starten rallyrijden

De beginnershoek voor mensen die willen gaan rijden of navigeren

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor rutger205 » wo mei 16, 2007 12:57

Oke, geen probleem.
PS Hoe staat het met je Kalos, ga je 'm nog weer rallyklaar krijgen?
rutger205
 
Berichten: 97
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 22:35

Berichtdoor David Westenbrink » wo mei 16, 2007 13:23

Ik hoop er in de ELE bij te zijn, want dan ben ik nog in de race om het kampioenschap. Dus we zijn drukdrukdruk met vanalles om dat voor elkaar te krijgen. En of dat met de gecrashte auto gaat gebeuren....

Het wordt iig 50/50 of ik ga rijden...
David Westenbrink
 
Berichten: 896
Geregistreerd: do aug 29, 2002 16:54
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor mantaboy » wo mei 16, 2007 14:13

Hoop dat het lukt David! Heel veel succes!!
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor arjan_vm » wo mei 16, 2007 16:41

Hier noem je direct ook een kostbare cup, want de importeursgesteunde merken cups zijn nu eenmaal duur vergeleken met de andere cups.

Zoals de BMW, Peugeot of Volvo cup, daar loop je veel minder risico als je een auto platrijdt, omdat 1. de auto's erg goedkoop zijn en 2. rij je schade of rijdt je hem plat... zoek een goede sloper en je bent voor een paar 100 euro verder.

Staar je niet blind op dat je alleen maar in een nieuwe strakke auto wilt rijden. Een oud hok geeft je, zeker in het begin, veel meer plezier.


Ik staar mij niet blind op een strakke auto, een 205 of bmw lijkt mij inderdaad een goed alternatief.

Maar twee dingen, waar vindt ik zo'n auto (die dus klaar is voor een rally) en hoe zit het met service en onderhoud. Is dit zelf te doen?
arjan_vm
 
Berichten: 12
Geregistreerd: wo mei 16, 2007 9:36
Woonplaats: Voorthuizen

Berichtdoor arjan_vm » wo mei 16, 2007 16:43

O ja, en aan wat voor kosten moet ik ongeveer denken, wat betreft de aanschaf en een seizoen rijden.
arjan_vm
 
Berichten: 12
Geregistreerd: wo mei 16, 2007 9:36
Woonplaats: Voorthuizen

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo mei 16, 2007 16:54

Een Van Middendorp uit Voorthuizen en niet weten wat rallyrijden kost? :)
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Rallyteam just 4 Fun » wo mei 16, 2007 17:20

[quote="arjan_vm"]
Vraag 1: De bedragen die genoemd worden op de diverse websites, bijvoorbeeld 32.500 voor een jaar in een Colt, is dat inclusief banden en overige onderdelen.


De aanschaf van de Colt is € 32.500,- (ex BTW), (cupverband 3 jaar, waarvan we nu in het 2e jaar zitten) Naast een compleet opgebouwde auto zijn in het genoemde bedrag opgenomen:

- zestien velgen
- het inschrijfgeld voor alle wedstrijden
- publiciteit, verzorgd door Mitsubishi Motor Sales Nederland

De banden, onderdelen en schades zijn voor eigen rekening.

Groetjes Renate :D
Avatar gebruiker
Rallyteam just 4 Fun
 
Berichten: 5
Geregistreerd: zo jun 08, 2003 19:32
Woonplaats: Nootdorp

Berichtdoor djgando » wo mei 16, 2007 18:40

David Westenbrink schreef:
arjan_vm schreef:Hallo allemaal,

Ook wij (ik en een maatje van mij) zijn ons aan het orienteren om rally te gaan rijden. Wij hebben onze vrouwen zover gekeregen dat we een cursus en de licentie voor onze verjaardag krijgen, dat is dus vast geregeld.

Ik ben mij nu wat aan het verdiepen in de kosten en blijft eigenlijk met twee vragen zitten over het instappen in een van de cups.

Vraag 1: De bedragen die genoemd worden op de diverse websites, bijvoorbeeld 32.500 voor een jaar in een Colt, is dat inclusief banden en overige onderdelen.

Vraag 2: Stel ik doe mee met een cup of huur een auto, en rijdt deze auto vervolgens op een boom. (Wat Jaap van Lagen met de auto van Van de Marel deed) wie gaat dat betalen. Als ik dat ook moet betalen, betekent dit dus dat dit altijd in je achterhoofd meespeelt en je dus (heel) voorzichtig moet zijn. Echt rallyrijden is dat dus niet.


Hier noem je direct ook een kostbare cup, want de importeursgesteunde merken cups zijn nu eenmaal duur vergeleken met de andere cups.

Zoals de BMW, Peugeot of Volvo cup, daar loop je veel minder risico als je een auto platrijdt, omdat 1. de auto's erg goedkoop zijn en 2. rij je schade of rijdt je hem plat... zoek een goede sloper en je bent voor een paar 100 euro verder.

Staar je niet blind op dat je alleen maar in een nieuwe strakke auto wilt rijden. Een oud hok geeft je, zeker in het begin, veel meer plezier.


Ik ben het met David wel eens, al vind ik de typering oud hok beetje aan de banale kant. Maar idd, als je gedateerde auto rijd, zeker voor de volvo, 205 of bmw cup is het complete ramp als je de auto plat rijd tegen een boom. Wel erg zonde natuurlijk maar niet gelijk het einde van je rallycarriere ( gezien van uit dit standpunt en niet door ander voorbeelden) Probeer contact te leggen met een sloper mocht het al zo ver zijn.

Voor nou zou ik je gewoon adviseren om je licentie te behalen en al eventueel te kijken naar zoiets als eenn helm, overall, ondergoed en schoenen. Daarmee heb je de basis dan gelegd. Let donders goed op je financiën en kijk vooruit. Probeer je ondertussen, samen met je vaste navigator te oriënteren over welke auto jullie graag zou willen rijden. Info kun jij bij de verschillende cups met alle liefde te krijgen.

Uit eigen onderzoek en ervaring dat je het beste met een volvo of een 205 kun beginnen, simpelweg omdat daar het budget iets minder nodig is om de auto te kopen of op te bouwen dan bij een 325'er.

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het wel.

de groeten,

Martijn ter Boo
Boomans Autosport Enschede
djgando
 
Berichten: 361
Geregistreerd: vr okt 25, 2002 9:13
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Rinse » wo mei 16, 2007 18:58

Arjan, U hebt een PB
Rinse
 
Berichten: 111
Geregistreerd: zo jul 09, 2006 10:56
Woonplaats: Wijckel

Berichtdoor Franky » wo mei 16, 2007 19:06

arjan_vm schreef:O ja, en aan wat voor kosten moet ik ongeveer denken, wat betreft de aanschaf en een seizoen rijden.


205 GTI met geheel vers veiligheids pakket is voor iemand die een beetje handig is en wat connecties heeft wel te realiseren voor een 4000.
Wil je je blok helemaal op en top maken kost dat wat extra.
Reken dan nog 6-8 banden voor 6 wedstrijden, brandstof en andere onkosten. En inschrijfgeld niet te vergeten. Verder geld hoe mooier het moet blinken en hoe meer schades je rijd hoe meer het seizoen kost.
Afbeelding
Frank Cruts
Avatar gebruiker
Franky
 
Berichten: 1121
Geregistreerd: vr jan 18, 2002 22:21

Berichtdoor Holkers » wo mei 16, 2007 19:09

Rallyteam just 4 Fun schreef:
De aanschaf van de Colt is € 32.500,- (ex BTW), (cupverband 3 jaar, waarvan we nu in het 2e jaar zitten) Naast een compleet opgebouwde auto zijn in het genoemde bedrag opgenomen:

- zestien velgen
- het inschrijfgeld voor alle wedstrijden
- publiciteit, verzorgd door Mitsubishi Motor Sales Nederland

De banden, onderdelen en schades zijn voor eigen rekening.

Groetjes Renate :D


Kijk, das nou een mooi overzicht voor wat je krijgt. Kan het niet echt duur vinden overigens. Begrijp wel dat mensen hiermee gaan rijden.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Avatar gebruiker
Holkers
 
Berichten: 6363
Geregistreerd: ma maart 24, 2003 19:07
Woonplaats: Valkenburg

Berichtdoor YellowLeonVT » wo mei 16, 2007 20:49

Holkers schreef:Kijk, das nou een mooi overzicht voor wat je krijgt. Kan het niet echt duur vinden overigens. Begrijp wel dat mensen hiermee gaan rijden.

Hmm, qua kosten komt dit in de buurt van de BMW Compact M3 Cup..
Als ik de knaken over had dan wist ik het wel...

Jammer dat je met het onderstaande wagentje (Toyota Corolla AE86) niet in nederland kan rijden.. Of wel ? :oops: Lijkt me ideaal als goedkope opstart..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vooral het filmpje Best Motoring - Toyota Ae86 Special 2 is meesterlijk..
Meer info op http://www.club4ag.com/ :wink:
1 groot nadeel lijkt me de onderdelen.. Maar ach.. dromen... :shock: :D :D
YellowLeonVT
 
Berichten: 807
Geregistreerd: wo dec 29, 2004 17:15
Woonplaats: Markelo

Berichtdoor rally for ever » wo mei 16, 2007 20:54

205 GTI met geheel vers veiligheids pakket is voor iemand die een beetje handig is en wat connecties heeft wel te realiseren voor een 4000.
Wil je je blok helemaal op en top maken kost dat wat extra.
Reken dan nog 6-8 banden voor 6 wedstrijden, brandstof en andere onkosten. En inschrijfgeld niet te vergeten. Verder geld hoe mooier het moet blinken en hoe meer schades je rijd hoe meer het seizoen kost.


Dat een seizoen met een 325 duurder is begrijp ik, kan iemand mij enig inzicht geven hoeveel?
Plus daarbij heb ik begrepen dat een 325 al aardig schaars begint te worden.
Avatar gebruiker
rally for ever
 
Berichten: 2917
Geregistreerd: ma apr 17, 2006 21:02
Woonplaats: Jubbega

Berichtdoor nkroeze » wo mei 16, 2007 21:05

De verschillen tussen 205/Volvo/325 vallen reuze mee. Het ligt er echt aan hoe je de auto wil bouwen, je kan het met alledrie zo gek maken als je zelf wilt.....

Ow, en volgens mij ben ik de enige? die in alle drie heeft gereden :lol:
nkroeze
 
Berichten: 2215
Geregistreerd: za jan 19, 2002 0:46

Berichtdoor Chiel » wo mei 16, 2007 21:09

nkroeze schreef:Ow, en volgens mij ben ik de enige? die in alle drie heeft gereden :lol:


Stoere jongen :wink:
Chiel
 
Berichten: 449
Geregistreerd: vr maart 10, 2006 19:14
Woonplaats: Harbrinkhoek

VorigeVolgende

Keer terug naar Beginners

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron