) voorzichtig moet zijn. Echt rallyrijden is dat dus niet.


Hier noem je direct ook een kostbare cup, want de importeursgesteunde merken cups zijn nu eenmaal duur vergeleken met de andere cups.

Zoals de BMW, Peugeot of Volvo cup, daar loop je veel minder risico als je een auto platrijdt, omdat 1. de auto's erg goedkoop zijn en 2. rij je schade of rijdt je hem plat... zoek een goede sloper en je bent voor een paar 100 euro verder.

Staar je niet blind op dat je alleen maar in een nieuwe strakke auto wilt rijden. Een oud hok geeft je, zeker in het begin, veel meer plezier.
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Wesner » wo mei 16, 2007 11:41

En dan zowiezo de achterwielaandrijving van die oudjes.
Als je autorijden dan toch zo leuk vindt... :lol: :wink:
Avatar gebruiker
Wesner
 
Berichten: 49
Geregistreerd: ma nov 20, 2006 23:16
Woonplaats: Zuna

Berichtdoor rutger205 » wo mei 16, 2007 12:09

David, jammer dat je niet eens bent komen kijken bij de Peugeotjes die jij omschrijft als oud hok. Volgens mij vergis je je toch, ook deze auto's worden met veel liefde en energie geprepareerd en afgaande op het aantal uitvallers in dit seizoen zijn ze betrouwbaarder dan de Kalosjes met kapotte diferentiëlen en aandrijfassen.
rutger205
 
Berichten: 97
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 22:35

Berichtdoor David Westenbrink » wo mei 16, 2007 12:25

rutger205 schreef:David, jammer dat je niet eens bent komen kijken bij de Peugeotjes die jij omschrijft als oud hok. Volgens mij vergis je je toch, ook deze auto's worden met veel liefde en energie geprepareerd en afgaande op het aantal uitvallers in dit seizoen zijn ze betrouwbaarder dan de Kalosjes met kapotte diferentiëlen en aandrijfassen.


Oef, de verkeerde snaar geraakt :) Ik probeer een beetje in de belevingswereld van een buitenstaander te komen, aangezien er direct al over bijv. een Colt begonnen werd.

Maar ik vergis me niet. De term oud hok bedoel ik niks verkeerds mee. Lang leve de oude hokken! Ik heb er zelf ook een aantal gehad weet je nog?

Nie boos worden :)
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Campos » wo mei 16, 2007 12:28

rutger205 schreef:David, jammer dat je niet eens bent komen kijken bij de Peugeotjes die jij omschrijft als oud hok. Volgens mij vergis je je toch, ook deze auto's worden met veel liefde en energie geprepareerd en afgaande op het aantal uitvallers in dit seizoen zijn ze betrouwbaarder dan de Kalosjes met kapotte diferentiëlen en aandrijfassen.

Rutger-Jan, laat je toch niet kennen! Hij stelt het misschien wat cru, maar het is toch ook zo? De nieuwste 205GTI die gemaakt is stamt van '94, oftewel 13 jaar oud.. De meeste die rondrijden zijn van '87-'89..
Wat niet wegneemt dat sommige 205jes z.g.a.n. zijn! (Zoals de 205 waar ik in mocht rijden in Sulingen bijvoorbeeld. Maar ook die heeft bouwjaar '87 op het kenteken staan..ouder dan menig forumbezoeker hier ;-) )
Avatar gebruiker
Campos
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: wo dec 10, 2003 12:44
Woonplaats: Arnhem

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron